Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-08-2003, 19:30
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Hey allemaal,

Ik zit nu in 4VWO.. en heb nog geen id wat ik nou voor studie moet gaan kiezen.. nou ist ook nie zow dat de wereld vergaat als ik het dit jaar nog nie weet (heb nog tot en met de 6e..) maar t zou wel handig zijn als ik alvast iets wist.. vooral met universiteiten enzow bekijken...

Ik doe het profiel N&G, met keuzevakken ec1, fr2, Grieks en Latijn...

Duz.. als je nog een leuk idee hebt en ook ff de bijzet waarom het leuk is.. of interessant ofzow.. dan dank ik je zeer..hahah....

-xxx- Laura
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2003, 19:31
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
als je nou even eerst zegt wat je interesseert of niet..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:30
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Geneeskunde?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 20:48
Miess
Miess is offline
technische wiskunde
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:07
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Kappersopleiding.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:10
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 28-08-2003 @ 20:31:
als je nou even eerst zegt wat je interesseert of niet..
idd. hiermee kunnen we natuurlijk niks.
als ik nou zeg dat ik scheikunde, frans, rechten, psychologie en geologie nou heel interessante en leuke studies vind... wat heb jij daar dan aan?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 21:22
watervlo
watervlo is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 28-08-2003 @ 20:30:
Hey allemaal,

Ik zit nu in 4VWO.. en heb nog geen id wat ik nou voor studie moet gaan kiezen.. nou ist ook nie zow dat de wereld vergaat als ik het dit jaar nog nie weet (heb nog tot en met de 6e..) maar t zou wel handig zijn als ik alvast iets wist.. vooral met universiteiten enzow bekijken...

Ik doe het profiel N&G, met keuzevakken ec1, fr2, Grieks en Latijn...

Duz.. als je nog een leuk idee hebt en ook ff de bijzet waarom het leuk is.. of interessant ofzow.. dan dank ik je zeer..hahah....

-xxx- Laura
HBO milieutechnologie. maar das flink aanpoten voor vwo'ers. vooral de wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 22:12
Verwijderd
Je moet niet iets gaan studeren omdat anderen dat interessant vinden of omdat je denkt dat je daar een goede baan mee kan krijgen. Dan ben je fout bezig (in mijn ogen).

Je kunt jezelf beter de volgende vraag stellen: 'Wat vind ik nou echt zo interessant dat ik er meer van wil weten?'
Dan ben je goed bezig, en kom je vanzelf ergens op uit wat je zelf leuk vind.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:23
Verwijderd
Ik durf het bijna niet te zeggen....
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:32
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Volgens mij moet je dit toch echt zelf bedenken
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 23:39
thunder110
Avatar van thunder110
thunder110 is offline
http://www.schoolweb.nl/skp/profiel/...lectedMenu=630

't Heeft mij geholpen.
__________________
Bij het denken aan de liefde heb ik de liefde lief en 't is de liefde tot u, geliefde die mij tot die liefde hief
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
biomedische wetenschappen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 10:41
Overjoyed
Avatar van Overjoyed
Overjoyed is offline
Ik zit in 5 Havo en heb ook nog geen idee, ik hoor van veel kanten de tip om eens op de banennmarkt te gaan kijken, en vooral geen rekening te houden met de economische crisis, omdat die, op het moment dat jouw studie hoogstwaarschijnlijk ten einde loopt, ook zijn hoogtepunt al heeft gehad!
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 11:03
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
lafjuh schreef op 28-08-2003 @ 23:12:
Je moet niet iets gaan studeren omdat anderen dat interessant vinden of omdat je denkt dat je daar een goede baan mee kan krijgen. Dan ben je fout bezig (in mijn ogen).

Je kunt jezelf beter de volgende vraag stellen: 'Wat vind ik nou echt zo interessant dat ik er meer van wil weten?'
Dan ben je goed bezig, en kom je vanzelf ergens op uit wat je zelf leuk vind.
Ja. daar heb je gelijk in.. maar aangezien ik nog helemaal niets weet!! Ik vind studies zoals Psychologie en Neurologie wel leuk.. maar ook de talen interesseeren mij heel erg.. Duz.. daarom dach t ik als iemand nou iets weet wat interessant is (volgens hem/haar), kan ik gewoon ff kijken oft misschien ook wat voor mij is... want ik heb geeneens een idee wat voor studies er allemaal zijn!! En op zo'n manier krijg ik misschien iets interessants te zien...!!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 12:29
Verwijderd
Ik raad je aan om bv. bij de universiteit utrecht een boekje aan te vragen waarin alle studies die ze daar hebben instaan, met uitleg over wat 't zo ongeveer inhoudt. Lees 't gewoon eens allemaal door, streep dingen weg die je niets lijken etc.
misschien een aanrader voor jou, university college (kan in utrecht en maastricht) 't is in het Engels, een heel brede opleiding. ik heb ff geen zin om 't allemaal uit te leggen, maar meer info is ook op internet te vinden bij die universiteiten.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 13:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 11:12:
biomedische wetenschappen
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:34
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 11:12:
biomedische wetenschappen
Ja, dat lijkt mij ook wel leuk . Dat wordt waarschijnlijk mijn tweede keuze (na Geneeskunde)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 11:12:
biomedische wetenschappen
Ja, dat is echt heel leuk. Mijn vriend wilde dat eerst ook gaan doen. BMW is een combinatie van farmacie, geneeskunde, biologie en natuur/scheikunde geloof ik. En je kunt er veel mee.

(mijn vriend heeft het overigens niet gedaan omdat het een lotingsstudie is - hij werd uitgeloot, ging toen biologie doen omdat ie na het eerste jaar daarvan kon instromen in bmw, maar ontdekte toen dat hij met biologie hetzelfde kon worden - namelijk onderzoeker. Dus is hij nu derdejaars biologie.)

Trouwens, Laura, ik zou echt serieus niet en grieks en latijn doen - zeker niet met een natuurprofiel. Veel te zwaar. Zelfs met de fanatieke leraressen van DNV.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-08-2003, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 28-08-2003 @ 21:30:
Geneeskunde?
prima suggestie *grin*
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:39
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-08-2003 @ 15:41:


(mijn vriend heeft het overigens niet gedaan omdat het een lotingsstudie is - hij werd uitgeloot, ging toen biologie doen omdat ie na het eerste jaar daarvan kon instromen in bmw, maar ontdekte toen dat hij met biologie hetzelfde kon worden - namelijk onderzoeker. Dus is hij nu derdejaars biologie.)

Is biomedische wetenschappen dan ook een lootstudie ??
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:48
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-08-2003 @ 15:41:
Ja, dat is echt heel leuk. Mijn vriend wilde dat eerst ook gaan doen. BMW is een combinatie van farmacie, geneeskunde, biologie en natuur/scheikunde geloof ik. En je kunt er veel mee.

(mijn vriend heeft het overigens niet gedaan omdat het een lotingsstudie is - hij werd uitgeloot, ging toen biologie doen omdat ie na het eerste jaar daarvan kon instromen in bmw, maar ontdekte toen dat hij met biologie hetzelfde kon worden - namelijk onderzoeker. Dus is hij nu derdejaars biologie.)

Ik wil het gaan doen volgend jaar en ik ga waarschijnlijk naar Belgie want daar is het geen lotingstudie .
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 16:48:
Ik wil het gaan doen volgend jaar en ik ga waarschijnlijk naar Belgie want daar is het geen lotingstudie .
Nja als je in de eerste plaats niet ingeloot wordt kun je dus eerst een jaar biologie gaan doen (het schijnt dat bmw en biologie het eerste jaar nogal gelijk is) en dan het tweede jaar instromen bij biomedische wetenschappen. Maar dat zou je dan ff moeten nazoeken, zeg maar, want ik hoor het ook maar van mn vriend.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 15:58
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
Is biomedische wetenschappen dan ook een lootstudie ??
ja. Bij mijn weten wel. Maar zie mn post hierboven maar.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 16:07
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
Is biomedische wetenschappen dan ook een lootstudie ??
Op sommige universiteiten is het een lotingstudie, niet overal. In Nijmegen moet je iig wel loten en ik dacht in Amsterdam en in Utrecht ook. Van de andere universiteiten weet ik het helemaal niet. Als je het echt perse wilt kan je ook nog kijken naar Belgie, als dat voor jou haalbaar is. In Gent en in Leuven kan je het ook studeren en het is daar geen lotingstudie en voorlopig duurt de opleiding daar 4 jaar ipv 5 jaar hier in Nederland.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 17:33
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-08-2003 @ 17:07:
Op sommige universiteiten is het een lotingstudie, niet overal. In Nijmegen moet je iig wel loten en ik dacht in Amsterdam en in Utrecht ook. Van de andere universiteiten weet ik het helemaal niet. Als je het echt perse wilt kan je ook nog kijken naar Belgie, als dat voor jou haalbaar is. In Gent en in Leuven kan je het ook studeren en het is daar geen lotingstudie en voorlopig duurt de opleiding daar 4 jaar ipv 5 jaar hier in Nederland.
Maar wat ik heb gehoord over Belgie is dat iig bij geneeskunde daar iedereen wordt toegelaten maar dan in het eerste jaar maar 20 % doorgaat, 80% valt dus af ongeacht de cijfers van die 80 %... Maar goed dat is wat ik gehoord heb. In belgie gaan studeren zie ik niet zitten, gewoonweg omdat ik geen zin heb om daar te gaan wonen etc. Hmm ik wou me inschrijven voor geneeskunde en als ik uitgeloot zou worden dan biomedische wetenschappen in Utrecht.. Maar dat gaat dan dus niet lukken (aangezien je je voor maar 1 lootstudie mag inschrijven) ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-08-2003, 18:21
NN
NN is offline
Citaat:
Laura1988 schreef op 28-08-2003 @ 20:30:
Hey allemaal,

Ik zit nu in 4VWO.. en heb nog geen id wat ik nou voor studie moet gaan kiezen.. nou ist ook nie zow dat de wereld vergaat als ik het dit jaar nog nie weet (heb nog tot en met de 6e..) maar t zou wel handig zijn als ik alvast iets wist.. vooral met universiteiten enzow bekijken...

Ik doe het profiel N&G, met keuzevakken ec1, fr2, Grieks en Latijn...

Duz.. als je nog een leuk idee hebt en ook ff de bijzet waarom het leuk is.. of interessant ofzow.. dan dank ik je zeer..hahah....

-xxx- Laura
Ik kan natuurlijk een heel betoog gaan voeren waarom ik mijn eigen studie (Rechten) heel erg interessant vind, maar dat verhaal heb ik al gevoerd in de discussie met AK-47 en jij geeft ook helemaal niet aan wat je zo ongeveer leuk zou vinden. Dus doe dat eerst maar eens......
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 18:39
Sven
Avatar van Sven
Sven is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-08-2003 @ 16:39:
Is biomedische wetenschappen dan ook een lootstudie ??
In Amsterdam op de UvA in ieder geval niet.. met als het gevolg dat het helemaal volzit met mensen die zijn uitgeloot voor geneeskunde..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:53
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 29-08-2003 @ 15:41:
Ja, dat is echt heel leuk. Mijn vriend wilde dat eerst ook gaan doen. BMW is een combinatie van farmacie, geneeskunde, biologie en natuur/scheikunde geloof ik. En je kunt er veel mee.

(mijn vriend heeft het overigens niet gedaan omdat het een lotingsstudie is - hij werd uitgeloot, ging toen biologie doen omdat ie na het eerste jaar daarvan kon instromen in bmw, maar ontdekte toen dat hij met biologie hetzelfde kon worden - namelijk onderzoeker. Dus is hij nu derdejaars biologie.)

Trouwens, Laura, ik zou echt serieus niet en grieks en latijn doen - zeker niet met een natuurprofiel. Veel te zwaar. Zelfs met de fanatieke leraressen van DNV.
Nouw.. dat kan ik mevr. Haan toch niet aandoen?? Als ik zeg dat ik 1 laat vallen gaat ze door het lint!!! Ik moest al een keer bij haar komen toen ik 7ns aant halen was! Errug vaag...

Maar in eerste instantie wilde ik alleen Grieks doen.. want ik mag Landa niet zow (zeg maar helemaal niet).. maar toen men. Algera kwam vond ik het weer heel leuk.. dus toch nog maar ff proberen!!hahha....
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:55
Philemon
Avatar van Philemon
Philemon is offline
Citaat:
NN schreef op 29-08-2003 @ 19:21:
Ik kan natuurlijk een heel betoog gaan voeren waarom ik mijn eigen studie (Rechten) heel erg interessant vind, maar dat verhaal heb ik al gevoerd in de discussie met AK-47 en jij geeft ook helemaal niet aan wat je zo ongeveer leuk zou vinden. Dus doe dat eerst maar eens......
Als je eerst ff wat verder leest.. want daar heb ik dus nog gezegd wat ik wel leuk vind!!
__________________
De drang van het ontdekken zit hem in het zien van het onbekende van het bekende..
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:09
Verwijderd
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-08-2003 @ 18:33:
Maar wat ik heb gehoord over Belgie is dat iig bij geneeskunde daar iedereen wordt toegelaten maar dan in het eerste jaar maar 20 % doorgaat, 80% valt dus af ongeacht de cijfers van die 80 %... Maar goed dat is wat ik gehoord heb. In belgie gaan studeren zie ik niet zitten, gewoonweg omdat ik geen zin heb om daar te gaan wonen etc. Hmm ik wou me inschrijven voor geneeskunde en als ik uitgeloot zou worden dan biomedische wetenschappen in Utrecht.. Maar dat gaat dan dus niet lukken (aangezien je je voor maar 1 lootstudie mag inschrijven) ....
nja... mn vriend heeft dat wel gedaan. Voor geneeskunde ingeschreven --> uitgeloot --> bij biomedisch was er een 2e loting omdat er nog plaatsen waren --> weer uitgeloot --> biologie.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Laura1988 schreef op 29-08-2003 @ 20:53:
Nouw.. dat kan ik mevr. Haan toch niet aandoen?? Als ik zeg dat ik 1 laat vallen gaat ze door het lint!!! Ik moest al een keer bij haar komen toen ik 7ns aant halen was! Errug vaag...

Maar in eerste instantie wilde ik alleen Grieks doen.. want ik mag Landa niet zow (zeg maar helemaal niet).. maar toen men. Algera kwam vond ik het weer heel leuk.. dus toch nog maar ff proberen!!hahha....
Hmm tja. Latijn vind ik persoonlijk toch makkelijker hoor, en mevrouw Haan zou flippen als je ze allebei liet vallen. Niet één!

Ik heb alleen latijn hoor, en mij mag ze ook wel.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 29-08-2003 @ 18:33:
Maar wat ik heb gehoord over Belgie is dat iig bij geneeskunde daar iedereen wordt toegelaten maar dan in het eerste jaar maar 20 % doorgaat, 80% valt dus af ongeacht de cijfers van die 80 %... Maar goed dat is wat ik gehoord heb. In belgie gaan studeren zie ik niet zitten, gewoonweg omdat ik geen zin heb om daar te gaan wonen etc. Hmm ik wou me inschrijven voor geneeskunde en als ik uitgeloot zou worden dan biomedische wetenschappen in Utrecht.. Maar dat gaat dan dus niet lukken (aangezien je je voor maar 1 lootstudie mag inschrijven) ....
In Belgie laten ze bij geneeskunde niet iedereen zonder meer toe hoor, voor geneeskunde (en tandheelkunde) moet je toelatingsexamen doen. Ik weet niet hoe het met andere universiteiten zit maar in Leuven haalt 70 tot 80 % van de studenten biomedische wetenschappen in een jaar hun propedeuse. Dat heb ik niet zomaar gehoord op de open dag als mensen-trek-praatje maar op de site gevonden.

Maar omdat je niet naar Belgie wilt en je al wilt inschrijven voor de loting van geneeskunde gaat het dus niet lukken om biomedische wetenschappen als tweede keus te nemen, tenzij je een uni zoekt die geen loting heeft (zoals dus de UvA, zie een vorige reactie)
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 13:56
tinkle
Avatar van tinkle
tinkle is offline
Nou, zal ik dan ff een 'talen'studie noemen..... want 't gaat nu wel erg 1 kant op... Ik studeer Bedrijfscommunicatie Letteren in Nijmegen... Je kan kiezen uit de talen Spaans, Frans, Engels en Duits... Enige vereiste is Frans 2 of Duits 2 als je één van die talen kiest...
Nadruk ligt niet alleen op de taal maar ook over de mensen in de landen waar je taal gesproken wordt, in mijn geval Spanje en andere spaanstalige landen.... Ook leer je heel veel communicatieve vaardigheden en voor mij is het echt dé oplossing omdat ik niet alleen een taal wilde studeren....
En als nou blijkt dat je die taal toch niet echt leuk vind kan je gewoon verder gaan met communicatie in organisaties.....

Misschien wel helemaal nix voor jou maar dan kan je dat alvast afstrepen.....
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 14:42
marisjuhh
Avatar van marisjuhh
marisjuhh is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 28-08-2003 @ 22:07:
Kappersopleiding.
met vwo
__________________
I've came, I've said and I've conquered!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geschikte Studiekeus?
ZazaZebra
5 21-02-2011 01:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Weer een onderwijs pleidooi
Kitten
129 02-03-2009 11:19
Algemene schoolzaken Afgewezen voor de University College?
ds
197 02-04-2005 22:24
Studeren Psychologie / Bestuurskunde
Verwijderd
33 08-02-2005 00:26
Psychologie ben je tevreden met jezelf en je leven?
Verwijderd
73 24-03-2004 20:45
Psychologie foute studiekeus: ik voel me kut
Tulpje6
4 16-03-2004 11:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:19.