Oud 07-09-2009, 10:07
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Tijd voor een nieuwe


De vorige keer in Filmtopic:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746889


Edit door Balance: welke film heb jij gezien en wat vond je er van?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.

Laatst gewijzigd op 07-09-2009 om 21:52.
Advertentie
Oud 07-09-2009, 16:00
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 07-09-2009, 17:44
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
District 9 (2009)

Eén van de absolute toppers die in 2009 uit gaat komen/uit is gekomen. Moest het helaas met een gedownloade versie doen, maar de kwaliteit viel alles mee.

Het verhaal zelf is zeer origineel neergezet met een realistische ondertoon, hoewel het overduidelijk sci-fi is natuurlijk en weet voor de volle speelduur de aandacht heel goed vast te houden.

Voor de rest meot je het maar zelf zien

9,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 07-09-2009, 17:46
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ja, dat roep ik ook al jaren.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 07-09-2009, 19:36
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
hm?

ik mark m gewoon even, kan ik m sneller vinden tussen topics die ik niet regelmatig check
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 07-09-2009, 21:53
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik heb even de openingspost aangepast zodat nieuwe leden ook snappen waar het topic voor dient. De topictitel spreekt niet echt voor zich nl.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 08-09-2009, 13:52
Verwijderd
Los abrazos rotos

Ik vond hem nogal tegenvallen. Er worden tig lijntjes uitgezet, en ze worden stuk voor stuk afgeraffeld of gewoon helemaal niet afgemaakt.
Oud 09-09-2009, 01:09
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
inglourious basterds

wel goed hoor maar viel me wel tegen eigenlijk. ik verwachtte een over the top nazi gore fest of op zn minst een oorlogsfilm maar kreeg alleen maar ellenlange dialogen met quasi intellectuele of artistiek verantwoorde references naar films of personen in de weinigomvattende setting van een bioscoop eo.

Spoiler
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 09-09-2009, 20:26
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Aaltra - 5/10

Meh. Soms wel grappig of innemend, maar meestal niet.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 09-09-2009, 22:42
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Roman Holiday

<3333 Oh wat werd ik blij! Al die mooie Romeshots, zomervakantienostalgie ten top! Bovendien vond ik Audrey Hepburn fijn subtiel spelen (in tegenstelling tot haar rol in bijvoorbeeld My Fair Lady).

9/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 09-09-2009, 23:10
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Hanekam de rocker

Vroeger één van mijn favoriete tekenfilms en nog steeds geniaal
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 10-09-2009, 02:11
Rationeel
Rationeel is offline
straw dogs (1971) - 8/10

in het eerste uur gebeurt er niet veel, maar toch wordt er een bepaalde spanning opgebouwd. daarna breekt de hel los en is het 'home alone' meets 'rambo'

die vrouw was alleen strontirritant, maar sinds 'the shining' heb ik het idee dat irritante vrouwen bijdragen aan de spanning
Oud 10-09-2009, 09:16
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
realisme noemen we dat.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 10-09-2009, 10:53
Tekster
Avatar van Tekster
Tekster is offline
Inglourious Basterds.

Heb de film nu twee keer in de bios gezien en ga dit weekend voor een derde keer. Knap staaltje filmgeweld is het weer. Persoonlijk vond ik Kill Bill niet helemaal geslaagd en Grindhouse gewoon slecht! maar met deze film is Tarantino weer helemaal terug.

Ik wil eigenlijk niet zoveel kwijt over de film behalve dat hij geniaal is en iedere Tarantino liefhebber gewoon moet gaan
Oud 10-09-2009, 11:45
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
realisme noemen we dat.
Oud 10-09-2009, 15:09
Rationeel
Rationeel is offline
district 9 - 8,5

zeer originele film die aliens eens anders benadert dan een aarde veroverend ras. de documentaire achtige stijl aan het begin zorgt voor meer geloofwaardigheid en dat draagt duidelijk bij aan de film. zelfs voor mensen die niet van alien-films houden zou dit nog weleens een verassing kunnen zijn.

Spoiler
Oud 10-09-2009, 15:56
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
district 9 - 8,5

zeer originele film die aliens eens anders benadert dan een aarde veroverend ras. de documentaire achtige stijl aan het begin zorgt voor meer geloofwaardigheid en dat draagt duidelijk bij aan de film. zelfs voor mensen die niet van alien-films houden zou dit nog weleens een verassing kunnen zijn.

Spoiler
Spoiler
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 10-09-2009, 16:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Ads door Google
Oud 10-09-2009, 17:16
Verwijderd
Ik heb ook Inglourious Basterds gezien. Ik ben normaal niet heel gek op Tarantino omdat ik graag een verhaal wil dat ik kan volgen. Maar hier zat een volgbaar verhaal in, plus de te verwachten mooie camerastandpunten en scherpe dialogen, dus ik was wel enthousiast.
Oud 10-09-2009, 19:16
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
9

Animatiefilm die als 11-minuten durende animatie een Oscar heeft gewonnen, en nu, geproduceerd door Tim Burton, in een 'avondvullende' (nouja 79-minuten) versie uit is.
Hoewel het idee van een animatiefilm die plaatsvind in een post-apocalyptische wereld eerst nog even aan Wall-E doet denken, is 9 echt een compleet andere film die zich zeker niet op kinderen als doelgroep richt. Al met al mooie animaties en een interessant concept waarin lappenpoppen zonder speciale gaven zich staande moeten houden tegen machines die de wereld willen overnemen.
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Oud 10-09-2009, 19:27
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik las dat het suffe plot de kwaliteit van de beelden en sfeer redelijk omzeep helpt; dat wordt voor mij een downloadje vrees ik.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 11-09-2009, 00:26
Rationeel
Rationeel is offline
loft - 7,5/10

bewijs dat een nederlandstalige film niet per definitie prut hoeft te zijn. goed geacteerd, goede sfeer en boeiend verhaal.
Spoiler
Oud 11-09-2009, 21:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
SM-Rechter (2009)

Zeer interessante film (deels docu omdat het waargebeurd is) over een rechter die alles is kwijtgeraakt omdat hij SM-praktijken met zijn vrouw uitoefende. De kromheid van de rechtstaat wordt weer eens tentoongespreid en sommige gebeurtenissen verbaasden me ontzettend.

De film is niet seksueel getint zoals de titel doet vermoeden en daardoor voor mij prettiger om naar te kijken en het komt het realisme ook ten goede.

7.2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-09-2009, 00:52
Verwijderd
Windstruck - erg rommelige film, soms best vermakelijk maar had echt veel meer in kunnen zitten 2/5
Oud 12-09-2009, 21:30
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Space Cowboys - 8/10

Erg tof Comedy-drama met goede rollen van de vier oudjes. In de laatste 20-30 minuten is het afgelopen met de humor en krijgen we wat thrillerachtige shizzle voor onze kiezen. Dat pakt niet geniaal uit, moet ik zeggen.

Maar verder erg geslaagd.

District 9 - 7/10

Mja. Ik vond hem een beetje tegenvallen. De eerste helft is overwegend saai, met al zijn politieke en sociale metaforen. De makers lijken er een sport van gemaakt te hebben om zoveel mogelijk kenmerken van de Apartheid (en vergelijkbare zaken) letterlijk toe te passen in een sci/fi-omgeving. Het was eigenlijk niets meer dan één groot "hey, zo deden ze dat ook met de negerzwartjes!"-moment. Beetje jammer, dat soort dingen.

Puur visueel is de film wel heel geslaagd. Ik ben niet zo'n fan van al die handycam-ongein, maar ik vind het hier wel passen. Het wat matte kleurgebruik en de klassieke ontwerpen passen perfect bij de zonnige settings van ZA, waardoor er een nogal onwerkelijk sfeertje ontstaat. Bovendien zijn de composities uitstekend en de integratie van relatief goedkope, maar uitermate effectieve CG vrijwel optimaal

Het feit dat de film in de tweede helft (nou ja, ongeveer) overschakelt op een moordend tempo en er met regelmaat lichamen exploderen, maakt het nog leuker. Die gekke Nieuw-Zeelanders met hun rare fratsen ook altijd.

Een van de geinigste dingen:

Spoiler
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Oud 12-09-2009, 23:43
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
dead man

hot damn wát een chille film. en die soundtrack...
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 13-09-2009, 12:48
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Little Ashes

Jemig, wat een vervelende film. Het allerergste: het Spaanse accent van de Engels sprekende acteurs, om duidelijk te maken dat ze eigenluijk helemaal geen Engels spreken, maar Spaans . Ik keek 'em zonder ondertiteling, met als gevolg dat ik de helft niet heb verstaan.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 13-09-2009, 22:37
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
inglourious basterds

wel goed hoor maar viel me wel tegen eigenlijk. ik verwachtte een over the top nazi gore fest of op zn minst een oorlogsfilm maar kreeg alleen maar ellenlange dialogen met quasi intellectuele of artistiek verantwoorde references naar films of personen in de weinigomvattende setting van een bioscoop eo.

Spoiler
Compleet mee eens . Ik vond hem tegenvallen, van een Tarantino film verwacht ik meer dan een aantal leuke stukjes, de hele film moet gewoon vet zijn.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 13-09-2009, 23:19
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
ik kan me trouwens niet herinneren dat ik het fragment op 01:09 van de trailer gezien heb in de film.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 14-09-2009, 11:14
Tekster
Avatar van Tekster
Tekster is offline
Citaat:
Compleet mee eens . Ik vond hem tegenvallen, van een Tarantino film verwacht ik meer dan een aantal leuke stukjes, de hele film moet gewoon vet zijn.
Spoiler


Anyway laatste film die ik heb gezien is Public Enemies. Geen geniale film, maar Johnny Depp is eigenlijk gewoon altijd goed en dat weet de film beter te maken dan hij eigenlijk is.

Laatst gewijzigd op 14-09-2009 om 15:53. Reden: spoiler
Oud 14-09-2009, 12:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
ik kan me trouwens niet herinneren dat ik het fragment op 01:09 van de trailer gezien heb in de film.
Was dat niet
Spoiler
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-09-2009, 12:29
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Spoiler
Ja prima, dat was ook zeker wel spannend ofzo, maar ik verwacht van Tarantino gewoon niet een spannende oorlogsfilm met boodschap maar
zinloos geweld en absurdisme en dat vond ik te weinig naar voren komen. Ik vond dat er teveel boodschap ofzo in zat, en te weinig geweld eigenlijk. Misschien nog maar eens herkijken dan over een tijdje

Overigens ook een misleidende trailer.
Spoiler
__________________
All I'm guilty of is bad taste.

Laatst gewijzigd op 14-09-2009 om 17:29.
Oud 14-09-2009, 15:51
Tekster
Avatar van Tekster
Tekster is offline
ja sorry zal het even in spoiler zetten. over je opmerking, mee eens, maar daarom zijn de momenten juist ook subliem van hem.

Ps: oja en misschien is het handig dat jij je post ook weer aanpast. Nu zie je mijn spoiler gewoon in jouw citaat.
Oud 14-09-2009, 20:14
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Was dat niet
Spoiler
Spoiler
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 15-09-2009, 00:51
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 15-09-2009, 12:54
Verwijderd
12 monkeys - fantastische film, een van de weinige films waarin de psychologische aspecten van tijdreizen wordt behandeld. Goede rollen van Bruce Willis en Brad Pitt, acteurs waar ik normaal gesproken geen hoge pet op van heb. 4/5
Ads door Google
Oud 15-09-2009, 13:35
groth
Avatar van groth
groth is offline
vanavond voor de derde keer naar Inglourious Basterds. Wat een heldenfilm!

Bearjew FTW!
__________________
camelot!
Oud 15-09-2009, 15:17
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
zolang er mensen zijn die 3x naar dezelfde film gaan kan ik iig met een gerust hart blijven downloaden
__________________
man, it must be great being you watching me.
Oud 15-09-2009, 16:10
Rationeel
Rationeel is offline
Oud 16-09-2009, 18:48
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Gamer

Visueel geweld, letterlijk en figuurlijk, en heel veel tieten. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.

?/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 17-09-2009, 01:59
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Gamer

Visueel geweld, letterlijk en figuurlijk, en heel veel tieten. Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden.

?/10
Ah, ze hebben het Crank-principe dus niet overboord gegooid
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-09-2009, 02:06
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Die gekke Nieuw-Zeelanders met hun rare fratsen ook altijd.

Een van de geinigste dingen:

Spoiler
Blomkamp is een rasechte ZA-er! ookal werkt ie vanuit Vancouver Ik denk dat de input van Jackson meer van de orde "Neil, gewoon doen wat je zelf leuk vindt" was. Vond de CG idd ook sterk, zeker voor dat budget. Maar goed, Blomkamp komt ook uit de CG wereld, dus verstand van zaken + de juiste middelen = . Het zag er wat mij betreft een stuk realistischer uit dan bv wat er in GI Joe te zien is, een film die laten we zeggen, 100 miljoen dollar duurder was.

+

Spoiler


Ik heb laatst een goede versie kunnen kijken en het blijft toch wel een dikke 8,5/10 denk ik. Leuk om ook her n der wat Nederlands te kunnen lezen in de achtergrond.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-09-2009, 10:58
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:

Ik heb laatst een goede versie kunnen kijken en het blijft toch wel een dikke 8,5/10 denk ik. Leuk om ook her n der wat Nederlands te kunnen lezen in de achtergrond.
ik weet uit mijn hoofd niet meer welk stukje, maar ergens zegt iemand ook, met een nét niet goed genoeg accent 'tot ziens!'

er is al even een hele goede r5 beschikbaar trouwens.
Oud 17-09-2009, 15:17
Rationeel
Rationeel is offline
van de week ook sinds heel lange tijd weer eens evil dead 1 & 2 gekeken.

niets klopt: acteerwerk van lik-mijn-vestje, specialeffects nog slechter dan de godzillafilm uit '54, verkeerde en veel te slechte geluidseffecten, geen enkele scene lijkt zonder meerdere continuïteitsfouten gemonteerd etc.

maar man- o -man wat een topfilms (mocking-horror?) blijven het toch, ik heb me weer kapotgelachen. vooral bij deel 2

7/10 resp. 8/10
Oud 17-09-2009, 15:52
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
van de week ook sinds heel lange tijd weer eens evil dead 1 & 2 gekeken.

niets klopt: acteerwerk van lik-mijn-vestje,
Campbell is geweldig in deel twee.
Citaat:
specialeffects nog slechter dan de godzillafilm uit '54,
Special effects zijn fantastisch voor hun doeleinde.
Bovendien bruist de cinematografie van creativiteit en lef, zeker voor een debuutfilm. Raimi's enorme visuele talent was toen al zichtbaar.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 17-09-2009, 17:46
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
ik weet uit mijn hoofd niet meer welk stukje, maar ergens zegt iemand ook, met een nét niet goed genoeg accent 'tot ziens!'

er is al even een hele goede r5 beschikbaar trouwens.
Ja, de voicemail van Wikus en Tanya geloof ik Verder zag ik ook ergens "gevaarlijk" staan in dat laboratorium, er zal nog wel wat meer in zitten.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 17-09-2009, 20:30
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Afgelopen week gezien:
Clerks. (1994)
7.8/10
Mallrats (1995)
7.5/10
Chasing Amy (1997)
7.5/10
Dogma (1999)
8.2/10
Jay and Silent Bob Strike Back (2001)
7.8/10
Clerks II (2006)
7.8/10

6 prima films van Kevin Smith om te bekijken als je ziek bent. Lekker luchtig, af en toe flinke puberale humor (Jay & Silent Bob), veel terugkerende acteurs en karakters en ook prima verhaallijnen al moet hij zich niet te veel aan de romantiek wagen
Prima rollen in alle films van Ben Affleck en Matt Damon. Ook leuke rollen van Jason Lee en Ethan Suplee (My Name is Earl) en tof hoe de View Askew-wereld neergezet wort door Smith. Heerlijke films om af en toe te bekijken.

The Red Shoes (1948)
Gerestaureerde versie in HD en wat een prachtige film was dit. Afgelopen jaar helemaal opgepoetst door o.a. Martin Scorsese waardoor de film in alle glorie weer te bewonderen is. Er wordt goed gebruik gemaakt van de kleuren, die vooral tijdens de dans- en balletscenes werkelijk van het beeld afspringen. Ondanks het feit dat er geen grote acteurs in de film te bewonderen zijn weten ze een zeer geloofwaardig en meeslepend verhaal (deels naar het sprookje van Hans Christian Andersen) neer te zetten met als hoogtepunt een balletvoorstelling van ruim een kwartier.
9.0/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 18-09-2009, 02:06
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Campbell is geweldig in deel twee. Special effects zijn fantastisch voor hun doeleinde.
Bovendien bruist de cinematografie van creativiteit en lef, zeker voor een debuutfilm. Raimi's enorme visuele talent was toen al zichtbaar.
die films als geheel zijn fantastisch voor hun doel(einde), daarom ook de goede cijfers. het is natuurlijk één grote grap. maar naast fantastisch is het acteerwerk en zijn de special effects gewoon zwaar over-the-top slecht.
Oud 18-09-2009, 12:58
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
die films als geheel zijn fantastisch voor hun doel(einde), daarom ook de goede cijfers. het is natuurlijk één grote grap. maar naast fantastisch is het acteerwerk en zijn de special effects gewoon zwaar over-the-top slecht.
Slecht is het woord niet. Onrealistisch, ja, maar realistisch was ook absoluut niet wenselijk geweest. De special effects zijn gewoon perfect. En Bruce Campbells acteerwerk al helemaal, dat doet niemand hem na. Over the top is niet gelijk aan slecht.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 18-09-2009, 12:59
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Blomkamp is een rasechte ZA-er! ookal werkt ie vanuit Vancouver Ik denk dat de input van Jackson meer van de orde "Neil, gewoon doen wat je zelf leuk vindt" was. Vond de CG idd ook sterk, zeker voor dat budget. Maar goed, Blomkamp komt ook uit de CG wereld, dus verstand van zaken + de juiste middelen = . Het zag er wat mij betreft een stuk realistischer uit dan bv wat er in GI Joe te zien is, een film die laten we zeggen, 100 miljoen dollar duurder was.
Ja, maar Peter Jackson en zijn kornuiten hebben zich er klaarblijkelijk toch heel zwaar mee bemoeid. Ik vind de film namelijk heel erg...uhm....Nieuw-Zeelands aandoen. Al kan ik niet echt uitleggen waarom


+

Citaat:
Spoiler

Doe niet zo bijdehand
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.