Oud 21-12-2001, 11:26
KingForASecond
KingForASecond is offline
Waarschijnlijk is het bij jullie ook zo ver. Het is weer de tijd van het jaar dat Nederlanders zonder aantoonbare rede een stuk bos in de huiskamer slepen, verankeren, er rommel in gooien en er soms nog pakjes onder leggen ook. Lomp? Jazeker!
Het was begonnen als een Keltisch volksfeest. In de winter, rond 25 december, was de zon 'het verst weg'. Om de zon terug te lokken, zo dachten onze voorvaderen, moeten we zelf vuurtjes maken. Dat is geëvolueerd in kaarsjes, en later is er een Rooms-katholiek sausje over gevallen, en zo hebben het idee van de kerstboom ontwikkeld.
Tot zo ver is het een stukje cultuur, weliswaar sterk vervuild, maar toch cultuur. Maar wat bezielt mensen om het op deze manier elk jaar weer te doen?
Ten eerste betaal je je scheel aan zo'n boom. Een beetje boom kost al tegen de tachtig gulden. Je kan natuurlijk ook een opblaasbare, plastic nepboom kopen, maar dat is alleen voor mietjes.
Ten tweede is de boom die je koopt ALTIJD te groot. Op één of andere manier krijgen die kerstboomverkopers het altijd voor elkaar om jou te laten denken "Mwaoh... da pas wel!"
Het je dan uiteindelijk je boom door midden gezaagd zodat hij past, begin het pas echt. Je moet in je huis raggen, waarmee je dus alles wat kostbaar is omver flikkert en molt.
Heb je je privé stukje natuur dan eindelijk staan, begint het feest pas echt. Je kan de oude, stoffige dozen met kerstversiering van de zolder halen om te constateren dat je nog twee kerstballen een meter slinger over hebt. De lampjes doen het bij voorbaat al niet.
Je vult de rest van je boom dus maar met dingen die vindt op de grond zoals bierviltjes waar je gaten in maakt, bierdoppen, bierflesjes, bieropeneners en bierkratten. Eigenlijk allerlei dingen die in ieder huis wel te vinden horen te zijn.
Na een hele middag zwaar werk besluit je hond, kat, hamster of ander pluizig huisdier om een aanval van hondsdolheid te krijgen en de boel weer omver te rennen. Je kan dus weer opnieuw beginnen, alleen dan met nog één kerstbal.
Het is maar goed dat er met kerst altijd twee weken vakantie gepaard gaan
__________________
"The Things we do to the people that we love"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2001, 13:49
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Leuk stukje tekst, maar wel overdreven
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 13:53
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
rosi schreef:
Leuk stukje tekst, maar wel overdreven
5 gulden voor een passende kerstboom, en elk jaar groeien er weer nieuwe dus boeie...
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 13:53
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat kerstbomen f80,- kosten? Ik heb er eentje voor f25,-. Verder is die niet te groot. Er is 1 kerstbal gesneuveld en verder niks en m'n hond is nogal dol op die boom...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:36
Verwijderd
Niet te grote boom van 20,- hier, geen kerstbal gesneuveld en m'n vis is dr niet bepaald weg van. Ik ook niet, bij mij thuis komt zo'n ding dr dus ook niet in.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 16:55
Verwijderd
Als vissen hondsdol worden is er weinig dat kapot gaat. De kom misschien
Met citaat reageren
Oud 21-12-2001, 19:17
Spicy McHaggis
Spicy McHaggis is offline
Citaat:
KingForASecond schreef:
Je moet in je huis raggen, waarmee je dus alles wat kostbaar is omver flikkert en molt.

eeh, dan zet je dat toch gewoon ff opzij?? maar ik vind het inderdaad wel een beetje gezeik, gelukkig hoef ik 't nooit te doen
__________________
You Only Talk About Trademark, But There's A Lot More Stuff To Say!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:31
Selletje
Selletje is offline
Gelukkig nemen wij nooit een kerstboom in huis!
__________________
Pim Fortuyn Rot In Pieces!!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 20:27
Saartje_16
Saartje_16 is offline
Wij hebben er wel ene... Mor ne plastieke
__________________
I pushed my trust in you, pushed as far as I can go, and for all this, there's just one thing you should know...
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 07:05
drama
Avatar van drama
drama is offline
fuck de kerstboom, vind het totaal niet sfeervol ofzo. Saai zelfs. Maak er dan zelf een.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 07:07
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Hoe kom je erbij dat kerstbomen f80,- kosten? Ik heb er eentje voor f25,-. Verder is die niet te groot. Er is 1 kerstbal gesneuveld en verder niks en m'n hond is nogal dol op die boom...

Hangt totaal af van het gebied waar je woont. jij woont in...het oosten van het land en idd, daar zijn bomen veel goedkoper. Onder de 40 piek is er in amsterdam vrijwel geen boom te krijgen bijvoorbeeld...En dan heb je nog een klein lullig boompie.
__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 11:23
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ach me moeder en broertje en zusje kopen en tuigen de boom op.
Hij past goed in de kamer.
De prijs weet ik niet, maar geen 80 piek iig.
Er is niks gesneuveld.
Onze kat is normaal en die ligt rustig in z'n mandje naast de kerstboom.

Dus hier is het niet zo'n ramp.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 11:51
J-roen
Avatar van J-roen
J-roen is offline
Citaat:
drama schreef:
Hangt totaal af van het gebied waar je woont. jij woont in...het oosten van het land en idd, daar zijn bomen veel goedkoper. Onder de 40 piek is er in amsterdam vrijwel geen boom te krijgen bijvoorbeeld...En dan heb je nog een klein lullig boompie.
eheh,

wij hadden voor 15,- een redelijk grote boom

wij wonen dan ook in Groningen
__________________
dressed-up, messed-up, young, sexy, drunk and dirty.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 18:28
Verwijderd
Citaat:
drama schreef:
fuck de kerstboom, vind het totaal niet sfeervol ofzo. Saai zelfs. Maak er dan zelf een.
Het is hardstikke sfeervol! Maar inderdaad best zonde van al dat groen...
Maar ik wordt er vrolijk van en verheug me altijd op kerst omdat de huislamer er dan zo vrolijk uitziet. Meningen verschillen...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Pimp de Kerstboom!
Cherry Springs
33 24-11-2006 13:15
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Economie Plakboek
Hassan A.
2 15-02-2006 13:40
Drugs & Alcohol Met wat voor kerstbomen kom jij de kerst door?
Verwijderd
22 27-12-2005 10:55
Levensbeschouwing & Filosofie Kerstboom bezien van Bijbeloogpunt
Madfet
102 20-06-2005 21:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29.