Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2001, 14:20
Nieuwe Nationale Partij
Avatar van Nieuwe Nationale Partij
Nieuwe Nationale Partij is offline
bosbranden:

Sydney in rook gehuld door bosbranden


Bosbranden nabij Sydney. (Foto: REUTERS)

SYDNEY - Inwoners van Sydney ondervinden zondag veel last van de rook van de ruim honderd bosbranden die rond de Australische stad woeden. Verscheidene vluchten vanaf de luchthaven van Sydney zijn geschrapt, omdat het zicht onvoldoende was.

De ambulancedienst van de stad heeft mensen met astma en andere ademhalingsproblemen aangeraden binnen te blijven. Bovendien zijn in verband met de rookontwikkeling een aantal wegen rond Sydney gesloten voor autoverkeer.

Meer dan 15.000 brandweerlieden uit heel Australië worden dit weekeinde ingezet om te voorkomen dat de branden in New South Wales oprukken naar Sydney. Voor zondag zijn temperaturen van zo'n 40 graden Celsius en harde wind voorspeld, waardoor het vuur alle kanten kan opwaaien.

De Australische nieuwszender ABC meldt zondagmorgen dat de brandweer er vooralsnog in lijkt te slagen om het oprukken van de branden naar Sydney te vorkomen.

Bron: de Telegraaf







------------------
Ik wil hogere straffen, meer veiligheid, vrijheid en recht en daarom ben ik nationalist en stem ik Nieuwe Nationale Partij!!!

[Dit bericht is aangepast door Nieuwe Nationale Partij (30-12-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2001, 15:09
Maffie
Maffie is offline
Australie???, heb je wel enig idee hoeveel allochtonen daar wel niet wonen?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:14
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Australie???, heb je wel enig idee hoeveel allochtonen daar wel niet wonen?
Laat die jongen ze mening hebben nu post ie iets normaals wat niks met ze politieke voorkeur te maken heeft.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:18
Verwijderd
Echt zonde van die bossen. Er zijn al veel dieren levend verbrand, echt zielig. Hoe zijn die branden nu eigenlijk ontstaan? Waren ze nu aangestoken of niet?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 15:50
ThanatoS
ThanatoS is offline
Citaat:
Zlatan tha man schreef:
Laat die jongen ze mening hebben nu post ie iets normaals wat niks met ze politieke voorkeur te maken heeft.
ja hehe eindelijk een keer iets normaals
__________________
ThanatoS
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:01
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Australie???, heb je wel enig idee hoeveel allochtonen daar wel niet wonen?


ontopic- ik vind het wel sneu voor die diertjes enzo, maar wat kunnen ze er aan doen
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:08
Stier17
Stier17 is offline
Als je in de geschiedenis teruggaat blijkt dat Australie 100% allochtoon is...

Wat de bosbranden betreft: het is echt erg, al die mensen die hun spullen kwijt zijn of verlaten moeten en al die dieren...Ik hoop dat het lukt om de branden een beetje tegen te houden, maar dat zal moeilijk gaan met die harde wind en die temperaturen...
__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:12
Zlatan tha man
Zlatan tha man is offline
Citaat:
ThanatoS schreef:
ja hehe eindelijk een keer iets normaals
ja
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 16:15
GinnyPig
GinnyPig is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Echt zonde van die bossen. Er zijn al veel dieren levend verbrand, echt zielig. Hoe zijn die branden nu eigenlijk ontstaan? Waren ze nu aangestoken of niet?

Ze ontstaan vaak door extreme droogte en hitte. Als er dan een klein onweerbuitje voorbij komt kan dat voor heel wat kleine bosbrandjes zorgen die binnen de kortste keren groeien tot zeer grote bosbranden.
__________________
O_o
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:00
Maffie
Maffie is offline
Ik heb eens een documantaire gezien over dat bosbranden in australie juist goed is voor de natuur daar omdat het de grond verrijkt die anders totaal uitgeput zou raken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 17:50
skyscraper
Avatar van skyscraper
skyscraper is offline
Citaat:
Maffie schreef:
Ik heb eens een documantaire gezien over dat bosbranden in australie juist goed is voor de natuur daar omdat het de grond verrijkt die anders totaal uitgeput zou raken.
das indd zo, maar de dieren worden er niet beter van
__________________
je freakt niet
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:10
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Stier17 schreef:
Als je in de geschiedenis teruggaat blijkt dat Australie 100% allochtoon is...

Wat de bosbranden betreft: het is echt erg, al die mensen die hun spullen kwijt zijn of verlaten moeten en al die dieren...Ik hoop dat het lukt om de branden een beetje tegen te houden, maar dat zal moeilijk gaan met die harde wind en die temperaturen...
Eh... vergeet je de aboriginals misschien?
Die wonen daar toch al een paar jaartjes.

En ja, die branden?

Beste manier om ze stoppen is denk ik massaal gaan kappen. Een strook bos van, zeg maar, een paar honderd meter platleggen. Dat kán zo gedaan zijn. Zodat het vuur geen voer meer heeft en de stad iig niet kan bereiken.

En verder; die dieren ja, dat is het ergst...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 19:53
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
is best wel zonde van de bossen, en dan nog dat een goede vriend in Australie zit, k weet niet waar hij op het moment zit
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 30-12-2001, 21:54
Ninnoc
Ninnoc is offline
er worden in afrika vrij vaak stukken natuur afgebrand om het zo weer van nieuwe voedingstoffen te voorzien maar dit is te veel.

Echt kut voor die beestjes en natuur. ik hoorde dat ook een national park afgebrand is...waar, zo ja welke??
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 31-12-2001, 06:03
drama
Avatar van drama
drama is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:

Beste manier om ze stoppen is denk ik massaal gaan kappen. Een strook bos van, zeg maar, een paar honderd meter platleggen. Dat kán zo gedaan zijn. Zodat het vuur geen voer meer heeft en de stad iig niet kan bereiken.

En verder; die dieren ja, dat is het ergst...

Beetje vaag, tis zielig voor de dieren maar wel de bossen verneuken door te gaan kappen...

__________________
Ik koop, dus ik besta
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 13:02
Stier17
Stier17 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Eh... vergeet je de aboriginals misschien?
Die wonen daar toch al een paar jaartjes.

Ja die ben ik idd vergeten, maar dan nog is het overgrote gedeelte Brits crimineel van oorsprong (waar Engels al niet goed voor is).

Het vuur heeft nu een voorstad van Sydney bereikt, en het lijkt erop dat de situatie alleen maar ernstiger wordt. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen...

__________________
Shit happens...
Met citaat reageren
Oud 01-01-2002, 17:57
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Oke, ik vind het ook allemaal erg wat daar gebeurd.
Ik ben zelf in Australie geweest(Sydney, Brisbane, Gebied rond Brisbane, Melbourne, Noosa) en daar is me verteld door een touringcarchauffeur(ex-brandweerman) die onze touringcar bestuurde dat het niet zozeer door de droogte kwam, want dat gaat heel lang goed, maar door het vuilnis wat sommige mensen in hun tuin laten liggen.
Dat broeit heel snel en vliegt in de fik.(was trouwens in Sydney dat me dat verteld is).
Maar dat ze vuil op hun grond laten liggen is omdat ze vaak een achtertuin hebben van een paar acres dus ja.

Maar om een lang verhaal kort te maken: Het komt niet zozeer door de droogte maar het vuil wat blijft slingeren op erven van mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:22
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
drama schreef:
Beetje vaag, tis zielig voor de dieren maar wel de bossen verneuken door te gaan kappen...
Waar denk je dat die vuurgangen in NL voor dienen?

Het werkt in Sydney sowieso niet BTW. De winden zijn te sterk. Een vonk die de overkant haalt (en 100m is echt niks) en het gaat net zo fijn verder.

Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-01-2002, 21:24
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Che Guevara schreef:
Waren ze nu aangestoken of niet?
Vrijwel zeker het werk van een of meer pyromaans ja.

"Unlike men, fire runs faster uphill".

Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 21:26
PV
PV is offline
Citaat:
Chimera schreef:
Waar denk je dat die vuurgangen in NL voor dienen?

Het werkt in Sydney sowieso niet BTW. De winden zijn te sterk. Een vonk die de overkant haalt (en 100m is echt niks) en het gaat net zo fijn verder.
of iemand steekt het daar aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:49.