Oud 26-05-2017, 11:59
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Ik heb al iets meer dan een jaar nu studiefinancering vanaf mijn 18e gehad (ben nu 19) en ben in juli afgestudeerd. Ik krijg een hoge aanvullende beurs over het algemeen omdat mijn biologische vader buiten beschouwing wordt gelaten en er niet wordt gekeken naar het inkomen van mijn stiefvader (die de kostwinner is) en alleen naar die van mijn moeder (die eigenlijk niks verdiende en in de min stond volgens de belastingdienst 2014, volgens mij kijken ze terug naar de belastingaangifte van 2 jaar terug elk nieuw jaar, dus toen ik begon met de financering in 2016 keken ze naar 2014).

Ik kreeg op dat moment per maand iets van €320 euro per maand, dit zou op den duur meer worden (€420) omdat het 2e jaar van mijn studie al betaald was, dus eigenlijk gewoon heel dat jaar een gift (mits ik zou slagen). Het 3e leerjaar begon, dus ik kreeg toen een aantal maanden €420 per maand. Nieuwjaar was begonnen dus uiteindelijk word de studiefinancering opnieuw her berekend op basis van de nieuwe belastingaangifte 2015, hierbij is volgens mijn moeder nog steeds weinig tot geen inkomen. Echter is mijn studiefinancering nu alleen de basisbeurs de laatste maanden.. volgens mijn moeder omdat het DUO nog steeds niet de gegevens heeft kunnen opvragen/opgevraagd heeft (nog steeds niet na 5 maanden?). Lijkt mij dat ik standaard wanneer mijn studiefinancering wordt stop gezet omdat ik geslaagd ben dat ik nog het restant van mijn gift krijg (oftewel de overige aantal keer €420 euro), oftwel een paar duizend euro die ik ben misgelopen?) En wanneer ik slaag is dit alles een gift toch?

Ik weet niet onder welk stelsel ik val, volgens mij de oude, zoveel veranderd soms en nooit is het me duidelijk geworden wanneer ik onder welke val. Ik heb hem iets voor 23 februari 2016 aangevraagd (toen werd ik 18) maar ik was al in 2015 ingeschreven op mijn opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2017, 12:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
DUO is niet de meest snelle organisatie... Ik heb ooit wel met terugwerkende kracht nog 6 maanden aan prestatiebeurs ontvangen.

Stuur even een berichtje naar DUO (via twitter reageren ze vrij snel) met je vraag, dan kunnen zij je vertellen welke stappen jij kunt nemen om het proces te versnellen en waar je recht op hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote IBG-/DUO-topic (alles over stufi en OV-studentenkaarten enz.) #5
number9
413 23-01-2017 21:15
Studeren ik kreeg geen studiefinancering terwijl ik er wel recht op heb
Vincee93
1 26-03-2012 09:56
Studeren Het grote IBG/DUO-topic (alles over stufi en ov-studentenkaarten enzo) #4
Verwijderd
500 25-06-2010 16:44
Algemene schoolzaken deeltijds volwassen onderwijs, geen studiefinancering ?
Str0nk
3 11-05-2004 16:52
Werk, Geld & Recht Kleedgeld
Edithjuh
53 31-07-2003 23:00
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Enquete Economie: Maandelijkse uitgaven jongeren
Feilsiyeve
13 18-04-2003 17:40


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:45.