Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Bekijk resultaten poll: Homoseksualiteit is een ziekte (alleen voor christenen)
Jawel. 12 9.68%
Neen. 66 53.23%
Ik geloof niet 46 37.10%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2005, 14:49
Verwijderd
N.a.v. dit topic:

Citaat:
ratsja schreef op 07-09-2005 @ 14:15 :
[...]
Sowieso denken niet gelovigen ruimer en met gelovigen is het allemaal hetzelfde.
Roer alleen maar eens het onderwerp homoseksualiteit aan, gelovigen beweren dat het een ziekte is en dat je ervan genezen kunt worden, terwijl allang bekend is dat...............

Laatst gewijzigd op 15-09-2005 om 14:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 15:01
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Misschien een idee om een optie "ik geloof niet" toe te laten voegen, anders gaan mensen stemmen zonder het verhaal erbij te lezen.

Geldt dit ook voor moslims en andere gelovigen?
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Kreator schreef op 08-09-2005 @ 16:01 :
Misschien een idee om een optie "ik geloof niet" toe te laten voegen, anders gaan mensen stemmen zonder het verhaal erbij te lezen.

Geldt dit ook voor moslims en andere gelovigen?
Dit lijkt me duidelijk genoeg. Moslims en andere gelovigen mogen zelf beslissen of ze willen antwoorden - dat maakte dhr. Ratsja niet duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:46
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
ik ben geen homohater, maar ik krijg wel de kriebels van ze
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:47
Verwijderd
het is geen ziekte, maar je word er ook niet mee geboren
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 16:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Wat een arrogante TS post, als je gefrustreerd bent over Ratsje, ga dan gewoon lekker buiten spelen in plaats van een topic te openen met een soort bedekte poging tot afzeiken als TS post.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 17:32
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Hoewel de Bijbel en daarna een hele reeks kerkelijke schrijvers homoseksualiteit als zwaar zondig beschouwd hebben, zijn er tegenwoordig gelukkig een aantal gelovigen teruggekomen van dit stupide standpunt .
__________________
Gatara was here! De W van stampot!

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 17:37.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-09-2005 @ 17:52 :
Wat een arrogante TS post, als je gefrustreerd bent over Ratsje, ga dan gewoon lekker buiten spelen in plaats van een topic te openen met een soort bedekte poging tot afzeiken als TS post.
Boontje komt om z'n loontje met uitspraken van dat kaliber.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:53
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Nee, homoseksualiteit is niet een ziekte. Tenminste als ziekte impliceert dat je er beter van kunt worden oid. Ik geloof er niets van dat je daar van "genezen" kunt worden. Homoseksuelen als "zondaars" beschouwen alleen omdat ze homoseksueel zijn lijkt me zeer onjuist en ook niet passend voor christenen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:55
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 17:47 :
het is geen ziekte, maar je word er ook niet mee geboren
Dus homoseksualiteit is aangeleerd. Riiiiiiight. Enig wetenschappelijk/empirisch materiaal daarvoor?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 18:58
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Ik vind de discussie over homoseksualiteit wel interessant, al betwijfel ik de intenties van de TS. Als lucky en Alicia er geen problemen mee hebben, mag hij van mij open blijven, mits er op een fatsoenlijke, respectvolle manier gediscussieerd wordt. Seksualiteit is iets wat iemand in het diepst van zijn zijn aangrijpt, en daar zou niet te licht over gedacht moeten worden. Daarom passen persoonlijke aanvallen ook niet.

(ik reageer zelf later)
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:00
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-09-2005 @ 18:32 :
Hoewel de Bijbel en daarna een hele reeks kerkelijke schrijvers homoseksualiteit als zwaar zondig beschouwd hebben, zijn er tegenwoordig gelukkig een aantal gelovigen teruggekomen van dit stupide standpunt .
"Je mag niet het bed delen met een man zoals met een vrouw, dat is gruwelijk."

"Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten. "

Deze teksten uit Leviticus geven aan wat de Bijbel zegt over homoseksualiteit. Er staat niet dat homoseksualiteit een ziekte is of zondig is. Er staat wel dat homoseksuelen het bed niet mogen delen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:14
Kreator
Avatar van Kreator
Kreator is offline
Er zijn echt duidelijke wetenschappelijke aanwijzingen dat het toch min of meer is aangeboren, wat dus betekent dat God homosexuelen maakt zoals ze zijn, maar als ze dan dus hun eigen gevoel volgen wacht hen hel en verdoemenis.

Vrij krom imo
__________________
Sterf, kuthoer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:16
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
haha, ik was de eerste die jawel stemde. was homoseksualiteit god niet een zonde?
als seks geen zonde is, waarom zou gemeenschap het dan wel zijn? (vaag, belgarath?)

iig vind ik deze discussie helemaal niet leuk .
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:20
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
God maakt geen homoseksuelen maar er worden wel homo's geboren, of ze dan de keuze maken om ook homoseksueel te zijn daar heeft God geen verantwoordelijkheid in.
Homo zijn is idd geen ziekte maar is denk ik aangeboren, wat niet betekent dat je er de rest van je leven aan vast hoeft te zitten, wonderen zijn immers de wereld nog niet uit. Ik denk trwns wel dat het ook kan zijn dat je eerst nog geen homo bent, maar dat later wel kan worden. Maar dat zie ik dan nog steeds niet als een ziekte.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:22
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-09-2005 @ 19:58 :
Ik vind de discussie over homoseksualiteit wel interessant, al betwijfel ik de intenties van de TS.
wat is toch TS???
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:27
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 20:20 :
God maakt geen homoseksuelen maar er worden wel homo's geboren, of ze dan de keuze maken om ook homoseksueel te zijn daar heeft God geen verantwoordelijkheid in.
Errr.. ja, natuurlijk. Ze krijgen op een dag een formuliertje thuisgestuurd met daarin het vriendelijke verzoek in te vullen naar welke geaardheid hun voorkeur uitgaat?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:30
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 08-09-2005 @ 20:16 :
haha, ik was de eerste die jawel stemde. was homoseksualiteit god niet een zonde?
als seks geen zonde is, waarom zou gemeenschap het dan wel zijn? (vaag, belgarath?)

iig vind ik deze discussie helemaal niet leuk .
Huh? Ik snap het geloof ik niet helemaal, misschien missen er wat woorden? Homoseksualiteit gaat om de geaardheid. Het je aangetrokken voelen tot iemand van je eigen sekse. Een relatie beginnen met iemand van hetzelfde geslacht is weer een stap verder.

Het lijkt me erg moeilijk voor christenen die homo zijn dat ze niet een relatie aan mogen gaan met diegene waar ze van houden. Vooral omdat liefde en seksualiteit geen dingen zijn die je makkelijk van je af kunt zetten. En bovenal omdat er soms erg weinig begrip is voor homo's. Wat betreft mogen ze daar op christelijke scholen wel eens meer aandacht aan besteden. Ze hebben vorig jaar wel heel heldhaftig dat blaadje (ben de naam kwijt, maar het ging om een blaadje over homoseksualiteit dat op alle scholen in Nederland werd verspreid) bij het oud papier gegooid maar als daar niet zoveel ophef over geweest was, was het onderwerp vast niet zo uitgebreid op mijn (gereformeerde) school aan de orde gekomen.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2005, 19:30
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 20:20 :
God maakt geen homoseksuelen maar er worden wel homo's geboren, of ze dan de keuze maken om ook homoseksueel te zijn daar heeft God geen verantwoordelijkheid in.
Jij bent onder de mensen die verdedigen dat god alles geschapen heeft en almachtig is, meende ik.

Belachelijk om dan uitzonderingen te gaan maken als de creatie je toevallig niet goed uitkomt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:31
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 20:22 :
wat is toch TS???
Ik gok op TopicStarter
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:36
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Er staat niet dat homoseksualiteit een ziekte is of zondig is. Er staat wel dat homoseksuelen het bed niet mogen delen.
jij zegt dat homoseksualiteit niet zondig is, maar het is god een gruwel. ik denk dat je bedoelt dat homo's zelf niet zondig zijn, maar hun uitwassen wel? homoseksualiteit, het woord zegt het al, gaat niet zonder seks(gevoelens), dus is het fout, in algemene zin.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:42
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
ParadiseLost schreef op 08-09-2005 @ 20:27 :
Errr.. ja, natuurlijk. Ze krijgen op een dag een formuliertje thuisgestuurd met daarin het vriendelijke verzoek in te vullen naar welke geaardheid hun voorkeur uitgaat?
nee dat bedoel ik niet, je bent toch pas homoseksueel als je dus daadwerkelijk seks hebt gehad? Nou als je geboren bent heb je dat nog niet, dan heb je alleen nog maar een bepaalde geaardheid, en die is denk ik wel geschapen (nouja, niet echt geschapen, mongooltjes zijn in het begin (voor de zondeval) ook niet zo geschapen, maar zo iig geboren)
Dan later kun je de keuze maken om van homofeel ook homoseksueel te worden ja toch?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:46
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 20:42 :
nee dat bedoel ik niet, je bent toch pas homoseksueel als je dus daadwerkelijk seks hebt gehad? Nou als je geboren bent heb je dat nog niet, dan heb je alleen nog maar een bepaalde geaardheid, en die is denk ik wel geschapen (nouja, niet echt geschapen, mongooltjes zijn in het begin (voor de zondeval) ook niet zo geschapen, maar zo iig geboren)
Dan later kun je de keuze maken om van homofeel ook homoseksueel te worden ja toch?
ho·mo·fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 homoseksueel

ho·mo·fiel2 (bn.)
1 homoseksueel
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:53
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-09-2005 @ 20:30 :
Jij bent onder de mensen die verdedigen dat god alles geschapen heeft en almachtig is, meende ik.

Belachelijk om dan uitzonderingen te gaan maken als de creatie je toevallig niet goed uitkomt.
ow blijkbaar verstaan jullie onder homoseksuelen gewoon mensen met een andere geaardheid. Ik bedoel mensen die hun homo zijn in praktijk brengen, natuurlijk heeft God homo's geschapen.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:54
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
god is geen zielenschepper... anders was ons leven nogal makkelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-09-2005, 19:54
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
ParadiseLost schreef op 08-09-2005 @ 20:46 :
ho·mo·fiel1 (de ~ (m.), ~en)
1 homoseksueel

ho·mo·fiel2 (bn.)
1 homoseksueel
ow foutje dan, nou nu begrijpen jullie wat ik bedoel?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 19:59
Verwijderd
Neen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-09-2005 @ 20:00 :

Deze teksten uit Leviticus geven aan wat de Bijbel zegt over homoseksualiteit. Er staat niet dat homoseksualiteit een ziekte is of zondig is. Er staat wel dat homoseksuelen het bed niet mogen delen.
Sorry, ik wist niet dat ik iets over een ziekte gezegd had/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:05
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Hernuel Fan schreef op 08-09-2005 @ 20:54 :
ow foutje dan, nou nu begrijpen jullie wat ik bedoel?
volgens mijn komt het neer op:
God heeft homo's geschapen; nou, kan gebeuren. Maar zolang de homo's aan geheelonthouding doen, of ze bonken met iemand van het andere geslacht, is er niks aan de hand en zijn ze niet zondig.
toch?
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:05
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
mrboot schreef op 08-09-2005 @ 20:59 :
Neen.
dat ik onder homoseksueel verstond, je homo zijn in praktijk brengen, maar jullie en het woordenboek blijkbaar niet, was dus een foutje, maar goed, dan heeft God dus homoseksuelen wel gemaakt, maar als zij hun homoseksueel zijn in praktijk gaan brengen, is God daar niet verantwoordelijk voor.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:11
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
kalinho schreef op 08-09-2005 @ 21:05 :
volgens mijn komt het neer op:
God heeft homo's geschapen; nou, kan gebeuren. Maar zolang de homo's aan geheelonthouding doen, of ze bonken met iemand van het andere geslacht, is er niks aan de hand en zijn ze niet zondig.
toch?
Och, het kon iets genuanceerder , maar daar komt het zo ongeveer wel op neer ja.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:26
K-pax
Avatar van K-pax
K-pax is offline
ziek·te (de ~ (v.), ~n/~s)
1 min of meer ernstige of langdurige stoornis in het functioneren van lichaam of geest

dus bij homo's functioneert er iets niet goed, als "Homoseksualiteit als ziekte" waar is......
Zien mensen die dit geloven als een geestelijke aandoening? of lichamelijk ? ( denk aan fout in de balans van de hormonen als je een voorbeeld nodig hebt)


( ik vind zelf homoseksualiteit geen ziekte)
__________________
A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:27
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Over dat boek Leviticus. Zoals ik het interpreteer rust er een verbod op het hebben van anale seks tussen mannen (sorry, maar dan is het tenminste duidelijk). Het hebben van seks tussen mannen is dan discutabel.

Er staat niet in Leviticus dat er een verbod is op de liefde tussen twee mannen. Zodoende kun je ook een onderscheid maken tussen homofiel, en homoseksueel, waarbij laatstegenoemde dan de 'praktiserende' homo is.

Ik vind homoseksualiteit, geen ziekte, en denk ook dat het aangeboren is. Toch zou ik het wel als zondag bestempelen, omdat het niet in overeenkomst is met het vrouwelijk en mannelijk beginsel. En aan de andere kant acht ik mijzelf niet in de positie om erover te oordelen.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:29
ParadiseLost
ParadiseLost is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-09-2005 @ 21:27 :
Over dat boek Leviticus. Zoals ik het interpreteer rust er een verbod op het hebben van anale seks tussen mannen (sorry, maar dan is het tenminste duidelijk).
Oraal mag wel?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:45
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Besmet worden met homoseksualiteit? Yea, right. Dan zou ik nu geloof ik inmiddels wel homoseksueel moeten zijn, gezien het aantal homoseksuelen dat ik tegen ben gekomen in mijn leven.

Nee dus. Homoseksualiteit is geen ziekte imo.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 20:47
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Halogeen schreef op 08-09-2005 @ 21:27 :
Over dat boek Leviticus. Zoals ik het interpreteer rust er een verbod op het hebben van anale seks tussen mannen (sorry, maar dan is het tenminste duidelijk). Het hebben van seks tussen mannen is dan discutabel.
zoals ik dat stuk interpreteer is het zo dat een man niet naast een man lag liggen in het bed van een vrouw.

letterlijk vertaald.

nogal gaar.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-09-2005, 20:53
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Dat komt omdat die bijbelschrijvers gewoon preuts waren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:02
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Joostje schreef op 08-09-2005 @ 21:53 :
Dat komt omdat die bijbelschrijvers gewoon preuts waren
of gewoon omdat er totaal iets anders staat.

Bv. een interpretatie a la:

je mag als man niet naast een man liggen in hetzelfde bed als waar je met je vrouw ligt

maar in de schuur tussen de paarden wel
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:31
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 21:45 :
Besmet worden met homoseksualiteit? Yea, right. Dan zou ik nu geloof ik inmiddels wel homoseksueel moeten zijn, gezien het aantal homoseksuelen dat ik tegen ben gekomen in mijn leven.

Nee dus. Homoseksualiteit is geen ziekte imo.
Waarom zou een ziekte besmettelijk moeten zijn?
Ik zie het fenomeen homofilie als gevolg van de zondeval. Dat zijn echter zoveel dingen (ziekten, maar ook bijv. de noodzaak tot voortplanting).
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-09-2005 @ 19:55 :
Dus homoseksualiteit is aangeleerd. Riiiiiiight. Enig wetenschappelijk/empirisch materiaal daarvoor?
Waarschijnlijk even veel als iemand die zegt dat je er mee geboren wordt

het hangt er maar net vanaf wat je als wetenschapelijk/empirisch materiaal bestempelt

Laatst gewijzigd op 08-09-2005 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 22:35 :
Waarschijnlijk even veel als iemand die zegt dat je er mee geboren wordt

het hangt er maar net vanaf wat je als wetenschapelijk/empirisch materiaal bestempelt
Hersenscans die verschillen laten zien waren voor mij fors overtuigend.

Niet dat die ontdekking aan de grote klok werd gehangen, dat zou een afwijkende seksuele voorkeur tot een aangeboren afwijking maken, en de mensen die nu al tegen homoseksuelen zijn zouden in de rij staan om het daarom een ziekte te noemen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:06
Verwijderd
Ik moet trouwens ook de 'wetenschappers' waarschuwen dat 'we' er van uit gaan dat (naast biologische) ook psychologische, sociale en culturele factoren (op jonge leeftijd) een rol spelen.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:06
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 08-09-2005 @ 22:54 :
Hersenscans die verschillen laten zien waren voor mij fors overtuigend.

Niet dat die ontdekking aan de grote klok werd gehangen, dat zou een afwijkende seksuele voorkeur tot een aangeboren afwijking maken, en de mensen die nu al tegen homoseksuelen zijn zouden in de rij staan om het daarom een ziekte te noemen.
Dan ben ik wel benieuwd naar zulke hersenscans
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:10
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 22:02 :
of gewoon omdat er totaal iets anders staat.

Bv. een interpretatie a la:

je mag als man niet naast een man liggen in hetzelfde bed als waar je met je vrouw ligt

maar in de schuur tussen de paarden wel
Ik zie nou niet echt in waarom je niet je niet in zo'n bed zou mogen liggen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 23:06 :
Dan ben ik wel benieuwd naar zulke hersenscans
In dit artikel kan je bijvoorbeeld iets vinden: http://www.philosophy.ilstu.edu/horv...ne.homobio.pdf (Scientific American, 5/1994)
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 08-09-2005 @ 23:13 :
In dit artikel kan je bijvoorbeeld iets vinden: http://www.philosophy.ilstu.edu/horv...ne.homobio.pdf (Scientific American, 5/1994)
ik zal het bekijken nadat ik adobe reader heb gedownload
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 22:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 08-09-2005 @ 22:31 :
Waarom zou een ziekte besmettelijk moeten zijn?


nouja, het kan ook erfelijk zijn.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2005, 23:22
Verwijderd
Citaat:
Narcotic schreef op 08-09-2005 @ 22:35 :
Waarschijnlijk even veel als iemand die zegt dat je er mee geboren wordt

het hangt er maar net vanaf wat je als wetenschapelijk/empirisch materiaal bestempelt
Je kunt wel aannemen dat het niet aangeleerd is in de gangbare zin van het woord. Dan zou namelijk in maatschappijen waar op homoseksualiteit een zwaar taboe rust, en waar kinderen van jongsafaan worden opgevoed met het idee dat het slecht en onnatuurlijk is (met name islamitische maatschappijen) geen homo's voorkomen. Het tegendeel is echter waar: in Iran bijvoorbeeld komen gewoon homoseksuelen voor (sterker nog, ze vluchten hierheen omdat ze daar met de doodstraf bedreigd worden).

Dat is dus een reden om aan te nemen dat het niet is aangeleerd.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-09-2005 @ 00:22 :
Je kunt wel aannemen dat het niet aangeleerd is in de gangbare zin van het woord. Dan zou namelijk in maatschappijen waar op homoseksualiteit een zwaar taboe rust, en waar kinderen van jongsafaan worden opgevoed met het idee dat het slecht en onnatuurlijk is (met name islamitische maatschappijen) geen homo's voorkomen. Het tegendeel is echter waar: in Iran bijvoorbeeld komen gewoon homoseksuelen voor (sterker nog, ze vluchten hierheen omdat ze daar met de doodstraf bedreigd worden).

Dat is dus een reden om aan te nemen dat het niet is aangeleerd.
Ik ben van mening dat als je iemand op jonge leeftijd 'indoctrineerd' dat een persoon iets niet mag doen, er ook de mogelijkheid bestaat dat diegene juist net het tegenoverstelde gaat doen omdat diegene dat 'spannend' vind.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2005, 11:16
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Gatara schreef op 08-09-2005 @ 23:42 :


nouja, het kan ook erfelijk zijn. [/B]
dat kan. Kanker is geen van beide.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap het homohuwelijk
pabostudent
237 10-11-2004 13:31
Seksualiteit Word of ben je homo?
Prune
110 15-02-2004 23:54
De Kantine shoa
herbalpower
21 17-09-2003 15:03
Psychologie homosexualiteit is een geestelijke ziekte
Verwijderd
266 11-04-2003 13:46
Seksualiteit Verklaar mij graag alle vormen van seksueel gedrag, dus ook pedo-homo-necro-filie.
Isa
19 21-02-2003 13:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Acht jongeren verkrachten meisje
Verwijderd
196 12-11-2002 12:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.