Oud 28-09-2012, 10:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hallo,

In 2004 heb ik voor het eerst stufi ontvangen voor het HBO tot en met 2007. Gestopt met mijn studie, overgestapt op MBO en dat diploma behaald. In 2009 heb ik mijn studieschuld in 1 keer afbetaald (7000 euro). Ik heb nu het plan opnieuw een HBO opleiding te volgen waar ik 2 jaar over kan doen.
Als alles volgens plan verloopt behaal ik dus toch een HBO diploma binnen de 10 jaar die daarvoor staat... Heeft iemand enig idee of ik dan alsnog dat geld terug kan kijgen? Oftewel, kan dat bedrag dan van de prestatiebeurs dan alsnog omgezet worden in een gift?

Groetjes!
Ja, volgens mij wel. Maar dit is verre van een standaardsituatie, dus ik zou hierover even bellen met de DUO/IB-Groep.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-09-2012, 20:42
Verwijderd
Ik zou erover mailen met DUO. Dan heb je hun antwoord zwart op wit.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2012, 23:08
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik zou erover mailen met DUO. Dan heb je hun antwoord zwart op wit.
Een brief schrijven dan, e-mails hebben juridisch nog steeds een zwakke positie.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 14:18
Bianca16*
Avatar van Bianca16*
Bianca16* is offline
Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat het inderdaad zo werkt, in okt 04 voor het eerst stufi ontvangen betekent tot en met sept 14 de tijd hebben een HBO dipl in ontvangst te nemen

Mijn volgende probleem is dus dat dat onhaalbaar lijkt! Al de hele dag aan het rondbellen waar en hoe ik binnen 22 maanden een erkend HBO dipl kan behalen... Ben bereid er mn hele sociale leven even voor op te geven, tips? (Heb dus HAVO en MBO-4)

Excuses als dit hier niet past, wil de beheerder me dan verplaatsen? :$
__________________
fantasy is what people want, but reality is what people need!
Met citaat reageren
Oud 10-10-2012, 14:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties. Ben er inmiddels achter dat het inderdaad zo werkt, in okt 04 voor het eerst stufi ontvangen betekent tot en met sept 14 de tijd hebben een HBO dipl in ontvangst te nemen

Mijn volgende probleem is dus dat dat onhaalbaar lijkt! Al de hele dag aan het rondbellen waar en hoe ik binnen 22 maanden een erkend HBO dipl kan behalen... Ben bereid er mn hele sociale leven even voor op te geven, tips? (Heb dus HAVO en MBO-4)

Excuses als dit hier niet past, wil de beheerder me dan verplaatsen? :$
Ja, we gaan hier verder over dit onderwerp: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1867662

Graag gedaan
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 20:20
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Klopt mijn vermoeden?, mijn afstudeerdatum is 2 november. Mag ik dan tot het einde van de maand mijn ov gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 20:40
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Je studentenreisproduct is onderdeel van je recht op studiefinanciering. Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Als je op 2 november afstudeert, zul je nog wel ingeschreven staan op 2 november en dus nog recht hebben op studiefinanciering in november.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2012, 22:34
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Citaat:
Je studentenreisproduct is onderdeel van je recht op studiefinanciering. Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft. Als je op 2 november afstudeert, zul je nog wel ingeschreven staan op 2 november en dus nog recht hebben op studiefinanciering in november.
Juist. Ik begrijp het. Dan klopte mijn vermoeden.. Thanks
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 12:35
Macek
Macek is offline
Hoi,

Ik ben 3 Oktober 18 geworden alleen mijn stufi gaat pas in vanaf januari omdat het per kwartaal word geregeld. Dat is dus pas in 2013, Ik heb wel al studiefinanciering op tijd aangevraagd maar aangezien hij pas in 2013 ingaat moet ik dan de stufi van 2012 of 2013 kiezen of moet ik die van 2012 houden? en bij het belastbaar inkomen is het zo dat mijn ouders zijn gescheide maar mijn moeder is weer getrouwd in gemeenschap van goederen, komt het loon van mijn stiefvader bovenop het loon van mijn moeder daardoor?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 12:46
Macek
Macek is offline
En moet ik het inkomen van 2010 of 2011 gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 12:48
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
1 januari 2013 als eerste datum kiezen voor je stufi.

Nee, het gaat om het inkomen van je "echte" ouders, dus van je vader en moeder samen.

Je hoeft het inkomen van je ouders niet op te geven: dat krijgt de DUO/IB-Groep van de Belastingdienst.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 12:51
Macek
Macek is offline
hoe of via waar kan ik de hoogte van de stufi bekijken?
Met citaat reageren
Oud 26-11-2012, 15:33
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Studiefinanciering 2013: http://www.ib-groep.nl/studiepunt/re...2013&periode=1

Ik voeg dit topic even samen met Het grote IBG/DUO-topic.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 14:04
pinkparka
pinkparka is offline
Hallo mensen!

Ik heb vrijdag een brief ontvangen van duo.
Nu hebben ze gezegd dat ik mijn stufi moet stopzetten, omdat ik ben gestopt met mijn opleiding.
Maar als ik dit vandaag - 3 december - doe, krijg ik dan nog wel stufi in december en januari?

Bedankt voor het reageren.

Wie kan me helpen?!
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 16:04
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
http://www.ib-groep.nl/particulieren...stopzetten.asp

Daar staat:

Citaat:
Als je je studiefinanciering stopzet, moet je ook altijd je studentenreisproduct stopzetten. Uiterlijk op de vijfde werkdag van de eerste maand waarin je geen recht meer hebt op studiefinanciering.
en:

Citaat:
Je hebt recht op studiefinanciering tot en met de maand waarin de onderwijsinstelling je uitschrijft.
En het lijkt me dat als je het dus voor de 5e stopzet, je deze maand en de volgende inderdaad geen stufi meer krijgt. Maar goed, dat is alleen maar goed, want je hebt er ook geen recht meer op: je bent immers gestopt met je opleiding.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 17:01
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
nee dat krijg je niet, sterker je krijgt een verekening voor de tijd vanaf einde opleiding tot stopzetting, de gewone stufischuld die daaruit voortkomt mag terugbetaald worden met de "normale" terugbetaalregeling (of direct) en de OV-schuld moet direct.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 21:22
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik verplaats deze naar G&R, daar kan een fb deze posts samenvoegen met het huidige topic.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 03-12-2012, 21:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik verplaats deze naar G&R, daar kan een fb deze posts samenvoegen met het huidige topic.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 15:30
brands
Avatar van brands
brands is offline
Per 1 februari heb ik geen recht meer op studiefinanciering omdat ik dan 4 jaar heb gehad. Wel heb ik een wijziging doorgevoerd, dat ik per 1 februari 2013 een nul lening wil met behoud van mijn studentenreisproduct.

Deze wijziging heb ik doorgevoerd via mijngegevens --> aangevraagd --> daar in gevuld 0 lening + ingaan per 1 februari 2013. Heb ik dit nu goed gedaan? Of had ik nog iets meer moeten doen?

Alvast bedankt en groeten, Brands
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 04-12-2012, 16:54
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Per 1 februari heb ik geen recht meer op studiefinanciering omdat ik dan 4 jaar heb gehad. Wel heb ik een wijziging doorgevoerd, dat ik per 1 februari 2013 een nul lening wil met behoud van mijn studentenreisproduct.

Deze wijziging heb ik doorgevoerd via mijngegevens --> aangevraagd --> daar in gevuld 0 lening + ingaan per 1 februari 2013. Heb ik dit nu goed gedaan? Of had ik nog iets meer moeten doen?

Alvast bedankt en groeten, Brands
Dat moet genoeg zijn!
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 10:10
Macek
Macek is offline
Ik heb ruim voor het krijgen van mijn studiefinanciering een studiefinanciering aangevraagd, alleen ik kwam er later achter dat ik recht had op een aanvullende beurs en heb dit laatst aangevraagd(26 nov). Ik heb telefonisch contact met ib-groep gehad en die zeide dat ze niet wisten of dat ik als ik mijn eerste stufi krijg(januari) ik ook de aanvullende beurs krijg of alleen de basisbeurs omdat het kon zijn dat ze nog niet alles verwerkt hadden en misschien dus pas februari de aanvullende beurs krijg.

Mijn vraag is: stel ik krijg januari alleen de basisbeurs, krijg ik dan in februari de aanvullende beurs van januari met terugwerkende kracht?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 10:13
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Dit past beter in Het grote IBG/DUO-topic, dus ik verplaats het even.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2012, 12:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Aanvullende beurs krijg je altijd met terugwerkende kracht als blijkt dat je er recht op hebt want het kan best een paar maanden duren voor ze alle gegevens hebben en het berekend hebben.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 17:27
Verwijderd
Hoelang duurt het ongeveer voordat een thuiswonende beurs naar een uitwonende wordt omgezet? Iemand ervaring mee toevallig?
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 17:30
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoelang duurt het ongeveer voordat een thuiswonende beurs naar een uitwonende wordt omgezet? Iemand ervaring mee toevallig?
Voor de eerste van de maand doorgegeven: dan wordt het meestal die maand al verwerkt.

Dus: voor 1 december doorgegeven, dan krijg je rond 24 december al het juiste bedrag.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 17:31
Verwijderd
Oké chill, thanks!
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 14:00
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Dit kon ik vinden op de site van de ibgroep:
Nullening en toch reizen
Nullening na prestatiebeurs

Als je je prestatiebeurs hebt verbruikt, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Als je niet wilt lenen, kun je een lening van € 0,- aanvragen. Je krijgt dan geen lening uitbetaald, maar je kunt wel reizen met je studentenreisproduct. Omdat je met deze zogenaamde nullening gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, heb je ook recht op het studentenreisproduct.

Volg je een opleiding in het hbo of aan de universiteit, dan heb je vanaf 1 januari 2013 alleen nog recht op een studentenreisproduct tijdens de duur van je prestatiebeurs en het eerste jaar van de leenfase. Dat betekent dat je maar één jaar gebruik kunt maken van de nullening.

ps. axel11 zegt ook dat je recht heb op bachelor & master, officieel gezien is wat ik aankomend jaar ga doen natuurlijk mijn eerste master. Maakt dat dan niets uit in de regelingen?

En ik heb daar een vraag over. Ik zal het proberen zo kort mogelijk te formuleren Tot nu toe heb ik gedaan
- 3 jaar mbo (diploma gehaald)
- 1 jaar hbo pedagogiek (gestopt)
- 4 jaar hbo ergotherapie (diploma gehaald)
-> in het 3e jaar van mijn studie ergotherapie heb ik ivm een functiebeperking een jaar extra studiefinanciering en verlening van prestatiebeurs (naar 15 jaar toen ipv 10 geloof ik) aangevraagd en deze toegewezen. Dus ik heb het 4e jaar van de studie ook stufi gekregen, iig tot augustus (deze maand).
- nu begin ik aan de premaster aan de universiteit, ik mag mij daarvoor gewoon inschrijven bij studielink zodat je nullening kan krijgen, dit heb ik ook gedaan.

Zelf was ik er nog van overtuigd dat ik tijdens mijn master, het jaar erop en eventuele uitloop van mijn master ook ov kan krijgen, klopt dat nu dan niet?

Even voor de zekerheid, want ik hoor van iedereen andere verhalen en ik snap niet precies hoe het zit ivm die aanvraag met studiebeperking
Citaat:
MBO telt niet meer mee, die mag je vergeten.

Vervolgens neem je de nominale duur van 1 bachelor en 1 master: 4 jaar HBO + 1 jaar master = 5 jaar.

Hier mag iedereen 1 jaar bij optellen. En mensen die verlenging hebben gekregen nog 1 jaar. Dus jij hebt in het hoger onderwijs recht op 7 jaar OV in totaal.

Eerst was dit 8 jaar, maar de wet wordt dus op 1 januari a.s. gewijzigd, tenzij een nieuw kabinet deze bezuiniging terugdraait.
Ik heb hier nog een extra vraag over. Ik volg nu dus de premaster en heb een ov. In september begin ik aan mijn master. Klopt het dat ik per 31 augustus geen ov meer heb?
En tijdens de master, kan ik dan wel een nullening aanvragen of niet? Want zo niet moet ik nu misschien als een gek maximaal lenen, want anders heb ik het aankomend jaar een flink probleem!
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 14:04
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Dit kon ik vinden op de site van de ibgroep:
Nullening en toch reizen
Nullening na prestatiebeurs

Als je je prestatiebeurs hebt verbruikt, kun je nog maximaal drie jaar lenen. Als je niet wilt lenen, kun je een lening van € 0,- aanvragen. Je krijgt dan geen lening uitbetaald, maar je kunt wel reizen met je studentenreisproduct. Omdat je met deze zogenaamde nullening gebruikmaakt van je recht op studiefinanciering, heb je ook recht op het studentenreisproduct.

Volg je een opleiding in het hbo of aan de universiteit, dan heb je vanaf 1 januari 2013 alleen nog recht op een studentenreisproduct tijdens de duur van je prestatiebeurs en het eerste jaar van de leenfase. Dat betekent dat je maar één jaar gebruik kunt maken van de nullening.

En ik heb daar een vraag over. Ik zal het proberen zo kort mogelijk te formuleren Tot nu toe heb ik gedaan
- 3 jaar mbo (diploma gehaald)
- 1 jaar hbo pedagogiek (gestopt)
- 4 jaar hbo ergotherapie (diploma gehaald)
-> in het 3e jaar van mijn studie ergotherapie heb ik ivm een functiebeperking een jaar extra studiefinanciering en verlening van prestatiebeurs (naar 15 jaar toen ipv 10 geloof ik) aangevraagd en deze toegewezen. Dus ik heb het 4e jaar van de studie ook stufi gekregen, iig tot augustus (deze maand).
- nu begin ik aan de premaster aan de universiteit, ik mag mij daarvoor gewoon inschrijven bij studielink zodat je nullening kan krijgen, dit heb ik ook gedaan.

Zelf was ik er nog van overtuigd dat ik tijdens mijn master, het jaar erop en eventuele uitloop van mijn master ook ov kan krijgen, klopt dat nu dan niet?

Even voor de zekerheid, want ik hoor van iedereen andere verhalen en ik snap niet precies hoe het zit ivm die aanvraag met studiebeperking
Citaat:
MBO telt niet meer mee, die mag je vergeten.

Vervolgens neem je de nominale duur van 1 bachelor en 1 master: 4 jaar HBO + 1 jaar master = 5 jaar.

Hier mag iedereen 1 jaar bij optellen. En mensen die verlenging hebben gekregen nog 1 jaar. Dus jij hebt in het hoger onderwijs recht op 7 jaar OV in totaal.

Eerst was dit 8 jaar, maar de wet wordt dus op 1 januari a.s. gewijzigd, tenzij een nieuw kabinet deze bezuiniging terugdraait.
Ik heb hier nog een extra vraag over. Ik volg nu dus de premaster en heb een ov. In september begin ik aan mijn master. Klopt het dat ik per 31 augustus geen ov meer heb?
En tijdens de master, kan ik dan wel een nullening aanvragen of niet? Want zo niet moet ik nu misschien als een gek maximaal lenen, want anders heb ik het aankomend jaar een flink probleem!

ps. Axel11 praat in zijn stuk over bachelor & master. Officieel ga ik in september beginnen aan mijn eerste master ooit. Is het dan niet zo dat je nog wel extra ov/lening krijgt of heeft dat er niets mee te maken?
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 17:28
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb hier nog een extra vraag over. Ik volg nu dus de premaster en heb een ov. In september begin ik aan mijn master. Klopt het dat ik per 31 augustus geen ov meer heb?
En tijdens de master, kan ik dan wel een nullening aanvragen of niet? Want zo niet moet ik nu misschien als een gek maximaal lenen, want anders heb ik het aankomend jaar een flink probleem!

ps. Axel11 praat in zijn stuk over bachelor & master. Officieel ga ik in september beginnen aan mijn eerste master ooit. Is het dan niet zo dat je nog wel extra ov/lening krijgt of heeft dat er niets mee te maken?
Jij hebt recht op 7 volledige jaren OV, dus je hebt na 31 augustus a.s. nog 1 jaar OV. Als ik even goed hoofdreken

Ja, de nullening kun je nog steeds aanvragen dan. Maar niet als je officieel deeltijdstudent bent: dan heb je ook geen recht op OV.

Je PS is verder niet relevant hier.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 21:29
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Jij hebt recht op 7 volledige jaren OV, dus je hebt na 31 augustus a.s. nog 1 jaar OV. Als ik even goed hoofdreken

Ja, de nullening kun je nog steeds aanvragen dan. Maar niet als je officieel deeltijdstudent bent: dan heb je ook geen recht op OV.

Je PS is verder niet relevant hier.
Waar ik nou niet uitkom is wat precies onder de prestatiebeurs valt. Ik kan op de site niet vinden hoe ze de prestatiebeurs bedoelen als je hbo-premaster (inschreven als premaster/bachorlor student)-master doet.
Want jij zegt dus dat ookal heb ik 4 (eigenlijk 5 maar functiebeperking dus dat jaar valt weg) jaar hbo gedaan dat 1 jaar master ook binnen prestatiebeurs valt.
Maar hoe weet je dat zo zeker? Want dit jaar zit ik dus niet in de prestatiebeurs (ik heb nullening met ov) en dan zit ik volgend jaar weer wel in de prestatiebeurs?
Ik zal van de week ook maar even gaan bellen, alleen vind ik het zo jammer dat de mensen aan de telefoon vaak andere antwoorden geven dan de mensen die de brieven schrijven
__________________
*danst met bob the bear*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:21
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Waar ik nou niet uitkom is wat precies onder de prestatiebeurs valt. Ik kan op de site niet vinden hoe ze de prestatiebeurs bedoelen als je hbo-premaster (inschreven als premaster/bachorlor student)-master doet.
Want jij zegt dus dat ookal heb ik 4 (eigenlijk 5 maar functiebeperking dus dat jaar valt weg) jaar hbo gedaan dat 1 jaar master ook binnen prestatiebeurs valt.
Maar hoe weet je dat zo zeker? Want dit jaar zit ik dus niet in de prestatiebeurs (ik heb nullening met ov) en dan zit ik volgend jaar weer wel in de prestatiebeurs?
Ik zal van de week ook maar even gaan bellen, alleen vind ik het zo jammer dat de mensen aan de telefoon vaak andere antwoorden geven dan de mensen die de brieven schrijven
Nullening met OV-kaart is ook prestatiebeurs (als je geen diploma haalt, moet je je OV-kaart gewoon terugbetalen). Dus je zit dit jaar gewoon in de prestatiebeurs en volgend jaar ook.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 03:31
sanasoufi
sanasoufi is offline
En dan zijn ze nog dicht vandaag ook

Ik ging net doodsbang inloggen zie ik onder school en studie:

financiering aangevraagd voor erasmus van 01-09-2009 t/m 31-08-2012 IK BEN HELEMAAL NOG NIET KLAAR! Als ik klik op informatie krijg ik te zien dat ik die gegevens aan hun heb doorgegeven heb nooit doorgegeven dat ik de 31ste klaar zou zijn

Niet dat ik nog stufi krijg heb al sinds 2011 geen recht, maar zometeen roepen ze dat ik niet meer ingeschreven sta en dus moet terugbetalen

wat hebben jullie daar staan? :
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 04:38
sanasoufi
sanasoufi is offline
Wat nou als mijn universiteit mijn inschrijving niet aan het Centraal Register Inschrijvingen heeft doorgegeven? dan wordt mijn diploma dus ook niet daarin genoteerd en dus wordt mijn stufi nooit een gift en is mijn diploma waardeloos....

ik begrijp namelijk niet hoe die einddatum daar is gekomen.....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 06:59
sanasoufi
sanasoufi is offline
NEEE!!! ik klikte net op langstudeerders en dan staat er geen inschrijfgegevens gevonden voor iedereen die het niet begrijpt het gaat om dit



er staat dus aangegeven dat ik klaar/gestopt ben op 31-08-2012....DAT IS NIET ZO ....ik ging net even klikken op langstudeerders (zie afbeelding ik heb het omcirkeld) en toen kreeg ik alleen maar dat er geen inschrijfgegevens zijn gevonden

HELP ik ben bang
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 07:08
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Geen paniek, er zal wel een foutje in het systeem staan. DUO is na de kerst weer open. Bel ze even op en vraag wat er aan de hand is. Als het inderdaad niet klopt en jij op dit moment gewoon ingeschreven staat dan zullen ze dat zeker weer herstellen.

Over terugbetalen hoef je je sowieso nog geen zorgen te maken. Stel dat die einddatum namelijk wel zou kloppen dan zou je pas op 1 januari 2015 moeten beginnen met terugbetalen. Het is dus niet zo dat er binnenkort een acceptgiro gaat vallen.

Waarschijnlijk staat er bij iedereen onder het kopje Langstudeerders iets van geen inschrijvingsgegevens gevonden, omdat de langstudeerdersmaatregel is komen te vervallen.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 07:21
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Geen paniek, er zal wel een foutje in het systeem staan. DUO is na de kerst weer open. Bel ze even op en vraag wat er aan de hand is. Als het inderdaad niet klopt en jij op dit moment gewoon ingeschreven staat dan zullen ze dat zeker weer herstellen.

Over terugbetalen hoef je je sowieso nog geen zorgen te maken. Stel dat die einddatum namelijk wel zou kloppen dan zou je pas op 1 januari 2015 moeten beginnen met terugbetalen. Het is dus niet zo dat er binnenkort een acceptgiro gaat vallen.

Waarschijnlijk staat er bij iedereen onder het kopje Langstudeerders iets van geen inschrijvingsgegevens gevonden, omdat de langstudeerdersmaatregel is komen te vervallen.
maar wat nou als het probleem bij mijn onderwijsinstelling ligt? Wie weet zijn ze vergeten me door te geven aan CRI...ik betwijfel dat ze dat nog kunnen herstellen in januari . en duo gaat toch niet iets van 4 maanden geleden met terugwerkende kracht goedmaken?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 08:53
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Je hebt geen recht op studiefinanciering: dan is niet van belang of bij de DUO nou wel of niet staat geregistreerd dat je een opleiding doet. Niet heel gek dat de DUO dat niet meer registreert. Stel dat iemand 10 jaar nodig heeft om zijn/haar diploma te halen, de DUO is niet geïnteresseerd hoe je dat diploma haalt als je geen studiefinanciering meer krijgt. Pas als je een diploma haalt geeft je universiteit dat altijd los door aan de DUO.

Verder: CRI en DUO zijn niet gekoppeld.

Als het je gerust stelt: gewoon bellen. Misschien willen ze het wel aanpassen, maar noodzakelijk is het niet.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 08:56
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Je hebt geen recht op studiefinanciering: dan is niet van belang of bij de DUO nou wel of niet staat geregistreerd dat je een opleiding doet. Nier heel gek dat de DUO dat niet meer registreert.

Verder: CRI en DUO zijn niet gekoppeld.
ik had tot 1 oktober 2011 recht....dan hadden ze toch eigenlijk als einddatum 1 oktober 2011 moeten invoeren ipv 31-08-2012?

tuurlijk registreren ze het nog wel! ze moeten toch weten of je wel of niet ingeschreven staat? er is mij ooit zelfs verteld bij zo'n servicekantoor dat ze na 9.5 jaar studie standaard beginnen met innen, behalve als je de volle 10 jaar nodig hebt en nog ingeschreven staan dan schorten ze het op.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 08:58
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Je hebt geen recht op studiefinanciering: dan is niet van belang of bij de DUO nou wel of niet staat geregistreerd dat je een opleiding doet. Nier heel gek dat de DUO dat niet meer registreert.

Verder: CRI en DUO zijn niet gekoppeld.
ze bekijken het CRI anders wel hoor! twee jaar geleden liet ik ze nakijken of ze konden zien of ik stond ingeschreven (was geloof ik september en toen hadden ze dat nog niet doorgekregen, maar het stond al in het centraal register).

trouwens ze registreren eigenlijk wel dat ik dus klaar/gestopt ben
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ik had tot 1 oktober 2011 recht....dan hadden ze toch eigenlijk als einddatum 1 oktober 2011 moeten invoeren ipv 31-08-2012?

tuurlijk registreren ze het nog wel! ze moeten toch weten of je wel of niet ingeschreven staat? er is mij ooit zelfs verteld bij zo'n servicekantoor dat ze na 9.5 jaar studie standaard beginnen met innen, behalve als je de volle 10 jaar nodig hebt en nog ingeschreven staan dan schorten ze het op.
Die gegevens over je inschrijving op de website hebben geen waarde: ik zie dat je Rechten studeert, kijk dan zelf maar in de wet

Nee, je kunt een diploma halen zonder ingeschreven te staan als student. Dat telt ook voor de DUO.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:02
igfy
Avatar van igfy
igfy is offline
Ik heb ook even een vraagje. Ik ging net eens kijken hoe hoog mijn studieschuld eigenlijk is in verband met binnenkort moeten beginnen met afbetalen. Ik zag dat er nog steeds een voorlopige lening en een reisproduct voorlopige lening bij mijn studieschuld staan opgeteld. Dit zijn toch dingen die kwijtgescholden moeten worden als je afgestudeerd bent? Wanneer worden deze dingen omgezet in een gift? Ik ben in april officieel afgestudeerd, maar zo te zien is zowel voor mijn master als voor mijn bachelor nog niets omgezet in een gift.
__________________
don't take life too serious.. you'll never get out of it alive
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:02
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
ze bekijken het CRI anders wel hoor! twee jaar geleden liet ik ze nakijken of ze konden zien of ik stond ingeschreven (was geloof ik september en toen hadden ze dat nog niet doorgekregen, maar het stond al in het centraal register).
Dat ze er op verzoek in kunnen kijken betekent niet dat ze automatisch op elkaar worden afgestemd.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:05
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik heb ook even een vraagje. Ik ging net eens kijken hoe hoog mijn studieschuld eigenlijk is in verband met binnenkort moeten beginnen met afbetalen. Ik zag dat er nog steeds een voorlopige lening en een reisproduct voorlopige lening bij mijn studieschuld staan opgeteld. Dit zijn toch dingen die kwijtgescholden moeten worden als je afgestudeerd bent? Wanneer worden deze dingen omgezet in een gift? Ik ben in april officieel afgestudeerd, maar zo te zien is zowel voor mijn master als voor mijn bachelor nog niets omgezet in een gift.
Per 1 januari van het jaar na afstuderen (van de master, die datum telt ook voor de bachelor). Kan nog wel wat langer duren voordat het zichtbaar is.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:18
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Die gegevens over je inschrijving op de website hebben geen waarde: ik zie dat je Rechten studeert, kijk dan zelf maar in de wet

Nee, je kunt een diploma halen zonder ingeschreven te staan als student. Dat telt ook voor de DUO.
jij probeert mij nog leuke feestdagen en een vakantie te bezorgen

alleen lees ik net dit:

Andere einddatum van dezelfde studie
Staat er bij ons al een einddatum van je studie geregistreerd, maar ga je toch langer door met dezelfde studie aan dezelfde school of universiteit? Geef die nieuwe einddatum dan op tijd aan ons door.

Voorbeeld: staat op je laatste bericht dat je op 30 juni met je studie stopt en doe je toch nog een jaar langer over dezelfde studie? Geef je nieuwe einddatum dan uiterlijk op 1 juli aan ons door.

http://www.ib-groep.nl/particulieren...ezelfde_studie

ze hechten er dus wel waarde aan
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:19
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Dat ze er op verzoek in kunnen kijken betekent niet dat ze automatisch op elkaar worden afgestemd.
maar ze kijken toch in het centraal register? zo bepalen ze dat iemand nog recht heeft op stufi en ov.....
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:24
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Als jij je inschrijvingsbewijs van de Erasmus hebt, sta je gewoon ingeschreven. Wat de website van de DUO of het CRI ook zegt.

Maar zoals ik al zei: bel nou maar gewoon om het aan te laten passen als dat je geruststelt.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:26
sanasoufi
sanasoufi is offline
Citaat:
Als jij je inschrijvingsbewijs van de Erasmus hebt, sta je gewoon ingeschreven. Wat de website van de DUO of het CRI ook zegt.

Maar zoals ik al zei: bel nou maar gewoon om het aan te laten passen als dat je geruststelt.
tot donderdag wachten

nog bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 09:32
Tochjo
Avatar van Tochjo
Tochjo is offline
Citaat:
Ik heb ook even een vraagje. Ik ging net eens kijken hoe hoog mijn studieschuld eigenlijk is in verband met binnenkort moeten beginnen met afbetalen. Ik zag dat er nog steeds een voorlopige lening en een reisproduct voorlopige lening bij mijn studieschuld staan opgeteld. Dit zijn toch dingen die kwijtgescholden moeten worden als je afgestudeerd bent? Wanneer worden deze dingen omgezet in een gift? Ik ben in april officieel afgestudeerd, maar zo te zien is zowel voor mijn master als voor mijn bachelor nog niets omgezet in een gift.
Citaat:
Per 1 januari van het jaar na afstuderen (van de master, die datum telt ook voor de bachelor). Kan nog wel wat langer duren voordat het zichtbaar is.
Je krijgt eind januari ook een Bericht daarover.

Laatst gewijzigd op 24-12-2012 om 10:38. Reden: Quotes toegevoegd voor de duidelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 11:29
Verwijderd
Ik loop door ziekte een jaar vertraging op in mijn studie en weet dat ik daarvoor een jaar extra prestatiebeurs kan aanvragen. Hoort OV daar dan wel of niet bij? Ik kan het niet goed vinden op de website van DUO.
Met citaat reageren
Oud 24-12-2012, 11:34
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik loop door ziekte een jaar vertraging op in mijn studie en weet dat ik daarvoor een jaar extra prestatiebeurs kan aanvragen. Hoort OV daar dan wel of niet bij? Ik kan het niet goed vinden op de website van DUO.
Ja, de OV-kaart is onderdeel van de prestatiebeurs en de gehele prestatiebeurs wordt met 1 jaar verlengd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.