Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2002, 15:51
Verwijderd
Dit hoorde ik van iemand met als argument dat we zo minder mensen naar de uni krijgen en meer naar mbo/hbo. Toen ik dit hoorde vond ik het belachelijk, maar het heeft eigenlijk ook wel iets.

(Misschien hoort dit op school)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-01-2002, 15:56
PV
PV is offline
ik vind de 2e fase achteraf echt meevallen... je moet bijna niks leren, alleen veel maken en teksten kunnen begrijpen. als je de examens NE, EN, FA, WI, GS, AK en EC hebt moet je voor de eerste 4 al bijna niks leren, alleen kunnen. voor AK en EC geldde dat op het examen eigenlijk ook... bij AK veel opzoekwerk, en bij EC veel tekstjes.

de praktische opdrachten, handelingsdelen en werkstukken zijn k*t ja, maar dat is niet echt iets dat alleen vwo-mensen kunnen.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 17:08
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
agree, alleen mensen die et nivo aankunnen vinden et simpel...als je net als ik een grensgeval bent is en (voor mij alleen wiskunde B) te zwaar... Ik deed VWo, maar ben noodgedwongen naar de HAVO gegaan omdat wiskunde me weer es nekte(nu slaap ik alleen maar in de les)...alleen maar omdat de 2e fase niet goed is uitged8...Er is nl bewezen dat de 2e fase gebaseerd was op een 40 urige SCHOOLWEEK! niet op 40 urige werkweek! naast die 40 uur school zou je dan ook nog es als dat werk moeten doen...aangezien je maar zo', 20-30 lesuur p/week op school zit, is dit niet te realiseren...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:26
John-17
John-17 is offline
ja mee eens
mijzelf gaat het erg makkelijk af, ik doe echt geen ene flikker, ik spijbel (te) veel, ik lever al mijn handelingsdelen aan het einde van het jaar in, eigenlijk doe ik wat ik wil, en toch haal ik 7s en 8en en voor sommige vakken een 9. Nou heb ik wel meer onvoldoendes dan vroeger, maar ook niet meer dan 1 per tentamenperiode. Als je niet makkelijk leert, dan is zelfstandig werken ook niet prettig. Vaak is in de 2e fase leren voor de tentamens wel zo'n beetje genoeg, als je dat erg intensief doet. Als je dat ook nie doet, heb je wel veel onvoldoendes. Die handelingsdelen zijn natuurlijk idioot, de praktische opdrachten zo slecht nog niet, didactisch gezien. Voor de cijfers kan het een ramp zijn.

Bij Nederlands bijvoorbeeld, zoals jullie allemaal zullen weten, wordt geen flikker uitgevoerd. Ik heb al in geen jaren opdrachten gemaakt, omdat die dingen ook gewoonweg niet overhoord worden, mijn handelingsdelen zijn nutteloos, en verder gaat het alleen maar over literatuur geschiedenis (daarom heb ik dus verdomme geschiedenis laten vallen!!! en nu krijg ik het bij Ned!).
Engels is de nutteloosheid zelve, echt idioot. Je leert en doet geen flikker en toch haal je goede cijfers voor die toetsen als je goed bent in Engels.
CKV, wat ik niet heb, is het meest nutteloos vak ooit.

Bovendien is de hele opzet dom. Je werkt, werkt en werkt maar. Dan vraag ik mij af waarom ik in dat lokaal zit. Als je goed zelfstandig kunt werken en weinig hulp nodig hebt, kan het net zo goed allemaal thuis...Bijvoorbeeld bij ECO, Wis.
2e Fase is een erg suicidaal stelsel naar mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2002, 18:40
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Ik hoop dat ik hiermee niet te veel off-topic ga, maar het maakt ook heel erg veel uit of je de eerste lichting van je school ben of niet.

Dat is was ik namelijk en dat was echt zwaar klote. Heb je iets gemaakt. Oh ja mensen het was te zwaar dus de mensen van vorig jaar dat hoeven het allemaal niet meer te doen.
Dat is heel erg frustrerend.

Ik zit nu in 6de en ik merk nu dat alles tenminste een beetje beter geregeld en dat scheelt een hoop werk en frustratie.

Wat ik overigens ook heel erg dom vind is dat je in je eindexamen jaar zowat niets meer hoeft te doen, terwijl je de twee jaren daarvoor echt doodgegooid werd met werk van die nutteloze vakken die je toch eerder af sluit. Ik had die liever niet gehad en voor echt boeiende vakken meer uren gehad willen hebben.

Over de stelling daar ben ik het wel mee eens, want heel veel mensen kunnen wel gewoon VWO halen als ze wat meer de tijd kregen (= minder nutteloze vakken) en meer kans op uitleg.



[Dit bericht is aangepast door marlies (02-01-2002).]
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59.