Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2007, 15:14
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
Vanaf maandag 23 april voeren de bonden acties in het openbaar vervoer. Houdt u rekening met het uitvallen van bussen buiten de spits (van 09.00 -16.00 en na 19.00 uur).


Dit staat op de site van connexxion, maar wat zijn nou precies de uren dat de bussen niet rijden want het bericht is nogal onduidelijk (ik ben nogal achterlijk daarom)

__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2007, 15:29
Kobe
Kobe is offline
Het is als volgt:

Maandag 23-04 t/m zondag 29-04

Tussen 09.00-16.00 GEEN bussen / trams
Na 19.00 GEEN bussen / trams

In de pits (aanvang dienstregeling tot 09.00 en vanaf 16.00-19.00) WEL bussen / trams en GEEN controle vervoersbewijzen

Waarschijnlijk: maandag 30 april én 1 Mei 48 uur GEEN bussen / trams. (mijn vader werkt bij CXX vandaar dat ik dit weet)

Deelnemende maatschappijnen zijn Connexxion, Hermes, Arriva en Veolia (niet in Limburg)

Overzicht FNV:

Landelijke acties in het streekbusvervoer

Van maandag 23 tot en met zondag 29 april voeren de werknemers van Arriva, Connexxion en Veolia actie voor een goede cao. We willen een loonsverhoging van drie procent en een gelijke beloning voor alle chauffeurs. Werkgevers willen daar niet aan. Daarom zien wij ons genoodzaakt actie te voeren.

20 april 2007 11:48 | Nanja Ruiter Meer
Hoe gaan we actievoeren van 23 tot en met 29 april?

- Tot 9.00 uur controleren de chauffeurs uw vervoersbewijzen niet
- Tussen 9.00 en 16.00 uur rijden de streekbussen niet
- Tussen 16.00 en 19.00 uur controleren de chauffeurs uw vervoersbewijzen niet
- Na 19.00 uur rijden de streekbussen niet

20 april 2007 11:23 | Nanja Ruiter Meer
Wie doen er niet mee aan de acties?

- Werknemers in het stadsvervoer in:
Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET), Den Haag (HTM) en Utrecht (GVU)
- Werknemers van de Nederlandse Spoorwegen
- Werknemers van Synthus
- Werknemers werkzaam in het concessiegebied Zuidwest-Friesland
- Werknemers van Novio Nijmegen
- Werknemers van Arriva Dordrecht

Laatst gewijzigd op 22-04-2007 om 15:31.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 15:31
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
"Tussen 9.00 en 16.00 uur Geen bussen en trams"
Ook na 19.00 rijdt er niets meer.

Wat een lamlendige zakkenwassers.. Dat is precies wanneer ik morgen naar college moet.

Zucht, maar weer een boze brief naar het FNV sturen... Ook alweer de vierde keer dit collegejaar dat ik niet kan reizen dankzij hen, en mijn kosten vergoeden, ho maar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 15:33
Kobe
Kobe is offline
Het is idd rot dat ze wéér gaan staken en in feite wéér de reizigers duperen, waarom altijd meteen plat? In Limburg is Veolia al overstag, hopelijk gaan de andere partijen ook snel.
Maar als Connexxion niet wil toegeven krijg je te maken met 24-uur stakingen, dat is wel zeker. Ik hoop op een snelle afwikkeling, anders kom ik ook ernstig in de problemen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 00:00
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
En maar zeiken dat mensen teveel de auto pakken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 09:40
Corossi
Corossi is offline
Citaat:
MTpower schreef op 23-04-2007 @ 01:00 :
En maar zeiken dat mensen teveel de auto pakken
Gek hea Het is dat geen rijbewijs heb en geen auto/motor heb, maar anders zou ik deze op eigen vervoer naar school gaan.

Ik heb bijna alleen maar buiten de spits colleges (of ik moet in de ochtendspits weg, vroeg klaar, of s middags weg en in de avondspits terug)
En zo zijn er zoveel studenten en andere mensen die buiten de spits reizen.

Nu zijn ze dus van plan de hele week te gaan staken zag ik vanochtend in het nieuws. Nou wordt een leuke week om je nieuwe periode te beginnen. Dat wordt maar een aantal colleges skippen dankzij Connexxion.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 15:42
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Meh, toen Novio staakte vond ik het nog wel terecht omdat ze minder kregen dan bij de andere maatschappijen, maar nu snap ik niet helemaal wat het grote probleem is. Iemand? (waarom zoveel loonsverhoging, en krijgen niet alle chauffeurs hetzelfde dan?)

En ik vroeg me nog iets af: Als er nou buschauffeurs wel tevreden zijn, en niet willen staken, wat doen ze dan? want ik neem aan dat ondertussen bijna alle mensen die met de bus willen wel weten dat dat niet gaat.

Ik ben wel heel blij dat novio wel rijdt, want mijn band ging lek in de verste wijk van nijmegen (malvert)
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 16:40
Kobe
Kobe is offline
De werkgevers biedt 1,25/1.50% verhoging, met wat bonussen komt dat rond de 2,5%, maar het gaat om die 1,25%. De werknemers/bonden eisen 3%. Dit omdat men bij veel maatschappijen al jarenlang de nul lijn heeft gehanteerd. Bovendien krijgen de bouwvakkers en ambtenaren wél een verhoging, daarom willen de buschauffeurs nu ook een verhoging: die 3%

Maar vanavond gaan de werkgevers en bonden weer praten; omdat Veolia al over de brug is met 3% verhoging is de verwachting dat maatschappijen zoals CXX niet achter kunnen blijven, hopelijk zijn de acties snel over...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 17:09
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Beetje vreemd wel. Het OV in Nederland is achterlijk duur, maar werknemers fatsoenlijk betalen gaat niet. Ik weet niet waar dat geld blijft hoor...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 18:52
Verwijderd
**** ik heb die staking ook gemerkt !
Ben je lekker vroeg vrij, kon ik om half 11 met de bus....geen bus Dus ik d8 zal me wel helemaal vergist hebben in tijd, dat ik gewoon te laat was. Maar het viel me wel op, dat er ook geen andere bussen reden.

Dus een uurtje later op tijd bij de bushalte....geen bus.
Dus ik helemaal naar station lopen (aardig eindje met een knieblessure) Ja, er = staking. BAH! En niemand thuis, dus tot een uur of 6 moeten w88

Ik ga morgen maar met de fiets...1 uur heen & 1 uur terug voor 1 uur (50min!) toets. Ik hoop dat mijn knie het een beetje aankan, k*t blessure! Rijden met die buSSen!

Laatst gewijzigd op 23-04-2007 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:42
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Kobe schreef op 23-04-2007 @ 17:40 :
De werkgevers biedt 1,25/1.50% verhoging, met wat bonussen komt dat rond de 2,5%, maar het gaat om die 1,25%. De werknemers/bonden eisen 3%. Dit omdat men bij veel maatschappijen al jarenlang de nul lijn heeft gehanteerd. Bovendien krijgen de bouwvakkers en ambtenaren wél een verhoging, daarom willen de buschauffeurs nu ook een verhoging: die 3%

Maar vanavond gaan de werkgevers en bonden weer praten; omdat Veolia al over de brug is met 3% verhoging is de verwachting dat maatschappijen zoals CXX niet achter kunnen blijven, hopelijk zijn de acties snel over...
Mijn moeder meldde dat de staking voorbij was. (Tenzij de BBA bussen op de veluwe gewoon doorreden)
Overigens is mijn moeder niet een heel betrouwbare bron
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 20:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het nieuws meldde ook dat de stakingen voorbij zijn. Voor dit moment tenminste, totdat ze bij de FNV iets nieuws verzinnen om de reiziger mee te duperen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 07:57
Kobe
Kobe is offline
Ze zijn voorbij idd; gelukkig
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 13:02
Verwijderd
enerzijds ga ik met Kruimel mee, dat die chauffeurs, naar verantwoording betaald moeten worden.

anderzijds denk ik: in zaandam hadden we al eens een staking.

@TID: dingen zijn nooit zwart-wit. Je zou kunnen proberen te nuanceren, of op zijn minst de zaak eens van meerdere kanten kunnen bekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Staking 4 april
cenarulez
84 08-04-2011 12:39
Algemene schoolzaken staking
<3_natasja
39 07-12-2007 14:43
Vrije tijd Wedstrijd gestaakt! Wat nu?
Strever
9 18-11-2005 17:58
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Staking ProRail: dus geen treinen op vrijdag 17 juni!
x-spekkie-x
80 16-06-2005 23:42
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voeding comapatiënte VS toch gestaakt.
Pikey
183 06-04-2005 11:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap staking OV 14 oktober
Donald Duck
33 15-10-2004 18:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.