Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2007, 15:26
[NL]mootje^
[NL]mootje^ is offline
Hoi,

Heb een klein zwart apparaatje onder mijn motorkap zitten, ik denk zelf dat het zo'n chip geval is dat ik meer pk's krijg (10 pk ofzo) aleen weet ik dit dus niet zeker en hoop ik dat er hier mensen zijn die daar meer verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat dit ding echt is en wat het doet. hij zit trouwens in mijn golf 4 van 90 pk er loop een stekkertje van dat apparaat naar de motor toe.


foto:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2007, 17:07
Verwijderd
Ziet er uit als een zgn. 'powerbox', waarmee je (tijdelijk, soms permanent) meer vermogen uit je (diesel neem ik aan) kunt trekken.
Zo lang je het ding niet op de max. stand zet gaat dat eigenlijk wel goed, die TDI'tjes van VW kunnen heel erg veel hebben.
Neemt natuurlijk niet weg dat dit niet de betrouwbaarste manier van chiptuning is.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2007, 20:48
KleinSpookje
Avatar van KleinSpookje
KleinSpookje is offline
Is waarschijnlijk iets van powerbox oid, komt er op neer dat je motor wat meer vermogen heeft (als het goed is).

Is het slecht, nee mits juist gebruikt en afgesteld. Kan daar heel verhaal over neerzetten, maar dat was niet de vraag dus laat het maar achterwege.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2007, 15:44
[NL]mootje^
[NL]mootje^ is offline
Citaat:
KleinSpookje schreef op 14-08-2007 @ 21:48 :
Is waarschijnlijk iets van powerbox oid, komt er op neer dat je motor wat meer vermogen heeft (als het goed is).

Is het slecht, nee mits juist gebruikt en afgesteld. Kan daar heel verhaal over neerzetten, maar dat was niet de vraag dus laat het maar achterwege.
vertel
alle informatie wil ik wel weten, ook al is het een tekst aangezien ik echt niets weet van dat apparaat (hij zat er al aan toen ik de auto kocht) dus hoor graag meer informatie

Mvgr
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:02.