Oud 15-12-2005, 17:31
Verwijderd
Zoals jullie kunnen zien in de Mededeling, zijn een aantal dingen op de schop gegaan. Even de algemene formulering:

Waar en hoe wat te posten.

Het plan is om duidelijker afgelijnd te werken: Knutselwerken horen meteen op te vallen zodat het voor de doelgroep duidelijk is. Echte simple Art krijgt een apart topic evenals de simpele foto's.

1. Knutseltopics.
Knutseltopics zijn toegestaan op Art, maar deze dienen de tags [KNUTSEL] te dragen. Op deze manier kunnen diegenen die geen behoefte hebben aan knutselwerk het topic vermijden en zij die er wel mee bezig zijn, kunnen het topic meteen zien staan. Offtopic reacties zullen hieruit verwijderd worden, evenals reacties dat het werk niet artistiek (genoeg) is. Volharding zal resulteren in een waarschuwing en eventuele ban.



2. Simple Art.

We hebben een Simple Art topic. Dit wordt vanaf nu geopend door de plaatselijke fbs, tot de regels zijn ingeburgerd, dan mag het weer door leden worden geopend. Wanneer dit is, wordt aangegeven door de fbs.

Wat hier WEL thuishoort:
  • Simpele schetsen, oefenschetsen, probeersels
  • Schoolschriftenkrabbels, bezigheden van tijdens de les
  • Photoshopcreaties op zeer amateuristische basis, simpele filterbewerkingen en copy-paste verhalen, ‘5-minuten werkjes’, geen intentie er verder iets mee te willen doen.
  • Fotobewerking op amateuristische basis, simpel knippen en plakken van achtergronden voor de fun, geen intentie er iets verder mee te willen doen.
  • Achtergronden en bewerkte foto’s voor weblogs, cu2s en LJs.
  • Overtekenen en trace
  • Simpele bewerking als in enkele filters uit photoshop uitproberen en over elkaar gooien

Wat hier NIET thuishoort(dit mag dus in een eigen topic):
  • Schetsen die verder uitgewerkt worden, evoluerende compositieschetsen
  • schilderijen op doek
  • uitgebreide photoshoptekeningen of –creaties
  • Schoolstudies
  • Ontwerpen voor een eigen complete site (met eigen domeinnaam, dus geen weblogs, LJ, CU2,…), artistiek gezien dan. Het technische gedeelte hoort op S&M.
  • Afgewerkte tekeningen en schetsen.


3. Foto’s

Wat WEL thuishoort in het fototopic:
  • Oh ik kom iets leuks tegen en maak een foto-foto’s
  • Ik probeer mijn camera uit-foto’s
  • Ik interesseer me niet in fotograferen maar vond dit wel leuk-foto’s
  • Foto’s waarbij geen rekening is gehouden met lenzen, licht, kleur, compositie,..
  • Kiekjes

Wat hier NIET thuishoort (en dus een eigen topic verdient):
  • Foto’s op professionele of studiebasis
  • Foto’s waarbij is nagedacht over een setting, belichting,…
  • Foto’s met een duidelijke uitwerking in compositie

Laatst gewijzigd op 15-12-2005 om 17:34.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2005, 17:47
Verwijderd
Het waarom.

Knutselwerkjes. Wel, er was een discussie over op BZ en we waren van mening dat de knutsels best hier mochten staan. Maar aangezien het hier Artistiek is en sommigen er niet zo van houden, hebben we een oplossing bedacht. Met de knutsel-tag is het duidelijk wat men van het topic kan verwachten. Mensen die geen interesse hebben, kunnen het topic overslaan en hoeven niet commentaar te gaan geven in de zin van: Dat is geen kunst of dat is niet Artistiek en zij die wel interesse hebben, kunnen het topic redelijk snel terugvinden.

Simple Art. We hebben gemerkt dat heel wat mooie dingen eigenlijk gewoon verdwijnen in de massa van een verzameltopic. Veel dingen verdienen gewoon een eigen topic en Art is echt niet meer erg druk met allerlei verschillende topics. Ook zagen we dat regulars wel de moeite deden in het topic te posten, maar nieuwelingen echte simple art vaak gewoon buiten het topic postten. Omdat er geen vaste regels waren, konden we zoiets ook moeilijk met een duidelijke reden sluiten. Die reden hebben we nu wel. Het voornaamste is dat er duidelijkheid is en ook een beter overzicht in onderscheid.

Het fototopic is een beetje hetzelfde verhaal als het simple art-topic.

De regels hebben we zo goed mogelijk proberen op te stellen, maar met dingen als Creativiteit, Kunst en Smaak is zoiets erg moeilijk. Dit kan dus nog aangepast worden. Ook zal het in bepaalde gevallen misschien afhangen van onze persoonlijke beslissingen, maar het is de bedoeling weer wat meer creativiteit in losse topics te krijgen en wat meer reden te hebben topics die op de meesten hun zenuwen werken te sluiten en door te verwijzen naar het Simple Art-topic.

Tot zover. Dit topic blijft er staan voor overleg, commentaar, boegeroep of gejuich en andere ideeën.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Teun schreef op 15-12-2005 @ 20:33 :
Ik vond de oude opzet eigenlijk veel beter. Ik vond het zelfs een geweldige vondst. Moet ik nu voor elke foto, die ik voor mij studie fotografie heb gemaakt, een nieuw topic openen? Dat wil ik helemaal niet. Daarbij lijkt me dat ook nogal onoverzichtelijk - de reden dat dit hele idee tot stand gekomen is, niet waar?
Als jij dat persé niet wil... ik kan je niet tegenhouden, maar wij vinden het zonde dat er een heleboel mooie foto's en dingen in het niets verdwijnen, zonder commentaar enz. Zo druk is het ook niet op Art.
En je kunt eventueel een fototopic van jezelf openen, dat je er om de zoveel tijd een nieuwe in post, kun je ook meteen vergelijken, vooruitgang of achteruitgang zien.

De nieuwe regels zijn vooral om leuke en mooie dingen weer aandacht te geven (voor zij die dat willen, maar ik snap niet dat je zou posten als je geen aandacht wil) en om de echte simple art-dingen en foto's die altijd voor veel herrie en kabaal zorgen, met reden te kunnen doorverwijzen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2005, 21:55
Mucky
Avatar van Mucky
Mucky is offline
IK vind het goed zo, zeker over het foto-topic. Heb ik eindelijk 's een reden om iets te posten. Want ik dacht zo dat mijn foto's niet kunstig genoeg zouden zijn enzo dankjewel.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 00:20
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik betwijfel of dit beter is. Forumbazen hebben niet voldoende kennis op fotografiegebied om te kunnen bepalen wat waar hoort. 99% van de 'fotografen' hier denkt na over compositie e.d. en zullen hun eigen werk daarom niet snel als kiekjes bestempelen. Er zullen waarschijnlijk ook discussies ontstaan in de vele losse topics die zullen komen, over of het wel of geen kiekjes zijn, en dit ten koste van de kritiek. Er zijn ook mensen die foto's op niveau proberen te maken, maar deze gewoon willen delen en niet veel baat hebben bij kritiek of complimentjes.

Ik merk ook dat de beste foto's de minste aandacht krijgen, dit kan zijn omdat mensen hier niet echt een mening over kunnen geven, of omdat hier een voorkeur voor registrerende fotografie heerst (foto's van bijvoorbeeld 'landschappen' en dieren waarbij de eigen inbreng/het eigen perspectief bijna geen rol speelt).
__________________
sup birdie.

Laatst gewijzigd op 17-12-2005 om 00:26.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 00:36
Verwijderd
Dan is dit misschien toch een betere oplossing? Ik weet dat ik weinig kennis heb van fotografie, maar ik vind het zelf zonde dat alles maar in dat verzameltopic wordt gestampt. Als de betere foto's weer een apart topic krijgen, dan kunnen zij die er wel verstand van hebben er wel fatsoenlijke aandacht aan besteden, toch?

En ja, discussies zullen we wel krijgen ja, maar het is niet om jullie te straffen ofzo. Het is om het leuker en interessanter te maken voor zij die er veel werk in steken en de dingen die voor rel zorgen omdat ze niet 'artistiek' genoeg of gewoon ronduit probeersels zijn met recht te kunnen sluiten en verwijzen naar het verzameltopic.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2005, 10:57
Tom Violence
Avatar van Tom Violence
Tom Violence is offline
Het is lang niet altijd aan foto's te zien wat eraan vooraf is gegaan, je stelt richtlijnen maar zal die lang niet altijd terug kunnen vinden. Dat betekent dat je weinig aan te tonen hebt, naast de beperkte kennis die je hebt, en toch ga je op basis daarvan bepalen of de TS van een topic wel of niet in het centrale topic moet zijn?

Ik zeg niet dat dit slecht is, het zal ook wel loslopen, het is alleen iets te makkelijk gedacht.
__________________
sup birdie.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2005, 20:00
Verwijderd
Waarschijnlijk, maar we moeten ergens beginnen . We zien wel hoe het daadwerkelijk te handhaven valt.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2006, 21:28
Verwijderd
De inhoud van de topics is dus nu precies geworden waar ik níet naar kijk.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 05-02-2006 @ 21:28 :
De inhoud van de topics is dus nu precies geworden waar ik níet naar kijk.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 15:55
Sawna
Avatar van Sawna
Sawna is offline
Ik wil geen eigen topics, is het goed dat ik mijn schilderijtjes alsnog in het simple-art ding post?
__________________
Neen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 11:13
Verwijderd
Van mij wel. Het is niet om mensen tegen te houden in het topic te posten, het is om mensen de kans te geven buiten het topic te posten met iets dat de moeite waard is en iets dat duidelijk SA is, te kunnen verwijzen zodat er geen heel topic vol gebitch komt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.