Oud 03-09-2006, 13:08
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
RolfZ schreef op 03-09-2006 @ 13:08 :
Ja, moet wel nog een en ander aan veranderen ja.

Weet jij wat ik er nog meer aan ken doen?
- Verlagen?
- Uitlaatje?
Voor de rest zou ik 'm origineel laten, want dit is een cruise-mobiel...geen scheurijzer. Je zou iets kunnen verlagen maar dat is eigenlijk zonde van je geld in mijn ogen.
Lederen interieur zou je nog kunnen overwegen maar opnieuw laten bekleden is aardig kostbaar.

Ohja, een leuk muziekje is natuurlijk ook een must bij een cabrio!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Advertentie
Oud 03-09-2006, 13:33
Verwijderd
Ik ben vervelend...



Oud 03-09-2006, 20:02
PV
PV is offline
mijn moeder gaat haar VW Golfje vervangen voor een Alfa Romeo 146 Rijdt dat een beetje?
Oud 03-09-2006, 20:28
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
PV schreef op 03-09-2006 @ 21:02 :
mijn moeder gaat haar VW Golfje vervangen voor een Alfa Romeo 146 Rijdt dat een beetje?
wat een vraag zeg.
net zoiets als 'smaakt wijn nou beter met alcohol ?'.

ja, dat rijdt lekker. sportiever dan het golfje, en een stuk betere uitstraling. onderhoud is echter duurder, net zoals het rijden in een alfa gewoon duurder is dan een golfje - maar echt veel hoeft t niet te schelen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 03-09-2006, 20:29
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Euhm ja... Heb er zelf een, een TI, dat is dus de snelste versie van de 146. Zelfs de 1.4tjes schijnen dus nog best rap te zijn (de TwinSparks), de wat oudere (voor 97) zijn boxers, hier moet je van houden, ze zijn wat rauwer, en maken natuurlijk een compleet ander geluid.
Waar je sowieso op moet letten is dat hij zijn beurten heet gehad, wanneer distributie vervangen is, waar ze bijna allemaal last van krijgen is de voorwielophanging, uitgelubbberde rubbers en dat soort zaken. Vervangen kost je op zich niet de kop, maar let er wel op, dus check even of het niet piept.
Als hij wat hakerig schakelt, dan is dit vrij normaal, dit doen ze allemaal. Vanaf 97 schakelen ze wel een stuk beter.
Als het een TwinSpark is dan moet je er ook op letten of de zgn nokkenasvertsteller niet stuk is, als dit zo is, dan zal de auto een soort van dieselend geluid maken, als hij stationair loopt (rauw dus), het kan niet echt kwaad, alleen de prestaties zullen wel wat achteruit gaan. Vervangen is best klote, want dan moet de distributie en heel de zooi er af, zo'n ding kost ongeveer 125 euro. Na 80.000 km krijgen ze er bijna allemaal last van. Bougies van de TS gaan (als het de goede zijn) 100.000 km mee. Bij de boxermotoren is dit anders natuurlijk.
De boxers hebben vaak van sludgevorming, bekijk dit even onder de olievuldop (sludge is een wat stroperige mayonaise achtige substantie), controleer ook het olieniveau.

Het lijkt allemaal ernstig, maar eigenlijk valt dit best wel mee. Zowat elke auto heeft wel wat dingen waar je rekening mee moet houden.
Roest is geen issue meer, ze roesten dan eigenlijk ook bijna niet. Qua onderhoud valt het allemaal mee, mits goed onderhouden. Electrische problemen is ook niet echt een punt meer. Dit is gewoon een nieuwe soort generatie Alfa, zonder als te veel problemen. Als je niet van rijden houd moet je een Opel kopen, zo zeg ik maar.

De 145 en 146 zijn technisch dezelfde auto, ze hebben ook dezelfde bodemplaat. De 145 is meer op sportief gericht, de 146 meer op "cruisen".

Ik vind het in elk geval een fijne auto om mee te rijden. Alles gaat met gevoel, de koppeling is wat stug, ik vind dat verder geen probleem. Hij remt ook erg goed. Mijn 146 vind ik zelf wel behoorlijk stug geveerd, dus daar moet je van houden. Schrik ook niet van wat kraakjes in het interieur, dat hoort er nou eenmaal bij.

Let in elk vooral op de onderhoudshistorie, indien die er niet bij zit zou ik er zeker een expert naar laten kijken.

Modellen van 97 en daarna hebben een gewijzigd dashboard tegenover die van voor 97, ik vind het nieuwe type dashboard in elk geval veel mooier. Ook zijn er in 98 wat wijzigingen doorgebracht in het onderstel, deze zijn vaak wel iets duurder.

Oja mijn TI is een 2.0 liter motor (zelfde als de QV), en gaat van 0-100 in 8 seconden en top is 240 op de teller, al met al niet slecht, als je een TI of een QV kunt vinden voor een nette prijs, zou ik daar zeker eens naar kijken. Brandstofverbruik van 1:12 kun je makkelijk halen bij een normale rijstijl.
Ik ken 1.6 146s die op gas meer dan 3 ton gelopen hebben, dus dat is ook geen probleem.

Van Alfa moet je gewoon houden, veel mensen denken bij Alfa, ooh die roesten al in de folder, ze zijn onbetrouwbaar, ze zuipen olie... Echter hoeft dit helemaal niet zo te zijn! Tuurlijk, als hij een slecht leven heeft gehad krijg je zeker problemen, maar als hij van een liefhebber is geweest hoef je echt niet bang te zijn. Natuurlijk is een Toyota veeeeel betrouwbaarder, maar tjah, rijd het ook zo fijn?

Poepoe.

http://alfaromeo145club.nl Hier kun je nog een hoop informatie vinden trouwens.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 20:35.
Oud 03-09-2006, 21:01
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 03-09-2006 @ 21:29 :
de wat oudere (voor 97) zijn boxers, hier moet je van houden, ze zijn wat rauwer, en maken natuurlijk een compleet ander geluid.
de 1.4 boxer uit de 146 is dezelfde als in de 33. Echter, in de 33 is deze motor veel meer op zn plek (en een genot om mee te rijden), de 146 is te zwaar voor die motor.

Citaat:
Waar je sowieso op moet letten is dat hij zijn beurten heet gehad, wanneer distributie vervangen is,
mocht het een boxer zijn, hou dan rekening met hoge kosten voor het vervangen van de distributie. Niet alleen de riemen, maar ook de spanrollen moet je per se vervangen. (en ja, riemen, meervoud, bij een boxer zijn het er twee riemen en twee rollen. bij de TS is die gewoon eentje).
Dit moet - bij een boxer - om de 60.000km, en kostte mij laatst 375 euro.

Citaat:
Als hij wat hakerig schakelt, dan is dit vrij normaal, dit doen ze allemaal. Vanaf 97 schakelen ze wel een stuk beter.
dat hakerige schakelen kan geen kwaad. een goede monteur kan er overigens altijd wel naar kijken, als de schakelwegen wel erg groot zijn.

Citaat:
Als het een TwinSpark is dan moet je er ook op letten of de zgn nokkenasvertsteller niet stuk is, als dit zo is, dan zal de auto een soort van dieselend geluid maken, als hij stationair loopt (rauw dus), het kan niet echt kwaad, alleen de prestaties zullen wel wat achteruit gaan. Vervangen is best klote, want dan moet de distributie en heel de zooi er af, zo'n ding kost ongeveer 125 euro. Na 80.000 km krijgen ze er bijna allemaal last van. Bougies van de TS gaan (als het de goede zijn) 100.000 km mee. Bij de boxermotoren is dit anders natuurlijk.
De TS bougies gaan dan wel een ton mee, ze zijn wel duur. bij de dealer ben je zo 300 euro kwijt. als je t dan leuk plant, vervang je de bougies, de distributie, de waterpomp en de nokkenasversteller allemaal tegelijkertijd. Ben je wel zomaar 1000 euro verder...

Citaat:
De boxers hebben vaak van sludgevorming, bekijk dit even onder de olievuldop (sludge is een wat stroperige mayonaise achtige substantie), controleer ook het olieniveau.
Een boxer hoort overigens olie te verbruiken. Niet veel, maar als-ie geen olie verbruikt, is dat echt een enorme uitzondering. De sludge zie je vooral bij 'stadautootjes' en 'weekendautootjes'; auto's die dagelijks snelweg hebben gereden hebben dat minder.

Citaat:
Roest is geen issue meer, ze roesten dan eigenlijk ook bijna niet.
toch wel ff checken, ook wielkasten, reservewielbak en dorpels.

Citaat:
Qua onderhoud valt het allemaal mee, mits goed onderhouden. Electrische problemen is ook niet echt een punt meer. Dit is gewoon een nieuwe soort generatie Alfa, zonder als te veel problemen. Als je niet van rijden houd moet je een Opel kopen, zo zeg ik maar.
Deze bewering gaat al op voor het laatste type 33, dus zeker voor de 146.

Citaat:
De 145 en 146 zijn technisch dezelfde auto, ze hebben ook dezelfde bodemplaat. De 145 is meer op sportief gericht, de 146 meer op "cruisen".
Euhm, niet helemaal. (ja, het zijn wel dezelfde auto's). De 145 was bedoeld om 'vreemd-merk-rijders' aan te trekken, en dus echt bedoelt als 'golf-astra-concurrent'. De 146 daarentegen, was bedoelt om 33-rijders over te halen een nieuwe alfa te kopen. De 146 lijkt dan ook veel op de 33, met dezelfde 'hatchback meets sedan'-looks, met vier deuren en een grote laadklep.

wat jij bedoelt is het verschil tussen de 145QV en de 146Ti, niet dat tussen 145/146. Een 146 1.6 is net zo sportief als een 145 1.6.

Citaat:
Ik vind het in elk geval een fijne auto om mee te rijden. Alles gaat met gevoel, de koppeling is wat stug, ik vind dat verder geen probleem. Hij remt ook erg goed. Mijn 146 vind ik zelf wel behoorlijk stug geveerd, dus daar moet je van houden. Schrik ook niet van wat kraakjes in het interieur, dat hoort er nou eenmaal bij.
mijn 33 kraakt niet
dat stugge is natuurlijk wel het 'ergst' bij de Ti, die staat ws op andere veren en zo.

Citaat:
Let in elk vooral op de onderhoudshistorie, indien die er niet bij zit zou ik er zeker een expert naar laten kijken.
Of laten staan. zelfs mijn 33 uit 1992 had een onderhoudsboekje.

Citaat:
Ik ken 1.6 146s die op gas meer dan 3 ton gelopen hebben, dus dat is ook geen probleem.
Ik heb ooit een 33 gezien (in een artikel) die 333.333 km gelopen had.

Citaat:
Van Alfa moet je gewoon houden, veel mensen denken bij Alfa, ooh die roesten al in de folder, ze zijn onbetrouwbaar, ze zuipen olie... Echter hoeft dit helemaal niet zo te zijn! Tuurlijk, als hij een slecht leven heeft gehad krijg je zeker problemen, maar als hij van een liefhebber is geweest hoef je echt niet bang te zijn. Natuurlijk is een Toyota veeeeel betrouwbaarder, maar tjah, rijd het ook zo fijn?
en als dr ooit wat stuk gaat aan die toyota ben je echt de hoofdprijs kwijt voor onderdelen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 03-09-2006, 22:09
PV
PV is offline
Het is een 1.6., uit 1995 4-deurs, gewoon benzine, er stond ongeveer 158.000 km op. Qua onderhoud weet ik verder niet wat er aan is gedaan, als ze de papieren (en de auto) heeft zal ik eens een kijkje nemen
Oud 04-09-2006, 08:30
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Dan kan de distributieriem nog zo'n 20.000 mee (moet om de 60.000 vervangen worden bij TS en om de 80.000 bij boxers, dan moet hij nu dus wel vervangen worden, en ik ben bang dat het een boxer is).
Uit 1995 dan is het dus het oude type dashboard, alleen is het een boxer of een TwinSpark? Beide zijn nml. 1.6 (boxer is 1.6IE en TS is 1.6TS).
__________________
I have a dream.
Oud 04-09-2006, 09:55
Verwijderd




Ferrari F430


Nou ja, eigenlijk stond hij aleen achter me geparkeerd in Nijmegen. Het zou shandalig zijn om erover te klagen, maar dat grijs vond ik wel een beetje jammer.

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 09:59.
Oud 04-09-2006, 10:19
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ach ja, als het een 2ehandse is heb je niet altijd de kleur te kiezen hé.
__________________
I have a dream.
Oud 04-09-2006, 18:26
PV
PV is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 04-09-2006 @ 09:30 :
Dan kan de distributieriem nog zo'n 20.000 mee (moet om de 60.000 vervangen worden bij TS en om de 80.000 bij boxers, dan moet hij nu dus wel vervangen worden, en ik ben bang dat het een boxer is).
Uit 1995 dan is het dus het oude type dashboard, alleen is het een boxer of een TwinSpark? Beide zijn nml. 1.6 (boxer is 1.6IE en TS is 1.6TS).
Boxer idd.
Oud 04-09-2006, 18:51
Ivo
Ivo is offline
Sinds gisterochtend ziet de achterkant van m'n auto er zo uit:



De schadehersteller schat de schade op zo'n 1200 euro , maar als het goed is krijg ik toch alles vergoed van de tegenpartij. Ik stond tenslotte stil.
Oud 05-09-2006, 07:41
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 04-09-2006 @ 11:19 :
Ach ja, als het een 2ehandse is heb je niet altijd de kleur te kiezen hé.
dan is je eerste kostenpost het vervangen van de distributieriemen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 05-09-2006, 11:36
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-09-2006 @ 08:41 :
dan is je eerste kostenpost het vervangen van de distributieriemen.
Volgens mij had hij het over de ferrari
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-09-2006, 12:01
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ja, het vervangen van de riem bij een Ferrari is een dure grap... Maar ja dat wist ik toen ik hem kocht.
__________________
I have a dream.
Oud 05-09-2006, 15:29
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 05-09-2006 @ 12:36 :
Volgens mij had hij het over de ferrari
euhm, ik dacht dat ik de opmerking 'boxer idd' van PV had gequote...
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 05-09-2006, 16:55
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Ivo schreef op 04-09-2006 @ 19:51 :
Sinds gisterochtend ziet de achterkant van m'n auto er zo uit:

[afbeelding]

De schadehersteller schat de schade op zo'n 1200 euro , maar als het goed is krijg ik toch alles vergoed van de tegenpartij. Ik stond tenslotte stil.
Ik weet nog wel een mannetje die dat voor de helft doet
(en bovendien erg mooi werk levert)
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 05-09-2006, 17:06
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Ivo schreef op 04-09-2006 @ 19:51 :
Sinds gisterochtend ziet de achterkant van m'n auto er zo uit:

[afbeelding]

De schadehersteller schat de schade op zo'n 1200 euro , maar als het goed is krijg ik toch alles vergoed van de tegenpartij. Ik stond tenslotte stil.
Jammer zeg... Mini's zijn echt geweldig!
Ik wil er zelf ook één aanschaffen, als ik geld heb
Oud 05-09-2006, 17:11
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
Ivo schreef op 04-09-2006 @ 19:51 :
Sinds gisterochtend ziet de achterkant van m'n auto er zo uit:

[afbeelding]

De schadehersteller schat de schade op zo'n 1200 euro , maar als het goed is krijg ik toch alles vergoed van de tegenpartij. Ik stond tenslotte stil.
Da's idd duur, als het alleen de klep was, had ik het voor 300 gekund. Die klepjes had ik er vroeger een heleboel in de schuur van, heb ik vorig jaar allemaal voor een tientje per stuk verkocht...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Oud 07-09-2006, 10:40
Asmooh
Asmooh is offline
zodra mijn auto klaar is met verbouwen zal ik hem laten zien


Na verbouwing is het een:

Opel Astra met 2 liter turbo en 6 versnellingen (300pk)
4 wielen (joh)
bodykit
verlaging
Oud 07-09-2006, 16:50
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Kan iemand mij uitleggen wat er leuk/mooi is aan de tuning van auto's. Okey dat de standaard wieldoppen er niet uitzien kan ik me voorstellen, maar voor duizenden euro's je auto laten verlagen en tunen vind ik dus echt bizar. Meestal vind ik het zelfs lelijker en het imago wat erbij hoort is nu ook niet bepaald .. Iemand een uitleg?
Oud 07-09-2006, 17:33
Verwijderd
Citaat:
Asmooh schreef op 07-09-2006 @ 11:40 :
zodra mijn auto klaar is met verbouwen zal ik hem laten zien


Na verbouwing is het een:

Opel Astra met 2 liter turbo en 6 versnellingen (300pk)
4 wielen (joh)
bodykit
verlaging
En dan na 2 maanden een nieuwe bodykit omdat ie aan alle kanten afgeschaafd is omdat hij te laag is..
Oud 07-09-2006, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Pierreke schreef op 07-09-2006 @ 17:50 :
Kan iemand mij uitleggen wat er leuk/mooi is aan de tuning van auto's. Okey dat de standaard wieldoppen er niet uitzien kan ik me voorstellen, maar voor duizenden euro's je auto laten verlagen en tunen vind ik dus echt bizar. Meestal vind ik het zelfs lelijker en het imago wat erbij hoort is nu ook niet bepaald .. Iemand een uitleg?
Ja, stuk mooier dan orginele staat, maar dat is persoonlijk mijn keuze. Je moet het natuurlijk niet té erg overdreven gaan doen. Maar een deel/delen kunnen wel.
Oud 08-09-2006, 14:59
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Pierreke schreef op 07-09-2006 @ 17:50 :
Kan iemand mij uitleggen wat er leuk/mooi is aan de tuning van auto's. Okey dat de standaard wieldoppen er niet uitzien kan ik me voorstellen, maar voor duizenden euro's je auto laten verlagen en tunen vind ik dus echt bizar. Meestal vind ik het zelfs lelijker en het imago wat erbij hoort is nu ook niet bepaald .. Iemand een uitleg?
mwa, een auto die te hoog op de pootjes staat is ook geen gezicht.

verlagen is zo ongeveer de enige optische tuning die ik mooi vindt. Net als geblindeerde ramen. Gewoon, een zwarte auto met zwarte ramen, en dan 5cm bodemspeling, erg mooi om te zien.

misschien moest ik maar voor de maffia gaan werken, krijg ik tenminste een echte gangsterbak
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 08-09-2006, 23:05
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Ik ga altijd voor originaliteit. Als ik een auto koop, dan let ik daarop. Niet alleen tunen versta ik onder niet-origineel, maar ook het onderhoud met niet-originele onderdelen is bepaald geen pré. Ik doe zelf altijd mijn best om mijn auto's zo origineel mogelijk te houden en weer origineel te maken, wanneer er details niet kloppen. Zeker bij klassiekers vind ik dat belangrijk, en in die markt heeft originaliteit ook zijn weerslag op de prijs. Lichtmetalen velgen bijvoorbeeld kunnen best mooi zijn, maar als een klassieker niet zijn originele wielen heeft, geen ik er al een stuk minder voor. En dat geldt ook voor inbouw van andere interieurs, motoren die er niet in thuishoren, enz.

Tuning kan er soms best mooi uitzien, maar het is niet mijn smaak...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Oud 09-09-2006, 22:56
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 08-09-2006 @ 15:59 :
mwa, een auto die te hoog op de pootjes staat is ook geen gezicht.

verlagen is zo ongeveer de enige optische tuning die ik mooi vindt. Net als geblindeerde ramen. Gewoon, een zwarte auto met zwarte ramen, en dan 5cm bodemspeling, erg mooi om te zien.

misschien moest ik maar voor de maffia gaan werken, krijg ik tenminste een echte gangsterbak
Man ik wil mijn auto juist verhogen, ik vind het verschrikkelijk om steeds de 2 of de 1 te moeten pakken voor een drempel, ik wil snel er overheen, anders pak ik net de fiets, ik heb een auto gekocht om snel van a naar b en naar c te gaan.

Vliegen wil ik, snel snel snel. Tijd is geld.
Fuck die bodykits, en al die andere wazige tuning shit. Er zijn maar 3 dingen belangrijk bij een auto en lange ritten, luxe van binnen, snel en mooie muziek, geen gekraak dat je bumper, side skirts of andere wazige zooi gaar vast gemaakt is.

Overgings woon ik nu in Venlo en daar zie je dus alleen maar getunede auto's, duitse grens die zijn er veel mee bezig.
Vooral die golfjes, daar word je dus echt dood mee gegooid.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 10-09-2006, 09:02
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Jolt, een verhoogde auto gaat weer minder snel door de bochten heen...dus het is een beetje afwegen.
Normaal gesproken is de standaard afstelling best okee! Als je écht hard over drempels wilt adviseer ik je om een Citroen aan te schaffen. Die hebben bijzondere vering waarmee je echt zoeft. Ok, in de bochten ligt het wat minder op de weg, maar verder is het super.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 10-09-2006, 09:37
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-09-2006 @ 23:56 :
Man ik wil mijn auto juist verhogen, ik vind het verschrikkelijk om steeds de 2 of de 1 te moeten pakken voor een drempel, ik wil snel er overheen, anders pak ik net de fiets, ik heb een auto gekocht om snel van a naar b en naar c te gaan.

Vliegen wil ik, snel snel snel. Tijd is geld.
Fuck die bodykits, en al die andere wazige tuning shit. Er zijn maar 3 dingen belangrijk bij een auto en lange ritten, luxe van binnen, snel en mooie muziek, geen gekraak dat je bumper, side skirts of andere wazige zooi gaar vast gemaakt is.

Overgings woon ik nu in Venlo en daar zie je dus alleen maar getunede auto's, duitse grens die zijn er veel mee bezig.
Vooral die golfjes, daar word je dus echt dood mee gegooid.
getunede golfjes zijn getunede golfjes, geen getunede auto's
vaak zie je daarbij inderdaad een slechte afwerking en bodykits die er uit zien alsof ze bij de gamma in elkaar gezet zijn.

maar goed, ik wil jou weleens met je verhoogde auto lekker zien rijden bij hoge snelheden, lijkt me ook niet echt prettig. Verlagen heeft nou eenmaal een bepaalde uitwerking op het weggedrag, en meestal is dat een goede uitwerking.

Verhogen doe je bij terreinwagens, om meer grondspeling te krijgen (en dus over hogere bulten heen te kunnen rijden). Niemand zal sneller gaan van het verhogen van zn auto.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 10-09-2006, 20:20
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 10-09-2006 @ 10:02 :
Jolt, een verhoogde auto gaat weer minder snel door de bochten heen...dus het is een beetje afwegen.
Normaal gesproken is de standaard afstelling best okee! Als je écht hard over drempels wilt adviseer ik je om een Citroen aan te schaffen. Die hebben bijzondere vering waarmee je echt zoeft. Ok, in de bochten ligt het wat minder op de weg, maar verder is het super.
Wat jij bedoelt is een CX of een BX, al de nieuwere modellen (zoals de Xantia en C5), zijn meer afgesteld op de "Mondeo" en "Golf" rijder, zeg maar, redelijk hard dus. Echt over drempels knallen is er dan niet meer bij. De Xantia houd het allemaal nog wel redelijk, maar je voelt de drempel wel degelijk. De BX is veel zachter, daarmee kun je wel met echt behoorlijke snelheid er over heen zonder dat je het voelt.
Overigens moet natuurlijk wel alles in orde zijn, met name de bollen. Als die slecht zijn krijg je erg harde en stuiterige vering.
De C6 schijnt trouwens wel weer lekker geveerd te zijn.
De vering werkt trouwens alleen goed op lange oneffen stukken. Op korte oneffen stukes word het erg stuiterig en dat kunnen ze niet goed verwerken.
In de bocht is het best goed toeven trouwens hoor, de Xantia had al 4 wiel besturing, en die knalt echt wel hard door de bocht, de BX moet je wel mee oppassen want die schommelt overal naar toe.

Bij mijn Xantia heb ik toen een ander soort olie in het veersysteem gedaan, daar werd hij dan weer iets zachter door. Wat erg grappig was, is dat je gewoon door onder de auto een soort nokje te verstellen, je de auto zover kon verlagen als je wil. Binnenin heb je natuurlijk ook zo'n verstelhendel, maar dat is alleen plat op de buik, dus echt tegen de grond aan; geen vering, normale rijstand, verhogoogde rijstand (waarom die er op zit is mij een raadsel, want er was niet mee te rijden, hij stuiterde alle kanten op), en dan heb je ook nog de werkplaatsstand, dat is dus op maximale hoogte, dan staat ie ook wel echt hoog. Je kunt er dan wel weer over die bussluizen heen.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 10-09-2006 om 20:25.
Oud 11-09-2006, 20:14
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 10-09-2006 @ 21:20 :
Wat jij bedoelt is een CX of een BX, al de nieuwere modellen (zoals de Xantia en C5), zijn meer afgesteld op de "Mondeo" en "Golf" rijder, zeg maar, redelijk hard dus.
mwa, een C5 is nog altijd veeeeeeeeel comfortabeler dan een golf of een mondeo.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 11-09-2006, 21:15
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-09-2006 @ 21:14 :
mwa, een C5 is nog altijd veeeeeeeeel comfortabeler dan een golf of een mondeo.
De veren ja. De rest is alles behalve comfortabel, na een uurtje heb je gewoon pijn in je rug van die weke stoelen.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 11-09-2006, 21:47
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 11-09-2006 @ 22:15 :
De veren ja. De rest is alles behalve comfortabel, na een uurtje heb je gewoon pijn in je rug van die weke stoelen.
mwa, tis maar net wat je gewend bent. Ik vind de stoelen van een golf of bv een audi echt veel en veel te hard.

Nou prefereer ik de zetels uit een alfa 166, maar die passen niet fatsoenlijk in mn 33...
mn swiffertje had kuipstoeltjes, dat zit op zich ook niet verkeerd.

overigens zijn de stoelen van een BX toch ook week ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 11-09-2006, 23:30
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Alfa 166 gek, zoek meteen leuke sport stoeltjes.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 12-09-2006, 07:11
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-09-2006 @ 00:30 :
Alfa 166 gek, zoek meteen leuke sport stoeltjes.
ik spaar mn centjes liever - om uiteindelijk die 166 te kopen
(en de stoelen van een alfa 33 zijn best oke, alleen niet om non-stop mee naar spanje te rijden).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-09-2006, 07:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 11-09-2006 @ 22:47 :
mwa, tis maar net wat je gewend bent. Ik vind de stoelen van een golf of bv een audi echt veel en veel te hard.

Nou prefereer ik de zetels uit een alfa 166, maar die passen niet fatsoenlijk in mn 33...
mn swiffertje had kuipstoeltjes, dat zit op zich ook niet verkeerd.

overigens zijn de stoelen van een BX toch ook week ?
Volgens mij zijn de stoelen van oudere Franse auto's sowieso weker dan de Duitse/Italiaanse etc. stoelen.
Oud 12-09-2006, 10:40
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Asmooh schreef op 07-09-2006 @ 11:40 :
zodra mijn auto klaar is met verbouwen zal ik hem laten zien
Na verbouwing is het een:
Opel Astra met 2 liter turbo en 6 versnellingen (300pk)
4 wielen (joh)
bodykit
verlaging
hm. en wanneer is dat ?
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Oud 12-09-2006, 13:33
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 12-09-2006 @ 08:14 :
Volgens mij zijn de stoelen van oudere Franse auto's sowieso weker dan de Duitse/Italiaanse etc. stoelen.
Klopt en ik vind die Duitse zowiezo beter zitten. Ultieme zitstoel is natuurlijk de Volvostoel!
Oud 12-09-2006, 15:13
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Heb een tijdje Volvo gereden (V50 en S40), die stoelen zijn inderdaad subliem! Dacht dat het niet beter zou worden dan dat... Zat ernaast overigens, want de stoelen in m'n Porsche 944 zijn nog lekkerder
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 12-09-2006, 19:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Saab stoelen zijn ook goed hoor.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 12-09-2006, 22:52
Jolt
Avatar van Jolt
Jolt is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 12-09-2006 @ 08:11 :
ik spaar mn centjes liever - om uiteindelijk die 166 te kopen
(en de stoelen van een alfa 33 zijn best oke, alleen niet om non-stop mee naar spanje te rijden).
Vind je die 166 echt mooi?

Ik vind hem net iets te lang, de GT, 147, 156 (nieuw model) en de 159 vind ik mooier.
__________________
and as we embark on a journey in our dreams well find our true ending
Oud 13-09-2006, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 12-09-2006 @ 16:13 :
Heb een tijdje Volvo gereden (V50 en S40), die stoelen zijn inderdaad subliem! Dacht dat het niet beter zou worden dan dat... Zat ernaast overigens, want de stoelen in m'n Porsche 944 zijn nog lekkerder
Ik heb ook nog geen auto kunnen ontdekken waarvan de stoelen beter zitten dan de S40/V50
Je 944 zit trouwens ook prima, maar toch liever de s40 <3
Oud 13-09-2006, 14:33
200E
Avatar van 200E
200E is offline
In de Volvo S80 zitten ze stukken beter dan in de S40

De meeste stoelen in VW's en Audi's zijn net houten planken. Die van de BMW 5- en 7-serie zijn wel te doen...
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Oud 13-09-2006, 19:16
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Jolt schreef op 12-09-2006 @ 23:52 :
Vind je die 166 echt mooi?

Ik vind hem net iets te lang, de GT, 147, 156 (nieuw model) en de 159 vind ik mooier.
ja, ik vind die erg mooi. smaken verschillen, ik hou sowieso wel van groot.

overigens vind ik de GT dan weer te groot voor een coupe.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 13-09-2006, 19:25
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Zo'n GT is een prima auto. Beauty.
__________________
:)
Oud 13-09-2006, 19:30
Verwijderd


De micra zoals ie er nu bijstaat (klik voor groter plaatje).
Gaat volgende week naar de garage voor de 100.000km beurt en ik heb zo'n vermoeden dat ie total loss verklaard gaat worden, er zit nogal wat werk aan en 't ding is nou eenmaal gewoon weinig waard...
Oud 14-09-2006, 07:45
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Tom schreef op 13-09-2006 @ 20:25 :
Zo'n GT is een prima auto. Beauty.
dat de gt een prima auto is ontken ik ook niet. neemt niet weg dat die auto weinig nut heeft, naast de brera.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Oud 14-09-2006, 09:12
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 13-09-2006 @ 15:33 :
In de Volvo S80 zitten ze stukken beter dan in de S40

De meeste stoelen in VW's en Audi's zijn net houten planken. Die van de BMW 5- en 7-serie zijn wel te doen...
Nou, dat vind ik ook weer niet. Ze zitten idd wel wat beter maar veel beter. Nee.
Oud 14-09-2006, 12:13
200E
Avatar van 200E
200E is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 13-09-2006 @ 20:30 :
[afbeelding]

De micra zoals ie er nu bijstaat (klik voor groter plaatje).
Gaat volgende week naar de garage voor de 100.000km beurt en ik heb zo'n vermoeden dat ie total loss verklaard gaat worden, er zit nogal wat werk aan en 't ding is nou eenmaal gewoon weinig waard...
Vergis je niet, Micra's hebben in vergelijking tot andere (met name Franse) kleine auto's een redelijke restwaarde voor de export!
__________________
Qui fodit foveam, incidet in eam
Oud 14-09-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 14-09-2006 @ 13:13 :
Vergis je niet, Micra's hebben in vergelijking tot andere (met name Franse) kleine auto's een redelijke restwaarde voor de export!
Dat is altijd leuk, maar het vervangen van de ophanging achter (enkel en alleen veroorzaakt door de buitensporig hoge drempels hier in de buurt, waar de micra door een te korte wielbasis niet goed overheen kan), remsysteem, uitlaat en opnieuw afstellen van de automaat (en volgens mij ook vervangen van de distributieriem)..
Tja, dat kost wel wat en aangezien ik enkel de 'regelmatige bestuurder' ben, ligt de beslissing geheel bij mijn ouders die er niet op zitten te wachten om €500+ uit te geven aan "mijn" bakkie, ook al zit ie nog goed in de lak en heeft ie 'maar' 1 ton gelopen.
Ach, ik hoop maar op het beste. Ik zal ze iig aansporen om het ding een keer níet bij de dealer te laten onderhouden (maar daar gaan ze prat op ivm garantie op onderdelen en dingen origineel houden dus ja...).
Oud 14-09-2006, 17:48
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
ik ga er voor de beurt + apk van mijn alfaatje al vanuit dat t zo ongeveer 500 euro gaat kosten. daar heb ik geen andere auto voor, en de auto rijdt nog lekker, dus geef ik dat gewoon uit...

je kan met je micra altijd aankloppen bij een autohandelaar. die geven er nog wel wat voor denk ik, en dan istie dus niet 'total loss'(of, zoals jij eigenlijk bedoelt, naar de sloop).
__________________
Aut Caesar aut nullus
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Show je auto fototopic :) part 3
MTpower
500 14-11-2008 03:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:27.