Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 16:50
J-roenn
J-roenn is offline
ik moet binnenkort met me auto voor een beurt, en ik denk dat de bandjes een aardig eindje versleten zijn.
ik heb het liefst banden die zo lang mogelijk meegaan, en toch wel een beetje grip hebben.

welke merken/modellen zijn goed, en waarbij kan je het beste zo ver mogelijk van wegblijven ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-03-2007, 20:53
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
ik heb Continental all seasons, prima band, niks op aan te merken. Heb er nu 65.000 kilometer op gereden en ze zien er nog uit als nieuw.
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 21:31
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
mijn viking-bandjes bevielen me minder goed, die slipten vrij vlot door (en ik probeerde dat dus niet bewust uit te lokken) en waren me te 'hard'. Ze gingen geloof ik wel een normaal aantal km's mee - ik heb de auto gekocht met die dingen dr op, en zelf 20k bijgezet.

Achter liggen die nu nog, maar voor liggen dr nu Vredestein T-Trac banden op (uit mn hoofd in de maat 165/60, maar dat weet ik niet zeker).

een setje (dus alleen voor, 2 stuks) kwam incl. montage op 110 euro, niet al te duur dus.

Deze banden slippen veeeeeel minder snel door, en het rubber is zachter, dus meer comfort. Toch lijdt de wegligging daar absoluut niet onder. Wel denk ik dat ze misschien wat sneller slijten (zachter he), maar het niet doorslippen heeft weer een positief effect.

Wat ik wel écht kan merken is dat die vikings waardeloos waren in de regen (erg snel zoekering, bij wat regen was 120 al gevaarlijk en 80 nog steeds eng, nu merk ik niks van een beetje regen).

jemig, wat een lang verhaal over banden.... in elk geval, die vredesteins bevallen me prima. En, na 10dkm zijn ze nog nieuw, maar dat is niet zo'n grote prestatie eigenlijk.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 22:01
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Continental (ContinentalEcoContact 3) banden zijn het best getest door de ANWB. Zie www.conti.nl.
Ik heb zelf Pirelli P3000E en ben daar ook erg over te spreken.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 00:06
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
eigenlijk heb ik alleen ervaring met pirelli banden die kwik fit me een jaar geleden had aangesmeerd. Ben er wel tevreden mee, beter dan mijn voorgaande banden.. Die waren ook uitgedroogd, dat kan er dus ook verband mee houden
tot zover, de autobanden n00b reactie..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 17:32
Verwijderd
Ik heb zelfs Toyo's, bevallen mij prima.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 19:26
Tom
Avatar van Tom
Tom is offline
Een merk zegt alsnog niets. Een Michelin Energy is niet te vergelijken met een Pilot Sport Cup

Ik heb eigenlijk alleen banden van verschillende merken gehad die op prestaties gericht zijn (zacht rubber en daardoor hogere slijtage).
Op mijn Alfa heb ik al een aantal setjes Goodyear Eagle F1 banden gehad. Die zitten qua prijs lang niet aan de top van de markt maar presteren toch goed op droog. Op nat vind ik ze iets minder maar alsnog ruim voldoende. Slijtage valt mij mee. Goede banden voor een nette prijs.

Goede prestaties en banden die lang meegaan zijn trouwens nooit een echt goede combinatie, het blijft een compromis. Op een van de twee vlakken zul je iets moeten inleveren.
__________________
:)
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:21
Verwijderd
Onder de mijne hangen op dit moment Michelin Classics, 155/70/R13.
Best aardige bandjes, alleen doordat ze nogal hoog zijn ga je wel iets eerder glijden. Nu is dat met een Micra niet erg want echt sportief rijden kan gewoon niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Waaaah! Er komen alleen maar gave band op dit 1 daags festival!
Rhinus
51 16-06-2004 10:42
Muziek Welke band vind jij een echte live band?
jnieuwelaar
113 20-01-2004 17:32
Muziek Welke band een nieuwe CD?
Unique Clone
64 20-11-2003 09:24
Muziek Welke bands allemaal in jou playlist?
MazeMouse
64 13-12-2002 19:25
Muziek Welke bands ken je qua muziek helemaal?
Rhinus
96 19-09-2002 20:11
Muziek Van welke band heb je 3 of meer cds en waarom
Dy|_uCK
124 12-08-2002 15:24


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.