Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-04-2007, 19:09
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Kunnen jullie mij scooters aanraden die er qua uiterlijk er aardig uitzien, maar niet in een al te hoge prijs klasse zitten?

Voorbeelden:

-Aprilia Sonic
-Yamaha Neos

Dit vind ik toch mooie scooters, maar die niet al te duur zijn.

Met niet al te duur denk ik aan: 300 a 500 euro

Voorbaat dank.
Groetjes
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2007, 21:50
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Honda X8RS is vaak ook niet erg duur.
Peugeot Vivacity
Peugeot Speedfight 1 (2 is voor die prijs ook wel te vinden als je goed zoekt).
Suzuki Katana

Zijn ontzettend veel van dat soort scooters in die prijsklasse, als je maar goed zoekt en geduld hebt
Een Beta Ark, Yamaha Aerox of Aprillia SR is ook nog wel te vinden voor 500 euro...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 00:07
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Zoo thanks man!
Je hebt me echt een eind geholpen .

Maar een beetje geluk heb je nodig om een mooie Roxx voor 500 te vinden hoor.
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 14:03
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 16-04-2007 @ 01:07 :
Zoo thanks man!
Je hebt me echt een eind geholpen .

Maar een beetje geluk heb je nodig om een mooie Roxx voor 500 te vinden hoor.
Gewoon geduld hebben en alle sites afgaan

Puch typhoon/nrg/ntt zien er ook niet verkeerd uit trouwens, ook in die prijsklasse
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 17:40
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Mjah, een Neo's... Ik ben er nooit echt kapot van geweest, terwijl ik er wel twee heb gehad.
Het is eigenlijk meer een "wijvescooter", om het maar zo te zeggen. Niet dat je kapot hoeft te schamen, maar een Aerox (desnoods 2ehands), staat gewoon beter.
Verder is het wel een vrij grote, comfortabele scooter, met veel bergruimte.

Wat ik destijds eigenlijk erg tegenvond vallen, is de trekkracht als de motor warm was. In koude toestand trok ie behoorlijk goed, maar eenmaal op temperatuur was het gewoon een stuk minder. Dit was bij alletwee die ik gehad heb.
Na wat rondkijken op internet kwam ik erachter dat het met de zgn "squish" te maken heeft. Door de warmte vervormd je cilinderkop iets en heb je dus gewoon wat minder performance. Je zou dan de kop kunnen vervangen, maar daar heb ik me toen verder niet meer mee bezig gehouden. Ik praat dan wel over het model rond 2000, aangezien ik ze toen had.

Daarom zou ik alvast niet voor een Neos kiezen.

De meeste goekopere scooters zijn niet echt "stoer", die Sonic is maar een klein ding, een Vivacity ofzo ziet er eigenlijk ook niet uit...

Wel is die Sonic vrij klein en dus ook wel wat sneller.

Ik heb wel ervaren dat die goedkope scootertjes altijd het beste liepen van allemaal. Je haalde die stop uit de uitlaat en mee ging je dus gewoon 80+ op de teller, en ze trokken ook erg goed.

Ik denk dat je voor het geld van een nieuwe Neo's beter een (goede) tweedehandse Aerox kan kopen (toendertijd waren die Aeroxen helemaal in, ik weet niet of dat nu nog steeds is hoor).

Toendetijd waren er een paar scootertjes waarvan ik weet dat ze goed liepen. Een Honda SFX was klein maar trok echt hard, zo'n goedkoop ding, een Rapido Screnna, die trok echt megahard en liep ook hard, maar was maar klein. Een Walaroo was niet zo groot en behoorlijk wendbaar, maar je zit dus niet echt beschermd...

Een fijne scooter vond ik zelf toen een Honda x8r, ik weet niet of ze die nu ook nog hebben...

Ikzelf houd niet echt van die pats scooters (tjah ik rijd nu al tig jaar auto, maar toen waren dat dus toch de Runner, de SR en de Aerox), maar op een Aerox durf ik me nog wel te vertonen.
__________________
I have a dream.

Laatst gewijzigd op 16-04-2007 om 17:47.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 19:22
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
300 a 500 is synoniem voor troep. je krijgt er vaak pech mee en je weet niet wat er mee gedaan is door de vorige eigenaren
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 17-04-2007, 22:12
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Puch Nrg. Die van mij was 600 destijds, maar zag er (tot ik er mee ging rijden ) nog best vet uit.
Aerox lijkt me te duur voor die klasse
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 16-04-2007 @ 18:40 :
-Verhaal-
Elke scooter heeft wel plus en minpunten
Heb zelf ook wel wat op een neo's gereden en echt nooit last gehad van minder vermogen als ie warm was.
Suzuki katana gehad en ondanks het morini blok dat eronder ligt een prima scooter, is alleen zwaar kut om op te voeren en daarom ook niet geliefd bij mensen die dat wel willen. Voordeel: als je zo'n ding koop zijn ze bijna nooit opgevoerd.
Aerox ziet er leuk uit.. maar als ik er lang op moet rijden krijg ik enorme last van m'n knieën, zou er zelf ook geen kopen daarom...

Echt op elke scooter is wel wat aan te merken
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 17:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
le_mug schreef op 17-04-2007 @ 20:22 :
300 a 500 is synoniem voor troep. je krijgt er vaak pech mee en je weet niet wat er mee gedaan is door de vorige eigenaren
Hou jij het maar bij je tdi's
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2007, 19:15
le_mug
Avatar van le_mug
le_mug is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-04-2007 @ 18:17 :
Hou jij het maar bij je tdi's
daar heb je mss wel gelijk in ik houd het gewoon straat met een nieuwe, 2 jaar garantie, geen gezeik


maar het is een keuze die je maakt
__________________
je m0000000000000000000000000d'r
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 01:33
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
le_mug schreef op 18-04-2007 @ 20:15 :
daar heb je mss wel gelijk in ik houd het gewoon straat met een nieuwe, 2 jaar garantie, geen gezeik


maar het is een keuze die je maakt
En het geld dat je er voor over hebt/kan missen, niet iedereen heeft even 2000 euro liggen voor een nieuwe scooter
Plus dat die nieuwe apparaten altijd erg veel afschrijving hebben, dus het is maar net hoe je het ziet.
Zou persoonlijk geen nieuwe kopen, alleen al vanwege de afschrijving en diefstalgevoeligheid
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 20:15
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-04-2007 @ 02:33 :
En het geld dat je er voor over hebt/kan missen, niet iedereen heeft even 2000 euro liggen voor een nieuwe scooter
Plus dat die nieuwe apparaten altijd erg veel afschrijving hebben, dus het is maar net hoe je het ziet.
Zou persoonlijk geen nieuwe kopen, alleen al vanwege de afschrijving en diefstalgevoeligheid
Klopt! Wil niet meer dan 500 euro missen voor een bromfiets/snorfiets.

MT, vraagje:

Zag op marktplaats een Tomos staan die motorisch 100 % is(dat wordt gezegt dan), maar het lekt alleen een beetje olie, want de keerringen moeten vervangen worden. Is dit een grote ingreep? Nu heb ik gezocht op Google enz. En keerringen zijn niet echt duur. Maar is 't makkelijk zelf te doen? Of anders: Is het duur om het te laten doen?

Dacht jij hebt wel een beetje vestand van dit soort dingen, dus ik vroeg 't maar . Andere mensen die 't weten kunnen natuurlijk ook antwoorden
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 19-04-2007, 21:21
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 19-04-2007 @ 21:15 :
Klopt! Wil niet meer dan 500 euro missen voor een bromfiets/snorfiets.

MT, vraagje:

Zag op marktplaats een Tomos staan die motorisch 100 % is(dat wordt gezegt dan), maar het lekt alleen een beetje olie, want de keerringen moeten vervangen worden. Is dit een grote ingreep? Nu heb ik gezocht op Google enz. En keerringen zijn niet echt duur. Maar is 't makkelijk zelf te doen? Of anders: Is het duur om het te laten doen?

Dacht jij hebt wel een beetje vestand van dit soort dingen, dus ik vroeg 't maar . Andere mensen die 't weten kunnen natuurlijk ook antwoorden
Keerringen vervangen is erg veel werk, als je niet erg technisch bent zou ik het ook niet doen. Om die dingen te vervangen moet een groot deel van het blok uit elkaar
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2007, 21:27
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MTpower schreef op 19-04-2007 @ 22:21 :
Keerringen vervangen is erg veel werk, als je niet erg technisch bent zou ik het ook niet doen. Om die dingen te vervangen moet een groot deel van het blok uit elkaar

En als ik 't laat doen bij een scooterzaak, zullen ze vast veel arbeidskosten berekenen. Hmm is cool man, ik weet genoeg
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 21-04-2007, 01:10
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 20-04-2007 @ 22:27 :
En als ik 't laat doen bij een scooterzaak, zullen ze vast veel arbeidskosten berekenen. Hmm is cool man, ik weet genoeg
Ja, maat van me z'n krukaslagers waren kapot...
Reparatie zou zo'n 300/400 euro aan arbeidskosten gaan kosten.
Keerringen vervangen zal ook zoiets zijn schat ik
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 22:31
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-04-2007 @ 02:10 :
Ja, maat van me z'n krukaslagers waren kapot...
Reparatie zou zo'n 300/400 euro aan arbeidskosten gaan kosten.
Keerringen vervangen zal ook zoiets zijn schat ik
Damn
Echt belachelijk hoge bedragen.
Maar er zijn volgens mij altijd wensen die het ervoor over hebben
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 11:39
Verwijderd
Als ik jou was zou ik een goede tweedehands kopen. Een honda x8r is bijvoorbeeld heel goed, niet duur, en mooi (vind ik dan) Ik zou voor een 300-500 euro geen aerox of sr ofzo kopen, echt niet! Die dingen zijn vaak veel duurder en voor <1000 euro heb je alleen maar oude/kapotte troep daarvan. tweedehands x8r of neos oid zijn vaak niet al te duur, en voor een lage prijs heb je dan een scooter die niet al teveel gelopen heeft. Je moet alleen even goed zoeken naar een mooie aanbieding. Als je weet waar je op moet letten kun je het goedkoopst terecht op marktplaats, dat scheelt zoveel dan dat je hem bij een zaak koopt (vragen altijd teveel) en dan even goed nakijken, onderhoud ed
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 13:15
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
naamloos123 schreef op 23-04-2007 @ 12:39 :
Als ik jou was zou ik een goede tweedehands kopen. Een honda x8r is bijvoorbeeld heel goed, niet duur, en mooi (vind ik dan) Ik zou voor een 300-500 euro geen aerox of sr ofzo kopen, echt niet! Die dingen zijn vaak veel duurder en voor <1000 euro heb je alleen maar oude/kapotte troep daarvan. tweedehands x8r of neos oid zijn vaak niet al te duur, en voor een lage prijs heb je dan een scooter die niet al teveel gelopen heeft. Je moet alleen even goed zoeken naar een mooie aanbieding. Als je weet waar je op moet letten kun je het goedkoopst terecht op marktplaats, dat scheelt zoveel dan dat je hem bij een zaak koopt (vragen altijd teveel) en dan even goed nakijken, onderhoud ed
Mwah.. aerox wordt al iets meer dan 10 jaar gemaakt
Hoeft niets mis mee te zijn, een scooter die wat ouder is.. ze zijn alleen echt geen duizend euro meer waard.
Zoals ik al zei, je moet gewoon geduld hebben.. hopen dat mensen een scooter snel moeten verkopen wegens omstandigheden (ziekte, sterfgeval etc.), dan heb je vaak een erg goede scooter voor een erg lage prijs. Geduld
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2007, 10:24
wr_faya
Avatar van wr_faya
wr_faya is offline
Thxx voor jullie reacties!

Heb me oog laten vallen op een Yamaha Sliderr!!
Als alles meezit, ga ik hem vandaag ophalen .
__________________
Life is Simple - You Make Choices - And Don't Look Back
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Aankoop van scooter.
Missy
14 16-01-2007 00:07
Verkeer & Vervoer Help! Brommer of scooter en welk merk?
x-spekkie-x
29 15-10-2006 01:52
Werk, Geld & Recht Scooter Or NoScooter
Rhaa.N'eeH
71 15-07-2003 20:02
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
Liefde & Relatie Jullie moeten deze chat lezen!!
devilcat
105 03-12-2002 09:56
Software & Hardware Scooter
SuperS
84 29-05-2002 04:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:12.