Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-08-2007, 13:07
Lethe
Lethe is offline
Zelf vind ik het ontzettend triest. Automobilisten die toeteren naar lesauto's omdat die zogezegd niet door zouden rijden. Ze hebben het zelf toch ook moeten leren? Laatst moest ik iemand ophalen die haar eerste rijles had. Ze ging langzaam de rotonde over natuurlijk, was hartstikke zenuwachtig en toen begon er dus ook nog een wit busje naar haar te toeteren. Het lijkt wel of sommige mensen er een sport van maken lesauto's lastig te vallen. Dat expres langsscheuren en bumperkleven is ook al zo irritant.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-08-2007, 13:37
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ikzelf heb het nog niet meegemaakt. Ik had bijvoorbeeld een 'hellingproef'-verkeerslicht waar mn motor 3x afsloeg. En toen ik wegreed was het weer rood voor de auto achter mij. Geen getoeter whatsoever. Verder nog wel wat 'irritante' fouten gemaakt voor medeweggebruikers. Maar dat kan ook niet anders als je voor het eerst rijdt.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb nooit ergens last van gehad. Behalve dat mensen je graag inhalen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:48
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Volgens mij zijn dat vooral voor die mensen die voor hun werk de hele dag op hun werk zitten. Die heb ik wel vaker gevaarlijke zooi uit zien halen, niet alleen met lesauto's maar met iedereen die hen net iets te langzaam gaat. Gewoon klootzakken, die zouden van mij nog wel een keertje rijexamen mogen doen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 15:00
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Ik heb daar nooit last van gehad.
Het enige wat ik "eng/erg" vond, was dat ik helling moest trekken (hellingproef) voor de eerste keer en die auto stond megá dicht achterop mij.

Zelf ben ik altijd extra lief voor lesauto's eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:15
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Rachel schreef op 24-08-2007 @ 16:00 :
Zelf ben ik altijd extra lief voor lesauto's eigenlijk
Daarom moet in Duitsland ook de 'L' er af tijdens het examen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 16:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik ben meestal wel geduldig met lesauto's, meestal...

Een keer gehad dat het enorm druk was in de stad en dat er een lesauto voor me stond bij een stoplicht. Een stoplicht dat sowieso niet lang op groen staat
Tot 3x toe bij groen licht de motor uit laten vallen, waardoor er niemand langs kon.
Dan raak ik wel lichtelijk geirriteerd, dan mag die instructeur van mij best even helpen dat in ieder geval het verkeer weer een beetje fatsoenlijk door kan stromen, daar erger ik me dan ook wel aan dat ie dat niet even doet

Heb toen ook even met m'n lichten geseind, maar dat was meer voor die instructeur dan voor de leerling
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:07
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MTpower schreef op 24-08-2007 @ 17:28 :
Ik ben meestal wel geduldig met lesauto's, meestal...

Een keer gehad dat het enorm druk was in de stad en dat er een lesauto voor me stond bij een stoplicht. Een stoplicht dat sowieso niet lang op groen staat
Tot 3x toe bij groen licht de motor uit laten vallen, waardoor er niemand langs kon.
Dan raak ik wel lichtelijk geirriteerd, dan mag die instructeur van mij best even helpen dat in ieder geval het verkeer weer een beetje fatsoenlijk door kan stromen, daar erger ik me dan ook wel aan dat ie dat niet even doet

Heb toen ook even met m'n lichten geseind, maar dat was meer voor die instructeur dan voor de leerling
Dit vind ik dus al zielig. Je kan best wel 5 minuten tijd missen volgens mij en zo niet, dan ben je zelf dus al te laat vertrokken. Bovendien, wat verwacht je nou dat de instructeur doet dan, dat hij zelf even de koppeling op laat komen zodat de leerling weer verder kan rijden voor-het-geval-dat de leerling hem nog een keer af laat slaan? Want van te voren weet hij dat niet natuurlijk.. Het zou een belachelijke rijles worden als de instructeur dat deed. Bovendien moet de leerling leren zelfs in zo'n vervelende situatie nog niet te panieken. Dat leert ze alleen maar door de situatie een keer mee te maken én op te lossen.

Oh en denk je dat de boodschap aan kwam bij de instructeur ipv de leerling? Ik denk dat je de leerling alleen maar zenuwachtiger maakte en dat de instructeur dacht: wat een idioot!
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2007 @ 19:07 :
Dit vind ik dus al zielig. Je kan best wel 5 minuten tijd missen volgens mij en zo niet, dan ben je zelf dus al te laat vertrokken.
Het gaat er meer om dat die instructeur een lul van formaat is om het te laten gebeuren dat een druk kruispunt 5 minuten lang geblokkeerd is. Stonden ze aan de andere kant van het stoplicht stil, dan waren ze subiet op de bon geslingerd vanwege het hinderen van het verkeer, om het even in perspectief te zetten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:53
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit last van heb gehad En zelf doe ik er natuurlijk ook niet aan mee. Als ze te langzaam rijden dan haal ik ze in maar dat vind ik niet meer dan logisch, je gaat toch ook niet achter een vrachtwagen rijden
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:39
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2007 @ 19:07 :
Dit vind ik dus al zielig. Je kan best wel 5 minuten tijd missen volgens mij en zo niet, dan ben je zelf dus al te laat vertrokken.
Dat kan ik best ja, maar daarom is het wel vervelend als je pas bij het 4de groene licht kan gaan rijden terwijl je als 2de in de rij staat. En daarbij bleven er ook steeds meer auto's aansluiten en de mensen in die auto's verliezen wel meer dan 5 minuutjes. Ik snap best dat die instructeur z'n leerling zich op z'n gemak te laten voelen in dat soort situaties, maar om daarvoor een druk kruispunt te blokkeren slaat gewoon nergens op.
Tegen mij wordt vaak gezegd dat ik wat rustiger moet rijden omdat ik niet de enige op de weg ben, maar andersom gaat dat ook wel op vind ik. Die lesauto is ook niet de enige, er zijn ook andere mensen op de weg die niet alle tijd van de wereld hebben.
Hij had na 2x best even in kunnen grijpen en zelf de koppeling bedienen om zo de doorstroming te bevorderen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 21:18
MH
Avatar van MH
MH is offline
Tijdens een van mijn examens moest ik rechtsaf slaan en kwam er doodleuk iemand op die voorsorteerstrook naast mij rijden, zodat ik niet rechtsaf kon... Als ik die lui ooit nog in mijn klauwen krijg...
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 21:28
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
M@rco schreef op 24-08-2007 @ 19:53 :
Ik kan me niet herinneren dat ik daar ooit last van heb gehad
Kan ik mij ook niks van herinneren, heb toch al heel wat rijlessen gehad in de afgelopen jaren. Heb eerder de indruk dat andere (''ervaren'') weggebruikers juist rekening houden met lesauto's.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 22:45
Krynn
Krynn is offline
Ik doe dat nooit...zelf veels te veel last van gehad toen ik les had

Vooral bumperkleven...en dan een paar keer kijken of-ie er toch niet langs kan en toch maar niet gaan, bah. En maar seinen met die lampjes. Rot op. Ik reed altijd heel netjes precies de toegestane snelheid, als ik harder ging kreeg ik m'n instructeur op m'n dak...duh! Ja, ik remde misschien wat vroeg voor bochten, maar wat wil je...na een ingreep of drie omdat ik er bijna uit vloog ging ik bochten wel rustig nemen ja...EN DAT KON DAN NIET RUSTIG OMDAT ER ZO'N KLEEFZAK ACHTER ME ZAT!

Natuurlijk was ik op een gegeven moment zó paniekerig dat ik zelfs een busje dat vijf autolengtes achter me zat van bumperkleven ging verdenken, maar dat terzijde.

M'n punt: één lul doet meer kwaad dan tien goeien, maar da's in het 'echte' verkeer ook zo, dus pest maar raak, dan leren ze er mee omgaan
__________________
Zet de lijnen - neem je pen // Zet de lijnen en ren
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 23:53
Lethe
Lethe is offline
Ik heb zelf nu iets van 22 rijlessen gehad en rij nu wel zodanig 'goed' dat ik de rest van het verkeer niet tot last ben. Tenminste, ik trek op tijd op, ga mee met het verkeer, etc. Complexe situaties inschatten vind ik nog steeds lastig.
Ik heb zelf trouwens ook nooit gehad dat auto's gingen toeteren of wat dan ook, maar zat dus wel zelf achterin toen het bij dat meisje gebeurde en ik zag hoe erg dat haar van streek maakte.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 01:15
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Krynn schreef op 24-08-2007 @ 23:45 :
KLEEFZAK
Dat is een leuk woord

Ik heb ook wel af en toe dat mensen dicht achter me rijden. Maarja. Er staat ook een L op mn dak, dus ze zoeken het maar uit. Mijn instructrice begroet/bedankt mensen altijd door haar hand op te steken als andere auto's geduldig met mijn n00bgedrag om zijn gegaan
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 10:48
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Zelf heb ik gelukkig nooit iets van getoeterd ondervonden... Eenmaal reed ik 60mk/u op een rondweg waar 50km/u was toegestaan. Op dat moment presteerde een automobilist het wel me bijna van de baan te drukken. (Eerst ontzettend kleven gedurende langere tijd, en daarna onverantwoord inhalen).

1,5 jaar geleden stond er een artikel in een plaatselijke dagblad dat een instructeur hier in Zwolle uit de leswagen was getrokken en in elkaar was geslagen... De opgefokte automobilist irriteerde zich aan het rijgedrag van de jongere :-|
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 25-08-2007 om 10:50.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 15:59
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
ik probeer altijd extra sociaal te doen voor lesauto's ,maar je komt soms wel leswagens tegen die erg irritant rijden.

Kan de ''les''persoon weinig aan doen,maar de instructeur des te meer, die zou het inzicht moeten hebben om de situatie goed te handelen.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-08-2007, 16:11
PV
PV is offline
Citaat:
Rachel schreef op 24-08-2007 @ 16:00 :
Ik heb daar nooit last van gehad.

Zelf ben ik altijd extra lief voor lesauto's eigenlijk
Dit ik herinner me zelf nog al te goed hoe vervelend ik het vond voor het overige verkeer als ik de lesauto een keer af liet slaan en zo, dat ik nu ik zelf een auto heb altijd aardig ben voor leswagens.

Mijn instructeur deed trouwens nooit irritant, hij vond dat andere auto's gewoon maar even moesten wachten en dat is ook zo als je haast hebt moet je maar eerder vertrekken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 16:14
Verwijderd
Ik zag in het begin wel regelmatig in de achteruitkijkspiegel dat de (bumperklevende) autorijder achter mij flink aan het mopperen of vloeken was. En nog wel eens als ik relatief langzaam rijd, op een rotonde ofzo. Maargoed, dan laat ik ze maar mooi mopperen, ik ga er niet harder voor rijden .

Als ik op de fiets zit of loop vind ik lesauto's de beste auto's, die geven je veel vaker terechte voorrang. Maar ik hou zelf op de fiets niet zo veel rekening met lesauto's en kom alsnog plotseling uit hoekjes tevoorschijn en wurm me door bijna te smalle doorgangetjes enzo .
Met citaat reageren
Oud 25-08-2007, 17:01
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 24-08-2007 @ 19:50 :
Het gaat er meer om dat die instructeur een lul van formaat is om het te laten gebeuren dat een druk kruispunt 5 minuten lang geblokkeerd is. Stonden ze aan de andere kant van het stoplicht stil, dan waren ze subiet op de bon geslingerd vanwege het hinderen van het verkeer, om het even in perspectief te zetten.
Het is dan niet aan een automobilist om dat met grootlicht duidelijk te maken. Die vind ik dan net zo'n lul als die instructeur.

Ik weet nog dat ik een keer getoeter kreeg in de lesauto. Het zal ongetwijfeld voor m'n instructeur bedoeld zijn, maar ik schoot direct in de stress en nam het toch persoonlijk op hoor. En m'n instructeur zei alleen maar: 'Sat een idioot. Sommige mensen zijn vergeten dat zij het ook ooit moesten leren.'

Oftewel: de persoon voor wie het bedoeld is interesseert het geen moer en degene die zich er niets van aan moet trekken vindt het juist erg vervelend. Nou lekker succesvol dan, zo'n toeter of groot licht..
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 11:07
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 25-08-2007 @ 18:01 :
Het is dan niet aan een automobilist om dat met grootlicht duidelijk te maken. Die vind ik dan net zo'n lul als die instructeur.
Ik wil opzich ook best even uitstappen of flink op de claxon rammen, maar dat vind ik dan weer aso
Klein tikje tegen je groot licht om even duidelijk te maken dat ze op moeten schieten werkt meestal prima, claxon of een grote bek gaan ze alleen maar kutter van rijden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 21:13
Lethe
Lethe is offline
Van een klein tikje op het groot licht gaan ze ook alleen maar 'kutter' rijden hoor.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 22:24
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AllureV schreef op 26-08-2007 @ 22:13 :
Van een klein tikje op het groot licht gaan ze ook alleen maar 'kutter' rijden hoor.
Dan moeten ze nog maar even op een industrieterrein blijven oefenen tot ze de koppeling een beetje onder de knie hebben ofzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 23:12
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Wat ben jij streng
Heb jij het niet ook ooit moeten leren dan?
Of was jij een natuurtalentje?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-08-2007, 23:12
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
MTpower schreef op 26-08-2007 @ 23:24 :
Dan moeten ze nog maar even op een industrieterrein blijven oefenen tot ze de koppeling een beetje onder de knie hebben ofzo
Mja, dat zijn niet helemaal gelijke situaties. Vooral in het begin is er toch een bepaalde spanning als je als eerste bij een verkeerslicht staat om snel weg te rijden, waardoor ze eerder zullen falen. Had ik ook.

Je zou natuurlijk ook gewoon even rustig kunnen wachten en herinneren waarom er ook alweer zo'n L op zo'n wagen staat. Als je je theorie nog weet dan zal je wellicht ook nog weten dat er in vermeld staat dat je lesauto's altijd even extra aandacht moet schenken en bedacht moet zijn op 'rare handelingen'.

Het feit dat het een druk kruispunt is lijkt me des te meer een reden om het als goed oefenpunt te gebruiken, dus des te meer een reden voor de rij-instructeur om niet in te grijpen. Goede manier om te leren om met de spanning om te gaan. Naar mijn weten zal een instructeur ook alleen ingrijpen/overnemen met wegrijden als de situatie echt gevaarlijk is of, wat ik eens gehad heb, als er nooddiensten aankomen en je mag eigenlijk nog niet op (rood licht)
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 23:27
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Balance schreef op 27-08-2007 @ 00:12 :
Wat ben jij streng
Heb jij het niet ook ooit moeten leren dan?
Of was jij een natuurtalentje?
Koppeling e.d. kon ik al aardig omdat ik altijd een schakelbrommer heb gehad
Heb hem tijdens m'n lessen 3 keer uit laten vallen bij een stoplicht en dat was niet 3 keer achter elkaar tijdens de spits op een druk punt

Maar ik ben echt niet streng hoor, ik ben echt wel tollerant tegenover lesauto's... Ik vond het alleen ontzettend stom van die instructeur dat ie niet even ingreep op dat punt, zo ontstaan nou irritaties in het verkeer
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2007, 23:32
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 27-08-2007 @ 00:12 :
Mja, dat zijn niet helemaal gelijke situaties. Vooral in het begin is er toch een bepaalde spanning als je als eerste bij een verkeerslicht staat om snel weg te rijden, waardoor ze eerder zullen falen. Had ik ook.

Je zou natuurlijk ook gewoon even rustig kunnen wachten en herinneren waarom er ook alweer zo'n L op zo'n wagen staat. Als je je theorie nog weet dan zal je wellicht ook nog weten dat er in vermeld staat dat je lesauto's altijd even extra aandacht moet schenken en bedacht moet zijn op 'rare handelingen'.

Het feit dat het een druk kruispunt is lijkt me des te meer een reden om het als goed oefenpunt te gebruiken, dus des te meer een reden voor de rij-instructeur om niet in te grijpen. Goede manier om te leren om met de spanning om te gaan. Naar mijn weten zal een instructeur ook alleen ingrijpen/overnemen met wegrijden als de situatie echt gevaarlijk is of, wat ik eens gehad heb, als er nooddiensten aankomen en je mag eigenlijk nog niet op (rood licht)
1x uitvallen, ok... 2x uitvallen, ok... maar 3 keer gaat me toch wat te ver, ik heb ook meer te doen en waarschijnlijk de mensen achter me nog meer
Zo kan je nog zo vroeg weggaan voor je werk, als je zoiets hebt kom je alsnog te laat en heb je weer gezeik van je baas, daar zitten mensen ook niet op te wachten. Beetje egocentrisch om gewoon lekker te blijven staan.

Als zoiets te lang duurt heb je nog kans dat er écht gevaarlijke situaties gaan ontstaan. Mensen die het gewoon schijtbeu zijn en gaan inhalen oid, dat is lekker..
Als iemand zo'n situatie niet aan kan is hij/zij er ook nog niet klaar voor, lekker nog even op rustige plekjes laten oefenen dan.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 00:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 27-08-2007 @ 00:12 :
Het feit dat het een druk kruispunt is lijkt me des te meer een reden om het als goed oefenpunt te gebruiken, dus des te meer een reden voor de rij-instructeur om niet in te grijpen.
De L op het dak staat geloof ik niet voor 'Overlastvergunning'. Nuff said.

Ik ga lesauto's echt niet op zitten jagen, en voor mijn part rijden ze zelfs 40-45 waar je 50 mag (mits de weg geen aanleiding geeft voor langzamer), maar volle minuten stil gaan staan op een druk kruispunt is onverantwoordelijk.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 00:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2007 @ 01:34 :
Ik ga lesauto's echt niet op zitten jagen, en voor mijn part rijden ze zelfs 40-45 waar je 50 mag (mits de weg geen aanleiding geeft voor langzamer), maar volle minuten stil gaan staan op een druk kruispunt is onverantwoordelijk.
En waarom is dat onververantwoord!? Alsof jullie allemaal super automobilisten zijn die tijdens de rijlessen 100% perfect gereden hebben!

Ik ga komende tijd weer lessen en het kan mij niet schelen of andere weggebruikers zich irriteren aan mij, ik ben in opleiding en als ik iets niet goed doe dan moeten de (ervaren) weggebruikers hier maar juist op reageren!

Die L zit niet voor niets op de lesauto, of wel soms!?
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:28
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2007 @ 01:34 :
De L op het dak staat geloof ik niet voor 'Overlastvergunning'. Nuff said.
Het staat voor 'lesauto'. Nuff said.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-08-2007 @ 01:43 :
En waarom is dat onververantwoord!? Alsof jullie allemaal super automobilisten zijn die tijdens de rijlessen 100% perfect gereden hebben!
Er is een verschil tussen een foutje maken en als een verlamd konijn vijf minuten stilstaan op een drukke kruising.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 10:50
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 27-08-2007 @ 00:12 :
Het feit dat het een druk kruispunt is lijkt me des te meer een reden om het als goed oefenpunt te gebruiken, dus des te meer een reden voor de rij-instructeur om niet in te grijpen. Goede manier om te leren om met de spanning om te gaan. Naar mijn weten zal een instructeur ook alleen ingrijpen/overnemen met wegrijden als de situatie echt gevaarlijk is of, wat ik eens gehad heb, als er nooddiensten aankomen en je mag eigenlijk nog niet op (rood licht)
Volgens mij is het toch echt veel verstandiger om eerst op een rustige weg en kruispunt te oefenen, zodat de persoon wat meer zelfverzekerd in het verkeer is. Gelijk een druk kruispunt zal alleen maar averechts werken.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 11:00
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 26-08-2007 @ 23:24 :
Dan moeten ze nog maar even op een industrieterrein blijven oefenen tot ze de koppeling een beetje onder de knie hebben ofzo
Ik heb al een poosje mijn rijbewijs, maar ik laat de auto nog regelmatig afslaan. Tsjah. En ik ga heus niet op een industrieterrein rijden om te oefenen, want dit gaat er niet zomaar uit.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:10
Lethe
Lethe is offline
Ik heb net weer rijles gehad en gelukkig is er niet naar me getoeterd, hebben er geen automobilisten gebumperkleefd en is er niemand even snel langs me gescheurd Sjee, hele opluchting weer

Over dat gedoe bij het kruispunt: ik kan me indenken dat het vervelend is om 5 minuten stil te staan vanwege een lesauto. Ik zou me ongetwijfeld lichtelijk irriteren als het stoplicht steeds opnieuw op rood springt zonder dat ook maar één automobilist door kan rijden. Toch zou ik niet gaan toeteren of wat dan ook en rustig wachten. Het moet maar even... het is en blijft een lesauto!

En nu ga ik weer verder met het leren van mijn theorie
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:21
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik heb zometeen om 4 uur weer rijles. En ik heb er helemaal geen zin in
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-08-2007, 13:27
Lethe
Lethe is offline
Oh.. ik had er wel zin in en het ging ook best goed! Hoeveel lessen heb jij al gehad?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:29
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik geloof 19 incl. proefexamen. Nog 7 lessen te gaan en woensdag ochtend om 8 uur afrijden (met nog een rijles ervoor om 7 uur).
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 27-08-2007 @ 12:00 :
Ik heb al een poosje mijn rijbewijs, maar ik laat de auto nog regelmatig afslaan. Tsjah. En ik ga heus niet op een industrieterrein rijden om te oefenen, want dit gaat er niet zomaar uit.
Zonder L op het dak is er geen excuus meer, dan ga ik waarschijnlijk al wat eerder met groot licht knipperen en als het me te lang duurt op de claxon rammen. Of er gewoon langs
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:50
Kwark89
Kwark89 is offline
Naah ik heb net mijn 1ste rijles gehad.
Ging wel redelijk alleen liet hem 3x afslaan. Als ik ga remmen en ik laat hem rustig uitrijden(als ik moet wachten) dan slaat die steeds af, wat doe ik fout???(moet ik de koppeling ingedrukt blijven houden??)

Voor de rest ging het goed. Hij zei dat verstandigst was om me meteen in het diepe te gooien(zo leer je het snelst), dus ik moest sturen, gas,remmen, schakelen, etc etc.. Alleen ik woon in een dorp dus super druk was het niet(gelukkig ook voor de eerste keer).

Ik heb alleen bij problemen bij het proberen stil te staan,steeds dat ik op het eind zo kleine schock hebt egt kut is dat.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 13:52
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Kwark89 schreef op 27-08-2007 @ 14:50 :
Naah ik heb net mijn 1ste rijles gehad.
Ging wel redelijk alleen liet hem 3x afslaan. Als ik ga remmen en ik laat hem rustig uitrijden(als ik moet wachten) dan slaat die steeds af, wat doe ik fout???(moet ik de koppeling ingedrukt blijven houden??)

Voor de rest ging het goed. Hij zei dat verstandigst was om me meteen in het diepe te gooien(zo leer je het snelst), dus ik moest sturen, gas,remmen, schakelen, etc etc.. Alleen ik woon in een dorp dus super druk was het niet(gelukkig ook voor de eerste keer).

Ik heb alleen bij proberen stil te staan,steeds dat ik op het eind zo kleine schock hebt egt kut is dat.
Als je hem in de versnelling laat staan kom je op een gegeven moment op een punt dat die versnelling het niet meer trekt en de motor afslaat. Terugschakelen of koppeling intrappen dan

En met dat schokje op het eind is gewoon nog even oefenen met soepel remmen.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 14:09
Kwark89
Kwark89 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 27-08-2007 @ 14:52 :
Als je hem in de versnelling laat staan kom je op een gegeven moment op een punt dat die versnelling het niet meer trekt en de motor afslaat. Terugschakelen of koppeling intrappen dan

En met dat schokje op het eind is gewoon nog even oefenen met soepel remmen.
bedankt!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 16:17
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Heb ik bij mij eigenlijk nooit zoveel last van. Al negeer ik halfbewust mensen als ik ze irritant vind
Soms wordt ik raar ingehaald, omdat mensen er nog net even snel voorbij willen.
Ik zie het wel vaak als ik bij andere lesauto's als ik in een andere auto zie. Hoe mensen anders reageren op een lesauto.
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Kwark89 schreef op 27-08-2007 @ 15:09 :
bedankt!
Als je remt moet je inderdaad gewoon de koppeling ingedrukt blijven houden ook zo lang je stilstaat (behalve op de handrem of als de motor uit is).

Wat betreft het schokje: als je bijna stil staat, rempedaal even loslaten en dan zachtjes weer indrukken, dan heb je dat niet.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 17:18
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-08-2007 @ 17:33 :
Als je remt moet je inderdaad gewoon de koppeling ingedrukt blijven houden ook zo lang je stilstaat (behalve op de handrem of als de motor uit is).

Wat betreft het schokje: als je bijna stil staat, rempedaal even loslaten en dan zachtjes weer indrukken, dan heb je dat niet.
Dat is zo beetje het enigste wat ik goed deed tijdens het lessen, maar de koppeling moet je na het schakelen rustig laten opkomen en het gas langzaam indrukken, zeg maar het weegschaal effect. Klinkt makkelijk maar ik heb er best wel moeite mee, maar weet wel hoe het in theorie werkt, nu nog de praktijk!

Nog een uurtje en ik zit weer voor de 3e keer in de schoolbanken voor de theorie.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 17:29
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Cornel schreef op 27-08-2007 @ 18:18 :

Nog een uurtje en ik zit weer voor de 3e keer in de schoolbanken voor de theorie.
Je zult het wel halen aangezien je de vorige twee keer ook geslaagd bent. Wil je vanavond nog even wat vragen die gesteld werden hier vermelden? Liefst eerst zonder antwoorden Ik heb morgen mijn theorie examen namelijk.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 21:06
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
PV schreef op 25-08-2007 @ 17:11 :
Dit ik herinner me zelf nog al te goed hoe vervelend ik het vond voor het overige verkeer als ik de lesauto een keer af liet slaan en zo, dat ik nu ik zelf een auto heb altijd aardig ben voor leswagens.

Mijn instructeur deed trouwens nooit irritant, hij vond dat andere auto's gewoon maar even moesten wachten en dat is ook zo als je haast hebt moet je maar eerder vertrekken.
Ik vond het ook altijd erg vervelend als ik de lesauto een keer (of een paar keer achter elkaar) af liet slaan, en ik doe daarom ook altijd mijn best om aardig te doen voor leswagens, ook als ik op de fiets ben.

Ik stond ooit tijdens de rijles bij een grotere (eenbaans) rotonde, waarbij ik lang heb gestaan voor ik de rotonde op kon, omdat veel auto's niet met hun knipperlicht aangaven de rotonde te verlaten. Toen kreeg ik getoeter en een middelvinger van de automobilist achter mij, en mijn instructeur heeft toen vriendelijk naar hem gezwaaid en toen hield hij op.
Ook heb ik ooit in de spits op een druk kruispunt gestaan in de stad, en liet toen ook de auto afslaan, 2x achter elkaar. Daarna heeft mijn instructeur geholpen, om er voor te zorgen dat het overige verkeer niet te veel hinder van mij zou ondervinden. Bij een stoplicht vlakbij huis, waar geen kip komt, liet hij me rustig 4x groen en weer rood zien, als ik de auto steeds af liet slaan. Mijn instructeur lette dus wel op het verkeer om me heen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2007, 21:10
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AllureV schreef op 27-08-2007 @ 18:29 :
Je zult het wel halen aangezien je de vorige twee keer ook geslaagd bent. Wil je vanavond nog even wat vragen die gesteld werden hier vermelden? Liefst eerst zonder antwoorden Ik heb morgen mijn theorie examen namelijk.
Ben terug van de theorie, ben twee keer gezakt bij de test is toch wel moeiljker dan ik dacht, waren trouwens maar 4 leerlingen aanwezig en er werdt heel duidelijke uitleg gegeven over de vragen die fout waren. Ben nu thuis aan het oefenen met het nieuwste boek en CDrom. Vrijdag as ga om 15:00 uur een echte (proef)rijles nemen om na te gaan hoeveel lessen ik nog zou moeten nemen om weer een beetje in het ritme te komen, maar nu ga ik theorie leren tot diep in de nacht en volgende week weer naar de tweede theorieles.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 00:40
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Vice schreef op 27-08-2007 @ 11:50 :
Volgens mij is het toch echt veel verstandiger om eerst op een rustige weg en kruispunt te oefenen, zodat de persoon wat meer zelfverzekerd in het verkeer is. Gelijk een druk kruispunt zal alleen maar averechts werken.
Een rustige weg of een rustig kruispunt zijn niet echt de oefensituaties voor dit probleem. Het probleem is hier niet zozeer de controle over koppeling/gas in het algemeen, maar meer de druk die het andere verkeer op je neerlegt. Dat kan je niet nabootsen. Nu kan de instructeur een inschattingsfout maken door iemand zo'n kruispunt te benaderen en dat die persoon achteraf daar niet zo goed mee om kan gaan dan gedacht, maar dan nog is het beter om de cursist te leren rustig te blijven en op eigen kracht er weer weg te komen. Na het halen van je rijbewijs zal je het toch ook zelf moeten doen. Want dat papiertje/pasje is geen garantie dat je nooit meer zulke problemen tegenkomt, zeker niet in het begin.

De eerste paar maanden liet ik ook nog regelmatig de motor afslaan. Tijdens de proefrit van mijn auto meerder malen zelfs (toch gekocht, nu geen problemen mee). In het begin had ik dan ook gruwelijke hekel aan stoplichten, maar alleen als ik vooraan stond. Als er niets achter mij stond of ik stond niet vooraan ging het al een stuk beter. Zelfs nu heb ik het ook nog een beetje, bij bijv. een andere auto, significant verschil in gewicht (met kar erbij of zo) of op een hellinkje. Als het vlot moet maak je eerder fouten, vooral als je meer moeite hebt met die extra druk. Dat kan je niet oplossen door op een rustig weggetje of industriegebied te gaan rijden
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2007, 00:50
MH
Avatar van MH
MH is offline
Citaat:
T_ID schreef op 27-08-2007 @ 11:40 :
Er is een verschil tussen een foutje maken en als een verlamd konijn vijf minuten stilstaan op een drukke kruising.
Ik vind het ook erg hinderlijk dat als er een ongeluk gebeurt, de weg wordt afgezet, al is het nog zo'n klein stukje. Toch een overtreding van artikel 5, niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag, part trois
Qimm
500 05-12-2010 17:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.