Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-08-2012, 16:01
traagvanbegrip
traagvanbegrip is offline
Hallo allemaal, ik zit nu in vwo-3 en ik heb moeite met de praktische vakken(op mijn school tekenen en handenarbeid).
Als ik uitleg/hulp vraag, ben ik het vaak na 5 minuten alweer vergeten. Ik merk ook dat ik na 2 jaar nog steeds niet goed overweg kan met een soldeerbout, of een normaal mens kan tekenen. Wanneer we een nieuwe opdracht krijgen, denk ik vaak 'Hoe moet dat? Hoe kan ik dat ooit maken?'.
Nu moet ik dus zelf een ontwerp maken, en dat uitvoeren. Maar heb geen idee hoe dat zou moeten

Zijn er meer mensen die hetzelfde hebben/hadden?
Wat kan ik er aan doen? Als je niet goed bent in wiskunde, kan je bijles nemen. Met tekenen gaat dat natuurlijk wat minder goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2012, 16:17
Winstanley
Winstanley is offline
Ik had/heb het ook nog steeds (nu CKV). Bij dat soort vakken zijn inzet vaak ook heel belangrijk, en natuurlijk moet je wel een beetje een fatsoenlijk werk inleveren. Ik geloof niet dat als jij inzet toont, geen belachelijk werk inlevert en laat zien dat je wil, ze jou een onvoldoende geven.

Bij praktische vakken zijn een 6 (voldoende) vaak genoeg. Probeer dit dan ook te halen en dan niet hogere doelen stellen. Je hebt nou eenmaal praktische en meer mensen met gevoel voor theorie uit boeken.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 16:17
Kesa
Kesa is offline
Goed je best doen (als je je goed inzet, kan dat ook door de docent(e) gewaardeerd worden) en zorgen dat het vanaf VWO-4 niet meer in je profiel zit. Heb ik toentertijd ook gedaan .
Met citaat reageren
Oud 25-08-2012, 21:13
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ook met een vak als handvaardigheid kan je tussendoor denk ik wel hulp vragen aan de docent. Dat je de techniek niet zo goed onder de knie krijgt als je klasgenoten of dat je eindwerkstuk niet zo mooi is, dat maakt niet uit. Het gaat erom dat je de basistechnieken beheerst. Eventueel kun je ook elkaar een beetje helpen, bij tekenen gaat dit misschien niet zo, maar ik heb met handvaardigheid ook wel eens een werkstuk mee naar huis genomen of in een tussenuur met klasgenoten eraan gewerkt.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 26-08-2012, 09:11
winnie the pooh
Avatar van winnie the pooh
winnie the pooh is offline
Bij ons was bij kunstvakken het proces eigenlijk zelfs nog belangrijker dan de uitvoering, dus zegmaar hoe je op het idee komt en wat de gedachte erachter was enzo was belangrijker dan hoe het eruit zag.
En vergelijk jezelf ook niet met anderen, als je niet zo fantastisch kunt tekenen zal je ws ook nooit de beste worden, gewoon omdat bij zulke dingen de aanleg die je ervoor hebt belangrijk is, je hoeft niet overal de beste in te zijn.
Maar als je een goede leraar hebt kijkt die naar de gedachte achter je werk, en de vorderingen die jij maakt in je tekeningen dan dat hij je vergelijkt met anderen of de plaatjes in het boek.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2012, 09:06
robbie14
robbie14 is offline
ik heb het ook,ik kan gewoon niet tekenen.je moet gewoon goed opletten als ze iets voordat, naast iemand gaan zitten die het wel goed kan en als je iets niet snapt of vergeten bent gewoon vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Lindt Exsaaillence 99% cacao #1909
Verwijderd
500 06-03-2014 00:35
Algemene schoolzaken Probleem met gym
Ji-Hyun
57 17-02-2013 21:25
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Steeds minder academici in voor de klas
Sanctus
143 17-10-2006 07:24
Psychologie leren van exacte vakken
Judy2
38 24-07-2005 15:26
Huiswerkvragen: Exacte vakken !Problemen met wiskune? --->Discalculie?
twuunkle
8 04-04-2004 12:24
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen sluierverbod (betoog) Nederlands
bayirgul
12 26-03-2004 10:59


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.