Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-10-2004, 20:58
BiL@L
BiL@L is offline
Als er aan je gevraagd wordt: ‘Wie is jouw Heer?’ Zeg dan: ‘Mijn Heer is Allaah, Degene die mij en alles wat bestaat met Zijn Gunsten hoedt. Hij is Degene die ik aanbid, ik aanbid niets anders dan Hem!’ Het bewijs hiervoor is Ta’ala’s Uitspraak: “Alle lof is aan de Heer der ‘Aalemien.” (Al-Fatiha: 2)

Alles (wat bestaat) behalve Allaah is de ‘Aalemien en ik ben één van de ‘Aalemien.

Als er dan aan je gevraagd wordt: ‘Hoe heb jij jouw Heer leren kennen?’ Zeg dan: ‘Aan de hand van Zijn Schepping en Zijn Tekenen! Zijn Schepping (zoals): de dag, de nacht, de zon en de maan, de zeven hemelen en de (zeven) aarden en alles wat daarop is en tussen ligt.’ De argumentatie hiervoor is Ta’ala’s Uitspraak: “En tot Zijn Tekenen behoren de nacht en de dag en de zon en de maan. Kniel niet neer (in aanbidding) voor de zon en niet voor de maan, maar kniel neer voor Allaah, Degene Die hen heeft Geschapen, als jullie (werkelijk) alléén Hem aanbidden.” (Foessilat: 37)

En Ta’ala’s Uitspraak: “Voorwaar, jullie Heer is Allaah, Degene Die de hemelen en de aarde in zes dagen heeft Geschapen. Vervolgens zetelde Hij zich over de Troon (op een manier die bij Zijne Goddellijke Hoogheid en Majesteit past). Hij doet de nacht de dag bedekken, die hem snel achter na gaat; en (Hij is de Schepper van) de zon, de maan en de sterren zijn aan Zijn Bevel onderworpen. Voorzeker, zijn Scheppen en Bevelen aan Hem voorbehouden. Gezegend zij Allaah, de Heer der Werelden.” (Al-‘Araaf: 54)

Ar-Rabb (De Heer) betekent hier: Diegene Die aanbeden wordt. Het bewijs hiervoor ligt in Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “O Mensen, aanbidt jullie Heer, Degene Die jullie heeft geschapen en degenen vòòr jullie, opdat jullie (Allaah) zullen vrezen. Degene Die de aarde voor jullie heeft gemaakt tot een tapijt en de hemel tot een gewelf en Hij zendt water uit de hemel neer, waarmee Hij vervolgens vruchten voortbrengt als voorziening voor jullie. Ken daarom geen deelgenoten toe aan Allaah (in aanbidding) terwijl jullie het weten.” (Al-Baqarah: 21-22)

Ibn Kethier (Rahiemoe Allah) zei over deze ayaah: ‘Diegene die (werkelijk) het recht heeft om aanbeden te worden is de Schepper van (al) deze dingen!’

De soorten Aanbidding die Allaah ons heeft opgedragen (om te verrichten) zoals: Islaam, Iemaan en Ihsaan, Ad-doe`a, het hebben van angst, hopen (op de genade van Allaah), het vertrouwen (op Allaah), verlangen (naar de Genade van Allaah), Ontzag hebben (voor de straf van Allaah), nederig zijn (voor en omwille van Allaah), het vrezen van (alleen Allaah), het terugkeren (naar Allaah van zonde enz), het hulpzoeken (bij Allaah), het toevlucht zoeken (tot Allaah). Al deze aanbiddingen en alle andere soorten van aanbidding die Allaah ons bevolen heeft om te verrichten moeten geheel en al voor Hem zijn.

De argumentatie hiervoor is Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “En de moskeeën (gebedsplaatsen) zijn voor Allaah (alléén), roept dus niets (in aanbidding) naast Allaah aan!” (Al-Djinn: 18)

Wie dus iets van zijn ‘Ibaadah (aanbidding) naar een ander dan Allaah verricht is een Kaafir (ongelovige) en Moeshrik (godenaanbidder)! Het bewijs hiervoor is Ta'ala's Uitspraak: “En wie een andere Ilah (god) aanroept (aanbidt) naast Allaah, waarvoor hij geen bewijs heeft: dan is zijn afrekening bij zijn Heer alleen. Voorwaar, de Kaafiroen (ongelovigen in de Eenheid van Allaah, polytheisten, ellendigen, heidenen, godenaanbidders) zullen niet slagen.” (Al-Môminoen: 117)

[Het bewijs] vanuit de hadieth is (deze uitspraak van de Profeet Salla Allahoe ‘Aleyhie Wasalaam): ‘De smeekbede (Doe’a) is het brein van de aanbidding!’

Een ander bewijs is Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “En jullie Heer zei: Roept Mij aan (i.e. aanbidt Mij en gelooft in Mijn Eenheid [Islamitische Monotheïsme]), Ik zal jullie (smeekbede) verhoren. Voorwaar, degenen die te hoogmoedig zijn om Mij te aanbidden (i.e. Mij niet aanroepen en niet geloven in Mijn Eenheid) zullen vernederd de Hel binnengaan.” (Ghafir: 60)

De argumentatie voor “het hebben van angst voor Allaah” is (Allaah) Ta’ala’s Uitspraak: “Koester daarom geen angst voor hen (de ongelovigen), maar koester angst voor Mij (Allaah), indien jullie (ware) gelovigen zijn.” (Ali-‘Imraan: 175)

De argumentatie voor de “hoop (op de genade van Allaah)” is deze uitspraak van de Meest Verhevene: “Laat daarom degene die hoopt op de ontmoeting met zijn Heer goede daden verrichten en laat hem bij de aanbidding van zijn Heer niets met Hem vereenzelvigen (grote afgoderij en/of showen).” (Al-Kahf: 110)

De argumentatie voor “het vertrouwen op Allaah is” is Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “En stelt jullie vertrouwen op Allaah, indien jullie gelovigen zijn.” (Al-Maidah: 23)

En ook: “Wie op Allaah vertrouwt, is Hij voldoende (voor).” (At-Talaaq: 3)

De argumentatie voor “het verlangen (naar de Genade van Allaah)” het ontzag (voor de Bestraffing van Allaah), de nederigheid (voor alléén Allaah)” is Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “Voorwaar, zij haasten zich in wedijvering voor het verrichten van vrome daden en zij smeekten Ons, verlangend (naar Onze Genade) en vol ontzag (voor Onze Bestraffing). En zij waren nederig tegenover Ons.” (Al-Anbijaa: 90)

De argumentatie voor “het vrezen (van Allaah)” is deze Uitspraak: “Vrees daarom niet hen, maar vrees Mij.” (Al-Baqarah: 150)

De argumentatie voor “het terugkeren (naar Allaah)” is: “En keer terug tot jullie Heer (met jullie harten), en geef jullie aan Hem over (met jullie ledematen – as-S’adie).” (Az-Zoemar: 54)

De argumentatie voor “het hulp vragen (aan Allaah)” is: “U alleen aanbidden wij en U alleen vragen wij om hulp.” (Al-Faatiha: 5)

In een overlevering (zegt de Profeet Salla Allahoe ‘Aleyhie Wasalaam): “Als je hulp zoekt, zoek dan hulp bij Allaah!” (Overgeleverd door At-Tirmidhie)

De argumentatie voor “het (verplicht) bescherming zoeken (bij Allaah)” is Allahu Ta’ala’s Uitspraak: “Zeg: ik zoek bescherming bij de Heer der Dageraad.” (Al-Falaq: 1)

En ook: “Zeg: ik zoek bescherming bij de Heer van de mensen.” (An-Naas: 1)

De argumentatie voor “het hulp zoeken (bij Allaah in nood)” is: “Toen jullie jullie Heer om hulp vroegen en Hij jullie verhoorde.” (Al-Anfaal: 9)

De argumentatie voor “het (verplicht) slachten (voor Allaah)” is: “Zeg: “Voorwaar mijn salaah (gebed), mijn offer, mijn leven en mijn sterven zijn opgedragen aan Allaah, Heer der ‘Aalemien (mensheid, djinn en alles wat bestaat).” (Al-An’aam: 162)

De argumentatie hiervoor vanuit de Soennah is de uitspraak van de Profeet Salla Allahoe ‘Aleyhie Wasalaam: “Allaah vervloekt diegene die in naam van een ander dan Hem slacht.” (Overgeleverd door Moslim)

De argumentatie voor “het vervullen van de gelofte” is: “Zij komen hun geloften na. En zij vrezen een Dag waarop het kwaad wijd verspreidt is.” (Al-Insaan: 7)
Advertentie
Oud 14-10-2004, 21:00
Verwijderd
Wat is je punt?

Spamtopic, deze zal gesloten worden - profetieën van mijzelf!
Oud 14-10-2004, 21:02
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-10-2004 @ 22:00 :
Wat is je punt?

Spamtopic, deze zal gesloten worden - profetieën van mijzelf!
Gesloten? Dit is toch het religie forum of niet? Mijn punt staat mijns inziens helder omschreven, anders had ik het niet geplaatst.
Oud 14-10-2004, 21:10
Verwijderd
Het is de bedoeling op een discussieforum dat je stellingen poneert of vragen stelt. Niet het leveren van een karrevracht aan onzin.
Oud 14-10-2004, 21:15
BiL@L
BiL@L is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-10-2004 @ 22:10 :
Het is de bedoeling op een discussieforum dat je stellingen poneert of vragen stelt. Niet het leveren van een karrevracht aan onzin.
We zijn anders al aardig aan het discussieren. Ik ben het niet met je eens dat het onzin is, sterker nog. Ik beweer dat iedere mens als Moslim geboren wordt, maar door zijn ouders een andere overtuiging gaat aanhangen.
Oud 14-10-2004, 21:18
Verwijderd
Het is weer copy/paste-tijd...
Oud 14-10-2004, 21:19
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
BiL@L schreef op 14-10-2004 @ 22:15 :
We zijn anders al aardig aan het discussieren. Ik ben het niet met je eens dat het onzin is, sterker nog. Ik beweer dat iedere mens als Moslim geboren wordt, maar door zijn ouders een andere overtuiging gaat aanhangen.
nu ga ik weer door een ander geloof naar de hel
Oud 14-10-2004, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
S

P

A

M

|
V
-> delete topic <-
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-10-2004, 21:55
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Oud 14-10-2004, 22:22
Verwijderd
Al die moeite voor iets dat echt geen hond gaat lezen. En dan heb ik het niet eens over de christenhonden.... (voor de christenen, dit was sarcasme!)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie bekeerd naar de islam
merels
199 04-10-2005 21:10
Levensbeschouwing & Filosofie moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands
malaika
5 28-09-2005 21:36
Levensbeschouwing & Filosofie Wat vinden christenen en joden van de profeet Mohammed? En wat vinden joden van jezus
Donny must die
117 24-01-2005 21:50
Levensbeschouwing & Filosofie Kennis over de Profeet Mohammed
BiL@L
9 14-10-2004 21:57
Levensbeschouwing & Filosofie Pharaoh
Rafiq
192 06-07-2004 20:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokkanen moeten integreren? Hou op!
Vervreemd
500 26-06-2003 16:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.