Oud 25-02-2010, 16:01
Kwiwi
Kwiwi is offline
Voor het vak Nederlands moeten wij een presentatie houden over een taalkundig, literair of cultureel onderwerp. Zodoende heb ik het onderwerp Kooten en de Bie gekozen.

Tot nu toe heb ik al een lijstje wat ik in deze presentatie wil hebben:
Wie zijn van Kooten en de Bie?
Hoe zijn zij bij elkaar gekomen?
Wat maakt dit duo nou zo leuk?
Welke boodschap wilt dit duo aan ons overbrengen?

En dan ook nog een lijstje met dingen die ik wil behandelen:
Korte fragmenten (sketches uit van Kooten en de Bie, stukje voorlezen uit een boek).
Verbanden leggen tussen de tegenwoordige samenleving waarin we leven, en de samenleving van de Kooten en de Bie. --> De wijze waarop zij bijvoorbeeld kijken naar de buitenlanders.
De diverse woorden die van Kooten en de Bie aan het Nederlandse woordenboek hebben toegevoegd.

Nu mijn vraag aan jullie. Hebben jullie misschien nog ideeën of tips voor elementen die van pas kunnen komen in mijn presentatie? Zoals grappige sketches, of andere grappige fragmenten.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 18:03
silentbob
silentbob is offline
ik heb het aardig lang geleden een keer gezien met mn ouders, vond het toen wel grappig, maar kan me er niet veel meer van herinneren dan dat er iets met bier was

weet wel dat van kooten volgens mij ook nog (comedy) boeken heeft geswchreven, daar hebben wij een rijtje van in de kast staan(m'n oma ruimde haar boekenkast wat op en toen kregen wij deze boeken, waren vroeger van m'n opa, die er fan van was)
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 19:43
SaarSuus
je moet op youtube zoeken op de bonbon --echt grappig filmpje
- zowiezo is aan al hun filmpjes wel iets grappigs
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.