Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2003, 18:45
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 27-03-2003 @ 19:43:
Mensen die rijker zijn dan gemiddeld werken hier ook hard voor.
Dát hoeft niet per sé. Nog nooit gehoord van 'oud geld'?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 20:22
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
m'neer schreef op 27-03-2003 @ 19:45:
Dát hoeft niet per sé. Nog nooit gehoord van 'oud geld'?
jawel, daar heeft ook ooit iemand voor gewerkt is het niet?
en ja al heb je het van een erfenis o.i.d. dan hoeft het nog niet gestolen te worden. (al 'ken' ik mensen die velen miljoenen van opa en oma hebben gekregen en daar zo asociaal mee te koop lopen op alle mogelijke manier dat van mij hun bankrekening best in rook op zou mogen gaan)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 20:24
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 27-03-2003 @ 21:22:
jawel, daar heeft ook ooit iemand voor gewerkt is het niet?
Ja, daar heb je dan wel weer gelijk in.

Citaat:

en ja al heb je het van een erfenis o.i.d. dan hoeft het nog niet gestolen te worden.
Ook daar geef ik je gelijk in!
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 18:18
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Elvira schreef op 28-03-2003 @ 18:33:
Hey shit happends hehe. Denk je nou echt dat er van mij nooit wat gejat word. Een van me ouders wagen is een tijdje geleden nog in de fik gezet. Maarja je kan je daar wel allemaal druk om gaan maken, maar daar schiet je toch nix mee op. Ik vind het wel lomp dan dat je klasgenoot gaat flippen terwijl ie zelf die shit ook doet. Van binnen zou ik misschien ook wel ff denken "tering hey", maar dat ga ik echt niet aan iemand laten merken. Dat kan echt niet. En ik weet heus wel dat ik niet alles kan maken.
maar jij hebt niet zoiets van 'vervelend' voor de mensen van wie ik nu gap, of wie ik nu flink benadeel. Kzou als ik jou was maar eens heel herd met je hoofd schudden, misschien komt je geweten dan weer bij z'n positieven. Succes!
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2003, 21:22
Black Sugar
Avatar van Black Sugar
Black Sugar is offline
Toen ik in het ziekenhuis werkte heb ik o'n verpleegsters uniform meegenomen. Die moest ik gewoon hebben

Mja verder jat ik niet op mijn werk. Ik jat gewoon niet, je zou maar gepakt worden ben je gelijk je baantje kwijt.
__________________
Everything in moderation. Including moderation.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:02
***
*** is offline
kheb 1x 2 euro fooi gehouden. Die vaste klanten informeren wel vaker of we inmiddels de fooi wel mogen houden en hebben al eens eerder geld in m'n handen gedrukt en nu gooide ie 't in m'n borstzakje onder 't motto "dan weet je 't niet". Ik had me in beide gevallen wel een beetje schuldig gevoeld dus maar gehouden voor deze ene keer, m'n collega's doen 't tenslotte vaker en eigenlijk vind ik alle fooi achterhouden ook wel een beetje stelen van mij. Aangezien de klanten ook veel minder fooi geven wanneer ze weten dat 't niet bij ons terecht komt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
*** schreef op 30-03-2003 @ 11:02:
kheb 1x 2 euro fooi gehouden. Die vaste klanten informeren wel vaker of we inmiddels de fooi wel mogen houden en hebben al eens eerder geld in m'n handen gedrukt en nu gooide ie 't in m'n borstzakje onder 't motto "dan weet je 't niet". Ik had me in beide gevallen wel een beetje schuldig gevoeld dus maar gehouden voor deze ene keer, m'n collega's doen 't tenslotte vaker en eigenlijk vind ik alle fooi achterhouden ook wel een beetje stelen van mij. Aangezien de klanten ook veel minder fooi geven wanneer ze weten dat 't niet bij ons terecht komt.
waar kotm die fooi van jullie dan wle terecht
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:19
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Elvira schreef op 28-03-2003 @ 18:33:
Hey shit happends hehe. Denk je nou echt dat er van mij nooit wat gejat word. Een van me ouders wagen is een tijdje geleden nog in de fik gezet. Maarja je kan je daar wel allemaal druk om gaan maken, maar daar schiet je toch nix mee op. Ik vind het wel lomp dan dat je klasgenoot gaat flippen terwijl ie zelf die shit ook doet. Van binnen zou ik misschien ook wel ff denken "tering hey", maar dat ga ik echt niet aan iemand laten merken. Dat kan echt niet. En ik weet heus wel dat ik niet alles kan maken.
Sommige mensen werken de godganze dag keihard om na een jaar of zo eindelijk een grote aankoop te doen en als die dan gejat wordt, kom jij aanzetten met : "shit happens"

Ziek in je hoofd ben je ...mensen die denken als jij verloederen de samenleving door te denken dat ze alles maar kunnen toeeigen omdat ze zelf te f*cking lui zijn om centen te verdienen of zo neandertalerig zijn dat ze zich van hun verlangen om iets aan te schaffen niet kunnen weerhouden als dat maar een dag te lang duurt.

Walgelijk ...handen afhakken mogen ze van mij weer invoeren dan weten ze werkelijk hoe het is om iets kwijt te raken door toedoen van iemand anders egoistische bedoelingen
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -

Laatst gewijzigd op 30-03-2003 om 16:24.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 16:26
the tourist
the tourist is offline
Nee. Ik werk in een supermarkt, daar zou het wel erg opvallen. en uit principe doe ik dat gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 19:30
m'neer
Avatar van m'neer
m'neer is offline
Citaat:
MoonMonkey schreef op 30-03-2003 @ 17:26:
Nee. Ik werk in een supermarkt, daar zou het wel erg opvallen. en uit principe doe ik dat gewoon niet.
Nou, in een supermarkt valt het juist níet op: hoe meer artikelen hoe minder je het éne artikel mist.

...maar supermarkte hebben wel een goede controle.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 20:23
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
m'neer schreef op 30-03-2003 @ 20:30:
Nou, in een supermarkt valt het juist níet op: hoe meer artikelen hoe minder je het éne artikel mist.

...maar supermarkte hebben wel een goede controle.
Idd, er staan overal camera´s...

En ik eet eigenlijk al genoeg snoep enzo, dus ik kan het maar beter niet jatten..
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 21:55
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
m'neer schreef op 30-03-2003 @ 20:30:
...maar supermarkte hebben wel een goede controle.
Controle? Ja op de kas verschillen, maar echt niet op de rest (wij hebben btw geen camara's). Dus het is erg makkelijk maar hou het wel bij een snoepje of wat glazen van ijsthee die we anders tocg in de kantine gebruiken
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:22
Th3_Slay3r
Th3_Slay3r is offline
Citaat:
freakysatan schreef op 23-03-2003 @ 18:11:
waar werk jij? wij krijgen geen korting en mogen ook niet tijdens werktijd boodschappen kopen. soms sta je de helft van je pauze tijd in de rij.
De tijd dat je in die verotte rij staat, neem je toch gewoon langer pauze????
__________________
Me,.,.,..,.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 13:48
Martin
Avatar van Martin
Martin is offline
nope, nooit wat gejat. Heb ik geen geld of is de kassa dicht? Dan leg ik een briefjes bij de kassa/kluis dat ik de volgende dag een xx.xx bedrag kom betalen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 21:08
NielZ
Avatar van NielZ
NielZ is offline
Ik heb wel eens ongevraagd Case-Badges meegenomen... (voor de niet-kenners: van die stickertjes voorop je computer).

Verder heb ik nog steeds me werkkleren van de winkels waar ik heb gewerkt en die failliet zijn gegaan/overgenomen. Is ook nooit naar gevraagd, vind het wel best.

Voor de rest nog nooit wat.
__________________
Mage Powerrr \o/ • Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:08
Bil-worst
Bil-worst is offline
elke week neem ik wel een minidisc of iets i ndie richting mee, soms discmans of mp3 spelers. ik kan ze voor veel geld kwijt bij een vriend van me....ook heb ik een keer zon show-stereo toren meegenomen, die zo in de winkel staat met eencd er in om te laten zien hoe goed ie wel niet is. (die hebben we bij het afsluiten in de achterbak gezet)
Af en toe neem ik ook 30 euro ofzo mee om wat wiet te halen...
Ik ben wel ontslagen bij de megapool later omdat ze me verdachten van diefstal...maar ik had wel al een paar duizend euro winst, meer dan dat je daar zo even verdient...



Ik heb alleen in de 1e klas me eigen boeken bestelt, vanaf de tweede ben ik begonnen boeken te stelen en na een tijdje had ik dan toch alles wat je nodig had.
Ook steel ik soms geld van mn ouders(merken er toch niets van)

eigenlijk valt het best wel mee , het lijkt wel alsof ik echt zon dief ben maar het is niet zo dat ik elek dag me zakken vol stop.
__________________
Ik heb een schijt hekel aan mensen die met me in discussie willen!!! DUS HOU GEWOON JE KA KA KAAK!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:39
Thomas
Thomas is offline
Ja, wat is jatten? Als je te eten gaat halen zonder ervoor te betalen is het dan ook jatten? Lijkt me niet omdat het ook tot de arbeidsvoorwaarden behoort, althans zeker in mijn vakantiebaantje.

Nee, ik doe dat dus nooit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:16
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Bil-worst schreef op 09-04-2003 @ 11:08:
elke week neem ik wel een minidisc of iets i ndie richting mee, soms discmans of mp3 spelers. ik kan ze voor veel geld kwijt bij een vriend van me....ook heb ik een keer zon show-stereo toren meegenomen, die zo in de winkel staat met eencd er in om te laten zien hoe goed ie wel niet is. (die hebben we bij het afsluiten in de achterbak gezet)
Af en toe neem ik ook 30 euro ofzo mee om wat wiet te halen...
Ik ben wel ontslagen bij de megapool later omdat ze me verdachten van diefstal...maar ik had wel al een paar duizend euro winst, meer dan dat je daar zo even verdient...



Ik heb alleen in de 1e klas me eigen boeken bestelt, vanaf de tweede ben ik begonnen boeken te stelen en na een tijdje had ik dan toch alles wat je nodig had.
Ook steel ik soms geld van mn ouders(merken er toch niets van)

eigenlijk valt het best wel mee , het lijkt wel alsof ik echt zon dief ben maar het is niet zo dat ik elek dag me zakken vol stop.
EIGENLIJK VALT HET BEST MEE????????????????????? voor, en dan schat ik het soepeltjes, 10.000 euro jatten vind ik behoorlijk achterlijk. Hoe voelt dat nou, je baas zo te beduvelen? en dan je ouders te bestelen? Lekker jong ben jij. Ik hoop, dat als je ouders je betrappen, je zo ongenadig hard voor je achterwerk de straat op trappen, dat je erin blijft. Vroeger werden zulke aso's gestenigd. Levenslange opsluiting is nog het minste...

oempffffff
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 12:36
Godard
Avatar van Godard
Godard is offline
Dem men dat is echt nix......
Vroeger werkte ik bij zo'n juwelierszaak van me oom, ik had sn8s een x "perongeluk" het allarm vergeten aan te zetten, toen heb ik die avond steentje door de ruit gegooit, waar "perongeluk" alle duurste sieraden lagen, meegenomen. Toen ben ik hem weggeboekt, met een vriend van me.
Dat was toen ik 12 was, toen jatte ik gewoon ook echt veel, om de dag nam ik wel ketting mee, spange chicks mee playen en lekker aan matties door verkopen.

Ik heb nu veel geld op me bank, maar ben altijd bezig er meer geld van te maken, maar ik vind jatten niet zo goed, dus doe het minder, soms als ik nieuwe jakka nodig heb ofzo of nieuwe Timba's. Ik sell alleen nog maar die jonkoe en die pillies op straat.

Ik zeg atijd, tis pas nakken als je geget word. Ik zelf ben nog nooit geget, veel vrienden van me zitten alleen in de bak, maar komen er wel weer uit.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:10
Spoeleh
Avatar van Spoeleh
Spoeleh is offline
damn kill das niet goed.
jatten op je 12e van je fokkin oom. en begon het ook niet echt op te vallen als jij altijd met dik pak geld op 12jarige leeftijd op straat liep te pimpen

maar ontopic, mijn baas is mad relaxt.ik werk op een benzinestation midden in een woonwijk. gewoon een klein winkeltje, 4 pompjes. ik mag van hem pakken wat ik wil. zolang ik alles boven de 1,5 euro maar op een bonnetje zet. dan gooit hij dat onder de groep personeel. wordt verder niet van je loon ofzo afgehouden. en als ik wat nodig heb en ben mijn geld vergeten (wat bijna niet voorkomt) zet ik het gewoon op mijn naam en dan betaal ik het later.
__________________
It's like that yáll, and it sounds so nice, hiphop.. you're the love of my life
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:18
Godard
Avatar van Godard
Godard is offline
Ik zeg toch, ik zette het op de bank, me vader is dood en me moeder is een poesie, dus die zegt nooit wat. dus het valt nooit op. Ik ben klein dus word wel eens lastig gevallen door paar mocor's bij mij in de buurt ofzo, maar heb altijd me nifa bij me, dus veel kunnen ze me niet maken (nifa komt ook van juwelier btw, met diamantjes).
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 14:33
MuayThaininja
MuayThaininja is offline
Citaat:
Godard schreef op 09-04-2003 @ 13:36:
Dem men dat is echt nix......
Vroeger werkte ik bij zo'n juwelierszaak van me oom, ik had sn8s een x "perongeluk" het allarm vergeten aan te zetten, toen heb ik die avond steentje door de ruit gegooit, waar "perongeluk" alle duurste sieraden lagen, meegenomen. Toen ben ik hem weggeboekt, met een vriend van me.
Dat was toen ik 12 was, toen jatte ik gewoon ook echt veel, om de dag nam ik wel ketting mee, spange chicks mee playen en lekker aan matties door verkopen.

Ik heb nu veel geld op me bank, maar ben altijd bezig er meer geld van te maken, maar ik vind jatten niet zo goed, dus doe het minder, soms als ik nieuwe jakka nodig heb ofzo of nieuwe Timba's. Ik sell alleen nog maar die jonkoe en die pillies op straat.

Ik zeg atijd, tis pas nakken als je geget word. Ik zelf ben nog nooit geget, veel vrienden van me zitten alleen in de bak, maar komen er wel weer uit.
Aight ouwe, jij bent die siekie man togggg, ik jat ook vaak jaccas en shit, jeweettoch, welke scorro zit je ? ik woon ook in damsco
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bil-worst schreef op 09-04-2003 @ 11:08:
elke week neem ik wel een minidisc of iets i ndie richting mee, soms discmans of mp3 spelers. ik kan ze voor veel geld kwijt bij een vriend van me....ook heb ik een keer zon show-stereo toren meegenomen, die zo in de winkel staat met eencd er in om te laten zien hoe goed ie wel niet is. (die hebben we bij het afsluiten in de achterbak gezet)
Af en toe neem ik ook 30 euro ofzo mee om wat wiet te halen...
Ik ben wel ontslagen bij de megapool later omdat ze me verdachten van diefstal...maar ik had wel al een paar duizend euro winst, meer dan dat je daar zo even verdient...



Ik heb alleen in de 1e klas me eigen boeken bestelt, vanaf de tweede ben ik begonnen boeken te stelen en na een tijdje had ik dan toch alles wat je nodig had.
Ook steel ik soms geld van mn ouders(merken er toch niets van)

eigenlijk valt het best wel mee , het lijkt wel alsof ik echt zon dief ben maar het is niet zo dat ik elek dag me zakken vol stop.
wat jij meevallen noemt zeg pffffff en waarom zou je je boeken jatten die betalen je ouders wel
En maar goed ook dat ze je bnij megapool ontslagen hebben want hun ideeen waren dus wel degelijk goed.
Wist je trouwens dat als ze gaan nachecken waar je gewerkt hebt door dit soort dingen erg slecht aan de bak komt.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 23:01
Tóney
Tóney is offline
Mwah...
in de periode dat ik werkte heb ik eigenlijk niet echt dingen gejat, wel veel dingen meegenomen wat gewoon mocht:
'kantoorartikelen', eten+drinken, reclame shit van biermerken enzo.
Wat wel onder gejat valt: een lichtblauw Arrows overhemd en zijden stropdas na laaste werkdag niet meer terug gebracht.
__________________
Carpe Noctem
Met citaat reageren
Oud 13-04-2003, 21:30
battlestar
Avatar van battlestar
battlestar is offline
nee.

we hebben op 't werk wel van die snoepbakken zoals je ze ook bij de jamin ziet en soms kan ik de verleiding dan ook niet weerstaan
en 't is ook wel eens uitgelopen op een snoepgevecht

maar das geen jatten.

kben wel een keer vergeten een blikje cola oid af te rekenen bij mijn oude baantje..
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 14:26
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ach, ik nam wel eens wat pennen enzo mee
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 18:59
aznrijstkorrel
aznrijstkorrel is offline
ik werk momenteel bij the Society Shop ( herenmodezaak, pakken, hemden, stropdassen, schoenen etc.)

ik sta vaak zat in me eentje in de winkel. Ik zou makkelijk kleding naar buiten kunnen smokkelen.

Sommigen geven als argument;"ja dan word ik gepakt." Dan vind ik wel de meest domme reden. Dan zie je het foute van hetgeen je doen wil in feite niet in.

Het is behalve strafbaar ook nog zwaar zielig dat je middels stelen pas aan je levensbehoeften kunt voldoen.

En dan heb ik het niet over jatten van snoep of zo.
Maar de wat duurdere dingen

KORTOM, bevestiging van wat iedereen toch al vond: stelen is voor bijstandssloebertjes of zij, die zich zo gedragen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2003, 23:05
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
het enige is: me oude c1000 werkkloffie en heel af en toe een snoepje.
mensen die jatten van hun baas zijn ziek in hun hoofd en moeten nagekeken worden..

vooral dat elvira kind.. komop zeg. en dan ook nog een btje goedpraten wat je doet..
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 13:11
Gadje
Avatar van Gadje
Gadje is offline
tegenwoordig 'jat'noujah ik mag t meenemen veeeeeel friet mee.maar daar moek mee stoppen want kwor daar denk een btje dik van. verder heb ik 2 jaar geleden in de bakkerij zoooooo ontzettend veel croisantjes gegete niet normaal en meegenomen,ook heel veelspa en fanta meegejat.maja hij zei er nix van. beswel tof
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 17:09
aznrijstkorrel
aznrijstkorrel is offline
Citaat:
ik mag t meenemen veeeeeel friet

ik wil daar ook werken
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 19:14
dinkie
Avatar van dinkie
dinkie is offline
Citaat:
Godard schreef op 09-04-2003 @ 13:36:
Dem men dat is echt nix......
Vroeger werkte ik bij zo'n juwelierszaak van me oom, ik had sn8s een x "perongeluk" het allarm vergeten aan te zetten, toen heb ik die avond steentje door de ruit gegooit, waar "perongeluk" alle duurste sieraden lagen, meegenomen. Toen ben ik hem weggeboekt, met een vriend van me.
Dat was toen ik 12 was, toen jatte ik gewoon ook echt veel, om de dag nam ik wel ketting mee, spange chicks mee playen en lekker aan matties door verkopen.

Ik heb nu veel geld op me bank, maar ben altijd bezig er meer geld van te maken, maar ik vind jatten niet zo goed, dus doe het minder, soms als ik nieuwe jakka nodig heb ofzo of nieuwe Timba's. Ik sell alleen nog maar die jonkoe en die pillies op straat.

Ik zeg atijd, tis pas nakken als je geget word. Ik zelf ben nog nooit geget, veel vrienden van me zitten alleen in de bak, maar komen er wel weer uit.
ONGELOOFLIJK. Wat ben jij een naaibal zeg...
__________________
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken (Loesje)
Met citaat reageren
Oud 15-04-2003, 22:48
Zero-Zero
Avatar van Zero-Zero
Zero-Zero is offline
^^^
*hap*
__________________
up the downstair
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken hoe kom ik de proefwerkweek GOED door?!?!
imy017
11 21-02-2008 17:27
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De zwarte roos
Evil creature
3 31-05-2005 13:14
Lifestyle nagellakkies :mad:
grandmommy
50 18-05-2005 19:43
ARTistiek GRAFFITI, kan iemand me helpen?
nouk-squad
88 06-11-2003 18:44
Algemene schoolzaken Leraar-anekdotes-citaten
ArieP
37 29-07-2003 22:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nederland in verval....
TefnachT
101 22-08-2002 00:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.