Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2013, 12:21
Glenn123456
Glenn123456 is offline
Hallo,

heb een vraagje die wat knaagt aan mij..
Heb vorige week dinsdagnacht seksueel contact gehad met m'n vriendin die ik nog niet super lang ken dus ik weet ook niet hoe strikt zei is in het nemen van de pil. Condoom hebben we niet gebruikt. Ze vertelde me dat ze juist haar regels gehad had en dat ze nu terug al aan haar 2e pil van de eerste week zat. Dus nog maar pas herbegonnen.
Nu met dat we beide wat ongerust waren toch maar de morning after pil gehaald en deze werd ingenomen binnen de 12 uur na het seksueel contact. Nu heeft ze haar pil niet meer doorgenomen en heeft ze gestopt omdat ze zo vlug mogelijk wou weten ook of dat het safe was. Vandaag heeft ze toen ze opstond gemerkt dat ze haar menstruatie had maar toch ben ik niet 100% zeker omdat het nog zo kort is na het seksueel contact. Iemand hier die me wat geruster kan stellen ?

grtn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 13:29
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Als ze de pil gewoon goed slikt is er niets aan de hand. Ik vind het daarom absurd dat ze de MAP heeft ingenomen. Daarmee geef je je lichaam een behoorlijke klap hoor. Dat is geen pretje. De MAP gebruik je als er iets mis is gegaan, bijvoorbeeld een geknapt condoom terwijl je niet aan de pil bent of zo.

Praat er met je vriendin over. Laat haar eventueel iedere dag haar wekker (op haar telefoon) zetten om bijvoorbeeld 10 uur 's ochtends, zodat ze de pil iedere dag op dezelfde tijd inneemt. de pil is dan veilig. Ook tijdens en na de stopweek. Dus laat haar alsjeblieft niet meer te pas en te onpas de MAP innemen, die is daar niet voor bedoeld.

En als je het dan nog niet vertrouwt kun je altijd pil + condoom doen.

Als je zeker wilt weten dat het vanaf nu veilig is dan moet ze de pil innemen op de eerste dag van haar volgende ongesteldheid. Dan is ze vanaf dat moment helemaal veilig (ook tijdens en na de stopweek, dus geen MAP).

Maar wat ik niet snap is.. Je zegt dat je seks hebt gehad vlak nadat ze ongesteld was geweest. Hoe kan ze dan nu weer ongesteld zijn? Na twee pillen? Klopt de tijdlijn in je verhaal wel?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 16:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Waarom is ze nu gestopt met haar pil? Na gebruik van een MAP mag je de pil gewoon doorgebruiken. Ze is nu dus niet meer beschermd! Alleen neuken met condoom dus!

Overigens is het natuurlijk wel dat de MAP een noodoplossing is, maar ik denk dat je in serieuze twijfelgevallen er goed aan doet om hem toch te gebruiken. Wellicht dat je vriendin van zichzelf al twijfelde of ze de pil wel regelmatig genoeg had genomen, anders ga je echt geen MAP nemen (je kan er namelijk behoorlijk ziek van worden).

Als je trouwens echt zekerheid wil dan neuk je dubbel veilig, dus met condoom en met pil, dan weet je zeker dat ze niet zwanger wordt, en is het ook geen ramp als er een pil is vergeten/te onregelmatig wordt genomen of condoom is geknapt.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:48
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Eens, maar er is geen enkele reden aan te nemen dat het deze keer een serieus twijfelgeval was. Het lijkt wel alsof ze gewoon ontzettend paniekerig zijn, want ze was aan de pil, net ongesteld geweest én ze heeft de MAP ingenomen. Het lijkt me duidelijk dat ze dan niet zwanger is. Dit topic is geopend uit paniek. En die MAP is ingenomen uit paniek. En dan is ze ook nog eens gestopt met de pil, terwijl dat niet nodig is.

Misschien moeten jullie geen seks hebben als je zo paniekerig bent en niet weet hoe alles werkt. Nee, gewoon stoppen met de paniek, zorg dat ze de pil regelmatig inneemt en dan komt het wel goed. Als je per se extra zekerheid wil: met condoom.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 19:53
TheHunter
Avatar van TheHunter
TheHunter is offline
Als ze vandaag haar menstruatie heeft gehad is er helemaal niets aan de hand, dit betekent dat de afbraak al begonnen is, eitje is dus niet bevrucht en ze is dus niet zwanger.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2013, 21:46
Glenn123456
Glenn123456 is offline
welja, we kennen elkaar eigenlijk nog maar pas en alles heeft wat vlugger verlopen dan verwacht. Beide wat gedronken en dergelijke.. Maar ik weet totaal niet hoe strikt zei is in het nemen van haar pil omdat ze me vertelde hem soms te laat nam of soms eens zou vergeten dus er zit niet echt een regelmaat in. idd heeft paniek er veel mee te maken maar liever voorkomen ook hé. Van het stoppen van haar pil wist ik zelf niets ze vertelde me dit pas vandaag. Omdat ze anders nog zo lang moest wachten ofso, begrijp haar verhaal ook niet zo goed. In ieder geval zal er niet meer onveilig worden gevreeën of toch niet in de eerste maand tt ik zeker weet dat ze haar pil correct inneemt.
ja idd, ze was dus net ongesteld geweest zegt ze en juist opnieuw begonnen met haar pil en doordat ze haar pil nu niet meer verder genomen heeft en die MAP ingenomen heeft wss heeft ze nu terug haar regels denk ik?

Mvg
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 10:50
Vowel
Avatar van Vowel
Vowel is offline
Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom ze nou weer met de pil was gestopt, want, zoals Martiño al zei, je kunt dan de pil gewoon door blijven slikken. Ze is nu dus ook niet veilig!

Praat er ook eens met haar over, want dit is wel een serieuze zaak. Ik snap wel dat je het liever wilt voorkomen en een MAP is ook bedoeld voor een "foutje" maar het blijft een aardige schok voor het lichaam en het is dus ook niet zo dat ze die MAP te pas en te onpas kan innemen. Als het bijvoorbeeld volgende week weer "fout" gaat krijgt ze die MAP niet zomaar weer mee. Het is geen snoepgoed, hè?

Maar goed, zoals ik al zei, praat er met haar over. En wat je eventueel zou kunnen doen is bijvoorbeeld 'samen' met haar de pil innemen. Daarmee bedoel ik niet dat jij hem ook moet slikken, maar dat je bijvoorbeeld afspreekt dat jij haar iedere dag rond (noem wat) 10 uur 's ochtends een bericht stuurt met een herinnering. Zo denken jullie er allebei aan (dus minder kans dat ze hem vergeet) en blijft ze die pil regelmatig slikken.

En nog iets: de pil is direct veilig wanneer ze de strip begint op de eerste dag van haar menstruatie. Doet ze dat niet (zoals ik dit geval, want zo te horen is ze alweer ongesteld maar niet begonnen met de pil), dan is hij na twee weken veilig. Ook in de stopweek en ook erna.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2013, 17:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Als ik het zo hoor heeft ze je of verkeerd geïnformeerd, of snapt ze niet hoe ze de pil moet innemen. Dat stoppen na die MAP is onzinnig en nergens voor nodig. Als het goed is staat ook gewoon in de bijsluiter van de MAP dat je de pil gewoon kunt doorslikken.

Ik kan zo snel niet precies zeggen wat er gebeurt als je opeens stopt gedurende een strip en daarna na een onbekende periode weer opnieuw begint, maar ga er maar van uit dat ze niet goed beschermd is, sowieso niet als ze hem niet structureel inneemt.
Gebruik condooms bij het neuken, tenzij je een onverwachte zwangerschap wil. Denk er aan dat terugtrekken voor het klaarkomen geen veilige optie is, van voorvocht kun je net zo goed zwanger worden!
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Kans op zwangerschap
pietjeneinstijn
3 19-10-2015 11:19
Lichaam & Gezondheid Kans op zwangerschap?
xnxnxmxs
22 11-01-2013 13:14
Lichaam & Gezondheid De kans op zwangerschap?
gekmeisje18
4 14-07-2005 19:33
Lichaam & Gezondheid is er kans op zwangerschap
vals licht
12 27-01-2003 19:53
Seksualiteit hoe groot de kans op zwangerschap?
weetjijweetik?
12 04-01-2003 01:13
Seksualiteit Kans op zwangerschap???
^~NastyBabe~^
7 03-04-2002 21:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:30.