Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2012, 15:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In het voorjaar/de zomer draag ik graag gympen (model lage allstars zeg maar). Enige nadeel daarvan is dat ze van stof zijn wat niet waterdicht is. Ik heb ook leren gehad maar dat is natuurlijk alweer een stuk warmer. Ik heb nog spul staan van Harmisol waarmee je kleren, tassen, etc waterdicht kan maken. Zou ik dat ook kunnen gebruiken voor schoenen? Dat is gewoon ergens stoffen gympen koop en ze in de wasmachine doe met dat spul? Zou dat gaan of worden ze dan heel lelijk? Zouden ze dan nog krimpen in de was? Iemand ervaring of advies?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2012, 16:58
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als het kan voor kleren en tassen, dan zou het ook moeten kunnen voor schoenen, maar het zou kunnen dat je er, net als met je leren schoenen, een stuk warmere voeten in krijgt. Ik weet niet hoe die waterdichtheid van dat spul werkt, maar als er een laagje om de stof heen komt te liggen die het water van buitenaf tegenhoudt, dan lijkt 't hetzelfde doet met het zweet van de binnenkant.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2012, 21:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Schoenen in de wasmachine gaat niet altijd goed. Soms raakt de schoen uit model en zit-ie niet meer lekker. Verder lees ik op internet wel wat verhalen van mensen die hun schoenen ingespoten hebben met hpHarmisol of ze daarmee gewassen hebben, maar ik heb er geen ervaring mee. Misschien kun je het eerst met een oud paar proberen?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2012, 21:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Als het kan voor kleren en tassen, dan zou het ook moeten kunnen voor schoenen, maar het zou kunnen dat je er, net als met je leren schoenen, een stuk warmere voeten in krijgt. Ik weet niet hoe die waterdichtheid van dat spul werkt, maar als er een laagje om de stof heen komt te liggen die het water van buitenaf tegenhoudt, dan lijkt 't hetzelfde doet met het zweet van de binnenkant.
Daar heb je misschien wel gelijk in idd Misschien toch maar weer op schoenenjacht dan. Vind het zo lastig altijd.

Citaat:
Schoenen in de wasmachine gaat niet altijd goed. Soms raakt de schoen uit model en zit-ie niet meer lekker. Verder lees ik op internet wel wat verhalen van mensen die hun schoenen ingespoten hebben met hpHarmisol of ze daarmee gewassen hebben, maar ik heb er geen ervaring mee. Misschien kun je het eerst met een oud paar proberen?
Misschien is inspuiten idd een beter idee Anders idd wel een goede tip om het eerst met oude te proberen. Bedankt iig

Mensen met meer ervaringen/tips zijn natuurlijk altijd welkom
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2012, 13:43
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Vriendinnen van me spuiten hun stoffen schoenen wel eens in met van die spray die het waterdicht maakt. Het spul slijt er na een tijdje wel af dus dan moet je het af en toe een beetje bijwerken, maar het kan gewoon. Die spray kan je bij een schoenenwinkel kopen. Denk dat de Scapino en Van Haren het wel hebben. Je schoenen zullen dan natuurlijk niet 100% waterdicht worden en je krijgt iets eerder stinkvoeten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 21:07
timohtie
Avatar van timohtie
timohtie is offline
niet in de wasmachine, vrijwel alle schoenen hebben wel een beetje 'lijm' binnenin de zool. water + lijm = afgetrapte vans-effect waarbij de zool gewoon uit elkaar valt. inspuiten 1x in 2 of 3 weken of na hevige regenbui ofzo en dan komt het goed.

en als je toch gaat wassen, diepezucht, lage temp en een laken ofzo om de schoen heen zodat ie niet kapottikt in de wasmasjien.
__________________
It's better to lose the anchor than to lose the ship.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:59.