Oud 03-06-2002, 10:18
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Naar mijn weten, bestaat er een degelijk groot verschil tussen Black Metal en TRUE Black Metal, Al staat het verschil niet zwart op wit. Het truie geval is meer een samenhang van slechte geluidskwaliteit, en meer hatelijk geluid dat voortkomt uit zo min mogelijk instrumenten ;-)

Even een paar cd's als voorbeeld:

*Ildjarn - Ildjarn
*Graveland - In the glare of burning churches

Persoonlijk kan ik hier erg goed naar luisteren, en ben ook wel enigzins oplettend bij de achterliggende gedachtes waar ik de eer niet volledig van schend. Black Metal = Krieg ;-)

Iig, de bedoeling van dit topic is om mensen zover te krijgen, hun mening te posten. Ik weet, misschien heeft de inhoud niet heel veel discussiewaarde maar het is nogal vroeg in de hoop dat dat een verklaring waardig is ;-)

Als mensen zat zijn dat er een zoveelste topic hierover is zal ik het er wel mee eens zijn dat er een slotje op komt, maar IK ben hierover nog niet uitgepraat
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Advertentie
Oud 03-06-2002, 10:40
WelcomeHome
Avatar van WelcomeHome
WelcomeHome is offline
Ik ben het wel met je eens dat, in het algemeen, in de muziek van die black metalbands met baggere geluidskwaliteit meer gevoel zit dan in die met een geweldige productie, maar dat is 100% subjectief. Wat voor de ene 'true' is (met zo veel mogelijk instrumenten en sublieme productie ongelooflijk ingewikkelde en complexe muziek maken), kan voor de ander juist helemaal geen 'true black metalgevoel' opwekken.
Maar goed, ik ben het dus wel met je eens en nummers van Graveland zijn zekers de moeite waard om een keer te proberen.

Luister ook eens naar Unholy Matrimony
__________________
Hoewel zowel vertrouwenskwestie als pleeborstelfobie vijf lettergrepen tellen, valt de verdere verwantschap tussen deze woorden vies tegen.
Oud 03-06-2002, 10:56
Rick FSB
Rick FSB is offline
True ben je als je true in je hart bent.... niet wanneer je een goede of slechte productie hebt!
Oud 03-06-2002, 11:19
HK66666
Avatar van HK66666
HK66666 is offline
Heh bah, niet weer een topic hierover.
__________________
Here comes the Meltal Meltdown, run for your lives!
Oud 03-06-2002, 11:36
kafka
kafka is offline
Ik dacht altijd hoe duisterder hoe trueer

Maar goed.

Ik heb een piemel
__________________
Keep skateboarding to yourself.....keep it real.........
Oud 03-06-2002, 11:37
dystopia
dystopia is offline
Dus wat versta je onder true? Zo underground mogelijk? Zo nazi mogelijk? Zo raw mogelijk? Ik ben die subjectieve, vage term werkelijk kotsbeu. Want nu heb jij het over zo veel haat uit zo weinig mogelijk instrumenten. Overigens heb ik liever een goede geluidskwaliteit dan een slechte. Snap niet waarom je slechte kwaliteit wil.

Alles dat in deze lijst voorkomt noem ik uberuberubertrue! En lame hehe.

En nu serieus. Als je muziek gebruikt om je omstreden politieke mening te verspreiden die iets voorstelt in de zin van anti Christenen, Joden, dan ben je IMNSHO werkelijk wel zielig bezig. Zeker met 'stoere' uitspraken als 'The only thing I regret about the holocaust is that is a lie' zoals een of andere halve gare volgens deze bron verkondigd. Een dergelijk persoon als Naargaroth of Blurzum die mensen vermoord.. daar ga ik niet eens naar luisteren, ook al is de muziek nog zo goed.. (en kom nu niet met het gelul over de Vikernes kwestie van 'anders had Euronymus hem vermoord' - eigen rechtertje spelen doe je maar met je geslachtsdeel)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 03-06-2002, 11:41
Rick FSB
Rick FSB is offline
Hmmmmm niet alle bands die op die lijst staan horen erop naar mijn mening, maar dat zal een verschil in interpretatie zijn...
Verder heeft Varg Euronymus vermoord omdat deze zijn vriendinnetje had afgepakt. Zij is ook de getuige geweest die ervoor heeft gezorgd dat Varg (aka Christian) voor 21 jaar de bak in mocht.
Oud 03-06-2002, 11:51
Verwijderd
haat haat haat....

en stiekem gaat het ze toch om de liefde
Oud 03-06-2002, 12:16
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rick FSB schreef:
Hmmmmm niet alle bands die op die lijst staan horen erop naar mijn mening, maar dat zal een verschil in interpretatie zijn...
Verder heeft Varg Euronymus vermoord omdat deze zijn vriendinnetje had afgepakt. Zij is ook de getuige geweest die ervoor heeft gezorgd dat Varg (aka Christian) voor 21 jaar de bak in mocht.
Oh. Welke niet volgens jou? De bands die erop staan die me bekend voor kwamen hoorden er namelijk wel op. Ik heb namelijk research gedaan. Een flinke zooi (o.a. black) metal band heb ik opgezocht op www.google.nl en dan naam_band 88. En nog een aantal testjes. Ook hun officiele site bekeken. Kom je toch een boel informatie tegen over de achtergronden.

En ook dat praat de moord niet goed IMO. Maar goed met die moord heeft hij wel 2 vliegen in 1 klap. Z'n vriendin heeft hij er vast niet door teruggekregen. Hoe erg zoiets allemaal ook kan zijn, om om zo'n rede iemand te vermoorden getuigd ervan dat je emotioneel labiel bent. Dat z'n muziek ook enigzins bevestigd. Maar goed, hij betaald terecht z'n prijs nu.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 03-06-2002, 12:45
Stigmata666
Avatar van Stigmata666
Stigmata666 is offline
daar gaan we weer...

SCHIJT AAN
__________________
"Live in a hole, but stay close to my kind cause they understand what burns in my mind..."
Oud 03-06-2002, 13:32
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
dystopia schreef:


Oh. Welke niet volgens jou? De bands die erop staan die me bekend voor kwamen hoorden er namelijk wel op. Ik heb namelijk research gedaan. Een flinke zooi (o.a. black) metal band heb ik opgezocht op www.google.nl en dan naam_band 88. En nog een aantal testjes. Ook hun officiele site bekeken. Kom je toch een boel informatie tegen over de achtergronden.

Een band als Bohse Onkelz uit Duitsland heeft al jaren geleden uitgelegd hoe hun verleden gezien moet worden! Tegenwoordig lopen ze voorop in het protest tegen het oprukkende rechts-extremisme.
Verder ben ik niet erg thuis in alle black metal dus daar zal ik me niet over uitlaten. Feit is dat er foute bands zijn, maar er zijn ook mensen en bands die hebben geleerd van hun verleden.

Als je mensen met hun verleden blijft confronteren kan je een band als Ace of base ook rechts extremisme verwijten enkel vanwege de achtergrond van 1 van hun bandleden!!
Oud 03-06-2002, 13:39
arrebar
Avatar van arrebar
arrebar is offline
bands als burzum worden zwaar overgewaardeert, aleen maar omdat varg toevallig een moord gepleegt heeft.
ik zie trouwens niet de link tussen venom en bands als burzum, dus ik vraag me af wat het met black metal zoals venom het was te maken heeft

Laatst gewijzigd op 03-06-2002 om 13:42.
Oud 03-06-2002, 15:11
HK66666
Avatar van HK66666
HK66666 is offline
Ja, venom... DAS pas true blek metal
__________________
Here comes the Meltal Meltdown, run for your lives!
Oud 03-06-2002, 16:27
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
BLOAT
Oud 03-06-2002, 16:50
Verwijderd
Citaat:
HK66666 schreef:
Ja, venom... DAS pas true blek metal
het klinkt echt zo mietjesachtig maar ok gheheh

grondleggers he
Oud 03-06-2002, 17:13
TeethgrindeRRR!
Avatar van TeethgrindeRRR!
TeethgrindeRRR! is offline
Citaat:
Hypocrisy_Female schreef:
BLOAT
In correct Nederlands zou dit weergegeven moeten zijn als "BLAAT". Een term die gebruikt wordt als mensen iets volkomen onzinnig vinden. De 'boerse' versie waarop HF probeerde dit woord weer te geven moet eigenlijk als volgt getypt worden:

"BLAOT".


Verder wil ik melden dat iedereen hier 'es op moet houden met het woord 'true' gebruiken; het is een term die nergens op slaat en bovendien overbodig is vanwege zijn subjectieve aard. Dit topic mag gesloten worden, omdat ik denk dat veel mensen het met mij eens zijn dat deze 'discussie' een soort bodemloze put is, waar het kalf al lang in is verdronken, zodat de koe verdrietig is en de put gedempt kan worden.
Oud 03-06-2002, 17:30
Built to last
Built to last is offline
ik had ooit es gehoord dat de zanger van burzum de zanger van mayhem heeft dood geschoten, dat was dan vast omdat dat mayhem niet true black metal is.
Oud 03-06-2002, 18:01
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
Citaat:
TeethgrindeRRR! schreef:


In correct Nederlands zou dit weergegeven moeten zijn als "BLAAT". Een term die gebruikt wordt als mensen iets volkomen onzinnig vinden. De 'boerse' versie waarop HF probeerde dit woord weer te geven moet eigenlijk als volgt getypt worden:

"BLAOT".

zegguh meneer de teethgrinderRRR! ik weet gvd wel hoe ik boers moet tiepen want als er 1 hier een strontboer is dan ben ik het wel en in drenthe zeggen we bloat en ik gebruik dat woord nou al een half jaar zo dus en kheb nog steeds geen op of aanmerkingen gehad behalve van wat brabanders of limburgers maar die zijn zo ie zo al dom dus daar luister ik niet na, verder spreek het maar es uit je zegt..... bllllllooooooooooaaaattt
Ads door Google
Oud 03-06-2002, 18:47
Ce-El-Wan
Avatar van Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
tjek m'n sig... true zijn is alleen maar een excuus om je eigen kortzichtigheid te maskeren.
__________________
Richtiger Manner
Oud 03-06-2002, 19:12
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Built to last schreef:
ik had ooit es gehoord dat de zanger van burzum de zanger van mayhem heeft dood geschoten, dat was dan vast omdat dat mayhem niet true black metal is.
Ja! En stel je voor, de zanger van Mayhem had in een driedubbele salto het wapen van de zanger van Blurzum afgepakt en hem daarna in een flits in z'n rug aangevallen waardoor de zanger van Blurzum was vermoord. Dan was dat vast omdat Blurzum niet true black metal is
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 03-06-2002, 20:40
blacky
Avatar van blacky
blacky is offline
Als je slechte muziek verstaat onder true black metal dan moet je maar botulistum luisteren, want dat is extreem slecht!!!!!!!! en black ja.
__________________
Geen knoop aan vast te touwen.
Oud 03-06-2002, 20:50
Verwijderd
ZUUUCHt
Oud 03-06-2002, 21:01
Nordens Konge
Avatar van Nordens Konge
Nordens Konge is offline
Bah!, alweer dit gezeur .....

True, untrue .......


Laat me met rust, grrrr
__________________
We were building castles in the sand, now we swim in the sea that swept them away
Oud 03-06-2002, 21:24
Snaggerske
Avatar van Snaggerske
Snaggerske is offline
True black metal... sjah best wel evol!

Doet me nog het meest denken aan een grote speeltuin eigenlijk
__________________
Chains... Bullets.... Spikes.... Leather.... METALIZED BLOOD!!!!
Oud 04-06-2002, 00:45
The Undertaker
Avatar van The Undertaker
The Undertaker is offline
True..... tja....
ik vind het nog steeds erg grappig

Ik vind TRUE black metal niet zo mooi
Nargaroth, Fluisterwoud, Grimm, Lugubre en dat soort muziek
saai
ruis
conclusie: niet zo leuk

gewone black metal
Catamenia, Dimmu Borgir enzo
vind ik een stuk leuker


Effe vraag aan de lui met verstand ervan

Waar valt DAEMONARCH onder? welke soort black metal?
de gedachten zijn gemeend enzo maar het geluid is wel kwaliteit, omdat ze een goeie priducer hebben

maar ik ben benieuwd:
Is DAEMONARCH true of untrue????
__________________
†~† Kniel allen voor het almachtige Moonspell †~†
Advertentie
Oud 04-06-2002, 01:08
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
tis net een slechte soapserie Goede Burzums Slechte Burzums
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 04-06-2002, 01:10
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
SP666 schreef:
hahahahahahah, het blijft grappig, dit forum en bm...
zijn er ook true forums dan?
waarbij elke letter een trema bevat?
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 04-06-2002, 10:48
Vork
Avatar van Vork
Vork is offline
Citaat:
SP666 schreef:
daar gaat het me niet zo om... WAT DOET BLACK METAL OP EEN SCHOLIEREN FORUM?????? niks trueheid whatsoever. scholieren horen er niks van te horen.
want?
__________________
Come on and do THE TOXIC WALTZ!
Oud 04-06-2002, 10:48
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
ja jullie lullen nou wel leuk maar truer dan een koe zal niemand oot worden
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Oud 04-06-2002, 11:00
Verwijderd
Citaat:
Vork schreef:
want?
OMG

Snap je dat dan niet? Hoe kun je als scholier nou in 's hemelsnaam true zijn? Als echt true wil zijn moet je op z'n minst op je tweede levensjaar te vondeling zijn gelegd op een trollengraf, met een luier gemaakt van koeienhuid. Verder moet je zoveel hebben gezien en meegemaakt dat je op je 8e de levenswijsheid van een 80-jarige hebt, en daarmee is niet te verenigen dat je braaf naar school gaat.
Oud 04-06-2002, 11:01
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind t gwoon een hoop gezeik..

De hele tijd wat wel en niet true is... Wat je zelf mooi vind, das pas true.
Oud 04-06-2002, 13:08
Leon and mail
Leon and mail is offline
Wat een onnozel gezeik, metal is gewoon een grote enge bak meeloopherrie voor onzeker pubers die zichzelf een image willen geven.
__________________
-
Oud 04-06-2002, 13:42
je$u$ crust
Avatar van je$u$ crust
je$u$ crust is offline
Citaat:
nare man schreef:


OMG

Snap je dat dan niet? Hoe kun je als scholier nou in 's hemelsnaam true zijn? Als echt true wil zijn moet je op z'n minst op je tweede levensjaar te vondeling zijn gelegd op een trollengraf, met een luier gemaakt van koeienhuid. Verder moet je zoveel hebben gezien en meegemaakt dat je op je 8e de levenswijsheid van een 80-jarige hebt, en daarmee is niet te verenigen dat je braaf naar school gaat.

*pist in broek van het lachen*
__________________
Met de vlam in de pijp scheur ik door de Brennerpas,Met m'n dertig tonner diesel, ver van huis, maar in m'n sas *Henk Wijngaard groupie*
Oud 04-06-2002, 14:00
Hypocrisy_Female
Hypocrisy_Female is offline
Citaat:
Leon and mail schreef:
Wat een onnozel gezeik, metal is gewoon een grote enge bak meeloopherrie voor onzeker pubers die zichzelf een image willen geven.
HA wil je black metal en normale metal niet over 1 kam scheren DANK U
Oud 04-06-2002, 14:29
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
Vork schreef:


want?
Hij heeft wel een punt. Mensen die true zijn zouden zich natuurlijk nooit met mensen als wij bezighouden, laat staan een discussie aangaan. Alleen al het feit dat je als je hier wilt posten jezelf moet registreren, en daarbij toestemmen aan allerlei bekrompen regeltjes. Hoe untrue kun je zijn?!
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Oud 04-06-2002, 14:34
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Hypocrisy_Female schreef:
HA wil je black metal en normale metal niet over 1 kam scheren DANK U
Ze heb gelijk..
Ads door Google
Oud 04-06-2002, 14:37
Built to last
Built to last is offline
Wat is er zo bijzonder aan een eenmans bandje als burzum?
Oud 04-06-2002, 14:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
hmm, ik denk dat er weinig bands zijn die opzettelijk een minder kwaliteit sound willen. debuut cds/demo`s zijn daarom ook vaak populair omdat het allemaal "true, origineel, nieuw, lekker rauw" is, maar zodra de productie kwaliteit omhoog schiet wordt het opeens commercieel en onorgineel. kweetniet of dit nog offtopic is, maar ik vind het bagger als mensen om deze reden een band niet meer leuk vinden
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 04-06-2002, 15:03
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Hij heeft wel een punt. Mensen die true zijn zouden zich natuurlijk nooit met mensen als wij bezighouden, laat staan een discussie aangaan. Alleen al het feit dat je als je hier wilt posten jezelf moet registreren, en daarbij toestemmen aan allerlei bekrompen regeltjes. Hoe untrue kun je zijn?!
Daarmee is true nog niet gedefinieerd. Zal wel iets zijn van een agressieve kakker in 't zwart :>
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Oud 04-06-2002, 15:54
Built to last
Built to last is offline
Citaat:
SP666 schreef:
niks. ga daarom maar weer rap luisteren.
bedoel je met rap

a) snel
b) praatneger muziek

in geval van a of b

waarom zou ik naar jou luisteren?
Oud 04-06-2002, 16:25
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Ik vind sommige bm echt prachtig, maar dan zijn er ook behoorlijk wat bands die mij totaal niet kunnen interresseren.
Gewoonweg omdat er amper afwisseling in melodie zit, en het enige verschil met andere bands van zulk soort de teksten zijn, die je toch niet kan verstaan.
Ik vind dat bm zijne schoonheid moet behouden en niet moet veranderen in een bak herrie zonder herkenbaar ritme of melodie.
Zow.

Over die true-heids-discussie..
Een en al onzin.
Oud 04-06-2002, 16:59
Verwijderd
ik heb ff een vraag aan de true black metal kenners

zijn bands als mayhem en bathory ook 'trueblackmetal' want iemand hier zegt dat dat 'true norwegian black metal ' is

kzou graag een antwoord zien
Oud 04-06-2002, 18:01
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
FUCK EEJ,

Ik probeer hier enigzins een topic te maken die over het MUZIKALE aspect gaat van true black metal. En misschien ben ik ietwat te ongenuanceerd geweest in het aanduiden van het slag dat ik bedoelde, maar ik neem aan dat jullie allemaal wel weten dat er VEEL aftakkingen zijn in het BM gebeuren. Nu gaat het dus over het uberrauwe en meteen word er gejammerd over een discussie over wat true is en wat niet?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:02
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
-Archangel- schreef:
ik heb ff een vraag aan de true black metal kenners

zijn bands als mayhem en bathory ook 'trueblackmetal' want iemand hier zegt dat dat 'true norwegian black metal ' is

kzou graag een antwoord zien
In de eerdere jaren van Bathory waren ze wel behoorlijk true

Mayhem was met Deathcrush de grondlegger van true black metal
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:04
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
tjek m'n sig... true zijn is alleen maar een excuus om je eigen kortzichtigheid te maskeren.
Ik ben niet zo heel bang om kortzichtig genoemd te worden, en dat wil ik best wel erkennen. maar die discussie hoort ergens anders plaats dan in dit topic
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:04
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Citaat:
SP666 schreef:
hahahahahahahaha, en wat is dan 'true black metal'?
lach JIJ MIJ uit?
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:23
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:


In de eerdere jaren van Bathory waren ze wel behoorlijk true

Mayhem was met Deathcrush de grondlegger van true black metal
Mayhem was inderdaad de eerste band die het woord true heeft gebruikt. Of zij het alleenrecht hierop hebben moet iedereen zelf maar uitmaken.
Quorthon van Bathory heeft al een aantal malen aangegeven dat ze alleen maar over satan ed schreven omdat Venom dat ook deed en ze geen andere onderwerpen konden verzinnen om te shockeren. Toch zijn die oude platen van Bathory heel erg de moeite waard.
Ik vraag me af hoe true een band als Darkthorne is die op hun eerste cd death metal speelden met hippie teksten. Come to think of it... ik heb nog een oude Burzum demo via tapetraden verkregen waar men vrolijk wat hippie songs speelt....
Evil ende true hoor....

Maar toppunt is toch wel dat onze Christian Vikernes zijn naam in Varg liet veranderen omdat Christian natuurlijk nooit evil kon zijn.

Black metal is ook no way synoniem voor haat. Maar ach... wat weet ik ervan?
Oud 04-06-2002, 18:25
Ulfheðin
Avatar van Ulfheðin
Ulfheðin is offline
Kristian was het, je bent niet volledig op de hoogte mijn jongen ;-)

En je moest eens weten hoeveel haat er gepaard gaat met ECHTE black metal.
__________________
stubborn tiny lights vs. clustering darkness forever ok?
Oud 04-06-2002, 18:31
Rick FSB
Rick FSB is offline
Citaat:
Ulfheidin schreef:
Kristian was het, je bent niet volledig op de hoogte mijn jongen ;-)

En je moest eens weten hoeveel haat er gepaard gaat met ECHTE black metal.


Ik weet wel waarom al die haat en nijd er is! Al die bands die true zijn vinden elkaar niet true en dan wordt je wel ff pissig kan ik me indenken.

Kristian/Christian ik ben er niet helemaal over uit. Ik heb wat oude fanzines erbij gepakt en het is echt 50/50 hoe ze het schrijven. Maar ik geloof je op je woord!
Oud 04-06-2002, 18:36
Verwijderd
ik zit nu wat te luisteren van Burzum en het heeft inderdaad heel veel sfeer enzo en tis nog best 'goed' te noemen ook,

maar bands als Children of bodom, Immortal, Finntroll, Moonsorrow enz kan ik ook gewoon waarderen
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek [Black metal] Xasthur
Verwijderd
27 18-08-2006 12:37
Lifestyle Make-up voor mannen populair
Verwijderd
243 28-08-2004 23:19
Muziek Het grote "zeik eens een alto af" topic
Eresh'kigål
384 06-08-2004 12:58
Muziek russische black metal band!!!
dark_poetry
90 12-08-2003 23:17
Muziek De toekomst van Rock / Metal
Carn
55 14-06-2003 14:29
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Die gitarist van Emperor, zit die in de bak?
Ulfheðin
67 01-03-2002 13:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57.