Oud 15-07-2008, 23:25
koos20
koos20 is offline
Even een simpele vraag voor degene die er verstand van heeft:

Kunnen deurwaardes zomaar allerlei spul uit een huis in beslag nemen, zelfs als het niet van de huiseigenaar is?

Ze hebben allerlei dingen namelijk genoteerd, en daar zitten dus ook spullen o.a. nieuwe pc van mij bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2008, 23:28
Verwijderd
Met gerechtelijke uitspraak wel, dan zul jij moeten aantonen dat die spullen van jou zijn (dmv bonnetjes/facturen/etc).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 23:33
koos20
koos20 is offline
mooi is dat dan, 2e hands spul is dus niet aan te tonen en ben ik kwijt?

iniedergeval bedankt voor reactie.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 23:54
Verwijderd
Hmm, weet ik niet, misschien is daar een of andere uitspraak over geweest oid. Ik zou even afwachten tot iemand die daar meer van af weet heeft gereageerd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 00:01
Verwijderd
Als spullen van jou zich in het huis van een ander bevinden, is die ander houder van die spullen. Een houder wordt vermoed bezitter te zijn, en een bezitter wordt vermoed eigenaar te zijn. Je zult dus aannemelijk moeten dat de inbeslag genomen spullen van jou zijn. Dit hoeft niet perse met bonnetjes, dus je 2e hands spullen ben je niet per definitie al kwijt. (sowieso lijkt me dat zelfs makkelijker....je hebt misschien nog wel wat correspondentie met de verkoper en een bankafschrift waarop een overschrijving staat met als omschrijving de zaak die je hebt aangeschaft).

Maar je snapt natuurlijk wel dat de beslagene niet op zijn woord wordt geloofd als hij zegt dat bepaalde spullen niet van hem zijn. Hij zou er immers veel baat bij hebben om dat te zeggen over dingen die toch van hem zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken vuurwerk artikelen
kevinkuyer
0 05-01-2010 10:44
Werk, Geld & Recht Rijbewijs ingenomen, wat nu?
bob_vitesse
17 10-04-2009 17:16
Werk, Geld & Recht incasso inbeslagname
dwight88
7 06-07-2005 15:27
Werk, Geld & Recht etherpiraterij
paanhaas
11 03-11-2003 12:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Achterlijke flitsplalen
Geurternaut
99 30-07-2002 20:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Taakstraf voor handelaar extreem-rechtse cd's
dystopia
41 03-06-2002 10:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.