Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-09-2009, 08:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Sinds dit jaar ben ik afgestudeerd aan de Pabo. Omdat ik ook een kijkje wil nemen in de bedrijfswereld ben ik op zoek naar een baan op HBO niveau bij een bedrijf. Net nu in crisis. Overal waar ik op solliciteer krijg ik te horen dat ik niet genoeg achtergrondkennis heb met mijn diploma. Vandaar dat ik dus heb besloten een managementcursus te gaan volgen (en daarna misschien MBA). Nu ben ik aan het twijfelen welke van de 2 ik zal gaan volgen (Basiskennis Management of meteen Middle Management). Ik heb VWO afgerond, maar niet met economie of M&O. Ik heb wel redelijke kennis omdat ik een jaar economie en M&O heb gevolgd.

Wie van jullie kan mij meer vertellen over de zwaarte van beide cursussen? Is middle management (HBO niveau) met mijn kennis te doen? En op welk niveau is basiskennis (MBO?)

Op de site van NHA lees ik namelijk over middle management: Voor het volgen van deze cursus is VMBO/MAVO-niveau noodzakelijk.

En bij LIO lees is hierover: Voor het volgen van de cursus Middle management is een cursus Basiskennis management vereist, of een afgeronde opleiding op MBO-niveau waarbij voldoende aandacht is besteed aan management. Ook kun je worden toegelaten als je managementkennis hebt opgedaan in de praktijk.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.