Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2014, 11:46
K0033N
K0033N is offline
Hallo mensen,

Ik ben deze zomer geslaagd voor mijn VMBO-TL examen zonder al te veel moeite. Dit was de dag zelf erg leuk nieuws. Maar de tijd die volgde was minder leuk. Ik moest met spoed een opleiding kiezen en heb toen voor de éen of andere reden gekozen voor Analist. Dit is een hel. Het is het tegenovergestelde van wat bij mij past. Andere persoonlijke dingen spelen ook een rol maar dat ter zeide, is het volgens de wet mogelijk om van mijn MBO4 opleiding terug naar het vmbo te gaan? Ik heb nooit wat gedaan voor mijn VMBO en wil laten zien dat ik het kan. Ik wil graag naar HAVO maar daarvoor waren mijn cijfers net te laag. Met alle respect hoor ik graag alleen wettelijke feiten.

Mvg,

Koen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2014, 14:32
Verwijderd
Ja, is mogelijk.

Waarom wil je naar de Havo? Weet je al welke (HBO-)opleiding je wilt volgen of zo, of is het eerder vluchtgedrag/uitstellen opleidingskeuze? Puur nieuwsgierigheid dit.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 16:03
K0033N
K0033N is offline
Citaat:
Ja, is mogelijk.

Waarom wil je naar de Havo? Weet je al welke (HBO-)opleiding je wilt volgen of zo, of is het eerder vluchtgedrag/uitstellen opleidingskeuze? Puur nieuwsgierigheid dit.
Ik zou het geen vluchtgedrag willen noemen. Ik als persoon heb veel tijd nodig voor alles. Mijn overstap van groep 8 naar de brugklas was erg moeilijk voor me (schoolontwijking en bang om gepest te worden) en toen ik in de 4e net helemaal gewend was aan de mensen kon ik eigenlijk pas beginnen met verder denken, maar toen was het al te laat. Ik wilde eerst een tussenjaar nemen maar dat mag nog niet in mijn situatie. Een extra jaar om betere resultaten te halen en nog even goed na te denken over wat ik wil is precies wat ik nodig heb, en ik heb hier veel over nagedacht. Is jouw antwoord trouwens gebaseerd op ervaring of kennis die je hebt?

Mvg,

Koen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van VMBO-T naar MBO, nu graag HAVO
xKynareth
1 25-03-2015 22:14
Studeren Suggesties na het vmbo
Scholiertjuhh
7 18-01-2014 15:01
Studeren Terug naar school
Borre
3 26-03-2012 09:10
Studeren van mbo niveau 2 terug naar vmbo TL
Noaniful
1 22-12-2011 10:50
Studeren Terug naar school?
douche-eendje
13 13-09-2008 10:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VMBO examens afschaffen?
Verwijderd
122 11-03-2005 13:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.