Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2017, 13:10
df
Avatar van df
df is offline
Nou?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2017, 13:15
Mr Soija
Avatar van Mr Soija
Mr Soija is offline
Niet tegen.
__________________
Forumnist.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 13:16
Verwijderd
Niet voor.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 13:28
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Voor. Wellicht in een nog iets ceremoniëlere rol dan nu, dat wel.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 14:42
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik ben niet tegen. Ik vind dat we hier een vrij symphatieke koninklijke familie hebben en denk niet dat het land vooruit zou gaan als we de burgers laten kiezen. De grootste idioten mogen ook stemmen en zie eens wat voor ellende dat in de wereld heeft veroorzaakt.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 15:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben niet tegen. Ik vind dat we hier een vrij symphatieke koninklijke familie hebben en denk niet dat het land vooruit zou gaan als we de burgers laten kiezen. De grootste idioten mogen ook stemmen en zie eens wat voor ellende dat in de wereld heeft veroorzaakt.
Dit
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 15:37
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Niet tegen.
Citaat:
Niet voor.
Dit.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 16:27
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Niet tegen.
Citaat:
Niet voor.
Citaat:
Dit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet tegen. Ik vind dat we hier een vrij symphatieke koninklijke familie hebben en denk niet dat het land vooruit zou gaan als we de burgers laten kiezen. De grootste idioten mogen ook stemmen en zie eens wat voor ellende dat in de wereld heeft veroorzaakt.
Dat is eerder een symptoom van het verval van je maatschappij en dat die toch niet meer te redden is dan van wat anders.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 16:44
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik ben niet tegen. Ik vind dat we hier een vrij symphatieke koninklijke familie hebben en denk niet dat het land vooruit zou gaan als we de burgers laten kiezen. De grootste idioten mogen ook stemmen en zie eens wat voor ellende dat in de wereld heeft veroorzaakt.
Dit. Principieel ben ik tegen de monarchie, in de praktijk valt het mee. En ik ben meer pragmatisch dan principieel. Wel had ik liever een andere koninklijke familie dat die Oranjebende. En het zou ook wel iets meer het verbindende sprookje mogen zijn waar felle voorstanders het altijd over hebben; dat ze echt een kroon dragen enzo. De militarisatie en inperking van vrijheden die ermee gepaard gaat bevalt me ook niet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 16:55
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Tegen. Dat de huidige leden van het koninklijk huis best sympathiek zijn, maakt het nog geen goed systeem.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 18:07
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik vind het wel prima. Het koningshuis heeft toch niet zoveel meer te zeggen dus waarom zou je er dan nog voor gaan stemmen? Lekker laten lintjes knippen en socializen, ik vind het wel best.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 18:13
df
Avatar van df
df is offline
Hoe ik er tegen aan kijk: Principieel is het systeem verkeerd, maar pragmatisch gezien werkt het lang niet slecht.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 18:23
Verwijderd
Ik denk dat ze stiekem toch wel een goede buffer zijn tegen oorlogen. Dus wel voor.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet tegen. Ik vind dat we hier een vrij symphatieke koninklijke familie hebben en denk niet dat het land vooruit zou gaan als we de burgers laten kiezen. De grootste idioten mogen ook stemmen en zie eens wat voor ellende dat in de wereld heeft veroorzaakt.
Precies
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 19:24
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik denk dat ze stiekem toch wel een goede buffer zijn tegen oorlogen. Dus wel voor.
Waarom zijn ze dat volgens jou?
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 19:40
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Hoe ik er tegen aan kijk: Principieel is het systeem verkeerd, maar pragmatisch gezien werkt het lang niet slecht.
Dat zeg ik net.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2017, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik net.
Hoho, hou je paarden. De koning is jarig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2017, 21:42
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Niet tegen.
Citaat:
Niet voor.
Citaat:
Dit.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 08:22
Verwijderd
Zo ongeveer wat iedereen hier zegt. Ik denk niet dat er veel verstandige mensen zijn die principieel een systeem van leiderschap op basis van geboorterecht goed vinden, maar tegelijkertijd valt het in de praktijk reuze mee hoe het uitpakt, dus voorlopig lekker zo houden. Ik kan me er ook niet druk om maken.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Dit. Principieel ben ik tegen de monarchie, in de praktijk valt het mee. En ik ben meer pragmatisch dan principieel. Wel had ik liever een andere koninklijke familie dat die Oranjebende. En het zou ook wel iets meer het verbindende sprookje mogen zijn waar felle voorstanders het altijd over hebben; dat ze echt een kroon dragen enzo. De militarisatie en inperking van vrijheden die ermee gepaard gaat bevalt me ook niet.
Ik snap wel wat je zegt, het is zeker niet de meest fraaie familie gebleken in het verleden. Machtsmisbruik voor eigen gewin was ze niet vreemd. Heb je het idee dat dat nog altijd zo is?

De andere kant van het verhaal: een goede vriend van me gaat vanuit het bedrijfsleven mee op handelsmissies naar andere landen en loopt helemaal weg met Wim-Lex. Die schijnt dat soort zaken echt perfect te doen. Die vriend is verder geen royalist maar is wel bang dat een gekozen president erg tegen kan vallen.

Ten eerste zijn er toch verrassend veel mensen gevoelig voor dat stempel "koning", dat heeft hoogstwaarschijnlijk meer waarde dan "president van Nederland". Als je in China aan je zakenpartner opeens de koning voor kunt stellen, al is het alleen maar om een handje te schudden en via de tolk vijf woorden te wisselen, dan zit je geramd. En dat zit hem puur in de magische status van het magische woordje "koning"

Ten tweede dus dat Willem-Alexander hier blijkbaar echt goed in is. Leest zich in, weet relevante punten te raken, is een prima gesprekspartner. Die vriend van me is als de dood dat een gekozen president dat opeens moet doen en er iemand gekozen moet worden die hier gewoon niet goed in is. Of die controversieel is. Wilders is het gemakkelijkste voorbeeld, al heeft die stiekem wel ervaring met in het buitenland fondsen werven dus denk dat die er niet eens zo slecht in is. Maar wel controversieel. Een foto met Willem-Alexander zal een buitenlandse zakenpartner graag in zijn kantoor hangen, een foto met Wilders, mwah...


Citaat:
Tegen. Dat de huidige leden van het koninklijk huis best sympathiek zijn, maakt het nog geen goed systeem.
Vind jij dan ook echt dat de koning liever vandaag dan morgen afgezet moet worden en dat we gaan kiezen voor een president? Zo ja, moet die president meer macht krijgen dan het koningshuis nu heeft? Ik ben het helemaal eens met je tweede zin maar puur uit pragmatiek hoeft er voor mij niets te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 08:51
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat het zeker voor relaties met het buitenland op lange termijn zeer gunstig is om een capabele koning te hebben i.p.v. een president die elke 4 tot 8 jaar vervangen wordt door een ander.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 09:12
Verwijderd
Citaat:
Waarom zijn ze dat volgens jou?
Veel subtiele manieren denk ik. Ongeacht of je het met ze eens bent of niet denk ik dat ze toch een bepaalde continuïteit van normen en waarden waarborgen. Zowel naar binnen toe, waardoor kiezers misschien iets minder beïnvloedbaar zijn door politieke grillen als naar buiten doe, andere staatshoofden hebben ook contact met ons koningshuis en dat bepaalt hun beeld van Nederland misschien wel meer dan wie er nu MP is. Een Trump die alle stabiliteit overhoop gooit en alles gewoon maar doet zoals hij wil zou in Nederland ook niet zo snel kunnen gebeuren, ook niet omdat ons constitutioneel systeem anders is maar ik denk dat de nog subtiele invloeden van het koningshuis die een mandaat aan de regering geeft daar ook wel een rol in speelt.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 09:12
Verwijderd
Pff als ik niet secuur kijk naar wat ik schrijf maak ik altijd van die gedrochten van ellenlange zinnen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 09:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Voor. Wellicht in een nog iets ceremoniëlere rol dan nu, dat wel.
En ze mogen van mij best wel belasting betalen enzo
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-04-2017, 10:13
Verwijderd
Citaat:
En ze mogen van mij best wel belasting betalen enzo
Ze betalen gewoon belastingen, behalve over de uitkering van de staat (en dat vind ik logisch, of naja, beter gezegd: dat is geld rondpompen dus als je ze daar belasting over laat betalen moet die uitkering ook omhoog en levert het netto niets op), en behalve over erfenissen (en dat snap ik praktisch gezien wel, steeds erfbelasting betalen over alles wat het koningshuis bezit loopt nogal in de papieren). Dit laatste staat ook in de grondwet. Ik vind dit ook wel een beetje er bij horen als je een koningshuis hebt.

Over hun vermogen betalen ze vermogensbelasting, maar dit wordt gecompenseerd in hun uitkering. Dat voelt misschien oneerlijk aan, maar het hebben van grote panden en bijvoorbeeld het krijgen van een schip hoort bij hun functie en ik vind het ergens wel logisch dat het koningshuis daar niet ieder jaar belasting over moet betalen. Het gaat hier overigens niet om gigantische bedragen (in de zin van miljarden vermogen, zeker niet. Wel enkele miljoenen als ik me de discussie goed herinner). Veel zit namelijk in stichtingen.

Als een lid van het koningshuis een betaalde baan in het bedrijfsleven of zo krijgt, betalen ze daar net als ons inkomstenbelasting over. Dit deel wordt ook niet gecompenseerd.

Kortom: over zaken die niet bij hun "functie" horen betalen ze gewoon belasting, over zaken die daar wel bij horen niet (of wordt gecompenseerd) en dat vind ik persoonlijk wel logisch. Je kunt discussiëren over waar precies de grens moet liggen maar simpel stellen "ze moeten ook belasting betalen!!!1" vind ik wat kort door de bocht.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 10:17
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Dat het genuanceerder ligt weet ik ook wel ja
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 10:33
Verwijderd
Citaat:
Ze betalen gewoon belastingen, behalve over de uitkering van de staat (en dat vind ik logisch, of naja, beter gezegd: dat is geld rondpompen dus als je ze daar belasting over laat betalen moet die uitkering ook omhoog en levert het netto niets op), en behalve over erfenissen (en dat snap ik praktisch gezien wel, steeds erfbelasting betalen over alles wat het koningshuis bezit loopt nogal in de papieren). Dit laatste staat ook in de grondwet. Ik vind dit ook wel een beetje er bij horen als je een koningshuis hebt.

Over hun vermogen betalen ze vermogensbelasting, maar dit wordt gecompenseerd in hun uitkering. Dat voelt misschien oneerlijk aan, maar het hebben van grote panden en bijvoorbeeld het krijgen van een schip hoort bij hun functie en ik vind het ergens wel logisch dat het koningshuis daar niet ieder jaar belasting over moet betalen. Het gaat hier overigens niet om gigantische bedragen (in de zin van miljarden vermogen, zeker niet. Wel enkele miljoenen als ik me de discussie goed herinner). Veel zit namelijk in stichtingen.

Als een lid van het koningshuis een betaalde baan in het bedrijfsleven of zo krijgt, betalen ze daar net als ons inkomstenbelasting over. Dit deel wordt ook niet gecompenseerd.

Kortom: over zaken die niet bij hun "functie" horen betalen ze gewoon belasting, over zaken die daar wel bij horen niet (of wordt gecompenseerd) en dat vind ik persoonlijk wel logisch. Je kunt discussiëren over waar precies de grens moet liggen maar simpel stellen "ze moeten ook belasting betalen!!!1" vind ik wat kort door de bocht.
Als het koningshuis belasting zou moeten betalen over de uitkeringen zou dat 11 miljoen p.j. opleveren (dus zonder een gelijktijdige compensatie van de uitkeringen). Het deel van hun vermogen dat nodig is voor de uitvoering van hun functies is vrijgesteld van belasting. Ze betalen wel belasting over hun privévermogen maar hoeveel dat precies is en hoeveel er is vrijgesteld weet ik niet (en dat kan ook niet zomaar opgezocht worden, dit soort data zijn onzichtbaar gemaakt in belastingdienstbestanden).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 11:45
Verwijderd
En het is ook glad ijs want officieel is het onroerend goed bijvoorbeeld van De Staat. Totdat het moment dat de Oranje's hun positie op zouden geven, dan vervalt het aan de familie.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 13:26
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Vind jij dan ook echt dat de koning liever vandaag dan morgen afgezet moet worden en dat we gaan kiezen voor een president? Zo ja, moet die president meer macht krijgen dan het koningshuis nu heeft? Ik ben het helemaal eens met je tweede zin maar puur uit pragmatiek hoeft er voor mij niets te veranderen.
Of het nou vandaag gebeurt, over tien jaar of wanneer Willem-Alexander er geen meer zin meer in heeft maakt me niet zoveel uit. Maar op de lange termijn wil ik wel echt een republiek ja.

Een direct gekozen president hoeft wat mij betreft niet per sé. Ik vind het Duitse systeem wel wat hebben.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 13:28
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
net als ons
Net als wij.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Een direct gekozen president hoeft wat mij betreft niet per sé. Ik vind het Duitse systeem wel wat hebben.
Precies, dat is waterdicht en heeft in het verleden nooit een controversieel iemand aan de macht laten komen!

Nee sorry, flauw grapje, Hitler eigende zich die functie oneigenlijk toe, bovendien in een tijdperk dat de president van Duitsland nu juist wél direct gekozen werd. Bovendien heeft Hitler de titel nooit officieel gedragen, hij heeft enkel de bijbehorende macht naar zich toegetrokken.
Citaat:
Net als wij.
Haha ben je echt al zo lang in de States? Is sinds een paar jaar officieel gewijzigd.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 14:08
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Was niet eens hetzelfde Duitsland!

En ha daar trap ik niet in!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 14:34
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Ik snap wel wat je zegt, het is zeker niet de meest fraaie familie gebleken in het verleden. Machtsmisbruik voor eigen gewin was ze niet vreemd. Heb je het idee dat dat nog altijd zo is?
Dat weet ik niet, maar aangezien ze nog steeds familiair contact hebben met Jorge Zorreguieta zou ik zeggen dat ze niet het beste morele kompas hebben.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 14:48
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Och, in elke familie speelt wel wat hè.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 14:51
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Citaat:
Och, in elke familie speelt wel wat hè.
Ja, daarom heeft 50% van de Nederlandse families leden waarmee de rest geen contact meer wil hebben. Dat Máxima en Willem niet in de categorie vallen, zegt iets over hun waarden.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-04-2017, 14:58
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Oh, ik keur het verder niet "goed" hoor. Maar volgens mij is vaders niet welkom bij officiële staatsgelegenheden en ik heb nou ook niet echt het idee dat ie vaak over de vloer komt; gezien de kritiek op zijn persoon vind ik dat men er redelijk mee om gaat.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 19:53
Mark52
Avatar van Mark52
Mark52 is offline
Citaat:
Ik denk dat het zeker voor relaties met het buitenland op lange termijn zeer gunstig is om een capabele koning te hebben i.p.v. een president die elke 4 tot 8 jaar vervangen wordt door een ander.
Hiervoor en voor de internationale handelen en belangen denk ik inderdaad dat het Koningshuis een goede rol kan spelen.

Zolang ze zich verder maar niet met de politiek bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 20:31
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik denk btw dat het ook wel meehelpt als iemand vanaf de geboorte wordt klaargestoomd voor het koning(in) zijn. Dat werkt beter dan zo'n sukkel als Trump die niet doorhad dat president zijn zo veel werk zou zijn. :')
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2017, 20:51
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Wel lastig als je er dan toch ineens geen zin in hebt.
__________________
Lophophanes cristatus
Met citaat reageren
Oud 29-04-2017, 09:04
df
Avatar van df
df is offline
Ik begin het idee te krijgen dat Trimm Trabb iets tegen Trump heeft.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2017, 09:11
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Ik begin het idee te krijgen dat Trimm Trabb iets tegen Trump heeft.
Dat is projectie!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2017, 13:11
EleventhHour
Avatar van EleventhHour
EleventhHour is offline
Wat Gluipige zegt.

Een koningshuis is minder grillig dan een president. Mooie zakelijk vertegenwoordiger in het buitenland dus. Er zijn genoeg landen waar je met een koning in je handelsmissie net effe wat meer kans hebt
__________________
cum hora undecima
Met citaat reageren
Oud 30-04-2017, 22:35
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Wat Gluipige zegt.
Er zijn genoeg landen waar je met een koning in je handelsmissie net effe wat meer kans hebt
Veelgebruikt argument en ik kan het me zeker voorstellen, maar is daar wel eens onderzoek naar gedaan eigenlijk?
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2017, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Veelgebruikt argument en ik kan het me zeker voorstellen, maar is daar wel eens onderzoek naar gedaan eigenlijk?
Volgens mij wel maar ik kan het niet terugvinden. Daarin kwamen de kosten voor het koningshuis of voor bijvoorbeeld de president van Duitsland niet heel verschillend uit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2017, 23:00
df
Avatar van df
df is offline
Ja, kosten schelen niet veel tot niks inderdaad. Maar EleventhHour suggereerde iets over de baten.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2017, 15:42
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
In deze tijd kun je alleen maar tegen zijn. We heffen de hele boel op en worden (weer) een republiek. Ok, de Bataafse Republiek was niet direct een succes, maar ze lieten zich toen inpakken door o.a. de Fransen. Dat doen we niet, we laten ons niet inpakken. Op zich zouden we naar Turkije kunnen kijken.
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Afschaffen van het Koningshuis
Gatara
181 24-09-2009 10:18
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Ongeluk/aanslag in Apeldoorn
T_ID
231 17-05-2009 02:03
Algemene schoolzaken Het koningshuis
4sch0L
12 16-02-2005 17:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het koningshuis
4sch0L
56 11-02-2005 17:46
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Maatschappijleer: voor/tegen koningshuis?
lizet
5 18-03-2004 17:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Voor of tegen een aanval op Irak
Rafael
5 12-02-2003 11:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.