Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2017, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Vandaag een acute hulpvraag van een gozer. De sociale wijkteams konden/wilden hem vanwege een andere woonplaats niet echt helpen en dumpten 'm een beetje bij mij. Superlame. Dus ik die gozer maar geholpen (absoluut niet mijn taak, maar ik laat zo iemand niet stikken).

Mooi bedankje achteraf: 'Je bent de enige persoon die me direct helpt en naar mij wil luisteren en dingen helder kan uitleggen. Mag ik je nummer dan bel ik jou voortaan gewoon direct'. Ik word af en toe zo moe van hulporganisaties vol met 'professionals' die geen fuck klaarspelen.
Goed werk
Advertentie
Oud 11-05-2017, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Weet je toevallig ook welke vestiging van ons bij jullie loopt? Hengelo denk ik?
We hebben er 63 op het moment, ik denk dat Deventer ook nog wel zaken doet met, maar dat de betalingen en sommige contacten via Hengelooooooo lopen. Heb er zelf gelukkig geen kut mee te maken.

Citaat:
Projectleider 2 zorgt er trouwens wel voor dat al die wisselingen van ideeën niet bij de klant terechtkomen, dat dan weer wel
Mja, maar het komt op me over als gerommel waardoor werk rommeliger wordt afgeleverd dan nodig.
Oud 11-05-2017, 14:48
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Mja, maar het komt op me over als gerommel waardoor werk rommeliger wordt afgeleverd dan nodig.
En ik moet honderd keer iets uitwerken waar we vaak toch weer bij het eerste idee uitkomen, beetje jammer van de tijd


Deventer doen we volgens mij alleen nog de elektra? Heb weinig te maken met onderhoud gelukkig.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-05-2017, 14:31
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Congres weer voorbij. Nu uitbrakken op dakterras in zonnetje met donald Duck
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 12-05-2017, 15:35
Verwijderd
Gisteren te horen gekregen dat de organisatie in dusdanig zwaar weer zit dat er volgende week waarschijnlijk koppen gaan rollen in het hogere management en er echt wel flink bezuinigd moet gaan worden. Ik ben benieuwd. Het roept in ieder geval flink veel onrust op binnen het terrein en dat is vermoeiend.

Daarnaast hadden we stroomstoring vandaag en gingen de ondersteunende diensten er voor het gemak maar van uit dat we achterlijk waren en belden ze om de twee uur met de mededeling dat er stroom van een noodaggregaat kwam, maar dat we alleen maar de eerste levensbehoeften en echt belangrijke dingen aan de stroom mochten hangen. Het werd alleen elke keer net wat anders verwoord.
Oud 12-05-2017, 20:27
Verwijderd
Even 2FA uitgerold voor alle webdiensten. Fuck wat een adrenalinerushdag Alle hardware tokens waren fucking op en ook niet meer leverbaar voor onze versie (die 12 jaar oud is) van de oplossing. Dus er moest rap wat gebeuren. Enter Smartphone step-up en out-of-band auth
Oud 12-05-2017, 23:31
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Awkward als een deployment van O naar A al een drama blijkt te zijn (BI, cubes, wijzigingen in SSAS).. gaat wat worden, van A naar P
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 12-05-2017, 23:35
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Even 2FA uitgerold voor alle webdiensten. Fuck wat een adrenalinerushdag Alle hardware tokens waren fucking op en ook niet meer leverbaar voor onze versie (die 12 jaar oud is) van de oplossing. Dus er moest rap wat gebeuren. Enter Smartphone step-up en out-of-band auth
Eigenlijk wil ik ook 2FA op wat applicaties hebben. Maar eens een balletje opgooien her en der.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 12-05-2017, 23:57
Verwijderd
NetIQ/Micro Focus' Advanced Authentication Framework
Oud 12-05-2017, 23:57
Verwijderd
Helemaal in combinatie met fucking Access Manager en dingen als CloudAccess.
Oud 12-05-2017, 23:58
Verwijderd
Of SocialLogin of hoe het tegenwoordig ook heet.
Oud 13-05-2017, 08:03
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Bon, opnieuw een collega die ontslag geeft, over een viertal weken zitten we met drie collega's minder (twee gewoon ontslag, eentje op pensioen) en nog nul vervangers, gaat leuk worden... Not.

En ik raak nu al niet rond met m'n werk.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 14-05-2017, 19:04
Verwijderd
250 servers voorzien van updates. Pokkewerk.
Oud 15-05-2017, 11:20
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Door de hoerig trage uploadsnelheid hier, duurt het echt uren voor ik materiaal bij onze editor heb. Echt gekmakend.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 15-05-2017, 12:27
Verwijderd
Businesstripje naar Paris vanaf vanavond
Oud 18-05-2017, 22:01
Verwijderd
https://112twente.nl/artikel/BLTccpX...eer-stilgelegd

Dit viaduct zie ik twee keer per dag
Oud 23-05-2017, 18:28
Verwijderd
Ik had voor het eerst een echt functioneringsgesprek (de phd-begeleider relatie is gewoon apart dus dat telt niet) en ik ben echt on cloud 9 over de dingen die mijn afdelingshoofd over mij zei Wel heel jammer dat zij weggaat
Oud 26-05-2017, 16:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik heb voor het eerst in mijn leven een 9-tot-5 baan (bij een creatief bureau) en ondanks dat mijn collega's leuk zijn en ik interessant werk mag doen, trek ik de hoeveelheid sociaal contact echt voor geen meter
Oud 26-05-2017, 16:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Op de middelbare school spijbelde ik gewoon heel veel, en op de universiteit werkte ik veel thuis. Op de kunstacademie was het sociaal geaccepteerd om alleen in een hok te gaan zitten.

Met werk gaat dat allemaal wat moeilijker.
Oud 26-05-2017, 16:45
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Bij een '9 tot 5 baan' is de uitdaging van "hoe tolereer ik mijn collega's" ongeveer 50% van het werk.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 26-05-2017, 19:25
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Wat dat betreft heb ik het wel getroffen met 'mijn' club nerds en geeks
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 26-05-2017, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Wat dat betreft heb ik het wel getroffen met 'mijn' club nerds en geeks
Ik denk niet dat dat het er makkelijker op maakt...
Oud 26-05-2017, 23:16
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Bij een '9 tot 5 baan' is de uitdaging van "hoe tolereer ik mijn collega's" ongeveer 50% van het werk.
De meeste van mijn collega's zijn heel leuk. Het is puur het dagelijkse sociale contact, voel m'n hersenen ervan smelten. Misschien toch maar eens een autismetestje laten doen. :')
Oud 27-05-2017, 08:59
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Citaat:
Ik denk niet dat dat het er makkelijker op maakt...
Voor mij toch wel, anders had ik dat niet gepost.
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-05-2017, 09:27
Verwijderd
Misschien heb ik dan een afwijking daarin ofzo, ik moet de eerste ICT'er die goed kan communiceren met eindgebruikers nog tegenkomen en ik erger me daar ontzettend aan. Daarnaast is het nog steeds waar dat, hoe beter ze zijn, hoe erger de kronkel is, compleet anecdotaal natuurlijk. En ik merk ook dat het bij andere tenten minder is (maar in het onderwijs altijd hetzelfde).
Oud 27-05-2017, 10:23
Megatron
Avatar van Megatron
Megatron is offline
Ah, vanuit de eindklant gezien zal het soms inderdaad frustrerend zijn. Hoewel ik best een aardige vertaalslag kan maken van klant naar dev en vice versa zit ik soms ook haren uit mijn hoofd te trekken bij bepaalde klanten. En niet eens vanuit onwil, integendeel. Eindgebruikers zijn soms zó clueless..
__________________
eth1337 | iddqd | PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-05-2017, 10:58
Verwijderd
Moeten ze mooi blijven.
Oud 27-05-2017, 11:44
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Citaat:
Ik heb voor het eerst in mijn leven een 9-tot-5 baan (bij een creatief bureau) en ondanks dat mijn collega's leuk zijn en ik interessant werk mag doen, trek ik de hoeveelheid sociaal contact echt voor geen meter
:-( kassian
Oud 27-05-2017, 11:45
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Ik vond bij het kantoorbaantje dat ik een jaar heb gedaan het ook echt dodelijk, die gemeenschappelijke lunches en met mensen in één ruimte zitten Vooral de radio met SublimeFM wilde ik elke dag echt stuk timmeren.
Oud 27-05-2017, 11:49
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
We hebben bij de bux zo'n CD met duizent albums erop en soms is het leuk (indie liedjes), maar soms is het ook vreselijk (experimentele jazz en deprimerend klassiek). Maar gelukkig is het niet zo erg als de radio 538 die ik vroegah elke dag moest aanhoren.

Btw, ik moet het hele weekend werken en het is in de winkel zo'n 40 graden, dus dat gaat leuk worden. Ik wil nu al dood.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 29-05-2017, 09:50
Verwijderd
Een van de familieleden is zaken ontzettend aan het afdwingen en aan het regelen zoals hij vindt dat het moet. Hij is binnen de organisatie heel erg breed betrokken maar kan dat niet zo goed los zien van zijn rol als familie lid waardoor hij veel touwtjes in houden wil nemen. Bij het oude team werd dit allemaal getolereerd. Nu is er een nieuw team en moeten de rollen opnieuw bepaald worden. Hij is er dus van alles aan het doordrukken bij collega's die niet zo stevig staan. Nu ga ik me er mee bemoeien en ik ben benieuwd hoe dat gaat. Hij is van harte welkom om mee te denken maar hij hoeft niet te bepalen. Dat doet hij wel. Hij is heel elitair en wordt ook graag zo behandeld. Er moet dus een beetje geslijmd worden. Ik had vanochtend een afspraak met hem maar heb die afgezegd in verband met ziekte, heb dit door collega's laten communiceren (twee keer!) en nu heeft hij al twee keer naar de groep gebeld dat hij mij nodig heeft. Terwijl collega's ook hebben aangegeven dat ik er dinsdag weer ben en dat hij dinsdag van me hoort. Collega belde net want ze werd er onzeker van. Ik ben dus benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Oud 29-05-2017, 22:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En van mijn collega's nam vandaag afscheid, hij kon helaas bij ons niet blijven. Ik had nog een persoonlijk kaartje voor hem geschreven en hij stuurt me net zo'n mooi compliment. Dat ik een topanalist ben en helemaal op mijn plek zit in mijn huidige functie. Echt zo tof

Ik heb me de afgelopen dagen niet zo gewaardeerd gevoeld in dingen waar ik veel energie in gestoken heb, dan doet dit me nu even echt goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-05-2017, 10:31
Verwijderd
Het blijft toch ook bijzonder om met mensen te kletsen die nul ervaring hebben met de zorg. Dat je dan uitlegt wat je doet, met wat voor soort cliënten, wat je onder andere allemaal doet en dan de vraag krijgen "Dus je ziet allemaal die mensen ook meerdere keren per dag naakt? Wat doet dat met je?"
Oud 31-05-2017, 12:08
Verwijderd
Wtf is er MIS met mensen. Jezus Christus op een stokje
Oud 31-05-2017, 21:55
Verwijderd
Ik weet om nooit zo goed wat ik dan moet reageren. Ik heb de vraag wel al vaker gehad. Meestal iets in de trant van "doet het zien van een computer (of ander random voorwerp waar diegene veel mee werkt) iets met jou? Nee? Nou, dan weet je mijn antwoord ook."
Oud 31-05-2017, 22:00
Verwijderd
Net als mensen die bij een miskraam proberen te troosten met "ja maar jullie kunnen het nog een keer proberen" aaaaargh.
Oud 31-05-2017, 22:40
Verwijderd
Of bij een miskraam zeggen "ja, maar dan zal er ook wel van alles aan gemankeerd hebben, anders was het niet fout gegaan."
Oud 31-05-2017, 22:42
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Hopsakeeee!! Ook in 2017 weer 2 nominaties voor de Toneelprijzen!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 01-06-2017, 05:02
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
De standaard vraag die ik krijg op verjaardagen en partijen heeft iets te maken met awareness en gaan mensen soms met mij in discussie over hoe vaak dat voorkomt.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 01-06-2017, 05:53
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
En ik vind dit 5.20 opstaan nog steeds kut
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 01-06-2017, 07:33
Verwijderd
Citaat:
De standaard vraag die ik krijg op verjaardagen en partijen heeft iets te maken met awareness en gaan mensen soms met mij in discussie over hoe vaak dat voorkomt.
Huh, wat voor soort dingen bedoel je precies?
Oud 01-06-2017, 09:18
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Of de cyborgs waar ze in het geheim aan werkt wel of niet zelfbewust zijn!
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 01-06-2017, 09:18
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik vond dat ook nogal vaag verwoord van mevrouw Wiebelkip.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 01-06-2017, 10:02
Abby.
Abby. is offline
Ik krijg vragen als hoe je toch in hemelsnaam je lach in kan houden als je op een podium staat. En of de musicals die ik maak (ik maak verdorie amper musicals!!) bekend zijn enzo. En of ik later in GTST wil gaan spelen. (die later is wellicht al even bezig )
Oud 01-06-2017, 10:06
Verwijderd
GTST

Of de mannen wel eens een erectie krijgen en wat ik dan doe is ook een veel gehoorde vraag. En of ik terug sla als ik een tik krijg.
Oud 01-06-2017, 10:14
Verwijderd
Citaat:
Ik krijg vragen als hoe je toch in hemelsnaam je lach in kan houden als je op een podium staat.
Dit vind ik in context echt totaal geen vreemde vraag. De rest is ronduit bizar.
Oud 01-06-2017, 10:15
Verwijderd
Bij mij gaan ze er vaak vanuit dat ik hele dagen ook computers openmaak en kabels moet trekken enzo. Gtfo.
Oud 01-06-2017, 11:15
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Dit vind ik in context echt totaal geen vreemde vraag. De rest is ronduit bizar.
Ik wel, kom op zeg. Als je dat al niet kan, ben je nog niet eens een fatsoenlijke amateurspeler.
Oud 01-06-2017, 11:44
Abby.
Abby. is offline
Net zoiets als mensen die zeggen "Zo knap, dat je al die tekst uit je hoofd geleerd hebt"
Oud 01-06-2017, 12:00
Verwijderd
"Hoe onthou je dat allemaal?"
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.