Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2017, 09:33
RielReijun
RielReijun is offline
Waar moet ik beginnen..

Oke basisschool:

Op de basisschool haalde ik makkelijk het hoogste voor alles, vanaf groep 6 heb ik voor alles een "A" gestaan (het hoogste dus)

1e klas (havo/vwo):

Gaat heel makkelijk, mooi met een 7.6 gemiddeld over gegaan en als laagste cijfer een 7 💪🏼

2e klas (vwo):

Gaat redelijk moeilijk, met een 5.3 voor Frans overgegaan voor de rest 6 of hoger, dus het kan nog

3e klas (vwo) (nu):

Jaar begint goed, alleen Duits niet, omdat ik het niet goed begreep, stond ik een 2...

1e proefwerkweek gehad, alles staat er goed voor gemiddeld voor alles een 7 gehaald, geen onvoldoendes (en 8.3 voor Duits, sta er een 4.5 voor nu)

Heb net dus de tweede proefwerkweek gehad, ging niet zo goed.. 7 van de 10 proefwerken onvoldoende.. en sta nu 4 tekort punten... Ik heb voor alles super goed geleerd (twee dagen van te voren en dik 1,5 - 2 uur per vak) ik leer hetzelfde als anders. Toch zijn mijn cijfers zo slecht! Hoe kan dit nou?!

Ik zie het nu echt niet meer zitten met school en wil het liefste naar 4 Havo, mijn ouder weten hiervan.

Hoe kan ik nou beter presteren?? Help me alsjeblieft!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2017, 09:57
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Je hebt hetzelfde geleerd als anders, maar de stof wordt wel moeilijker en uitgebreider. Juist omdat je op de basisschool alles met gemak deed moet je soms nog een beetje leren leren. Genoeg tijd besteden aan je huiswerk, heel veel oefenen, ver van tevoren beginnen met leren.
Bespreek dit eens met je mentor en zoek desnoods bijles of vraag eens om extra uitleg voor Duits. Geef niet gelijk de hoop op. Door je huiswerk steeds bij te houden en het leerwerk te spreiden over langere tijd gaat het voorbereiden van zo'n proefwerk ook makkelijker.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-02-2017, 10:00
RielReijun
RielReijun is offline
Bedankt maar dat verspreiden van leerwerk gaat moeilijk. We hebben geen normale proefwerken meer, we hebben 4 proefwerkweken en wat so's tussen door.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2017, 10:06
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Bedankt maar dat verspreiden van leerwerk gaat moeilijk. We hebben geen normale proefwerken meer, we hebben 4 proefwerkweken en wat so's tussen door.
Dat het niet direct overhoord wordt betekent niet dat je niet vast kunt gaan leren Hou het tempo van de lessen bij, bereid je SO's goed voor en blijf tussendoor ook dingen bijhouden. Heb je in maart een grote toets van Engels of Duits, begin dan nu vast met de woordjes en zinnen doornemen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-02-2017, 10:10
RielReijun
RielReijun is offline
Weet je wat het echt probleem is? Het leren niet. Het overhoren gaat prima, het maken van de toets ook wel (voor mijn gevoel) het terugkrijgen van de cijfers alleen niet.. Heb geen faalangst, maar toch. Het is heel vervelend! Kan het zijn dat ik depressief ben? Ik eet de laatste tijd heel weinig en heb in weinig dingen zin (zoals voetballen en zelfs gamen..)
Of is dat niet het geval?

Laatst gewijzigd op 02-02-2017 om 10:45.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 20:55
Brent1853790
Brent1853790 is offline
Hallo allen,
Ik heb een vraagje is dit een slecht rapport op 2 havo/vwo?

4,8+5,1+5,5 en de rest 6+
Met citaat reageren
Oud 15-03-2017, 23:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Voor welke vakken sta je zo laag?

Hoe hard werk je voor deze cijfers?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-03-2017, 07:34
Ben Strik
Ben Strik is offline
Citaat:
Hallo allen,
Ik heb een vraagje is dit een slecht rapport op 2 havo/vwo?

4,8+5,1+5,5 en de rest 6+
Nee hoor, bij mij op school zeiden ze, de mentoren, dat "je wel zult zien dat je cijfers omlaag zullen gaan". Als je op de basisschool alles met twee vingers in je neus deed, heb je zoals 3line al zei nooit leren leren. Het eerste jaar was de stof nog niet zo verdomd moeilijk en stond je waarschijnlijk overal wel rond een 7 of hoger, dat zal dit jaar wat moeilijker zijn. Maar als je dezelfde leertechnieken blijft gebruiken die je in de eerste ook gebruikte zul je niet dezelfde cijfers halen als in de eerste klas, simpelweg omdat de stof gewoon moeilijker wordt en je daar iets meer moeite voor moet doen.

Maar dat komt allemaal ook wel weer goed, als je maar vertrouwen in je eigen kunnen hebt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Cijfers
ItsJustMe
9 25-02-2012 17:54
Algemene schoolzaken Spui hier je schoolcarrière
Ceridwen
255 25-12-2006 13:03
Algemene schoolzaken Vwo 5 naar het MBO
AlCoHoLLiC
11 30-01-2004 08:13
Algemene schoolzaken Zitten blijven?
Upior
17 15-01-2003 14:04
Psychologie Mijn leven 0-16
Rabbi Daniel
15 28-04-2002 14:13
Psychologie stukje over dyscalculie, 'k snap 't niet...
Verwijderd
22 03-04-2002 12:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.