Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-03-2017, 21:28
kaidenboer
kaidenboer is offline
Hoii, ik zit met een issue en weet niet wat ik moet doen.
Ik zit momenteel in havo 4 met een NG-profiel, wiskunde a, Nlt en Informatica, ik bedacht me een paar weken geleden dat ik echt geneeskunde wil gaan studeren.
Na de havo wil ik vwo doen maar dan heb ik natuurkunde en Duits nodig, ik heb het al besproken met mijn decaan en die zegt dat ik na havo 5 een snelcursus van Duits en Natuurkunde van vwo 4 kan doen, om het op te halen en dan doorstromen naar vwo 5.

Die van Duit moet sowieso maar ik kon ook natuurkunde na mijn vwo doen.
Wat zal ik doen, een cursus natuurkunde na vwo 6 of na havo 5 een cursus natuurkunde en Duits?? (ik heb wiskunde a)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2017, 22:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan je die snelcursus doen tussen eindexamen havo en begin vwo? Dan zou ik dat doen. Als je een jaar verspeelt zou ik ook nog overwegen om volgend jaar weer havo 4 te doen met het goede vakkenpakket.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 08:07
kaidenboer
kaidenboer is offline
Citaat:
Kan je die snelcursus doen tussen eindexamen havo en begin vwo? Dan zou ik dat doen. Als je een jaar verspeelt zou ik ook nog overwegen om volgend jaar weer havo 4 te doen met het goede vakkenpakket.
Die cursus kan na havo 5 en tussen vwo 5 inderdaad maar wordt dat dan niet lastig om twee vakken in een best korte tijd in te halen?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 08:55
Verwijderd
Het is natuurlijk niet alsof je helemaal niets van die vakken afweet, je hebt beiden op de HAVO toch al gehad? Ik zou het gewoon proberen. Als je nu al bang bent voor een grote workload dan kun je misschien je keuze voor geneeskunde heroverwegen. Want dat is jarenlang heel veel studeren. Niet per sé de moeilijkste studie in de zin van zwaar wetenschappelijk of theoretisch/abstract (ook niet de gemakkelijkste overigens) maar qua hoeveelheid wel één van de extreemste, voor zover ik dat kan inschatten.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 09:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Vergeet niet dat je na je eindexamen veel eerder klaar bent dan dat normaal het einde van het schooljaar is. Je hebt pakweg van begin juni tot eind augustus, dat is drie maanden. Normaal heb je denk ik hooguit drie uur Duits of natuurkunde in de week en als je al kennis van de havo hebt, lijkt het me wel haalbaar. Als het dat niet zou zijn, biedt je school het ook niet aan lijkt me.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 11:04
kaidenboer
kaidenboer is offline
Citaat:
Vergeet niet dat je na je eindexamen veel eerder klaar bent dan dat normaal het einde van het schooljaar is. Je hebt pakweg van begin juni tot eind augustus, dat is drie maanden. Normaal heb je denk ik hooguit drie uur Duits of natuurkunde in de week en als je al kennis van de havo hebt, lijkt het me wel haalbaar. Als het dat niet zou zijn, biedt je school het ook niet aan lijkt me.
Van natuurkunde heb ik alleen de kennis van 3 vwo omdat ik het niet heb gekozen in havo 4 en 5
Met citaat reageren
Oud 21-03-2017, 11:57
Verwijderd
Je denkt in problemen. Houd daar eens mee op.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2017, 15:06
kaidenboer
kaidenboer is offline
Citaat:
Vergeet niet dat je na je eindexamen veel eerder klaar bent dan dat normaal het einde van het schooljaar is. Je hebt pakweg van begin juni tot eind augustus, dat is drie maanden. Normaal heb je denk ik hooguit drie uur Duits of natuurkunde in de week en als je al kennis van de havo hebt, lijkt het me wel haalbaar. Als het dat niet zou zijn, biedt je school het ook niet aan lijkt me.
Ja dat is zo, thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Geneeskunde, Havo E&M..
haly4
21 05-01-2017 18:52
Studeren Geneeskunde met HAVO?
hoiheydoei
6 29-10-2016 16:27
Studeren tandart
johane
1 21-09-2014 15:23
Studeren Instromen op Geneeskunde???
lil me
9 14-07-2005 09:37
Algemene schoolzaken Geneeskunde met HAVO? (na het HBO?)
aniki
24 23-04-2005 17:52
Algemene schoolzaken van de havo naar het WO
xxxemmyxxx
7 08-03-2002 08:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.