Oud 08-04-2017, 19:19
Meesvp
Meesvp is offline
Goedendag,

Ik studeer momenteel als ICT Beheerder op het MBO, waar ik nu in het eerste jaar zit. Al lange tijd twijfel ik of ik deze opleiding wel echt leuk vind en of ik niet beter iets anders kan gaan zoeken. Gisteren hadden we een presentatie over wat er ging gebeuren en wat er verwacht wordt in het 2e jaar van deze opleiding, en ik werd niet echt overtuigd. Mijn bedoeling is dat ik hierna HBO wil gaan studeren, dus dat zou betekenen dat ik nog 2 jaartjes moet om een MBO-4 diploma op zak te krijgen. Nu lijkt het me een beter idee om voor het HAVO diploma te gaan. zodat ik daarna naar het HBO kan gaan, waar ik wellicht een betere studiekeuze kan maken. Wat betreft andere opleidingen op het MBO heb ik niet veel interesse. Bovendien ben ik momenteel 17 jaar, en wordt ik 18 tegen de tijd dat het volgende schooljaar gaat beginnen.

Lang verhaal, korte vraag; is het een verstandige keuze om voor HAVO te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2017, 19:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al gekeken of het misschien mogelijk is je MBO opleiding versneld af te ronden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2017, 19:27
Meesvp
Meesvp is offline
Citaat:
Heb je al gekeken of het misschien mogelijk is je MBO opleiding versneld af te ronden?
Ik had al gekeken inderdaad, maar dit is helaas niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 08:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja dan moet je eerst maar eens op een vavo school in de buurt vragen hoe lang de havo gaat duren, en of je de juiste kwalificatie daar al voor hebt (heb je bijv vmbo-t gedaan en wat is je huidige mbo niveau). Het zou namelijk best kunnen dat de havo net zo lang duurt voor je op het hbo zit. En weet je al welke hbo opleiding je wil gaan doen?
__________________