Oud 08-04-2017, 19:19
Meesvp
Meesvp is offline
Goedendag,

Ik studeer momenteel als ICT Beheerder op het MBO, waar ik nu in het eerste jaar zit. Al lange tijd twijfel ik of ik deze opleiding wel echt leuk vind en of ik niet beter iets anders kan gaan zoeken. Gisteren hadden we een presentatie over wat er ging gebeuren en wat er verwacht wordt in het 2e jaar van deze opleiding, en ik werd niet echt overtuigd. Mijn bedoeling is dat ik hierna HBO wil gaan studeren, dus dat zou betekenen dat ik nog 2 jaartjes moet om een MBO-4 diploma op zak te krijgen. Nu lijkt het me een beter idee om voor het HAVO diploma te gaan. zodat ik daarna naar het HBO kan gaan, waar ik wellicht een betere studiekeuze kan maken. Wat betreft andere opleidingen op het MBO heb ik niet veel interesse. Bovendien ben ik momenteel 17 jaar, en wordt ik 18 tegen de tijd dat het volgende schooljaar gaat beginnen.

Lang verhaal, korte vraag; is het een verstandige keuze om voor HAVO te gaan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2017, 19:21
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je al gekeken of het misschien mogelijk is je MBO opleiding versneld af te ronden?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 08-04-2017, 19:27
Meesvp
Meesvp is offline
Citaat:
Heb je al gekeken of het misschien mogelijk is je MBO opleiding versneld af te ronden?
Ik had al gekeken inderdaad, maar dit is helaas niet mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 08:57
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Tja dan moet je eerst maar eens op een vavo school in de buurt vragen hoe lang de havo gaat duren, en of je de juiste kwalificatie daar al voor hebt (heb je bijv vmbo-t gedaan en wat is je huidige mbo niveau). Het zou namelijk best kunnen dat de havo net zo lang duurt voor je op het hbo zit. En weet je al welke hbo opleiding je wil gaan doen?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 09-04-2017, 11:10
Meesvp
Meesvp is offline
Citaat:
Tja dan moet je eerst maar eens op een vavo school in de buurt vragen hoe lang de havo gaat duren, en of je de juiste kwalificatie daar al voor hebt (heb je bijv vmbo-t gedaan en wat is je huidige mbo niveau). Het zou namelijk best kunnen dat de havo net zo lang duurt voor je op het hbo zit. En weet je al welke hbo opleiding je wil gaan doen?
Ik had al een beetje rondgekeken, de havo zal 2 jaar moeten duren, dus uiteindelijk maakt het geen verschil meer in jaren of ik nou havo ga doen of deze opleiding afmaak. Ik heb mijn VMBO-T diploma en deze opleiding is niveau 4. Als het goed is voldoe ik aan de kwalificaties, ik heb in ieder geval nog tot juli om me in te schrijven bij de vavo school, dus ik heb nog tijd. Helaas weet ik nog niet welke HBO opleiding ik zou willen gaan doen, ik moet het nog even goed uitzoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Gestopt met mbo terug naar havo?
dailysmoker101
3 11-10-2011 08:52
Studeren studeren met beperkingen. Uitdaging vs. haalbaarheid
Verwijderd
2 20-02-2011 11:12
Algemene schoolzaken stoppen met opleiding
harveydwijs2
10 17-01-2011 08:49
Studeren Stoppen maar 17?
Marjoleeeeinn
11 14-01-2011 14:16
Studeren Stoppen met MBO, HAVO gaan doen?
Diviance
7 11-03-2010 16:08
Studeren stoppen met MBO op je 17e.
r0bindr0st
4 05-03-2008 06:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.