Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-03-2015, 12:33
Somegras
Somegras is offline
Hallo allemaal,

Graag zou ik bij het begin willen beginnen, afgelopen jaar ben ik begonnen aan een nieuwe opleiding en dit uiteraard met een geheel nieuwe klas. Ik had vanaf het begin al een erg hechte ban met één iemand we doen erg veel dingen samen. Ik beschouw hem nu dus ook als een echte beste vriend en ik denk hij mij ook wel. Nu zitten er natuurlijk ook andere mensen in de klas waarmee wij erg veel omgaan maar er is één iemand waar ik echt niet weet wat ik ermee aan moet.

In het begin van het jaar deed hij zich voor als een vriend van mij maar ik heb hem nooit echt aardig gevonden, ik heb aardig wat hevige discussies met hem gehad omtrent zijn gedrag en zijn doen en laten. Mijn beste vriend nam het destijds voor hem op door tegen mij te vertellen dat ik een tandje terug moest doen. Ik deed dit ook omdat mijn beste vriend iets vraagt en als echte vrienden vind ik ook dat je dat soort dingen dan serieus in behandeling moet nemen. Nu werd ook mijn vriend een keer aardig benadeelt door deze persoon en er speelde een tijdje een soort stille oorlog.

De afgelopen maand trekken ze steeds meer met elkaar op, ik vind dit allemaal prima maar ik merk dat deze persoon nu afstand probeert te creeeren tussen mij en mijn beste vriend. Ik ben de afgelopen weken ook al aardig boos geworden op hem over een aantal zaken en mijn beste vriend blijft in deze situaties ook wel redelijk neutraal. Deze week is voor mij toch wel even de druppel, constant probeert hij mij weer buiten te sluiten en ik ben een aantal keren flink boos geworden, vandaag kreeg ik hierop als antwoord van deze persoon: "Ach, hij is bang dat ik zijn 'vriendje' afpak'''

Ik wil echt niet dat een onplezierige tijd op school, we hebben immers niet een al te geweldige klas. Ik weet niet echt wat ik ermee aan moet, als ik er iets van zeg komt het misschien jaloers over terwijl als ik zwijg dat het alleen maar erger word, en mijn gevoel blijft ook zeggen dat deze persoon ook niet te vertrouwen is en bijna al zijn 'relaties' verwaarloosd en kapot maakt, ik voel dat hij nu tussen ons in wringt en ik weet dan ook bijna zeker dat hij mijn beste vriend ook weer in de steek zal laten naar een langere tijd. Anderen bevestigen ook dat hij voorgaande vriendschappen etc. heeft verwaarloosd of kapot heeft gemaakt en eigenlijk geen enkele band die hij gehad heeft redelijk stand houdt.

Ik hoop dat iemand mij met deze situatie kan helpen...

Alavast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-03-2015, 12:37
Verwijderd
Dude negeren.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2015, 12:41
Somegras
Somegras is offline
Dat probeer ik dus al maanden maar hij werkt op het moment echt op mijn zenuwen.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2015, 12:57
Verwijderd
Daarom dus. Gewoon geen aandacht aan besteden. En wat die vriend met hem doet is verder niet jouw zaak.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2015, 13:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Als deze persoon al zijn vriendschappen op den duur kapotmaakt of verwaarloost zie ik geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2015, 14:22
Somegras
Somegras is offline
Toch vind ik het lastig aangezien hij mijn beste vriend is en ik wil niet dat er iets vervelends met hem gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2015, 09:42
Smaug
Avatar van Smaug
Smaug is offline
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt. Probeer je niet te druk te maken over die gast; als je beste vriend echt je beste vriend is dan laat hij je niet vallen. Als hij dat wel doet, dan ben je beter af zonder die persoon (zoals in mijn ervaring het geval was). Het is vervelend, ik weet het, maar uiteindelijk komt alles wel weer op z'n pootjes terecht, mét of zonder je beste vriend. Succes!
__________________
"A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early, he arrives precisely when he means to"
Met citaat reageren
Oud 08-03-2015, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Toch vind ik het lastig aangezien hij mijn beste vriend is en ik wil niet dat er iets vervelends met hem gebeurd.
Dan moet je het vooral lastig blijven vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2015, 20:26
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Toch vind ik het lastig aangezien hij mijn beste vriend is en ik wil niet dat er iets vervelends met hem gebeurd.
Dat is niet jouw verantwoordelijkheid.

Ik zou hooguit waarschuwen, wachten tot het stukloopt en dan zonder te veel drama de vriendschap weer oppakken. Mensen moeten hun eigen fouten maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Zeker de moeite waard om dit te lezen!
Je89
12 26-10-2014 14:10
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Verhalen & Gedichten Wilt u dit even keuren
lestat080
14 29-03-2004 21:30
Verhalen & Gedichten [verhaal] Het liefdesspel
Bikinie-meisje
20 01-04-2003 16:13
Psychologie Onderwerp kan ik het geven ? een verhaal over een bij voorbaat verneukt leven ofzo
Waarom?
2 02-02-2002 16:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.