Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2005, 21:28
-(L)-
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-03-2005 @ 22:18 :
ja ik ga ook maar weer es beginnen.

en omg ik moet zo erg sporten maar ik wil niet naar de sportschool. het liefst had ik wat apparaten thuis maar dat gaat nie
Succes!
Kheb je nog nooit in dit topic gezien (geloof ik). Hoeveel wil je afvallen enzo?
Oud 11-03-2005, 21:36
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
12.00 2 stukjes bruin brood met een dunne laag pindakaas
14.00 4 paaseitjes
16.00 Banaan
17.00 Avondeten (boerenkool en als toetje een klein bakje perzikyoghurt)
20.00 Handje chips
21.00 2 crackers met kaas
22.00 Appel


Mijn doel is om gezonder & regelmatiger te gaan eten + meer drinken (heb vandaag 2 glazen dubbelfris op en 1 glas roosvicee thats it )
__________________
tokkerdetoktok
Oud 11-03-2005, 21:38
Mara
Mara is offline
Citaat:
kakelkip schreef op 11-03-2005 @ 22:36 :
12.00 2 stukjes bruin brood met een dunne laag pindakaas
14.00 4 paaseitjes
16.00 Banaan
17.00 Avondeten (boerenkool en als toetje een klein bakje perzikyoghurt)
20.00 Handje chips
21.00 2 crackers met kaas
22.00 Appel


Mijn doel is om gezonder & regelmatiger te gaan eten + meer drinken (heb vandaag 2 glazen dubbelfris op en 1 glas roosvicee thats it )
Hoo, dit is niet goed!!

1) Waar is je ontbijt?
2) Waarom eet je maar 2 boterhammen? Probeer 's 5!
3) Paaseitjes zijn natuurlijk niet goed he.
4) Chips is ook niet goed
5) Kaas, volvet of 20+

Je verdeling is wel goed, alhoewel je vóór 12uur ook moet eten! Probeer 's een schema op te stellen met 5 boterhammen, ontbijt, mager beleg en fruit en post dat hier
Oud 11-03-2005, 21:41
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 22:26 :
Ja, is wel beter, veel minder vet. Is ook veel lekkerder
Baal alleen een beetje dat ik 't niet bij één plakje heb kunnen houden, er schijnt altijd weer een twééde erachteraan te moeten. Daar wil ik zo graag vanaf.
Kun je niet twee dunnere plakjes nemen?
Oud 11-03-2005, 21:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kakelkip schreef op 11-03-2005 @ 22:36 :
12.00 2 stukjes bruin brood met een dunne laag pindakaas
14.00 4 paaseitjes
16.00 Banaan
17.00 Avondeten (boerenkool en als toetje een klein bakje perzikyoghurt)
20.00 Handje chips
21.00 2 crackers met kaas
22.00 Appel


Mijn doel is om gezonder & regelmatiger te gaan eten + meer drinken (heb vandaag 2 glazen dubbelfris op en 1 glas roosvicee thats it )
Sorry, maar dit is echt veel te weinig. Als je gezonder en regelmatiger wil eten, ben je in dit topic op de goede plek .

Hoeveel weeg je, hoe lang ben je en wil je afvallen, aankomen of op gewicht blijven?

Er wordt aangeraden minstens 6 boterhammen te eten overdag. Zoals je zelf ook wel ziet snoep je tussendoor. Het is helemaal niet gek dat je hier trek in krijgt, omdat je te weinig eet. Daarnaast is het belangrijk om goed te ontbijten. Omdat je 's nachts veel verbrandt, heeft je lichaam 's ochtends weer energie nodig om de dag door te komen en beginnen.
Wat overgens wel goed is, is dat je fruit eet.

Bv:

na opstaan:
2 boterhammen of yoghurt met havermout/muesli

11 uur:
appel/banaan

13 uur:
2 boterhammen met iets

15 uur:
2 boterhammen

avondeten:
groente, aardappels/pasta rijst, vlees

20 uur:
fruit, yoghurt oid

2 uur voordat je gaat slapen kun je beter niets meer eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 11-03-2005 om 21:44.
Oud 11-03-2005, 21:46
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-03-2005 @ 22:41 :
Kun je niet twee dunnere plakjes nemen?
Ach, bedoeling is eigenlijk helemaal níet he Maar 1 plakje, daar ga ik me niet druk om maken. En ik ben bang dat als ik 2 dunne plakjes neem dat ik dan denk 'ach, weinig, 3e plakje kan ook wel' .. ik weet niet.


Oh, en trouwens, frustratie hier. Vetpercentage van 32%, in 4 weken sporten 4% omhoog gegaan
Oud 11-03-2005, 21:48
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 22:46 :
Ach, bedoeling is eigenlijk helemaal níet he Maar 1 plakje, daar ga ik me niet druk om maken. En ik ben bang dat als ik 2 dunne plakjes neem dat ik dan denk 'ach, weinig, 3e plakje kan ook wel' .. ik weet niet.
Maar als je het dan toch neemt en weet dat er nog een tweede gaat komen...bij mij werkt het vaak (niet altijd) wel als ik twee keer een kleiner beetje neem...soms denk ik dan idd "ach, kan nog wel wat er bij", maar lang niet altijd en dat scheelt dan toch weer.
Oud 11-03-2005, 21:49
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 22:25 :
Hey meid! Lang niet gezien hier!

Kom op, je kan best naar de sportschool. Ik snap (als ik 't goed heb) waarom je niet wil, maar ga gewoon. Gewoon negeren die mensen daar Jíj sport, jíj bent goed bezig!
Hehe ja maar het is weer es nodig

ga gewoon, lekker makkelijk!

Ik ben trouwens helemaal omgedraaid door oprah gister haha
Oud 11-03-2005, 21:50
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 11-03-2005 @ 22:28 :
Succes!
Kheb je nog nooit in dit topic gezien (geloof ik). Hoeveel wil je afvallen enzo?
Dank je.
Ik was hier een heeeeeele lange tijd terug.
Enne 10 kilo?
Oud 11-03-2005, 21:51
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-03-2005 @ 22:49 :
Hehe ja maar het is weer es nodig

ga gewoon, lekker makkelijk!

Ik ben trouwens helemaal omgedraaid door oprah gister haha
Ohja, dat heb ik ook gezien ja
Uber-extreem.

En hup, jij, kleren bij elkaar zoeken zodat 't klaarligt zodat je heenkan. Zelfs ík ga heen
Oud 11-03-2005, 21:52
kakelkip
Avatar van kakelkip
kakelkip is offline
Ok tnx voor de replies enzo

Ik werd pas om half 12 wakker vandaar dat mijn ontbijt wat verdwenen is

Ik ben 1.68 en ben iets van 70 kg (hebben geen weegschaal in huis, aan de ene kant erg fijn zodat ik geen obsessie ofzo ga ontwikkelen maar ik heb dus geen idee hoe zwaar ik precies ben)

Ik sport sinds kort weer 1 keer in de week en daarnaast wil ik ook een aantal keren in de week fietsen (ik heb een hekel aan lopen ivm met een snel overgeirriteerd stuitje )

Ik wil dus:
1- regelmatiger eten
2- meer (gezond) eten
3- minder zoetigheid
4- meer bewegen
5- meer drinken
__________________
tokkerdetoktok
Oud 11-03-2005, 21:52
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Jah dat was leuk he oprah? Ik heb de tweede helft gemist maar ja. Die ene vrouw was vettt veel afgevallen. Oprah is wel inspirerend..
Oud 11-03-2005, 21:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
kakelkip schreef op 11-03-2005 @ 22:52 :
Ok tnx voor de replies enzo

Ik werd pas om half 12 wakker vandaar dat mijn ontbijt wat verdwenen is

Ik ben 1.68 en ben iets van 70 kg (hebben geen weegschaal in huis, aan de ene kant erg fijn zodat ik geen obsessie ofzo ga ontwikkelen maar ik heb dus geen idee hoe zwaar ik precies ben)

Ik sport sinds kort weer 1 keer in de week en daarnaast wil ik ook een aantal keren in de week fietsen (ik heb een hekel aan lopen ivm met een snel overgeirriteerd stuitje )

Ik wil dus:
1- regelmatiger eten
2- meer (gezond) eten
3- minder zoetigheid
4- meer bewegen
5- meer drinken
Ok, goed streven. Nou, doe wat met de tips zou ik zeggen, daarmee kan je al een vrij goed schema in elkaar zetten
Oud 11-03-2005, 22:02
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 22:51 :
Ohja, dat heb ik ook gezien ja
Uber-extreem.

En hup, jij, kleren bij elkaar zoeken zodat 't klaarligt zodat je heenkan. Zelfs ík ga heen
oja het probleem voor mij is trouwens dat ik sochtends wil sporten voor school en dat gaat niet echt want dan zijn ze nog niet open


je bent wel echt het juffie hier trouwens he haha
Oud 11-03-2005, 22:03
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-03-2005 @ 23:02 :
oja het probleem voor mij is trouwens dat ik sochtends wil sporten voor school en dat gaat niet echt want dan zijn ze nog niet open


je bent wel echt het juffie hier trouwens he haha
Waarom wil je dan 's ochtends?
Oud 11-03-2005, 22:05
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 11-03-2005 @ 23:03 :
Waarom wil je dan 's ochtends?
omdat ik savonds veel (en onregelmatig) werk

edit: dus kan je beter zelf iets in huis hebben
Oud 11-03-2005, 22:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 11-03-2005 @ 23:05 :
omdat ik savonds veel (en onregelmatig) werk

edit: dus kan je beter zelf iets in huis hebben
Ahzo.

Ik zelf werk ook 's avonds, ook vrij onregelmatig (als in niet duidelijk welke dat nú weer, tijden wel regelmatig) maar ik heb gewoon onbeperkt fitness (mag elke dag heen) en ga dan 's avonds als ik níet hoef te werken. Dat werkt voor mij 't beste
Oud 11-03-2005, 22:09
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ja je werkt toch ook bij de c1000

nouja ik denk nog wel ff erover.
Oud 12-03-2005, 03:56
Verwijderd
Ik vandaag, op zich wel tevreden, al heb ik wel een behoorlijk gat... kon niet anders, moest werken met de Gm (general manager) en ik weet niet hoe hij er tegen aan kijkt als ik ff achter de staffdeur spring om wat te eten.. dus maar niet gedaan... (voor de rest zijn de managers buiten werk mijn vrienden dus mjah )

09:00 rainsin bran met 125 ml halvolle melk, 1bb m halva jam, thee
11:00 210ml vanille cappuccino
12:00 1 bb m halva jam, 1 bb m sandwichspread, 175g magere fruityoghurt, water
14:00 1 bb m halva jam, water
16:45 60g volkoren spaghetti (droog) met rode saus, 1/2 kopje soepgroenten, 120g gebakken ui in 1/2 el olijfolie, water
22:00 grapefruit, water
23:00 1 bb m ham en mosterd
24:00 7 sodacrackertjes met een mix van tonijn/ui/1 el mayo, water

Die snack om 24:00: ik had zin in iets 'lekkers' en ik heb dus dit in mekaar geflutst, in totaal kwam dat op 200 cal... von dhet op zich wel okey, de light mayo was op, maar de tonijn enzo zitten ook goede dingen in, bovendien ben ik nog ongeveer anderhalf uur op...

Ik geloof dat ik vandaag op iets van 1750 cal zit ofzo? I dunno, heb wel gewerkt en ben veel op m'n benen geweest dus ben wel tevreden.
Oud 12-03-2005, 05:34
Verwijderd
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Oud 12-03-2005, 07:31
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 06:34 :
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Goed!! En nu volhouden

En bij oprah: Dat kleine vrouwtje die zoveel was afgevallen? Wat zag zíj er lelijk gespierd uit zeg! Ik zou bijna denken dat ze wat geslikt heeft om dat te kweken...
En die dikke man die zoveel was afgevallen vond ik echt geweldig Echt super knap.
Oud 12-03-2005, 08:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 06:34 :
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Het mooiste van dit vind ik nog dat je jezelf geweldig voelt ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 12-03-2005, 10:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 06:34 :
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Cool Goed gedaan
Oud 12-03-2005, 10:54
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 11-03-2005 @ 20:21 :
Hmm in dat geval heb ik me vergist. Maar ik krijg een donkerbruin vermoeden.... kijk eens even wat het chocopasta etiket zegt over transvetzuren...

Wat verder voor mij persoonlijk in het voordeel van pindakaas pleit: De hoeveelheid vetoplosbare vitaminen die het levert
Zat een half gram transvet in per 100 gram...
maar ik snap ook nog steeds niet waarom transvet nu erger is dan gewoon verzadigd vet . Het is toch gewoon vet dat eerst onverzadigd was en nu verzadigd?

@ darkside: en je woont in Groningen? Als je naar de pizzaria gaat, ga je dan naar Napoli (zou logisch zijn)? Daar schijnen ze namelijk heel lekkere vegetarische lasagne te hebben Misschien een idee voor als je nog eens met een groep uit eten gaat.

Laatst gewijzigd op 12-03-2005 om 11:07.
Oud 12-03-2005, 11:07
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 06:34 :
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Oud 12-03-2005, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 12-03-2005 @ 12:07 :
Precies!
Oud 12-03-2005, 11:14
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
We zullen maar zwijgen over wat ik gisteren nog allemaal gegeten heb . Vandaag weer vol goede moed begonnen ...
11.30 : 2 beschuitjes met een sinaasappel (+-120cal)

12.30 : 200 gram aardappelen met 2 tomaten en 150 gram kippefilet.

IK zou graag weer gaan sporten (fitnessen), niet alleen om te vermageren maar gewoon om een beetje conditie te krijgen maar het is allemaal zo duur
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 12-03-2005, 11:31
Verwijderd
Als ik een hele grove schatting moet maken over wat ik gister heb gegeten zou ik zeggen tussen de 1500 en de 2500 kcal
Oud 12-03-2005, 11:31
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 12-03-2005 @ 12:14 :
IK zou graag weer gaan sporten (fitnessen), niet alleen om te vermageren maar gewoon om een beetje conditie te krijgen maar het is allemaal zo duur
Hardlopen is geen optie? Kost je, behalve goede hardloopschoenen en sportkleren, niets.
Oud 12-03-2005, 11:39
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 06:34 :
Ik kom net uit de kroeg en het wordt al licht boven Groningen. De hele nacht dus doorgehaald. Alleen een of ander klein glaasje met een giftig blauw mengsel gehad als welkomstdrankje en de rest van de nacht alleen maar cola light. Mag ik nu stiekem een beetje trots zijn op mezelf?

En ik wil jullie ook hartelijk bedanken dat jullie me zo ver hebben gekregen.

Nu ga ik mijn bed opzoeken. Ik voel me geweldig
Wow, dat had ik nou niet verwacht !
En wat heb je gegeten trouwens?
Oud 12-03-2005, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 12-03-2005 @ 12:39 :
Wow, dat had ik nou niet verwacht !
En wat heb je gegeten trouwens?
Voorgerecht: garnalencocktail
Hoofdgerecht: gamba's met cocktailsaus en wat dingetjes
Nagerecht: poffertjes met stukjes appel
En dan nog een paar frietjes
Oud 12-03-2005, 11:42
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 12:31 :
Als ik een hele grove schatting moet maken over wat ik gister heb gegeten zou ik zeggen tussen de 1500 en de 2500 kcal
Heb je overdag dan zo weinig gegeten? Want 1500 lijkt me wat weinig. Maar als je rond de 2500 zit voor een keer, dan is dat idd prima.
Oud 12-03-2005, 11:44
-(L)-
Een hele tijd terug (paar topics terug ofzo? ) heeft iemand hier eens een link gepost met allemaal sporten en hoeveel ckal je ermee verbrandt. Weet iemand die link nog? Ik wil namelijk graag weten hoeveel ik ongeveer verbrandt met een uur paardrijden.
Oud 12-03-2005, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 12-03-2005 @ 12:42 :
Heb je overdag dan zo weinig gegeten? Want 1500 lijkt me wat weinig. Maar als je rond de 2500 zit voor een keer, dan is dat idd prima.
Probleem is dat ik het niet heel goed bijgehouden heb gister
Oud 12-03-2005, 11:48
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ja ik wil die site ook wel
Lopen is niet echt een optie , alleen vind ik het doodsaai en hou ik het geen 5 minuten vol... Op een loopband vind ik het nog leuk maar op straat ...
Ik geloof dat het goedkoopst hier een 20 beurtenkaart is voor80 euro, dus heb ik normaal na morgen wel genoeg geld.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 12-03-2005, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 12-03-2005 @ 12:44 :
Een hele tijd terug (paar topics terug ofzo? ) heeft iemand hier eens een link gepost met allemaal sporten en hoeveel ckal je ermee verbrandt. Weet iemand die link nog? Ik wil namelijk graag weten hoeveel ik ongeveer verbrandt met een uur paardrijden.
Ik stelde die vraag laatst ook, alleen toen wist niemand het meer. Na (lang) zoeken heb ik hem gevonden:
http://www.sportstudio-do-it.nl/spor...everbruik.html

Oud 12-03-2005, 11:49
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 12:44 :
Probleem is dat ik het niet heel goed bijgehouden heb gister
Oh zo. Ja als je overdag bijna niks gegeten zou hebben dan zou je wel op 1500 kunnen uitkomen, maar dat zou dan wel heel slecht zijn (slechte verdeling, en wat je gegeten hebt 's avonds is ook niet echt het gezondste).
Maar dat van dat bier vind ik iig echt , ik had niet gedacht dat dat je zou lukken

Wat heb je vandaag gegeten? (Niet gaan bezuinigen he )
Oud 12-03-2005, 11:51
-(L)-
Bedankt sneeuwvlokje! Die link zocht ik
Oud 12-03-2005, 11:51
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hallo iedereen!

Ik zit eigenlijk met een probleem. Ik heb een tijd lang heel erg gedieet. Ik at bijna nix op een dag en dronk heel erg veel water. Ik ben toen zo'n 7/8 kilo afgevallen. Echter, nu lijkt het alsof ik niet meer kan stoppen. Het is zo moeilijk om weer een 'normaal' eetpatroon vol te houden. Want ik merk het, al mijn broeken zakken af en iedereen zegt dat ik té dun ben. Nu wil ik dus wel wat aankomen, maar alleen ben ik nog een beetje bang zeg maar voor weer normaal te eten. Weten jullie hoe ik op een gezonde manier een beetje aan kan komen? Het klinkt allemaal heel raar allemaal, dieten en dan weer stoppen enzo, maar ik wil niet doorslaan snappen jullie? Hoop dat jullie goede reacties hebben! Kusjes
Oud 12-03-2005, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 12-03-2005 @ 12:51 :
Hallo iedereen!

Ik zit eigenlijk met een probleem. Ik heb een tijd lang heel erg gedieet. Ik at bijna nix op een dag en dronk heel erg veel water. Ik ben toen zo'n 7/8 kilo afgevallen. Echter, nu lijkt het alsof ik niet meer kan stoppen. Het is zo moeilijk om weer een 'normaal' eetpatroon vol te houden. Want ik merk het, al mijn broeken zakken af en iedereen zegt dat ik té dun ben. Nu wil ik dus wel wat aankomen, maar alleen ben ik nog een beetje bang zeg maar voor weer normaal te eten. Weten jullie hoe ik op een gezonde manier een beetje aan kan komen? Het klinkt allemaal heel raar allemaal, dieten en dan weer stoppen enzo, maar ik wil niet doorslaan snappen jullie? Hoop dat jullie goede reacties hebben! Kusjes
Ben jij niet dezelfde persoon die een tijdje terug een topic heeft geopend met de naam 'Anorexia'? Volgensmij hebben we je toen al gewaarschuwd dat het mis zou gaan als je niets aan je eetgedrag zou doen. Jammer dat het niet gelukt is toen. Maar wel goed dat je nu inziet dat je fout bezig bent en dat je er iets aan wil doen!

Mag ik weten wat nu je lengte / gewicht is, en in hoeveel tijd je die 7/8 kilo bent afgevallen?
Oud 12-03-2005, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 12-03-2005 @ 12:49 :
Oh zo. Ja als je overdag bijna niks gegeten zou hebben dan zou je wel op 1500 kunnen uitkomen, maar dat zou dan wel heel slecht zijn (slechte verdeling, en wat je gegeten hebt 's avonds is ook niet echt het gezondste).
Maar dat van dat bier vind ik iig echt , ik had niet gedacht dat dat je zou lukken

Wat heb je vandaag gegeten? (Niet gaan bezuinigen he )
Nee, ik ga vandaag niet bezuinigen. Sowieso vind ik het helemaal niet erg wat ik gisteravond gegeten heb. Als het niet te vaak voorkomt vind ik dat dat een keer moet kunnen. Bovendien kan dat volgens mij helemaal niet veel kwaad voor een keertje als je de rest van de dag normaal eet.

Ik heb vanochtend een boterham met halfvolle boter gegeten en toen weer gaan slapen. Net ff 2 boterhammen met halfvolle boter en een beker karnemelk gehad.
Oud 12-03-2005, 11:59
-(L)-
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 12-03-2005 @ 12:51 :
Hallo iedereen!

Ik zit eigenlijk met een probleem. Ik heb een tijd lang heel erg gedieet. Ik at bijna nix op een dag en dronk heel erg veel water. Ik ben toen zo'n 7/8 kilo afgevallen. Echter, nu lijkt het alsof ik niet meer kan stoppen. Het is zo moeilijk om weer een 'normaal' eetpatroon vol te houden. Want ik merk het, al mijn broeken zakken af en iedereen zegt dat ik té dun ben. Nu wil ik dus wel wat aankomen, maar alleen ben ik nog een beetje bang zeg maar voor weer normaal te eten. Weten jullie hoe ik op een gezonde manier een beetje aan kan komen? Het klinkt allemaal heel raar allemaal, dieten en dan weer stoppen enzo, maar ik wil niet doorslaan snappen jullie? Hoop dat jullie goede reacties hebben! Kusjes
Goed dat je er nu iets aan wil gaan veranderen . Ik weet niet of het inderdaad klopt wat Sneeuwvlokje zegt (dat je al langere tijd hiermee bezig bent), maar als dat zo is en 't lukt je zelf niet gezond te gaan eten is 't misschien handig professionele hulp erbij te halen. Ik weet dat dat niet makkelijk is, maar dat lijkt me wel 't beste. Verder vraag ik me net als Sneeuwvlokje af hoeveel je nu weegt, wat je lengte is etc. etc.
Oud 12-03-2005, 12:02
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 12-03-2005 @ 12:58 :
Nee, ik ga vandaag niet bezuinigen. Sowieso vind ik het helemaal niet erg wat ik gisteravond gegeten heb. Als het niet te vaak voorkomt vind ik dat dat een keer moet kunnen. Bovendien kan dat volgens mij helemaal niet veel kwaad voor een keertje als je de rest van de dag normaal eet.

Ik heb vanochtend een boterham met halfvolle boter gegeten en toen weer gaan slapen. Net ff 2 boterhammen met halfvolle boter en een beker karnemelk gehad.
Oke, dan is 't goed. Het komt namelijk ook wel eens voor dat iemand de dag erna gaat bezuinigen, en dat is niet echt de bedoeling aangezien je metabolisme dan omlaag gaat.
Zeker is het niet erg als je een keer wat ongezonder eet, zelf doe ik dat ook zo'n 1x per maand, moet kunnen voor een keer.
Wat je hebt gegeten vandaag is trouwens wel ok, alleen kan je beter becel oid gebruiken voor op brood. Verder weet ik niet precies wat er in karnemelk zit, maar als het ongeveer 't zelfde is als magere (of eventueel) halfvolle melk, dan kan dat wel.
Oud 12-03-2005, 12:05
Verwijderd
De meeste karnemelk bevat tussen de 25 en 35 kcal per 100 ml, dus het is vergelijkbaar met magere melk.

Edit: Ik vind karnemelk wel ontzettend ranzig
Oud 12-03-2005, 12:15
-(L)-
Ik kan me herinneren dat ik 't vroeger best lekker vond. Ik wist niet er zo weinig calorieen inzaten trouwens. Alweer een idee erbij om ook eens mee te brengen uit de supermarkt
Oud 12-03-2005, 12:20
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Hoi

alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Ummmmm, ik weeg nu 52 kilo en k ben 1.77m. Zelf vind ik dat eigenlijk niet zo fijn om op het internet te gooien, ivm vergelijkingen die andere mensen hiermee gaan maken. Dus sorry, maar mijn eetpatroon ziet er nu als volgt uit, op een doordeweekse dag naar school dus:

7.15: appel + klein kommetje muesli
12.15: 2 dunne sneetjes roggebrood op elkaar met vlees ertussen
18.00: avondeten; dat bestaat uit een stukje vlees, 1 aardappel en groenten.

Zelf vind ik dat ik avondeten heel erg goed eet. Veel groenten enzo. Maar ik geloof dat als je bij wilt komen, je veel brood moet eten? Na ja, ik houd jullie reacties in de gaten
Oud 12-03-2005, 12:39
-(L)-
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 12-03-2005 @ 13:20 :
Hoi

alvast bedankt voor jullie snelle reacties! Ummmmm, ik weeg nu 52 kilo en k ben 1.77m. Zelf vind ik dat eigenlijk niet zo fijn om op het internet te gooien, ivm vergelijkingen die andere mensen hiermee gaan maken. Dus sorry, maar mijn eetpatroon ziet er nu als volgt uit, op een doordeweekse dag naar school dus:

7.15: appel + klein kommetje muesli
12.15: 2 dunne sneetjes roggebrood op elkaar met vlees ertussen
18.00: avondeten; dat bestaat uit een stukje vlees, 1 aardappel en groenten.

Zelf vind ik dat ik avondeten heel erg goed eet. Veel groenten enzo. Maar ik geloof dat als je bij wilt komen, je veel brood moet eten? Na ja, ik houd jullie reacties in de gaten
Je hebt een BMI van 16,9, veel te laag dus. Een gezond BMI ligt tussen de 18,5 en 25, maar liefst tussen 20 en 25. Dat zou dus betekenen dat je 58kg zou moeten wegen voor een BMI van 18,5 te hebben, en 63 kg voor een BMI van 20. Ik snap dat je het niet fijn vindt om dat hier neer te zetten, maar je hoeft je er niet voor te schamen, het is net goed dat je er nu iets aan wil veranderen.

Wat je door de week eet is veel te weinig. Ik denk dat iemand anders van hier beter in staat is uit te leggen hoeveel je het beste kan eten en hoe je dat precies moet aanpakken, want zelf heb ik dit probleem nooit gehad. Hier kun je in ieder geval vinden wat iemand van jouw leeftijd gemiddeld binnen moet krijgen op een dag.

Overigens vind ik je avondeten ook erg weinig. Ik begrijp dat dat voor jouw veel is (in vergelijking met de rest van de dag), maar het is echt veel te weinig. Je kan best meer aardappelen eten. Verder vraag ik me af hoeveel groente je dan precies eet, kan je inschatten hoeveel gram dat ongeveer is? En valt het je ouders niet op dat je zo weinig eet? Zij zouden je er toch op moeten wijzen dat je momenteel niet gezond bezig bent.
Oud 12-03-2005, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 12-03-2005 @ 13:20 :

7.15: appel + klein kommetje muesli
12.15: 2 dunne sneetjes roggebrood op elkaar met vlees ertussen
18.00: avondeten; dat bestaat uit een stukje vlees, 1 aardappel en groenten.

Zelf vind ik dat ik avondeten heel erg goed eet. Veel groenten enzo. Maar ik geloof dat als je bij wilt komen, je veel brood moet eten? Na ja, ik houd jullie reacties in de gaten
Veel groenten is idd goed, maar je mag ook best wat meer aardappels nemen (misschien kun je proberen eerst 1,5 en als dat goed gaat dan 2 oid?). En verder ook steeds iets uitbreiden, bv. door tussen je ontbijt en je lunch en tussen je lunch en je avondeten iets te eten. En je kunt eventueel ook je ontbijt en je lunch wat uitbreiden. Waarmee je uit kunt breiden kun je denk ik het beste zelf beslissen, kies bv. iets wat je lekker vindt of iets wat je graag eet.
Oud 12-03-2005, 12:56
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ja, ik weet ook wel dat het niet echt veel is, maar het probleem is ook: ik voel me eigenlijk niet extreem hongerig 's avonds! Dus ik heb dan niet echt een 'fout' gevoel ofzo. Maar, het is miss goed als k het langzaam opbouw ja.
Oud 12-03-2005, 12:59
-(L)-
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 12-03-2005 @ 13:56 :
Ja, ik weet ook wel dat het niet echt veel is, maar het probleem is ook: ik voel me eigenlijk niet extreem hongerig 's avonds! Dus ik heb dan niet echt een 'fout' gevoel ofzo. Maar, het is miss goed als k het langzaam opbouw ja.
Je hebt geen hongergevoel omdat je lichaam gewend is aan het weinige eten. Het is dus beslist niet goed. Maar verdere uitleg laat ik aan iemand anders over, die zijn hier meer in thuis
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00.