Advertentie | |
|
01-10-2009, 10:08 | |
- Geslacht:
Vrouw - Leeftijd: 18 - Opleidingsniveau: 2e jaar WO - Mentale toestand (depressiviteit, slechte thuissituatie, of andere ‘klachten’; hier hoef je niet te diep op in te gaan, een simpele ‘ja/nee, ik heb (geen) problemen’ volstaat) Ja, ik heb problemen. - Luister je veel muziek? Zoja, hoeveel uur gemiddeld per week? Ja. Ik denk... bijna alle tijd dat ik wakker ben, en niet in college/rijles/toneelles/op een paard/bij een vriendinnetje zit. - Naar welk genre muziek luister je dan? Van alles. Het varieert van electro tot huppelindie tot vrij harde metal. Vereiste is wel dat a) de zanger geen vervelend emotrillertje in z'n stem heeft en b) er iets positiefs te bespeuren is in de muziek. - Paar voorbeelden van bands/artiesten waar naar je luistert: Franz Ferdinand, Scissor Sisters, Lostprophets, Blof, Sonic Syndicate, Katatonia, Opeth, Wolfsheim... beter kijk je even hier, dan zie je direct alles. - Speel je zelf ook een instrument, of zing je, of schrijf je regelmatig songteksten? Zoja, hoe lang? Ik heb gitaarles gehad, maar dat was maar een half jaar. Ik kan genoeg akkoorden om kampvuurmuziek te spelen en dat doe ik dan ook. - heb je het idee dat je je anders gedraagt/denkt sinds je een muziekinstrument bespeelt/zingt/schrijft? Nope. - Luister je andere muziek in je vrije tijd dan wanneer je huiswerk maakt/leert? Zoja, naar welk genre luister je dan? (voorbeelden van bands erbij zou fijn zijn!) Nou, het is vaak wel ongeveer hetzelfde. Bij huiswerk maken is het nooit Nederlands, maar meer chill, wat meer electro denk ik. Bv. Yeasayer, Daft Punk, Fatboy Slim, MGMT, de soundtrack van Amélie. - Kun je je beter of slechter concentreren terwijl je muziek luistert? Vaak beter. - Zit er ook nog verschil tussen de verschillende vakken als je muziek luistert? (bv. met wiskunde maken werkt hiphop goed, maar met geschiedenis maken/leren niet. Of met Frans maken/leren luister je geen muziek, maar met natuurkunde wel.) Haha, nee, maar als ik dingen moet lezen voor school (en dat moet vrij vaak!) heb ik er geen muziek bij aanstaan want dan kan ik me niet concentreren. - Muziek die je luistert in je vrije tijd: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.) Ik vind het vaak gewoon lekker klinken, hetzelfde als wat hieronder staat eigenlijk (bij het huiswerk). - Muziek die je luistert tijdens het huiswerk maken/leren: wat voor emotie/gevoel roept de muziek bij je op die je luistert? (rustig, blij, etc.) Ja eeh. Ik weet niet, het maakt me een beetje kalmer, ik ga er minder door nadenken en dat is relaxed. :adhd: - Voel je je beter of slechter na/tijdens het luisteren van muziek? Beter, het is chill <3 - Bezoek je veel muziekconcerten? Zoja, welk(e) genre/bands? Ja, vrij vaak, veel festivals ook. Het zijn een beetje dezelfde genres als hierboven maar dan minder metal en meer dansmuziek (drum 'n bass bv, dubstep). - Hoe gedraag jij en je mede-concertbezoekers zich tijdens zo’n concert? (rustig blijven staan/zitten en luisteren, springen, wall of death, etc.) Diehard dansen, en springen en gillen en meezingen. - Hoe voel je je na een concert? (blij, hyperactief, moe, etc.) Ik ben altijd helemaal relaxed, heel afwezig wel omdat ik nog steeds bij zo'n concert zit, en daarna ga ik nog meer dansen en dan slapen.
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
vragenlijst voor ons profielwerkstuk toemp..bla | 39 | 18-12-2006 18:35 | |
Muziek |
vragenlijst voor ons profielwerkstuk toemp..bla | 3 | 28-11-2006 15:22 |