Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2003, 18:27
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Er zijn diverse onderzoeken naar vlees geweest. Het is bewezen dat vlees gevaarlijk is, en dat het de kans op hart- en vaatziekten en kanker vergroot. Biologisch vlees is al een stuk gezonder, maar vegetarisch eten is nog veel gezonder. Moet de overheid de lijn van de gevaarlijke producten door trekken en accijnzen gaan heffen op vlees, waarschuwingen gaan zetten op vlees en vleesreclames verbieden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2003, 18:29
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
vegetarisch suckt al helemaal!
liever eerder dood met vlees dan langer leven met alleen maar ranzig groenvoer
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:32
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
theone87nl schreef op 26-03-2003 @ 19:29:
vegetarisch suckt al helemaal!
liever eerder dood met vlees dan langer leven met alleen maar ranzig groenvoer
Maar wil jij hier nu werkelijk zo belachelijk staan schreeuwen en beweren dat jij zo'n enorm genotsmens bent, aantonen dat jij zo voor je lichaam leeft, laten zien dat je zo weinig zelfbeheersing en discipline hebt, dat je niet alleen jezelf er eerder aan ten onder wil laten gaan, maar ook het bloed aan je handen wil hebben van tientallen onschuldige dieren?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 18:58
Verwijderd
Ach, het is allemaal wel fout, maar toch heb ik liever een steakje dan een Quorn-filet.
Hoeveel procent van de Nederlanders is vegetariër? Als dat niet meer dan 50% is, vind ik dat de overheid niks hoeft te doen.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 19:00
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
er zit ook van alles in vlees dat wel gezond is. Als het normaal gegeten word, is er geen enkel probleem.
Dat jij dat graag wilt overdrijven om je eigen doelen door te drukken vind ik geen strak plan.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:08
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Martian schreef op 26-03-2003 @ 20:00:
er zit ook van alles in vlees dat wel gezond is. Als het normaal gegeten word, is er geen enkel probleem.
Dat jij dat graag wilt overdrijven om je eigen doelen door te drukken vind ik geen strak plan.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:36
Da King
Da King is offline
Waarom moet toch altijd alles zo gezond? Laat mij nou ook gewoon eens lekker ongezond doen, das gezond!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
jullie zijn allemaal superdom!!
iedereen die denkt dat biologisch gezonder is heeft het helemaal fout. Bij biologische teelt van groente worden zelfs meer bestrijdingsmiddelen gebruikt dan bij de gangbare teelt en het is ook nog ongezonder.
Maar terugkomend op het vlees;
Er zit helemaal geen verschil tussen biologisch en niet biologisch vlees..... waardoor zou het ongezonder zijn?? Niet biologisch vlees zou wat dat betreft gezonder moeten zijn, omdat je daar veel beter de voedsel hoeveelheid/samenstelling kan bepalen.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:44
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ben altijd al vegetarisch.

Evenals m'n ouders, zussen, schoonbroers en neefjes.

En waarom?

1. Vlees stinkt (letterlijk).
2. Het is slecht voor je gezondheid.
3. Waarom zou je?
4. Die dieren worden onwaardig behandeld.

En sinds enkele weken:
5. Kosher.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 20:56
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
Ik ben altijd al vegetarisch.

Evenals m'n ouders, zussen, schoonbroers en neefjes.

En waarom?

1. Vlees stinkt (letterlijk).
2. Het is slecht voor je gezondheid.
3. Waarom zou je?
4. Die dieren worden onwaardig behandeld.

En sinds enkele weken:
5. Kosher.
Precies, een stuk bio-industrievlees krijg ik echt niet door mijn strot. Ik ga over mijn nek als ik tam konijn zie liggen in de supermarkt, twee voor een tientje. Wat is je leventje dan waard als konijntje? Hoe goed is zijn bestaan geweest, als het met 5 Euro nog winstgevend is?

Of zo'n kip, al eens een kippenfarm van binnen gezien? Hemelschreiend, al die stumpers. Geslacht worden is zelfs nog een verlossing voor ze.

Sinds ik meer feiten weet, heb gezien, hoe er met beesten gesold word, hoe ze mishandeld worden om die paar dooie rotcenten, vind ik het geen lekker stukje vlees meer.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:01
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-03-2003 @ 21:41:
jullie zijn allemaal superdom!!
iedereen die denkt dat biologisch gezonder is heeft het helemaal fout. Bij biologische teelt van groente worden zelfs meer bestrijdingsmiddelen gebruikt dan bij de gangbare teelt en het is ook nog ongezonder.
Dus omdat iedereen die denkt dat biologische teelt gezonder is het fout heeft, ben ik dom?

Wie is hier nou dom...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:04
Verwijderd
goed idee.. en zullen we dan ook maar gelijk accijnzen gaan heffen op friet, frikandellen, marsen, cola, marsepein, chips, koekjes, mayonaise, peperkoek, dummies, blablabla... is ook niet gezond.
nee dank je
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
1. Vlees stinkt (letterlijk).
2. Het is slecht voor je gezondheid.
3. Waarom zou je?
4. Die dieren worden onwaardig behandeld.

En sinds enkele weken:
5. Kosher.
1. heerlijk ruikt het meeste vlees
2. ja, dat is zoveel
3. het is lekker
4. tja, in de natuur gebeurt het ook zo en bovendien: als je maïs eet worden planten onwaardig behandeld
5. wat??
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:07
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Iedereen klets weer teveel offtopic, dus laat ik eens even zien hoe het moet.

Moet de overheid de lijn van de gevaarlijke producten door trekken en accijnzen gaan heffen op vlees, waarschuwingen gaan zetten op vlees en vleesreclames verbieden? Is de vraag.

Antwoord: Nee; vlees is toch nog steeds voor bijna iedereen noodzakelijk, en bovendien is een beetje vlees echt niet ongezond. Alcohol en tabak daarentegen zijn puur slecht en heb je in feite helemaal niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:09
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 26-03-2003 @ 22:06:

5. wat??
pssst, niet verder vertellen, maar Fleet Admiral is een Jood
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:12
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:09:
pssst, niet verder vertellen, maar Fleet Admiral is een Jood
ow oke
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 21:19
Daanbanaan
Daanbanaan is offline
kijk *knip crash-URL* naar het forum op mijn site waar dezelfde discussie al eens is gevoerd.

Laatst gewijzigd op 26-03-2003 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2003, 22:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:09:
pssst, niet verder vertellen, maar Fleet Admiral is een Jood
nouja, sinds vijf weken dan () Kun je joods WORDEN?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-03-2003, 22:53
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Joostje schreef op 26-03-2003 @ 23:40:
nouja, sinds vijf weken dan () Kun je joods WORDEN?
Ja hoor. Moet je wel een kleine eh operatie ondergaan.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 01:05
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
Ik ben altijd al vegetarisch.

Evenals m'n ouders, zussen, schoonbroers en neefjes.

En waarom?

1. Vlees stinkt (letterlijk).
2. Het is slecht voor je gezondheid.
3. Waarom zou je?
4. Die dieren worden onwaardig behandeld.

En sinds enkele weken:
5. Kosher.
ik ben ook al mn hele leven vegetarisch. gewoon zo opgevoed en ik ben het met je eens.
btw.. je hebt t niet nodig.
ik ben heel gezond en eigenlijk nooit ziek ofzo, heb een goede weerstand etc..
ik zou nie eens wete hoe t proeft, maar de geur alleen al vind ik gewoon zo ranzig!
bleeeeeeeehh...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:37
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
nee.. ze schrijven namelijk niet op dat in vlees ook heel veel gezonde dingen zitten die je ook nodig hebt.. vegetarisch zijn vergroot de kans op een aantal ziektes ook omdat bepaalde vitamines enzo voornamelijk in vlees voorkomen.
Ik denk niet dat ze vleescampagnes moeten verdienen.. Ze kunnen accijnzen heffen op staldieren en het vlees dat afkomstig is van koeien die gras hebben mogen verlagen.. Dat is nm wel heel gezond eten

Toevallig moet is een werkstuk daarover maken, daarom weet ik het
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 09:42
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-03-2003 @ 21:41:

Er zit helemaal geen verschil tussen biologisch en niet biologisch vlees..... waardoor zou het ongezonder zijn?? Niet biologisch vlees zou wat dat betreft gezonder moeten zijn, omdat je daar veel beter de voedsel hoeveelheid/samenstelling kan bepalen.
nou ik weet eig niet helemaal wat biologische varkens enzo zijn..
maar dieren die gras hebben mogen eten krijgen allemaal stoffen binnen via het gras. Als wij die beesten dan opeten krijgen wij ook een deel van die vitamines binnen.. Daarom zijn zulke dieren wel een stuk gezonder.. Bij staldieren krijg je die vitamines enzo niet
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:09:
pssst, niet verder vertellen, maar Fleet Admiral is een Jood
Ga ik worden.

Joods 'worden' is niet zoiets als je bekeren tot Christen...

Maar goed, terug naar 't onderwerp.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 10:49
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:07:
Antwoord: Nee; vlees is toch nog steeds voor bijna iedereen noodzakelijk, en bovendien is een beetje vlees echt niet ongezond. Alcohol en tabak daarentegen zijn puur slecht en heb je in feite helemaal niet nodig.
Precies, en dyfusia bevestigde dat maar weer eens. Mensen die vlees willen eten moeten dat gewoon doen, het mag dan wel onvriendelijk zijn voor de dieren, maar dat is nu eenmaal de natuur, dat dieren (mensen zijn ook dieren) elkaar opeten. Dat de dieren daarvóór wreed behandeld worden is een ander verhaal, en nog geen reden om geen vlees te eten.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 11:22
Sjied No Clue
Avatar van Sjied No Clue
Sjied No Clue is offline
Citaat:
alwayswrong schreef op 26-03-2003 @ 21:41:
jullie zijn allemaal superdom!!
Als wij al superdom zijn wat moet ik dan van jou denken..

*ontopic. Nee, ik vind dat iedereen het recht heeft zelf te beslissen wat hij/zij eet. Als de overheid al iets moet doen dan is dat de mensen bewuster maken van wat ze eten. Laat die varkens maar eens aan die haak hangen in t acht uur journaal met de mededeling dat t fout gaat in Nederland. Gooi ze die kistkalveren maar voor de kiezen.

Daarnaast ben ik het met de mensen eens die zeggen dat er in vlees ook goede bestanddelen zitten. Te veel is bij alles fout, ook bij te veel tofu.
__________________
inaction is a weapon of mass destruction - faithless
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2003, 12:12
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-03-2003 @ 21:41:
jullie zijn allemaal superdom!!
iedereen die denkt dat biologisch gezonder is heeft het helemaal fout. Bij biologische teelt van groente worden zelfs meer bestrijdingsmiddelen gebruikt dan bij de gangbare teelt en het is ook nog ongezonder.
Maar terugkomend op het vlees;
Er zit helemaal geen verschil tussen biologisch en niet biologisch vlees..... waardoor zou het ongezonder zijn?? Niet biologisch vlees zou wat dat betreft gezonder moeten zijn, omdat je daar veel beter de voedsel hoeveelheid/samenstelling kan bepalen.
Er zit wel degelijk verschil tussen biologisch en niet-biologisch vlees. Biologische dieren worden niet volgestopt met hormonen en dergelijke, en hebben een diervriendelijker leven. Maar ja, zonder al die extra medicijnen kan het wel gebeuren dat een dier ziek wordt, en het vlees uiteindelijk ongezonder is. Ik vind dat echter niet opwegen tegen de voordelen die een biologisch (is dit wel de goede term? leven biedt voor mens en dier.
Daarom ben ik het ook eens met accijnzen op vlees. Het wordt niet alleen veel te veel gegeten (ongezond!), ookwordt er volgens mij fout met dieren omgegaan. Wanneer boeren een hogere prijs voor hun stukje vlees krijgen, kunnen ze hun dieren ook diervriendelijker behandelen. Bovendien is er een gezonder alternatief in de vorm van biologisch vlees; hierin moet dan ook onderscheid worden gemaakt bij het opleggen van accijnzen.
De moeilijkheid van het leven zonder vlees moet ook niet overdreven worden; er zijn nog genoeg lekkere dingen over om te eten, en zonder schuldgevoel eet het prettiger. Lijkt me.

Zo.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:42
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:07:
Iedereen klets weer teveel offtopic, dus laat ik eens even zien hoe het moet.

Moet de overheid de lijn van de gevaarlijke producten door trekken en accijnzen gaan heffen op vlees, waarschuwingen gaan zetten op vlees en vleesreclames verbieden? Is de vraag.

Antwoord: Nee; vlees is toch nog steeds voor bijna iedereen noodzakelijk, en bovendien is een beetje vlees echt niet ongezond. Alcohol en tabak daarentegen zijn puur slecht en heb je in feite helemaal niet nodig.
Vlees is helemaal niet noodzakelijk! Met de juiste vervanging is vlees geheel overbodig! Zeker als men wel zuivelproducten eet!
Alcohol heeft ook gezonde kanten, trouwens. Een glas alcohol is best gezond. De reden van accijnzen op dingen als alcohol is dat alcohol een product is dat weliswaar gebruikt kan en mag worden door de bevolking, maar dat gezondheidsrisico's oplevert, zouden we er teveel van nemen. Wat mij betreft mag op vlees een nog veel engere norm worden toegepast, namelijk dat het gezondheidsrisico's met zich meebrengt maar niet gebruikt mag worden.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:44
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
De gezondheidsrisico's zijn voor mij de politiek invulling van de accijnzen. De onmenselijke behandeling van dieren is mijn werkelijke motivatie. Iedereen met een greintje menselijkheid heeft immers geen gezondheidsrisico's omdat hij al geen vlees eet.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:49
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-03-2003 @ 13:44:
De gezondheidsrisico's zijn voor mij de politiek invulling van de accijnzen. De onmenselijke behandeling van dieren is mijn werkelijke motivatie. Iedereen met een greintje menselijkheid heeft immers geen gezondheidsrisico's omdat hij al geen vlees eet.
En waarom zou de ondierlijke behandeling van dieren geen motivatie voor accijnzen kunnen zijn? Ik vind dat wel degelijk een reden..
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:51
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 27-03-2003 @ 13:49:
En waarom zou de ondierlijke behandeling van dieren geen motivatie voor accijnzen kunnen zijn? Ik vind dat wel degelijk een reden..
Ja dat is inderdaad mijn motivatie en redenatie, maar niemand lijkt op dit moment genoeg overtuigd van de waarde van een dier om ook daarin te geloven. Nou ja, jij dan, maar in de politiek zie ik dat niet terug, helaas.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 12:58
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Ik ben eigenlijk zwaar beledigt dat je mij verwijt 'geen greintje menselijkheid' te bezitten omdat ik vlees eet.

Wij (=bij ons thuis) eten eigenlijk altijd scharrelvlees. Dit omdat ik het met je eens ben dat de meer gruwelijke zaken van de bio-industrie niet door de beugel kunnen. Maar een dier dat een redelijk tot goed leven heeft gehad en niet in 4 weken met hormonen is vetgemest en daarna geslacht, mag je best opeten. Dat hoort ook wel bij het mens-zijn, vlees eten.

Vlees is in veel opzichten gezond (geniet, maar eet met mate), ook al kun je het vervangen. Brood kun je ook vervangen.... Het is ook nog lekker. Totaal verbieden is onzin. Er zijn zoveel zaken die gemeen zijn voor dieren, maar zolang de beesten goed behandelt worden vind ik dat echt niet zo erg.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:43
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Evito schreef op 27-03-2003 @ 13:51:
Ja dat is inderdaad mijn motivatie en redenatie, maar niemand lijkt op dit moment genoeg overtuigd van de waarde van een dier om ook daarin te geloven. Nou ja, jij dan, maar in de politiek zie ik dat niet terug, helaas.
Jawel hoor. De Partij voor de Dieren heeft niet voor niets bijna een zetel bemachtigd. Maar het is inderdaad jammer dat de grote politieke partijen dit niet als een punt zien.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 13:46
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef op 27-03-2003 @ 13:58:
Totaal verbieden is onzin. Er zijn zoveel zaken die gemeen zijn voor dieren, maar zolang de beesten goed behandelt worden vind ik dat echt niet zo erg.
Totaal verbieden is inderdaad onzin. Dan zou je mensen in hun keuzevrijheid beperken. Het is echter wel nodig dat mensen nadenken over wat ze doen, en dat de overheid invloed uitoefent over wat veel weldenkende mensen als een aandachtspunt zien en als een afkeurenswaardige praktijk.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:01
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 26-03-2003 @ 21:44:
Ik ben altijd al vegetarisch.

Evenals m'n ouders, zussen, schoonbroers en neefjes.

En waarom?

1. Vlees stinkt (letterlijk).
2. Het is slecht voor je gezondheid.
3. Waarom zou je?
4. Die dieren worden onwaardig behandeld.

En sinds enkele weken:
5. Kosher.
1. ik vind het juist héérlijk ruiken
2. vegetarier zijn is juist slecht voor je gezondheid, je krijgt bepaalde vitamines niet binnen en dat vergroot de kans op ziektes. vlees is juist goed voor je. teveel vlees is mischien wel slecht, maar dat is bij alles zo.
3. omdat vlees mijn favoriete voedselstuk is. als ik vlees gegeten heb kan mijn dag niet meer stuk
4. dat is wel zo

5. joden mogen volgens mij wel gewoon vlees eten, alleen niet varkensvlees.
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:03
CraigDavid
Avatar van CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 26-03-2003 @ 21:41:
jullie zijn allemaal superdom!!
keek je toevallig in de spiegel toen je dit schreef.

je hebt wel gelijk, maar dat daarom de vegetariers opeens superdom zijn betwijfel ik
__________________
Stars shine bright, but the light rarely stays on
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 14:47
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Ik zou aan al die mensen willen vragen die geen vlees eten omdat de dieren onwaardig behandeld worden:

- van wat zijn je schoenen gemaakt?
- drink je wel eens melk, eet je weleens een ei?
- aan de vrouwen: doe je weleens lippenstift op?
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-03-2003, 15:53
alwaysgood
alwaysgood is offline
Citaat:
nou ik weet eig niet helemaal wat biologische varkens enzo zijn..
Jij komt dus duidelijk uit de stad...... Dieren die het hele jaren op stal staan krijgen ook gewoon vers gras te eten. Dit wordt dan moet een maaier van het veld gehaald en anders krijgen ze ingekuild gras. Dus ze krijgen dezelfde stoffen binnen. Het is tegenwoordig echter een te groot risico om de dieren buiten te laten lopen i.v.m. allerlei besmettelijke dierenziektes. En steeds meer mensen vinden dat die ziektes bedrijfsrisico zijn en dat de overheid dus geen schadevergoeding moet geven. Waarom zou je dan een extra groot risico nemen door de koeien buiten het gras te laten eten, terwijl je ze het ook in de stal kan geven.

En wat is er zo ongezond aan vlees?? Er zit misschien een randje vet op.. maar verder kan ik niks ongezonds bedenken aan vlees wat uit Nederland komt. Hier is het namelijk STRENG verboden om hormonen en dergelijke te gebruiken.
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 27-03-2003, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef op 26-03-2003 @ 19:32:
Maar wil jij hier nu werkelijk zo belachelijk staan schreeuwen en beweren dat jij zo'n enorm genotsmens bent, aantonen dat jij zo voor je lichaam leeft, laten zien dat je zo weinig zelfbeheersing en discipline hebt, dat je niet alleen jezelf er eerder aan ten onder wil laten gaan, maar ook het bloed aan je handen wil hebben van tientallen onschuldige dieren?
dan eten we toch vis?

vlees is trouwens neit ongezond, alleen in grote hoeveelheden.
en ja; bijna al het vegetarische voedsel dat ik gegeten heb is neit echt lekker te noemen.
en ik ebn al neit zo een groente-liefhebber

dus nee; ik wordt geen vegetarier.
dan meot er een hoop gebeuren voor dat gebeurt.

en je gedraagt je zo....typerend... inspelen op schuldgevoelens en emoties met je "bloed aan je handen van dode dieren", maar daar schiet je toch geen reet mee op want niemand kan op mijn gevoelens inspelen.
zeker neit via een forum, met slechts wat getypte text.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Gelieve niet te vergeten dat we de evolutie van ons denkvermogen hebben te danken aan het eten van vlees. Zonder vlees waren we dus "domme" apen gebleven. Vlees bevat veel proteïnen en da's goed voor je.
Ik vind het onzin dat je dieren niet zou mogen doden. Ten eerste zouj e daarmee ontkennen dat de mens sterker is dan het dier, en ten tweede is de waarde die je aan het leven van het dier hecht louter emotioneel en een projectie van een waarde die je aan jezelf toekent als mens.
Dit neemt echter niet weg dat dieren maar mogen lijden naar believen. Ook dieren hebben recht op een goed leven en daarom eet ik ook liever scharreleieren en biologische gehaktballen.
Trouwens, onderscheid maken met je eetgewoontes tussen vlees en vis vind ik ook maar onzin, 't zijn toch beide dieren?
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 18:33
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Mijn lofzang aan het vlees:

LEVE de biefstuk
LEVE de tournedos
LEVE de rundervink
LEVE de blinde vink
LEVE de rollade
LEVE de kippebout
LEVE het halve kippetje
LEVE de frikandel
LEVE de kroket

Een dag zonder vlees, is een dag niet geleefd...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Kubstudent schreef op 29-03-2003 @ 19:33:
Mijn lofzang aan het vlees:

LEVE de biefstuk
LEVE de tournedos
LEVE de rundervink
LEVE de blinde vink
LEVE de rollade
LEVE de kippebout
LEVE het halve kippetje
LEVE de frikandel
LEVE de kroket

Een dag zonder vlees, is een dag niet geleefd...
juist.

alhoewel ik frikandellen niet zo fantastisch vind
Met citaat reageren
Oud 29-03-2003, 22:11
poesiefox
poesiefox is offline
Citaat:
Havock schreef op 29-03-2003 @ 22:04:
juist.

alhoewel ik frikandellen niet zo fantastisch vind
Brains Balls and Bones!

Nou was hier in Leiden vroeger een slachthuis, en wat ik daar een keer gezien heb....toen lustte ik het niet meer. En toen ik er wat meer over ging lezen, over de gang van zaken in de bio-industrie en het gesol met beesten in het systeem, toen had ik al helemaal gegeten en gedronken.

De mensen die in die branche werken zijn, noodgedwongen, zo afgestompt, dat ze uit pure onverschilligheid soms de meest vreselijke wreedheden tegen die beesten uitoefenen. Voorbeeldje? Een stier. Gebroken heup door een val op de loopplank van een schip, tijdens transport naar noordafrika, omdat ze er opgejaagd worden met stroomstokken, beest is ongenadig zo opgejut met nog veel meer schokken, dat hij zich op een gladde loopplank met zijn drie overgebleven hoeven en de nodige trappen van de mensen daar, toch nog binnen het schip heeft weten te slepen. In marokko moest hij er nog uit ook, maar daar waren geen opnamen van gemaakt.

Dacht jij dat ik nog vlees lust?

Al die klojo's die zeggen dat het normaal is, die sluiten hun ogen voor de echte, praktische, dagelijkse gang van zaken in de vlees-industrie. Die willen het gewoon niet weten.
__________________
Pfff. Boeie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:01
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 29-03-2003 @ 23:11:
Brains Balls and Bones!

Nou was hier in Leiden vroeger een slachthuis, en wat ik daar een keer gezien heb....toen lustte ik het niet meer. En toen ik er wat meer over ging lezen, over de gang van zaken in de bio-industrie en het gesol met beesten in het systeem, toen had ik al helemaal gegeten en gedronken.

De mensen die in die branche werken zijn, noodgedwongen, zo afgestompt, dat ze uit pure onverschilligheid soms de meest vreselijke wreedheden tegen die beesten uitoefenen. Voorbeeldje? Een stier. Gebroken heup door een val op de loopplank van een schip, tijdens transport naar noordafrika, omdat ze er opgejaagd worden met stroomstokken, beest is ongenadig zo opgejut met nog veel meer schokken, dat hij zich op een gladde loopplank met zijn drie overgebleven hoeven en de nodige trappen van de mensen daar, toch nog binnen het schip heeft weten te slepen. In marokko moest hij er nog uit ook, maar daar waren geen opnamen van gemaakt.

Dacht jij dat ik nog vlees lust?

Al die klojo's die zeggen dat het normaal is, die sluiten hun ogen voor de echte, praktische, dagelijkse gang van zaken in de vlees-industrie. Die willen het gewoon niet weten.
En toch proef je dat niet aan een biefstukje... met kruidenboter erop... en een boschampignon kerriesausje erop... jummie...
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:25
Verwijderd
Vlees eten is nou eens echt zo'n punt waarop ik ervoor kies lekker kortzichtig te zijn. Natuurlijk ben ik wel begaan met het lot van dieren, ben ik tegen nodeloos lijden en het uitzuigen van arme keuterboertjes door grote concerns als McDonalds, maar ik zal mezelf niet het genot van een frikandelletje speciaal of een broodje bal ontzeggen omdat het toevallig niet ethisch of moreel verantwoord is. Daarover valt tot in het oneindige te discussiëren. In ieder geval heb ik daar nú geen zin in.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 00:46
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik probeer alleen maar bio-vlees te eten... lukt niet altijd, uit financiele overwegingen helaas. Die dieren hebben een goed leven gehad. Mensen zijn tenslotte alles-eters, dus onnatuurlijk is het vlees eten niet.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 07:55
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Citaat:
BARON schreef op 26-03-2003 @ 22:09:
pssst, niet verder vertellen, maar Fleet Admiral is een Jood
Hij WORDT joods... Maar er zitten meer joden hier
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 08:33
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Evito schreef op 26-03-2003 @ 19:27:
Er zijn diverse onderzoeken naar vlees geweest. Het is bewezen dat vlees gevaarlijk is, en dat het de kans op hart- en vaatziekten en kanker vergroot. Biologisch vlees is al een stuk gezonder, maar vegetarisch eten is nog veel gezonder. Moet de overheid de lijn van de gevaarlijke producten door trekken en accijnzen gaan heffen op vlees, waarschuwingen gaan zetten op vlees en vleesreclames verbieden?
Ja.
En als het aan mij lag werden de anti-vlees reclames veel gruwelijker. Lekker laten zien hoe de dieren lijden door die *********** vleesindustrie.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 08:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 01:25:
Vlees eten is nou eens echt zo'n punt waarop ik ervoor kies lekker kortzichtig te zijn. Natuurlijk ben ik wel begaan met het lot van dieren, ben ik tegen nodeloos lijden en het uitzuigen van arme keuterboertjes door grote concerns als McDonalds, maar ik zal mezelf niet het genot van een frikandelletje speciaal of een broodje bal ontzeggen omdat het toevallig niet ethisch of moreel verantwoord is. Daarover valt tot in het oneindige te discussiëren. In ieder geval heb ik daar nú geen zin in.
Ongeveer hetzelfde als wanneer een piticus zou zeggen 'Natuurlijk respecteer ik de nederlandse wet maar ik ga me er echt niet aan houden als ik door deze fraude een miljoen rijker kan worden ten koste van de minderheden in de samenleving.'
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 09:50
Kubstudent
Avatar van Kubstudent
Kubstudent is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef op 30-03-2003 @ 09:33:
Ja.
En als het aan mij lag werden de anti-vlees reclames veel gruwelijker. Lekker laten zien hoe de dieren lijden door die *********** vleesindustrie.
Weet je... ik zou me daar echt niet door laten beïnvloeden. Op het gebied van vlees ben ik zo egoïstisch dat ik alleen maar aan mijn eigen genot ben en even vergeet dat dieren hier eventueel voor hebben moeten lijden.
__________________
Spead my words like a preacher! Cut the crap! Get the slap!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2003, 10:08
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 30-03-2003 @ 01:25:
Vlees eten is nou eens echt zo'n punt waarop ik ervoor kies lekker kortzichtig te zijn. Natuurlijk ben ik wel begaan met het lot van dieren, ben ik tegen nodeloos lijden en het uitzuigen van arme keuterboertjes door grote concerns als McDonalds, maar ik zal mezelf niet het genot van een frikandelletje speciaal of een broodje bal ontzeggen omdat het toevallig niet ethisch of moreel verantwoord is. Daarover valt tot in het oneindige te discussiëren. In ieder geval heb ik daar nú geen zin in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Rauw vlees
Verwijderd
5 24-10-2012 22:08
Eten & Drinken Welk vlees vind je het lekkerst?
Balance
104 22-03-2005 11:05
Lifestyle wel of geen vlees?
Patty Mayonaise
143 10-03-2003 20:50
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 21:42
Flora & Fauna Stelling - over vlees
apekop123
6 18-01-2002 09:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.