Oud 01-03-2019, 22:05
Verwijderd
Hoiihoii,
Laatst denkend over het leven kreeg ik eem existentiële crisis.
Ik dacht na over hoe ik met school omging, slecht alsof het me niks boeide, maar alles wat je doet veranderd iets in je leven. Je hebt als het ware 1 kans om je ene (korte) leven zo goed mogelijk te maken, 1 mogelijkheid om je leven zo goed mogelijk te leven. Als je je best niet doet kun je daar tot je dood last van hebben.
Daardoor werd ik geinspireerd om meer aan school te doen, dit jaar opnieuw te doen en alles in mijn leven zo goed mogelijk te doen.

Edit: vreemd voor een 13 jarige om een existentiële crisis te hebben?
Ik had mijn eerste crisis daarover met mijn vader over het idee dat mijn moeder ooit dood zou gaan in de tijd van mijn leven.

Laatst gewijzigd op 02-03-2019 om 09:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2019, 08:17
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Helemaal niet gek, zeker niet omdat je op jonge leeftijd al iets heftige hebt meegemaakt (je moeder die overleden is).

Probeer niet door te schieten in je houding, dan ligt perfectionisme en prestatiedruk op de loer. Het is prima om fouten te maken, tot nieuwe inzichten te komen, en te besluiten dingen anders te doen. Dat hoort ook bij het leven. Push jezelf niet om nu alles in één keer perfect te doen. Vaak is één kans niet echt "maar een kans", op school kan je een jaar overdoen, als je de verkeerde studie kiest kan je wisselen, etc. Dat is misschien niet het allerleukste om te doen, maar de mogelijkheden zijn er vaak wel.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 09:05
Verwijderd
Citaat:
Helemaal niet gek, zeker niet omdat je op jonge leeftijd al iets heftige hebt meegemaakt (je moeder die overleden is).
Had dat duidelijker moeten maken, mijn moeder is niet overleden, ik dacht er aan dat ze ooit in mijn leven zou overlijden.

en over presstatiedruk, nee ik schiet niet door
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 09:10
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Had dat duidelijker moeten maken, mijn moeder is niet overleden, ik dacht er aan dat ze ooit in mijn leven zou overlijden.

en over presstatiedruk, nee ik schiet niet door
Excuses, dat had ik dan verkeerd begrepen. Goed dat je je bericht hebt aangepast

Alsnog wel ingrijpend, het idee dat je één van je ouders verliest. Dan komt de dood (en daarmee de tijdelijkheid van het leven) wel even heel dichtbij. Waardoor je in jouw geval bewust gaat nadenken over wat je met je leven wil doen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 17:36
Verwijderd
Waarom krijg je maar één kans?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 23:16
Verwijderd
Citaat:
Waarom krijg je maar één kans?
Is een kans in de zin van je kan je leven maar een keer gebruiken dus doe dat zo goed mogelijk
Met citaat reageren
Oud 02-03-2019, 23:16
Verwijderd
Ik maak hier morgen een post over maar ik denk dat ik doordraai in mijn theorie.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2019, 18:31
IkFietsVeel
IkFietsVeel is offline
Had ik ook. Je zegt: “ik ga heel hard werken”. Maar uiteindelijk doe je nog steeds geen kut
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Bouw of verbouw je eigen pc.
AgenaX
18 05-01-2009 15:35
Huiswerkvragen: Exacte vakken [WI] kansrekening
xxx_Sean_xxx
3 09-12-2008 11:36
Vrije tijd Het grote online gok topic - deel 1
Verwijderd
5 27-03-2005 04:10
Drugs & Alcohol als je 1 a 2 wietjes hebt gerookt,kan je dan nog wel dingen weten?[belangrijkedingen]
devilcat
23 14-05-2004 11:42
Beleidszaken Help! ik kan niets vinden op Google!
Verwijderd
41 10-03-2004 16:11
Psychologie De beste vriend die je hebt ben jij!
CoveredEyes
34 07-08-2003 20:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.