Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-10-2002, 09:19
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
REIE schreef:
Sinds wanneer is roken "cool" of "niet cool"? Het is gewoon een dure verslaving die slecht voor je gezondheid is, meer niet.
Vind ik ook... is je eigen verantwoordelijkheid. Die '... maar ik rook niet' spotjes slaan nergens op, net alsof zinloos geweld of 'n tatoeage gezonder is dan roken

Citaat:
...zegt weer eens iemand die zich niet kan inleven in mensen die daadwerkelijk gezondheidsproblemen krijgen van het 'meeroken'.
Ook al mee eens
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-10-2002, 09:30
Verwijderd
van roken wordt je ouder, het staat zelfs op de pakjes.
terwijl niet rokers snel doodgaan sterven rokers daarentegen een langzame, helaas pijnlijke dood

wat een gezeur zeg, ik ken diverse mensen met astma die roken, die zeggen dat daardoor de last die ze hebben van hun astma afneemt.

bovendien vind ik dat het mensen vrij staat hun eigen lichaam te mollen.

ga toch iets nuttigs bedenken, anti-rook lobby, zoals zwerfvuil en hondenpoep aanpakken

overigens rook ik zelf als een kaarsje, enkel als ik uitga
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 11:05
Q
Avatar van Q
Q is offline
Van mij mogen ze sigaretten 50 euro per pakje maken. 500% accijnzen dr op gooien. Ik haat dat spul. T is vergif. En dat het inderdaad verboden is om in bijzijn van mensen te roken. Ik kies er niet voor om te roken dus ik wil ook niet roken, niet meeroken of allerlei varianten dr op.

Afz. Iemand die mensen verliest aan longkanker, keelkanker en nog meer bijverschijnselen van het roken.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:02
Verwijderd
Citaat:
Q schreef:
Van mij mogen ze sigaretten 50 euro per pakje maken. 500% accijnzen dr op gooien. Ik haat dat spul. T is vergif. En dat het inderdaad verboden is om in bijzijn van mensen te roken. Ik kies er niet voor om te roken dus ik wil ook niet roken, niet meeroken of allerlei varianten dr op.

Afz. Iemand die mensen verliest aan longkanker, keelkanker en nog meer bijverschijnselen van het roken.
wat dacht je van accijns op fast-food?

hart en vaat-ziekten zijn nog altijd doodsoorzaak nummer één in Nederland

of meer accijns op benzine, want er zijn ook al te veel verkeersdoden

zo kun je wel even doorgaan..... laat mensen toch zelf beslissen wat ze doen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:06
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
wat dacht je van accijns op fast-food?

hart en vaat-ziekten zijn nog altijd doodsoorzaak nummer één in Nederland

of meer accijns op benzine, want er zijn ook al te veel verkeersdoden

zo kun je wel even doorgaan..... laat mensen toch zelf beslissen wat ze doen
ehmz.. bij roken heb je ongewenst meeroken.. hoe wil je ongewenst fast food eten? bij iemand eten naar binnen proppen??
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
ehmz.. bij roken heb je ongewenst meeroken.. hoe wil je ongewenst fast food eten? bij iemand eten naar binnen proppen??
je hoeft niet mee te roken, en zoveel last heb je er ook niet van als je het wel doet.

bovendien heb je uit esthetisch oogpunt weldegelijk last van fast-food eters, het is niet leuk om naar onaantrekkelijke mensen te kijken.
en ze kosten de staat een stuk meer dan de rokers
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:17
Verwijderd
Citaat:
FEYENOORDvakX schreef:
je hoeft niet mee te roken, en zoveel last heb je er ook niet van als je het wel doet.
nee, idd, laten we gezelllig bij astmapatienten gaan roken.

Citaat:
bovendien heb je uit esthetisch oogpunt weldegelijk last van fast-food eters, het is niet leuk om naar onaantrekkelijke mensen te kijken.
en ze kosten de staat een stuk meer dan de rokers
ja, en je hebt zoveel last van het naar die onaantrekkelijke mensen kijken dat je er spontaan ziektes en hartaanvallen van krijgt..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Milk schreef:
nee, idd, laten we gezelllig bij astmapatienten gaan roken.

zoals ik al zei, ik ken mensen met astma die roken, en je moet rokers wel opzoeken wil je er last van hebben, want het is overal verboden.



ja, en je hebt zoveel last van het naar die onaantrekkelijke mensen kijken dat je er spontaan ziektes en hartaanvallen van krijgt..
als ik te lang naar sugerlee hooper kijk wel ja
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:12
cin-D
Avatar van cin-D
cin-D is offline
Citaat:
DarGull schreef:
als roker godver sociaal gediscrimineert en als een soort "zwakkere mindere" mens afgeschilderd...
Ja daar heb je idd best wel gelijk in, ik denk ook niet dat de spotjes veel invloed hebben op de rokers, de meeste vind ik zowiso nergens op slaan maar er zitten wat grappige tussen.
__________________
It's me G-sus girl, remember?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 22:26
Max19
Max19 is offline
Citaat:
linda85 schreef:
...zegt weer eens iemand die zich niet kan inleven in mensen die daadwerkelijk gezondheidsproblemen krijgen van het 'meeroken'.

had me voor genomen me niet te veel te bemoeien met dit topic, maar kon het tóch niet laten...
wat een onzin zeg, kom maar met 1 voorbeeld over iemand die daadwerkelijk ziek is geworden van "meeroken"
en dan ook nog medisch bewijs dat het echt daardoor komt.

roken wordt al jaaaren gedaan en dood ga je toch wel.
denk je dat uitlaatgassen zo lekker voor je zijn dan?
rokers worden een beetje extreem gediscrimineerd te laatste tijd.. dat vind ik persoonlijk erg ziekelijk...
moet iedereen maar 90+ worden dan??
nee dan ben je gelukkig!!!!! kijk mijn oma.. zit nu weg te kwijnen op haar flatje, en die heeft nooit 1 druppel alcohol gedronken en nooit 1 sigaret gerookt.
enige wat ze zegt is "Ik wil dood"
jahh eehh.. had je meer moeten roken
grote bullshit allemaal dat anti rook gedoe.. je rookt wel of niet en anderen moeten zich daar gewoon lekker buiten houden.

maargoed mensen gaan liever met de grote stroom mee, als de 1 zegt.. "meeroken is schadelijker dan roken!!" volgt de rest vanzelf met dat geblaat.
who cares joh... er staat in petten een kerncentrale met kinderziektes... volgens mij ligt die prioriteit toch ietsjes hoger dan een stel stomme sigaretten.
als je zo anti rook bent moet je in discussie gaan met rokers op je school/werk/stageplek.. weet ik veel.
maar velen durven dat niet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2002, 16:09
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Citaat:
Max19 schreef:
kijk mijn oma.. zit nu weg te kwijnen op haar flatje, en die heeft nooit 1 druppel alcohol gedronken en nooit 1 sigaret gerookt.
enige wat ze zegt is "Ik wil dood"
jahh eehh.. had je meer moeten roken
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 20-10-2002, 17:13
Yamyam
Yamyam is offline
roken wordt al jaaaren gedaan en dood ga je toch wel.
denk je dat uitlaatgassen zo lekker voor je zijn dan?
rokers worden een beetje extreem gediscrimineerd te laatste tijd.. dat vind ik persoonlijk erg ziekelijk...
moet iedereen maar 90+ worden dan??

Neej hoor niet iedereen hoeft 90+ te worden, en weet je: zo erg hoef ik t nog niet eens te vinden dat andere mensen roken. Eigenlijk gaat het mij vooral egoïstisch gezien om mezelf. Wat ik zo vervelend vind aan rokende mensen is dat de meesten geen of weinig rekening houden met niet-rokers. Bij iemand staan die snoept of fast-food eet of dik is of wat dan ook brengt mij geen schade toe en ik hoef er ook geen last van te hebben. Rook ruik je overal waar gerookt is als niet-roker. Iemand die bij mij in de buurt staat te roken zorgt ervoor dat IK stink naar rook, minstens 3 dagen, het blijft in je huid en haren zitten, en het komt in MIJN longen. Bovendien denken de meeste rokers dat ze hun peuken maar overal mogen neerkieperen op straat. Als al die rokers nou zo vriendelijk waren alleen te roken waar ik niet bij ben, hun sigaretten in de prullenbak te doen, enzo, dan heb ik er al veel minder op aan te merken, behalve dat het slecht is voor het mileu en henzelf. Echt, dat scheelt. Die aso-houding, daar kan ik nou juist niet tegen. Als ik een middagje gewinkelt heb heb ik keelpijn van die paar rokende mensen die ik gekruist heb. Het klopt dat je dan als roker bijna nergens meer behalve in je eigen huis lekker ongestoord kan roken als je mijn advies opvolgt, maar daar kies je dan voor. Sommige mensen vinden het misschien niet erg dat je bij ze rookt, maar je brengt ze met JOUW sigaret wel schade toe, of je het leuk vind of niet en dat vind ik jouw verantwoordelijkheid. Daar mogen rokers best wat meer respect voor hebben.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 09:30
nps
Avatar van nps
nps is offline
Ja, als ik een sigaretje opsteek, val jij terplekke dood neer.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 13:45
Beast
Beast is offline
Waarom zou je roken verbieden?degenen die willen roken die doen dat en degenen die het niet willen doen het niet.simpel als dat.En verder,van de accijnzen op de tabak krijgen wij onze studiefinanciering.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 13:48
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
*MiNDLeZz* schreef:
Ja, als ik een sigaretje opsteek, val jij terplekke dood neer.
naja, het is wel bewezen dat gemiddeld mensen die meeroken eerder dood gaan dan mensen die dat niet of minder doen...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 15:50
nps
Avatar van nps
nps is offline
Maar of die kans zo bijzonder groot is?

Sorry hoor, ik word een beetje ziek van al die mensen die zo dramatisch doen. Het is net dat alsof er ergens een sigaret word opgestoken, de omstanders terplekke longkanker, longemfyseem en hart- en vaatziekten krijgen. Allemaal tegelijk uiteraard.

Kijk, nou zeg ik niet dat het vervelend kan zijn als iemand de rook van zijn kankerstokje richting omstanders blaast. Natuurlijk ruikt dat niet lekker, en slaat het bij sommigen op de longen. Is ook niks mis mee om dan aan de roker te vragen of ie zichzelf even ergens anders kan gaan vermoorden. Maar dat dramatische gedoe rond meeroken vind ik echt verschrikkelijk!

Laat rokers lekker roken in de daarvoor bestemde hokjes. Natuurlijk leef je als rechtgeaarde burger mee met die arme zielen die zichzelf een langzame en pijnlijke dood inpaffen, maar dat is hun eigen keus. Niet iedereen heeft er zin in om weg te dementeren in een 1 of ander verzorgingshuis, en om afentoe bezoek te krijgen van je kinderen die je je niet meer kan herrinneren. Laat ze lekker, ze gaan toch dood! Weer zo'n enge roker dood die met zijn rook de wereld om hem heen verwoest!

Amen.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:37
Max19
Max19 is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
roken wordt al jaaaren gedaan en dood ga je toch wel.
denk je dat uitlaatgassen zo lekker voor je zijn dan?
rokers worden een beetje extreem gediscrimineerd te laatste tijd.. dat vind ik persoonlijk erg ziekelijk...
moet iedereen maar 90+ worden dan??

Neej hoor niet iedereen hoeft 90+ te worden, en weet je: zo erg hoef ik t nog niet eens te vinden dat andere mensen roken. Eigenlijk gaat het mij vooral egoïstisch gezien om mezelf. Wat ik zo vervelend vind aan rokende mensen is dat de meesten geen of weinig rekening houden met niet-rokers. Bij iemand staan die snoept of fast-food eet of dik is of wat dan ook brengt mij geen schade toe en ik hoef er ook geen last van te hebben. Rook ruik je overal waar gerookt is als niet-roker. Iemand die bij mij in de buurt staat te roken zorgt ervoor dat IK stink naar rook, minstens 3 dagen, het blijft in je huid en haren zitten, en het komt in MIJN longen. Bovendien denken de meeste rokers dat ze hun peuken maar overal mogen neerkieperen op straat. Als al die rokers nou zo vriendelijk waren alleen te roken waar ik niet bij ben, hun sigaretten in de prullenbak te doen, enzo, dan heb ik er al veel minder op aan te merken, behalve dat het slecht is voor het mileu en henzelf. Echt, dat scheelt. Die aso-houding, daar kan ik nou juist niet tegen. Als ik een middagje gewinkelt heb heb ik keelpijn van die paar rokende mensen die ik gekruist heb. Het klopt dat je dan als roker bijna nergens meer behalve in je eigen huis lekker ongestoord kan roken als je mijn advies opvolgt, maar daar kies je dan voor. Sommige mensen vinden het misschien niet erg dat je bij ze rookt, maar je brengt ze met JOUW sigaret wel schade toe, of je het leuk vind of niet en dat vind ik jouw verantwoordelijkheid. Daar mogen rokers best wat meer respect voor hebben.
ik rook niet
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 17:09
nps
Avatar van nps
nps is offline
Citaat:
Joostje schreef:
naja, het is wel bewezen dat gemiddeld mensen die meeroken eerder dood gaan dan mensen die dat niet of minder doen...
En waar heb je dat vandaan? Hmm?
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 22:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Joostje schreef:
naja, het is wel bewezen dat gemiddeld mensen die meeroken eerder dood gaan dan mensen die dat niet of minder doen...
is dat zo? is dat niet dat twijfelachtige rapport waar ze conclusies trokken uit getallen die binnen de foutmarge lagen?
(dat roken slecht is, bestaat geen twijfel over.. maar dat over meeroken geloof ik niet in...)


(ik kon 't niet laten )
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 23-10-2002 om 22:44.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 14:10
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
D@mien schreef:
Ik wens alle rokers een soort van rook allergie toe...
Zet mij 10 minuten in een kamer met rokers, en ik krijg na 5-10 minuten et zó benauwd dat ik denk dattik zowat doodga...en ik hoest me nog dágen te pletter...en alleen maar omdat dr een paar mesnen een 'lekker' sigarettje willen roken...
En als e dr wat van zegt mot je je niet zo aanstellen...en vinden ze je irritant enzo...
Ja, duh, dat is ook irritant. Dat is toch zeker jouw probleem? Als ik allergisch zou zijn voor mensen met geverfd haar dan is dat zeker ook hun schuld? Moeten die klootzakken hun haar maar niet verven!
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?

Laatst gewijzigd op 24-10-2002 om 14:19.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 14:19
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
GND86 schreef:
net alsof 'n tatoeage gezonder is dan roken
Wat is er mis met een tattoeage? Oh wacht, ik weet het weer; dan ben je onverstandig, boers, dom, impulsief, zwakbegaafd, en naast al die profileringen ga je er nu ook nog eens dood van?

Lastig.

__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:08
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
Nate schreef:
Ja, duh, dat is ook irritant. Dat is toch zeker jouw probleem? Als ik allergisch zou zijn voor mensen met geverfd haar dan is dat zeker ook hun schuld? Moeten die klootzakken hun haar maar niet verven!
1. Rokers mogen toch wel wat meer rekening houden met niet-rokers. Waar of niet?
2. Van gekleurd haar ga je niet dood.

*Ook al weet Damien wel van overdrijven, misschien heeft hij astma, maar hij heeft wel gelijk*
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 17:17
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
Yamyam schreef:
1. Rokers mogen toch wel wat meer rekening houden met niet-rokers. Waar of niet?
Waar. Als mensen er problemen mee zouden hebben, dan zou ik buiten gaan staan roken en mijn peuk uitmaken en bijhouden ipv op de grond gooien. Dat hoef je echter niet van iedereen te verwachten. Je kunt moeilijk tegen iemand met een tic zeggen dat 'ie moet kappen of ergens anders moet gaan staan, en zo gaat dat ook niet zo geweldig met verslaafden.

Citaat:
2. Van gekleurd haar ga je niet dood.
Dat weet ik, maar dat is in dit geval niet erg relevant. Als ik er allergisch voor zou zijn zou ik er overigens misschien wél dood van gaan.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:03
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Roken verbieden, overal.
Behalve in de eigen woning, en dan binnen.

Ook niet in je tuin. Alleen BINNEN, waar niemand anders er nog last van heeft.
Mijn vader rookt zware sigaren, ik heb toch echt liever dat hij in zijn tuin rookt. Ik ontbijt al altijd op zolder, omdat ik die zware lucht 's ochtends niet aan kan. Moet je na gaan als hij AL z'n sigaren binnen zou roken.

Daarnaast is het nogal hypocriet: stel: iedereen rookt in zijn eigen huis. Dan zet iedereen zijn ramen natuurlijk open om te luchten (zoniet, dan doen de huisgenoten het wel). De rook komt dan alsnog in de lucht terecht.

In de tuin is dan een betere optie: dan hebben de huisgenoten er geen last van. Dat is alleen niet uitvoerbaar omdat niet iederen een tuin heeft.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:08
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Daarnaast ben ik zwaar TEGEN Anti-Rook-ruimtes.
"Als je niet in de smerige rook wil zitten, moet je daar heen gaan." Ja hey zo werkt het niet. De niet-rokers moeten dan maar verkassen als ze last hebben van de verslaving van iemand anders.

Ik ben wel voor Rook-Ruimtes.
Wil je roken? Prima, maar dan wel alleen in de gebieden die wij aangeven, zodat andere mensen er geen last van hebben.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 19:22
Nate
Avatar van Nate
Nate is offline
Citaat:
rosi schreef:
Ik ben wel voor Rook-Ruimtes.
Wil je roken? Prima, maar dan wel alleen in de gebieden die wij aangeven, zodat andere mensen er geen last van hebben.
En krijgen we dan ook 'rokerswijken', zoals de jodenwijken, 60 jaar geleden? En buttons met 'ik rook' erop? Kom zeg, dit lijkt misschien niet zo ernstig maar het is wel gewoon sociale discriminatie. Sommige mensen roken, sommige mensen niet. De een heeft andere gewoontes dan de ander. De clue is om met elkaar rekening te houden. Dus niet alleen de roker met de niet-roker.

Roken moet gewoon kunnen. Als je er last van heb kun je aardig vragen of iemand ergens anders wil gaan staan paffen, maar je kunt niemand dwingen.
__________________
... En wat als Adam en Eva appels disten, en de slang nou mooi had gefaald?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 11:36
Yamyam
Yamyam is offline
Citaat:
rosi schreef:
Daarnaast ben ik zwaar TEGEN Anti-Rook-ruimtes.
"Als je niet in de smerige rook wil zitten, moet je daar heen gaan." Ja hey zo werkt het niet. De niet-rokers moeten dan maar verkassen als ze last hebben van de verslaving van iemand anders.

Ik ben wel voor Rook-Ruimtes.
Wil je roken? Prima, maar dan wel alleen in de gebieden die wij aangeven, zodat andere mensen er geen last van hebben.
Meestal heb je niet-roken ruimtes en daarnaast roken-ruimtes.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:37
nps
Avatar van nps
nps is offline
Idd, wat Nate zegt.

En dan heb je ook van die schattige rokershokjes, waar al die leuke domme rokertjes staan... lief zijn ze he??

Dan nog zo'n kodak-fotomoment-bordje erbij en het is al halemaal fantastisch.

Jullie niet rokertjes doen echt wel heeel erg uit de hoogte hoor: Rokers zijn maar lastig, dom (ze zijn verslaafd), ze gaan allemaal heel erg dood, ze infecteren de schone zuivere longetjes van hun medemens met rook....

Doe toch normaal man. Je kan het ook omdraaien: Je ontneemt die mensen een gewoonte die ondanks dat hij slecht voor hen is door die mensen zelf als fijn ervaren word, omdat jij er niet tegen kan. Beetje egocentrisch.
__________________
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israel versus Hezbollah deel III
Verwijderd
500 27-07-2006 13:34
De Kantine [gouweouwe]Wat staat er onder jouw ctrl+v? Episode II
Machiavelli
500 28-09-2004 20:34
Drugs & Alcohol Drank&alcohol= alleen maar plezier hebben.
Verwijderd
49 24-12-2003 18:33
Lichaam & Gezondheid Ik ben tegen ROKEN!
PsychoBoy
158 24-12-2002 23:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.