Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2007, 16:12
JNR
JNR is offline
Hallo!

Als ik dit jaar weer word uitgeloot voor geneeskunde zal ik toch eens een serieus plan moeten hebben over 'wat nu te doen'.

Ik heb besloten dat ik kies voor de studie Nederlands Recht. Ik heb echter een hele brede intresse en er zijn 2 studies die me ook erg intressant lijken namelijk: American Studies en Godsdienstwetenschap.

Mijn vraag is de volgende, is er iemand die 1 van deze studies combineert met rechten? bevalt dit?

Mijn vraag aan mensen die alleen American Studies of Godsdienstwetenschap studeren, denken jullie dat dit, tijdstechnisch, te combineren is met een rechten studie? Hoeveel uur per week is er ong aanwezigheidsplicht?

In alle gevallen gaat het om een studie aan de RUG.

Alvast bedankt, hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden.


JNR

Laatst gewijzigd op 10-07-2007 om 16:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2007, 17:13
Verwijderd
Ik zou er economie bij doen
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 17:45
JNR
JNR is offline
Maar dat vroeg ik niet hea..
Met citaat reageren
Oud 10-07-2007, 22:55
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Probeer eerst maar rechten zonder.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 08:21
JNR
JNR is offline
Ook dat was niet de vraag...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 13:13
Melpomene
Melpomene is offline
Volgens mij zul je niet snel iemand vinden die een van die twee studies als 2de studie doet naast rechten. Dus je kunt beter vragen of er nog mensen zijn die een 2de studie naast rechten doen en of dat te doen is Die zijn er hier wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 16:31
JNR
JNR is offline
Dankje Melpomene, goede inbreng!

Dus een extra vraag ingevoerd: Is er hier iemand die rechten als tweede studie doet? of een andere studie naast Rechten? Hoe bevalt dit? Heb je veel verplicht colleges? hoe deel je je tijd in?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-07-2007, 16:32
Nyawa
Ik denk dat het er meer om gaat voor welke colleges je bij AS en Godsdienstwetenschappen aanwezigheidsplicht hebt, dus of het überhaupt te regelen valt, toch? Want mensen die naast Rechten nog een tweede studie doen zijn hier idd wel te vinden, dus het is mogelijk.

Ik heb zelf geen ervaring met beide studies, maar ken wel een aantal mensen die American Studies doen, waaronder een meisje dat er een extra minor bij deed (20 ECTS extra dus). Dat is natuurlijk veel minder zwaar dan er nog volledig Rechten naast, maar het geeft wel aan dat het in principe wel mogelijk is om er wat extra's naast te doen. Bij AS is er vanaf volgend jaar in de bachelor 50 ECTS vrije ruimte ingebouwd volgend jaar die je dan op zou kunnen vullen met Rechten, en voor je vrije ruimte bij Rechten zou je weer AS-vakken kunnen gebruiken, dus je hoeft niet de volledige 360 ECTS te doen natuurlijk.

De roosters voor de Letterenstudies die volgend jaar beginnen zijn er overigens al (http://www.rug.nl/let/roosters), dus mocht je meteen volgend jaar met twee studies willen beginnen, dan zou je even kunnen kijken in hoeverre er overlap tussen je colleges bestaat - indien het rooster voor Rechten ook al online staat natuurlijk, dat weet ik niet. En als ik jou was zou ik ook even bij Ocasys kijken. Daar kun je alle studieprogramma's vinden met info over de vakken en ook of je er werkcolleges bij hebt - want daarbij heb je vaak aanwezigheidsplicht van 80%.

Nou ja, ik kan je dus niet echt hele concrete info geven maar misschien heb je hier nog wat aan. Ik weet niet of je volgend jaar al meteen aan twee studies wilt beginnen? Lijkt me wel zwaar omdat je toch ook wel moet wennen, maar het is natuurlijk niet onmogelijk en je collegegeld betaal je toch .
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 00:13
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Bij de master AS zijn alle seminars in ieder geval wel verplicht (80% aanwezigheidsplicht).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 12:50
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik ben wel Belg, maar mijn neef studeert rechten en economie tegelijkertijd in Brussel. Het lukt hem goed (heeft nog nooit herexamens gehad) maar hij studeert er ook wel heel veel voor. Zijn droom is dan ook om later diplomaat te worden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 11:36
Verwijderd
Ik ken mensen die rechten naast Nederlands doen, dat is doenlijk maar je moet niet verwachten dat je beide studies in 4 jaar afrondt. Ligt een beetje aan waar je studeert (de mensen die ik ken, doen het dus in Nijmegen), hoe goed je erin bent en of de roosters goed in te delen zijn, maar het kost vaak domweg te veel tijd. Ik doe Engels naast Nederlands en hoewel het gemakkelijk is, heb je de uren niet om alles tegelijk te doen. Tenminste, niet als je ook nog een baantje wilt en hobbies en een uitgebreid sociaal leven. Amerikanistiek is bovendien niet echt moeilijk, dus op zich zou het wel moeten kunnen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 20:27
Melpomene
Melpomene is offline
Je kan ook Firdaus pmen die doet zelfs nog twee studies naast rechten en ze haalt hoge cijfers voor rechten dus waarschijnlijk is het wel goed te doen
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 11:30
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Zou psychologie en talen (frans-spaans) te doen zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 11:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 14-07-2007 @ 12:30 :
Zou psychologie en talen (frans-spaans) te doen zijn?
Beiden staan nu niet echt als zwaar te boek, dus dat zou te doen moeten zijn.

Waarvoor zou iemand in godsnaam Godsdienstwetenschap willen studeren. Los van het feit dat dat woord een contradictio in terminis is is het ongeveer hetzelfde als Harry Potter-kunde studeren, of het gedrag van een verzonnen diersoort onderzoeken.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 12:08
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-07-2007 @ 12:34 :


Waarvoor zou iemand in godsnaam Godsdienstwetenschap willen studeren. Los van het feit dat dat woord een contradictio in terminis is is het ongeveer hetzelfde als Harry Potter-kunde studeren, of het gedrag van een verzonnen diersoort onderzoeken.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 16:41
Crimson
Crimson is offline
doe maar american studies, dan worden we studiegenootjes
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 21:35
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
En ben je uitgeloot? (voor welke studie btw)
Iets naast rechten doen schijnt heel goed mogelijk te zijn, omdat het weinig uren heeft. Maar of American Studies moeilijk is, en of dat te combineren valt ik zou het niet weten! Maar rechten is overigens wel bij uitstek een studie die je ergens naast kan doen.
Mij lijkt het ook wel wat om een 2e studie te doen, omdat ik mn huidige studie toch behoorlijk vind tegenvallen, maar nog niet zeker weet of ik ermee wil stoppen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-07-2007, 13:22
Crimson
Crimson is offline
wel grappig trouwens, want ik start in september ook met american studies en als dat meevalt, wil ik misschien ook rechten ernaast gaan doen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2007, 20:21
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 23-07-2007 @ 14:22 :
wel grappig trouwens, want ik start in september ook met american studies en als dat meevalt, wil ik misschien ook rechten ernaast gaan doen
Ik heb gehoord dat ze de bachelor vergemakkelijkt hebben dus daar heb je weer geluk mee!

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ben hier pas met de master begonnen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 13:53
JNR
JNR is offline
He!

Beetje late reactie van mijn kant, door vakantie! Iniedergeval iedereen bedankt voor jullie reactie!

Ik ben overigens weer uitgeloot, voor de studie geneeskunde trouwens. Super balen, maar tijd dus om een echt plan B te smeden.

Verder ga ik deze week maar eens proberen een gesprekje te hebben met een studieadviseur van de RUG, om het één en ander te overleggen. Mijn voorkeur gaat heel erg uit naar AS, maar aangezien deze studie 80% aanwezigheidsplicht heeft, twijfel ik of dit haalbaar. Uiteraard in een iets langere tijd dan er voor staat.

Eens afwachten of die adviseur iets nuttigs te melden heeft. Het rooster van AS is al bekend en het zou een stuk makkelijker zijn als dat bij Recht ook zo was. Ben benieuwd.

Thnx allemaal!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:15
Crimson
Crimson is offline
Doe AS dan worden we studiegenootjes!
waar staat t rooster dan?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:17
Crimson
Crimson is offline
heb t rooster al
volgend jaar ga ik ook rechten erbij doen!
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 14:43
JNR
JNR is offline
Zou gezellig zijn inderdaad!

Je start in september in het eerste jaar toch?! En dan wil je in 2008 er Rechten naast gaan doen, of al meteen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:37
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
JNR schreef op 27-07-2007 @ 15:43 :
Zou gezellig zijn inderdaad!

Je start in september in het eerste jaar toch?! En dan wil je in 2008 er Rechten naast gaan doen, of al meteen?
Nou het liefst in 2008, ik wil dit jaar gewoon beginnen met AS en flink veel werken, zodat ik volgend jaar Rechten erbij kan doen en niet hoef te werken wat zijn jouw plannen?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2007, 17:52
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Het rooster is nog wel voorlopig he.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-07-2007, 19:24
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 27-07-2007 @ 18:52 :
Het rooster is nog wel voorlopig he.
ja weet ik en heb er sowieso niks aan, want er zijn 4 groepen AS dus ja
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 18:13
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Zeg Crimson (en andere AS geinteresseerden natuurlijk), heb jij al enig idee wat voor beroep je later hiermee uit wilt gaan oefenen?

Ik ben als het goed is over minder dan een jaar klaar maar ik heb nog geen idee en ik zoek wat inspiratie
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:06
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-07-2007 @ 19:13 :
Zeg Crimson (en andere AS geinteresseerden natuurlijk), heb jij al enig idee wat voor beroep je later hiermee uit wilt gaan oefenen?

Ik ben als het goed is over minder dan een jaar klaar maar ik heb nog geen idee en ik zoek wat inspiratie
nou of journalist, maar dat willen alle AS mensen geloof ik
of iets in de filmwereld met journalistiek (hou ik me nu ook mee bezig) of wil verder met rechten
wat heb jij voor je master gedaan dan?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:29
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 30-07-2007 @ 21:06 :
nou of journalist, maar dat willen alle AS mensen geloof ik
of iets in de filmwereld met journalistiek (hou ik me nu ook mee bezig) of wil verder met rechten
wat heb jij voor je master gedaan dan?
ja, 2 van mijn klasgenoten gaan hierna de master journalistiek doen

Engels
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:32
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-07-2007 @ 21:29 :
ja, 2 van mijn klasgenoten gaan hierna de master journalistiek doen

Engels
daar is toch best een strenge selectie voor?
Met citaat reageren
Oud 30-07-2007, 20:36
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 30-07-2007 @ 21:32 :
daar is toch best een strenge selectie voor?
Geen idee, maar ze waren al wel toegelaten.

Ik kan wel leuk schrijven maar ik ben niet goed in iemand een microfoon onder de neus douwen dus ik weet ook niet of dat wel wat voor mij zou zijn.

Maar wat dan wel
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 07:25
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 30-07-2007 @ 21:36 :
Geen idee, maar ze waren al wel toegelaten.

Ik kan wel leuk schrijven maar ik ben niet goed in iemand een microfoon onder de neus douwen dus ik weet ook niet of dat wel wat voor mij zou zijn.

Maar wat dan wel
je kan altijd nog een studie doen als je denkt dat je nog niet klaar bent om te gaan werken of gewoon niet precies weet wat je wilt?
Met citaat reageren
Oud 31-07-2007, 14:24
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Crimson schreef op 31-07-2007 @ 08:25 :
je kan altijd nog een studie doen als je denkt dat je nog niet klaar bent om te gaan werken of gewoon niet precies weet wat je wilt?
Dan moet ik er alsnog naast gaan werken want ik krijg geen stufi meer
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.