Oud 09-01-2011, 16:01
cahe64
cahe64 is offline
Hoi iedereen,

Ik woon in Almelo (nog thuis maar wil wel op kamers), ben bijna 21 jaar, heb een mbo opleiding in de administratie gevolgd, maar ik wil eigenlijk geschiedenis studeren.

Het liefst wil ik naar de universiteit (meer mogelijkheden), maar heb begrepen dat ik eerst hbo zou moeten doen. Klopt dat? HBO biedt alleen maar docentopleiding geschiedenis aan, en dat is niet echt wat ik in gedachten had. Daar krijg je meer te weten hoe je een goede docent wordt dan geschiedenisstof.

Nu de vragen:
- Wat kan ik het beste doen? Ik heb een stappenplan voor mijzelf nodig.
- Wat is de meest dichtbijzijnde stad waar ik hbo geschiedenis kan doen?
- Moet ik dat per se 4 jaar gaan doen, of kan ik na 1 jaar al doorstromen?

Kan iemand mij advies geven? Ik ben echt supergeďnteresseerd in geschiedenis (vooral de middeleeuwen & renaissance) en wil er echt iets mee gaan doen. Mensen zeggen dat je misschien niet veel werk kunt vinden hiermee, maar ik schrijf ook heel graag, dus ik zou misschien iets met journalistiek kunnen doen.

Please, help!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2011, 16:03
Mr.Mark
Avatar van Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je zou een jaar docent geschiedenis kunnen doen en daarna, als je je propedeuse hebt gehaald, een bachelor geschiedenis doen op de universiteit.
__________________
's Avonds een vent, 's ochtends absent.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 20:23
Grapig
Grapig is offline
Je wilt op kamers maar toch dichtbij studeren?
Met citaat reageren
Oud 10-01-2011, 00:08
Verwijderd
Je kunt twee routes doen:
- 1 jaar propedeuse docent geschiedenis, 3 jaar universitaire bachelor geschiedenis, 1 jaar universitaire master geschiedenis
- 4 jaar professionele bachelor docent geschiedenis, 1 jaar schakeljaar, 1 jaar universitaire master geschiedenis
Het duurt allebei 5 jaar. Bij de eerste optie heb je sneller de kans om je te verdiepen, maar de tweede optie is 'veiliger', zeker als je van het mbo komt; je wordt dan beter begeleid in de omschakeling van praktisch leren naar theoretisch leren.

In Overijssel kun je Hbo docent geschiedenis doen in Zwolle, aan het Windesheim.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 17:08
cahe64
cahe64 is offline
Bedankt voor jullie tips Hier kan ik wat mee.

En je kan toch, als je geen mbo niveau 4 hebt gedaan, een 21+ toets doen om toegelaten te worden?

Dat in Zwolle heb ik inderdaad gezien. Maakt het iets uit dat het een tweedegraads docentopleiding is? Ik ben er nog niet helemaal uit wat het verschil is.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 11:00
Verwijderd
Hbo opleidingen leiden je op tot 2egraads docent, die les mag geven aan VMBO's, MBO's en de onderbouw van havo/vwo, universitaite opleidingen met een onderwijsmaster leiden je op tot 1e graads docent, die les mag geven aan bovenbouw havo/vwo en aan HBO's. Dus hbo-lerarenopleidingen leiden je altijd op tot 2e graads leraar, dat zegt niets over de kwaliteit van de opleiding
Met citaat reageren
Oud 04-02-2011, 10:38
cahe64
cahe64 is offline
Oké, zo zit dat dus. Dankjewel, ben ik weer iets wijzer geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren hbo propedeuse
hoihoihoi123
0 07-05-2014 20:17
Studeren geschiedenis
sexy aardappel
1 12-02-2012 13:39
Studeren Studie Geschiedenis
Opeth
3 26-11-2009 17:07
Studeren HBO Geschienis
aDamzKi
3 30-03-2009 11:38
Studeren geschiedenis (alweer) universitair of hbo?
Verwijderd
5 03-12-2004 00:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 17:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.