Oud 03-02-2016, 16:17
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Spoiler
Advertentie
Oud 03-02-2016, 16:18
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Oud 03-02-2016, 16:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Oke.

Ten eerste is de meerderheid niet 60 zetels maar 51. Obama heeft zes jaar een meerderheid gehad, met de eerste twee jaar ook een meerderheid in het huis van afgevaardigden, en in 't begin ook nog eens de theoretische supermajority. Dat is een behoorlijke luxepositie.

Ten tweede heb je helemaal geen 60 zetels nodig om er een wet doorheen te krijgen. De supermajority is alleen nodig om een filibuster te ontwijken. Maar als je 51 zetels hebt en de eventuele filibuster afwacht komt je wet er alsnog doorheen. Zo'n filibuster is namelijk gewoon dat de republikeinen de microfoon heel lang bezet houden en daarna wordt er alsnog gestemd en bij 51 zetels wordt die wet alsnog aangenomen, voor zo ver ik weet. In plaats van /care te hebben heeft Obama telkens ingeschikt.

Ten derde had Obama, net als bijvoorbeeld Roosevelt, gewoon meer druk kunnen zetten op het senaat. Dreigen met 'zodra Byrd er is voeren we het alsnog in'. Dreigen met Kennedy uit 't ziekenhuis laten overvliegen op een brancard. Dreigen met 'luister, je kan wel tegen stemmen, maar dan ga ik persoonlijk anti-campagne voeren tegen jou in de staat waarin jij verkiesbaar bent en dan is je politieke carrière over'. Vuil spel natuurlijk, maar binnen de Amerikaanse politiek helemaal niet raar.

Ten vierde - als jij het niet raar vindt dan vind je 't toch lekker niet raar. Ik vind van wel en volgens mij is daar ruimschoots genoeg reden voor.
Je snapt echt niet hoe filibuster werkt en hoe Amerikaans staatsrecht in elkaar zit. Je hoeft niet te spreken c.q. een microfoon bezet te houden om een filibuster uit te voeren, dat is een mythe uit films/tv-series. Bij veruit de meeste (succesvolle) filibusters wordt er juist niet gesproken.

Natuurlijk mag je Amerikaans staatsrecht wel vreemd vinden Maar dat Obama er niet zoveel doorheen kreeg en mogelijk ook veel niet heeft geprobeerd, is niet vreemd.
Oud 03-02-2016, 16:35
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Het woord 'fillibuster' stamt overigens af van het Nederlandse 'vrijbuiter'.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 03-02-2016, 16:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Je snapt echt niet hoe filibuster werkt en hoe Amerikaans staatsrecht in elkaar zit. Je hoeft niet te spreken c.q. een microfoon bezet te houden om een filibuster uit te voeren, dat is een mythe uit films/tv-series. Bij veruit de meeste (succesvolle) filibusters wordt er juist niet gesproken.
Ik baseer mijn mening niet op films of series.

En volgens mij snap ik 't best wel prima.
Oud 03-02-2016, 16:38
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Het woord 'fillibuster' stamt overigens af van het Nederlandse 'vrijbuiter'.
Oud 03-02-2016, 16:39
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Ik baseer mijn mening niet op films of series.

En volgens mij snap ik 't best wel prima.
Nee, dat doe je echt niet. Je post is onzin wat betreft filibuster.
Oud 03-02-2016, 16:54
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Nee, dat doe je echt niet. Je post is echt onzin wat betreft filibuster.
Misschien had ik moeten verduidelijken dat 'de microfoon bezet houden' een metafoor is voor 'tijd rekken'.

Maar leg uit - wat heb ik verkeerd begrepen?
Oud 03-02-2016, 17:04
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Oke.

Ten eerste is de meerderheid niet 60 zetels maar 51. Obama heeft zes jaar een meerderheid gehad, met de eerste twee jaar ook een meerderheid in het huis van afgevaardigden, en in 't begin ook nog eens de theoretische supermajority. Dat is een behoorlijke luxepositie.

Ten tweede heb je helemaal geen 60 zetels nodig om er een wet doorheen te krijgen. De supermajority is alleen nodig om een filibuster te ontwijken. Maar als je 51 zetels hebt en de eventuele filibuster afwacht komt je wet er alsnog doorheen. Zo'n filibuster is namelijk gewoon dat de republikeinen de microfoon heel lang bezet houden en daarna wordt er alsnog gestemd en bij 51 zetels wordt die wet alsnog aangenomen, voor zo ver ik weet. In plaats van /care te hebben heeft Obama telkens ingeschikt.

Ten derde had Obama, net als bijvoorbeeld Roosevelt, gewoon meer druk kunnen zetten op de republikeinen. Dreigen met 'zodra Byrd er is voeren we het alsnog in'. Dreigen met Kennedy uit 't ziekenhuis laten overvliegen op een brancard. Dreigen met 'luister, je kan wel tegen stemmen, maar dan ga ik persoonlijk anti-campagne voeren tegen jou in de staat waarin jij verkiesbaar bent en dan is je politieke carrière over'. Vuil spel natuurlijk, maar binnen de Amerikaanse politiek helemaal niet raar.

Ten vierde - als jij het niet raar vindt dan vind je 't toch lekker niet raar. Ik vind van wel en volgens mij is daar ruimschoots genoeg reden voor.
In de praktijk komt het er op neer dat een supermeerderheid altijd nodig is, ook al is dat in theorie niet zo. Zo'n filibuster kun je natuurlijk simpel afschaffen, maar dat willen politici niet.
Oud 03-02-2016, 17:15
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Dat is het nadeel van een politiek systeem waarin sommige mensen politici zijn en andere mensen niet.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Oud 03-02-2016, 17:24
Verwijderd
Citaat:
Nah, leeftijd is iets waar mensen hun voorkeur (deels) op baseren, die dingen in het stripje zijn wat willekeuriger.

Het zou wel schelen als hij een jongere en presidentswaardige running mate kiest. Bij McCain was iedereen erg bezorgd dat als hij dood zou gaan een airhead als Palin president zou zijn.




Als Bernie tegenover The Donald of Cruz komt te staan denk ik inderdaad ook wel dat hij wint ja. Maar ik denk dat iedere democraat van die twee zou winnen.


De patstelling tussen president en Congress die er voor zorgt dat deals of mislukken of heel lelijk worden. De deals die worden beklonken hebben imo vaak niets met doordacht beleid te maken maar met logrolling.
Ik denk eigenlijk dat hij tegen Rubio de minste kans heeft omdat die swing stemmen kan wegtrekken.
Oud 03-02-2016, 17:38
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Misschien had ik moeten verduidelijken dat 'de microfoon bezet houden' een metafoor is voor 'tijd rekken'.

Maar leg uit - wat heb ik verkeerd begrepen?
Ik heb even gezocht, en deze presentatie legt heel aardig uit hoe "silent filibusters" werken: http://newsbound.com/stacks/filibuster

(En ook waarom (effectieve) "talking filibusters" nauwelijks voorkomen.)

Laatst gewijzigd op 03-02-2016 om 17:44.
Oud 03-02-2016, 17:49
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Obligatoir lammetje ter compensatie van de politieke discussie:

Spoiler
Oud 03-02-2016, 18:21
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Citaat:
Ik heb even gezocht, en deze presentatie legt heel aardig uit hoe "silent filibusters" werken: http://newsbound.com/stacks/filibuster

(En ook waarom (effectieve) "talking filibusters" nauwelijks voorkomen.)
Heb je je eigen presentatie wel bekeken, Axel? Hij zegt namelijk letterlijk hetzelfde wat ik zeg.

Minority dreigt met een filibuster. Majority geeft direct op of probeert de 60 stemmen te halen. Het enige wat Obama had moeten doen was dus de republikeinen uitnodigen om hun dreigementen waar maken, en dan had 'ie met een paar dagen ObamaCare in onaangepaste vorm er doorheen geramd, plus alles wat 'ie daarnaast nog wilde. Het enige is dat er tijdens dat offensief 51 democraten aanwezig zouden moeten zijn en dat ze zich zouden doodvervelen, maar who cares. Nouja, en 't Senaat ligt een paar dagen stil. Maar dat kun je prima slim spinnen ten nadele van de republikeinen. Als je daarna ieder dreigement beantwoordt met 'oke doe maar' dan zijn ze binnen de kortste keren uitgefilibusterd. Dat ze zoveel konden tegenhouden met silent filibusters is puur omdat de democraten telkens meteen op hun knietjes gingen.

Het semantische verschil tussen dreigen met een filibuster ('silent filibuster') en een daadwerkelijke filibuster met praten tegenover een quorum ('talking filibuster') heb je er zelf bij gehaald. Ik verwoordde het als 'de eventuele filibuster afwachten' en niet als 'ingaan op de silent filibuster' maar volgens mij was 't binnen de context best duidelijk wat ik bedoelde.

Het lijkt erop dat je me gewoon verkeerd begrepen hebt.

Misschien de volgende keer minder snel roepen dat iemand 'echt niets begrepen heeft' van een onderwerp als je tegelijkertijd een inhoudelijk gesprek met ze voert? Ik ben geen expert, maar uit mijn posts op de afgelopen pagina's blijkt volgens mij duidelijk dat ik ook weer niet onwetend ben.
Oud 03-02-2016, 18:26
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Heb je je eigen presentatie wel bekeken, Axel? Hij zegt namelijk letterlijk hetzelfde wat ik zeg.

Minority dreigt met een filibuster. Majority geeft direct op of probeert de 60 stemmen te halen. Het enige wat Obama had moeten doen was dus de republikeinen uitnodigen om hun dreigementen waar maken, en dan had 'ie met een paar dagen ObamaCare in onaangepaste vorm er doorheen geramd, plus alles wat 'ie daarnaast nog wilde. Het enige is dat er tijdens dat offensief 51 democraten aanwezig zouden moeten zijn en dat ze zich zouden doodvervelen, maar who cares. Nouja, en 't Senaat ligt een paar dagen stil. Maar dat kun je prima slim spinnen ten nadele van de republikeinen. Als je daarna ieder dreigement beantwoordt met 'oke doe maar' dan zijn ze binnen de kortste keren uitgefilibusterd. Dat ze zoveel konden tegenhouden met silent filibusters is puur omdat de democraten telkens meteen op hun knietjes gingen.

Het semantische verschil tussen dreigen met een filibuster ('silent filibuster') en een daadwerkelijke filibuster met praten tegenover een quorum ('talking filibuster') heb je er zelf bij gehaald. Ik verwoordde het als 'de eventuele filibuster afwachten' en niet als 'ingaan op de silent filibuster' maar volgens mij was 't binnen de context best duidelijk wat ik bedoelde.

Het lijkt erop dat je me gewoon verkeerd begrepen hebt.

Misschien de volgende keer minder snel roepen dat iemand 'echt niets begrepen heeft' van een onderwerp als je tegelijkertijd een inhoudelijk gesprek met ze voert? Ik ben geen expert, maar uit mijn posts op de afgelopen pagina's blijkt volgens mij duidelijk dat ik ook weer niet onwetend ben.
Wat jij wil. Ik geef je een presentatie die duidelijk versimpeld is voor niet-juristen, en vervolgens probeer je daarmee mij te pakken?

Maar geloof verder wat je wil. De presentatie was duidelijk ook al te moeilijk voor je.
Oud 03-02-2016, 18:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Obamacare is er doorheen gekomen in de korte periode van supermajority, dus dat voorbeeld slaat ook nergens op. Obamacare ging feitelijk puur over tegenstand in de eigen partij.
Oud 03-02-2016, 18:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Omg
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 03-02-2016, 18:42
Dekaloog
Avatar van Dekaloog
Dekaloog is offline
Niet zo uit de hoogte doen, ik snap je presentatie prima.

Wat ik niet snap is waarom jij vindt dat die presentatie tegenstrijdig is met wat ik zeg.

Pagina 17:

Citaat:
Now you might ask: Why don't the Democrats simply force the Republicans to conduct a talking filibuster?

The reason is this: When 40-plus minority senators are committed to a talking filibuster, the process is much more time-consuming and physically demanding for the majority waiting it out than for the minority doing the actual filibustering.
Daarna zeggen ze: "Het kan wel dágen duren! Er moeten wel 51 mensen aanwezig zijn!" En daarop zeg ik dus - nou en.

Citaat:
Waiting it out doesn't make sense when the act of filibustering is virtually costless for the minority. This is how the talking filibuster gave way to the silent filibuster and thereby created a 60-vote requirement in the Senate.
Ik ben het er ook niet mee eens dat het 'costless' is voor de minority. Ze kunnen niet bij ieder wetje een talking filibuster doen, dan komen ze over als jankende stampvoetende kinderen. Maar omdat ze niet gedwongen werden om hun dreigementen waar te maken hebben ze jarenlang stilletjes alles kunnen blokkeren wat de democraten voorstelden. Een agressief offensief in 't begin had dat voorkomen, en dat is dus wat ik raar vind van Obama, dat hij daar niet voor gepusht heeft.

Kusje, hoor.
Oud 03-02-2016, 18:51
Quis.
Quis. is offline
Citaat:
Wat jij wil. Ik geef je een presentatie die duidelijk versimpeld is voor niet-juristen, en vervolgens probeer je daarmee mij te pakken?

Maar geloof verder wat je wil. De presentatie was duidelijk ook al te moeilijk voor je.
Zeg, ga even ergens anders denigrerend doen. Al ben je het nog zo oneens, al geloof je nog zo in je gelijk/de feiten/whatever, dit soort sfeerverpestende stemmingmakerij is echt nergens voor nodig. Begin anders een subforum met deadlock, kunnen jullie lekker elkaar afzeiken.
Oud 03-02-2016, 19:04
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Daarna zeggen ze: "Het kan wel dágen duren! Er moeten wel 51 mensen aanwezig zijn!" En daarop zeg ik dus - nou en.

Ik ben het er ook niet mee eens dat het 'costless' is voor de minority. Ze kunnen niet bij ieder wetje een talking filibuster doen, dan komen ze over als jankende stampvoetende kinderen. Maar omdat ze niet gedwongen werden om hun dreigementen waar te maken hebben ze jarenlang stilletjes alles kunnen blokkeren wat de democraten voorstelden. Een agressief offensief in 't begin had dat voorkomen, en dat is dus wat ik raar vind van Obama, dat hij daar niet voor gepusht heeft.

Kusje, hoor.
Er wordt de afgelopen jaren circa 60 tot 250 keer per jaar gefilibusterd, dus het is wel 'costless' naar mijn mening

En ja, 60-250 keer per jaar noemde ik dus weinig, omdat er nog tig keer zo vaak gedreigd wordt met filibuster, om het even in jouw woorden te zeggen.
Oud 03-02-2016, 19:09
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zeg, ga even ergens anders denigrerend doen. Al ben je het nog zo oneens, al geloof je nog zo in je gelijk/de feiten/whatever, dit soort sfeerverpestende stemmingmakerij is echt nergens voor nodig. Begin anders een subforum met deadlock, kunnen jullie lekker elkaar afzeiken.
Niet zo aanstellen, Dekaloog roept vaak net zo hard dat iemand ergens geen verstand van heeft. Daag me niet uit even wat quotes naar boven te halen.

Overigens vind ik dat verder prima hoor, maar dan voer ik de discussie net zo hard.
Oud 03-02-2016, 19:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Wat jij wil. Ik geef je een presentatie die duidelijk versimpeld is voor niet-juristen, en vervolgens probeer je daarmee mij te pakken?

Maar geloof verder wat je wil. De presentatie was duidelijk ook al te moeilijk voor je.
Waarom speel je zo op de man axel?
Oud 03-02-2016, 19:56
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ahwwwww Ik maakte een gek piepgeluid hardop
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 03-02-2016, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Zeg, ga even ergens anders denigrerend doen. Al ben je het nog zo oneens, al geloof je nog zo in je gelijk/de feiten/whatever, dit soort sfeerverpestende stemmingmakerij is echt nergens voor nodig. Begin anders een subforum met deadlock, kunnen jullie lekker elkaar afzeiken.
Oud 03-02-2016, 20:43
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Zo, vet goeie reply.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 03-02-2016, 20:43
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ze heeft wel een punt deadlock
Oud 03-02-2016, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Ze heeft wel een punt deadlock
Alleen als ze ook om een subforum voor genderongestemden wil.
Oud 03-02-2016, 21:50
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Oke.

Ten eerste is de meerderheid niet 60 zetels maar 51. Obama heeft zes jaar een meerderheid gehad, met de eerste twee jaar ook een meerderheid in het huis van afgevaardigden, en in 't begin ook nog eens de theoretische supermajority. Dat is een behoorlijke luxepositie.

Ten tweede heb je helemaal geen 60 zetels nodig om er een wet doorheen te krijgen. De supermajority is alleen nodig om een filibuster te ontwijken. Maar als je 51 zetels hebt en de eventuele filibuster afwacht komt je wet er alsnog doorheen. Zo'n filibuster is namelijk gewoon dat de republikeinen de microfoon heel lang bezet houden en daarna wordt er alsnog gestemd en bij 51 zetels wordt die wet alsnog aangenomen, voor zo ver ik weet. In plaats van /care te hebben heeft Obama telkens ingeschikt.

Ten derde had Obama, net als bijvoorbeeld Roosevelt, gewoon meer druk kunnen zetten op de republikeinen. Dreigen met 'zodra Byrd er is voeren we het alsnog in'. Dreigen met Kennedy uit 't ziekenhuis laten overvliegen op een brancard. Dreigen met 'luister, je kan wel tegen stemmen, maar dan ga ik persoonlijk anti-campagne voeren tegen jou in de staat waarin jij verkiesbaar bent en dan is je politieke carrière over'. Vuil spel natuurlijk, maar binnen de Amerikaanse politiek helemaal niet raar.

Ten vierde - als jij het niet raar vindt dan vind je 't toch lekker niet raar. Ik vind van wel en volgens mij is daar ruimschoots genoeg reden voor.
Wat ook kan meespelen is dat een democratische senator van, noem eens wat, Texas waarschijnlijk een stuk 'rechtser' is dan een democratische senator in Oregon. Partijdiscipline in de VS is heel wat minder strikt dan die in onze Tweede Kamer.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Oud 03-02-2016, 23:49
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Krankzinnig drukke harde werkdagen maar aangezien er discussiestof op de grond ligt hier kom ik even liefdesconfetti strooien. Zaterdag een date nononoonononononono kerken bezoeken musea love my nerd mononiniifonoobodjdhsh
Oud 03-02-2016, 23:56
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Verder zal ik het gesprek op slinkse wijze op Amerikaanse politiek brengen om indruk te maken met mijn nieuw verworven kennis. Bedankt forum!
Oud 04-02-2016, 07:33
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Verder zal ik het gesprek op slinkse wijze op Amerikaanse politiek brengen om indruk te maken met mijn nieuw verworven kennis. Bedankt forum!
Micha Wertheim-style?
Oud 04-02-2016, 09:16
Verwijderd
wtf

Citaat:
Spoiler


ik ben een gifje aan het maken


Citaat:
Waar ligt dat aan? ♡
Ik weet het niet precies, niet echt grote dingen ofzo, maar een beetje dat heel veel mensen gewoon zitten te wachten op een kans om op iemand te bitchen? Niet iedereen, en een beetje bitchen vind ik niet zo erg, maar het is net of het nu meer dat is dan gewoon een beetje geklets.

Al valt het in wsz wel mee. Misschien valt het überhaupt wel mee en ligt het eraan dat ik me een beetje meh voel.

Jij maakt alles weer goed.

Spoiler
Oud 04-02-2016, 09:26
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik ben onderweg naar een sollicitatiegesprek. Op een school
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 09:26
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik ben onderweg naar een sollicitatiegesprek. Op een school
Heel veel succes Miekje!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-02-2016, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ben onderweg naar een sollicitatiegesprek. Op een school
Word je juffrouw ja?
Oud 04-02-2016, 09:34
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik moet nog eens een afspraak maken met mijn studieadviseur. Mijn opleiding heeft nu nummer vier in dienst genomen (in de drie jaar dat ik er nu rondloop, sinds eind vorig jaar is er gezeik mee) en die blijft tot eind van deze maand. Maar de studieadviseur wil graag even met iedereen kennis maken. Ik vind t onzin, voor die anderhalve maand Voor studieadvies ga ik liever naar medestudenten, voor mijn gevoel weten die veel meer over hoe zwaar vakken zijn en hoeveel ik tegelijk kan doen
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-02-2016, 09:38
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Heel veel succes Miekje!
Thanks
Citaat:
Word je juffrouw ja?
Middelbareschooljuf, ja!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 09:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik ga zo op sollicitatie bij twee studentenhuizen ^^
Oud 04-02-2016, 09:54
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Succes, fizzle! Hopelijk zit er wat voor je tussen
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 10:11
ecnelis
Avatar van ecnelis
ecnelis is offline
Succes Miekje, succes Fizzle!
Oud 04-02-2016, 10:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
*succesproost met miekje*
Oud 04-02-2016, 11:47
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gesprek ging goed Morgen hoor ik het. Duimen jullie mee?
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 11:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Uiteraard! Maar hallo, welke school wil er nu geen Miekje voor de klas?
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Oud 04-02-2016, 11:51
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Oms
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 12:19
-Marleen
Avatar van -Marleen
-Marleen is offline
Op welk niveau ga je (biologie, neem ik aan) lesgeven?
Oud 04-02-2016, 12:27
Verwijderd
Spannendddd! Ik duim voor Fizzle en Miekje!
Oud 04-02-2016, 12:46
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Op welk niveau ga je (biologie, neem ik aan) lesgeven?
Ja, biologie Onderbouw vmbo en havo.
Citaat:
Spannendddd! Ik duim voor Fizzle en Miekje!
Dankjewel
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 14:31
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Gefeliciteerd Miekje! Wel vind ik het een slechte zaak dat je in Nederland zo weinig kwalificaties nodig hebt om les te kunnen geven. In Finland zou dat absoluut onmogelijk geweest zijn.
Oud 04-02-2016, 14:41
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Gelukkig is dit Finland niet
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 04-02-2016, 14:43
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
wtf







Ik weet het niet precies, niet echt grote dingen ofzo, maar een beetje dat heel veel mensen gewoon zitten te wachten op een kans om op iemand te bitchen? Niet iedereen, en een beetje bitchen vind ik niet zo erg, maar het is net of het nu meer dat is dan gewoon een beetje geklets.

Al valt het in wsz wel mee. Misschien valt het überhaupt wel mee en ligt het eraan dat ik me een beetje meh voel.



Jij maakt alles weer goed.

Spoiler
herken je dat aan het lammetje?
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.