Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2010, 07:48
Verwijderd
...rustig, gewone huizen, veel alleenstaande maar af en toe ook een 2 onder 1 kap.
Geen buurtfeesten maar fietstochten (1 keer voor de kerels en 1 keer voor de dametjes)
Vroeger deden we met de kids van de buurt veel voetbal, vakvoetbal, vlagverovertje etc
1 man heeft zelfmoord gepleegd. (De man die me bij mijn strot pakte die dacht dat ik bij hem belletje rinkelde maar dat waren mijn broer en buurjongen....)
Verder gebeuren er niet veel dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2010, 08:10
Verwijderd
Mijn wijk is er een met extreme verschillen. Ik woon zelf in het slechte deel, met scheve driehoogflatjes. Het grootste deel van de wijk bevat rijtjeshuizen en 2-onder-1-kap huizen. Verderop is een deel met villa's. Soms wordt dat deel als een andere wijk beschouwd. Vooral door de mensen die er wonen .
Geen buurtbarbecues of iets, wij leven gemoedelijk langs elkaar heen. Er is wel een wijkcentrum maar tenzij je nieuwe allochtoon, tienermoeder of probleemjongere bent, mag je niet meedoen aan de activiteiten daar.

Edit: ik zie dat mijn wijk tegenwoordig een website heeft. Het wijkcentrum biedt tegenwoordig ook cursussen voor kleuters en bejaarden aan.

Laatst gewijzigd op 16-04-2010 om 08:54.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 08:18
Verwijderd
Binnenstad van Den Haag. Druk. Om de hoek is laatst nog iemand neergeschoten.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 08:32
Verwijderd
490 inwoners
5% niet-Westerse allochtonen
41% tussen de 45-65
250 huishoudens, waarvan 30% met kinderen
9% met bijstandsuitkering
Gemiddeld inkomen: 15000
Aantal huurwoningen: 94%
Gemiddelde WOZ-waarde: 155000
Aantal personenauto's:165
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 08:41
Verwijderd
Vooral van die rijtjeshuizen met oranje daken. Gedeelte is oud, ander deel is afgebroken en dus vervangen door nieuwbouw. De wijk organiseert verschillende dingen, zoals een kerstboom op een van de pleintjes en dan een borrel om het te vieren. Bewoners zijn heel verschillend; van jonge gezinnen tot bejaarden. Ik woon in het nieuwe deel van de wijk.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 08:48
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Een industrieterrein. Ik woon nu nog antikraak in een kantoorpand. Het is niet zo'n gezelige buurt maar ik heb wel alles wat ik nodig heb in de buurt (supermarkt = 5 minuten fietsen, winkelcentrum =15 minuten fietsen en de bushalte = 5 minuten lopen). Er zijn inmiddels niet zoveel bewoners meer. We hadden hier in de buurt meer antikrakers dan bedrijven, dat is niet het geval meer.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 09:21
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
mijn uitzicht ziet er zo uit:



en in dit gebouwtje woon ik:

__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 10:28
Verwijderd
Volksbuurt met rijtjeshuizen, vlakbij station en centrum, met vooral sjonnies, studenten en jonge gezinnen. Achter ons huis is een speeltuintje en een voetbal-, basketbal- en jeu de boulesveldje en gras en bankjes enzo, daar scharrelen altijd veel honden, katten en koters rond. Daar worden ook met regelmaat buurtdingen georganiseerd, meestal voor kinderen (dan komt er een springkussen) of buurtbbq's.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 10:38
Verwijderd
De Heeg - Gemeente Maastricht
Gemeente: Maastricht
Buurt: De Heeg

Bevolking (2008)
Aantal inwoners: 6.480
Aantal mannen: 3.290
Aantal vrouwen: 3.190
Geboorte (2007): 55
Sterfte (2007): 25
Niet-westerse allochtonen: 7%
Bevolkingsdichtheid: 4.639 personen per km2
Leeftijd (2008)
0 tot 15: 15%
15 tot 25: 15%
25 tot 45: 32%
45 tot 65: 31%
65 en ouder: 6%
Samenstelling huishoudens (2008)
Eenpersoonshuishoudens: 39%
Huishoudens zonder kinderen: 26%
Huishoudens met kinderen: 35%
Aantal huishoudens: 3.070
Gemiddelde grootte: 2,1 pers.

Van de rest heb je wel eens een gek, hier of daar in de wijk. Ik heb er geen grote problemen mee ingeval
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:37
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Ik woon in een wijk waar veel gezinnen en oude mensen wonen, beetje afhankelijk van waar in de wijk je bent. Er staan twee studentenflats en ik woon in één van die flats. En nou ja, tussen de gezinnen enzo zullen ook nog wel wat oudere studenten wonen. Er worden nooit dingen georganiseerd geloof ik, althans ik merk het niet. In het winkelcentrum willen ze nog wel eens iets doen. Ik zit dichtbij een universiteitsterrein en dat vind ik erg handig, want daar sport ik en dan is die drempel om te gaan veel lager. Er zit een groot winkelcentrum op drie minuten fietsen en vlak naast de flat waar ik woon staat ook een spar, maar daar ga ik bijna nooit heen. De bushalte zit ook op 2 minuten lopen ofzo. Ik vind het hier wel dikke prima.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 12:10
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Ik woon in een enorm rustige buurt met veel rijtjeshuizen en hier en daar wat rijen drive-inwoningen. In één van die drive-inwoningen woon ik. Verder zijn er heel veel gezinnen en ook wel een stel ouderen. We hebben een miniwinkelcentrumpje met een supermarkt en een snackbar en een wat grotere waar ik vaak winkel met een geweldige bibliotheek. We hebben een busstation naast dat winkelcentrum en zo kan ik ook naar de bioscoop in Amsterdam-Zuidoost. Ik woon op een halfuurtje fietsen van school/station en er rijden niet veel auto's. Met de tram ben ik in 40 minuten bij de Dam. Er heeft wel eens een diamantroof in mijn buurt plaatsgevonden en er is ook een man vermoord in een avondwinkel, maar verder woon ik heel lekker.
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:16
Verwijderd
Ik woon naast een industrieterrein, tussen de studenten, de hell's angels en de bijlmer bajes. Het is opzich vrij rustig, als je de luidruchtige studenten die je soms 's avonds hoort niet meetelt. Ik voel me hier heel veilig en er is eigenlijk ook nooit wat aan de hand. Ik woon 5 minuten lopen vanaf de metro en 5 minuten fietsen naar het Amstelstation, dus openbaar vervoer is zeker binnen handbereik. Ja, ik zit hier wel prima

Laatst gewijzigd op 17-04-2010 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline


Ik woon in een nieuwbouwwijk. Eerst was het een achterstandswijk (een zgn. vogelaarwijk volgensmij), die eigenlijk geheel met de grond gelijk is gemaakt; bijna alle gebouwen zijn gesloopt en de originele bewoners moesten verhuizen. Het gebouw waar ik in woon (die flat achter dat bruggetje) was een van de eerste gebouwen die werden opgeleverd, dus we kwamen in een grote modderpoel terecht. Langzaam maar zeker zijn er eengezinswoningen rondom heen gebouwd, en nu is het vrijwel "af".

De meeste buren in het gebouw zijn 50/60-ers, de rest twintigers en een paar alleenstaanden en kleine gezinnetjes. Het een rustig gebouw, er is redelijk vriendelijk contact tussen de buren, en lekker dicht bij het station, centrum en supermarkten.
Je ziet toch wel in de buurt dat er geen hoogopgeleide, rijke mensen wonen, maar het is zeker geen achterstandswijk meer. Weinig overlast, alleen wel wat vaak troep op de straat (tegenover ons staat een oud pand dat nog gerestaureerd moet worden, en dat is helaas wel eens als dumpplaats gebruikt). Over het algemeen is het heel prettig wonen en ik vind het heel jammer dat ik binnenkort moet verhuizen.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 14:40
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Rustig, veel groen. Hier en daar een boerderij. Veel alleenstaande huizen met een grote tuin. Vaak wielrenners (groep soms > 60). Hier en daar een manège. Een bos in de buurt.... zoiets ongeveer
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 15:29
Verwijderd
Rustige wijk. Veel ruimte, alleenstaande huizen, of twee onder een dak. Dichtbij wat weilanden, en lekker de ruimte om ver weg te kijken. Alhoewel ze nu ergens beginnen met een industrieterrein zó zonde
De meeste mensen die hier wonen zijn 30'ers 40'ers met een paar kleine koters =)

Ook maar even wat gegevens opgezocht:

Bevolking, Leeftijdsopbouw in 2009 (%)
0-14 jaar 19
15-24 jaar 13
25-44 jaar 23
45-64 jaar 31

We hebben 420 woningen

2% niet westerse allochtone

Arbeid, Bijstandsuitkeringen in 2007 (aantal huishoudens per 1000)
27

Woningen, Gemiddelde waarde in 2007 (euro)
242.000

Woningen, Huur en koop in 2005 (%)
Huur 21
Koop 79

Huishoudens, Samenstelling in 2009 (%)
Eenpersoons 29
Zonder kinderen 33
Met kinderen 38

Laatst gewijzigd op 16-04-2010 om 15:48.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 16:29
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Soort volkswijk, niet de ergste van breda maar vol met simpel volk en allochtonen.

Soms beetje vervallen, maar over het algemeen leuke buurt.
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 18:39
Verwijderd
Aan de rand v/h centrum van Amersfoort, tussen twee uitgaansgelegenheden in, langs de Eem. Het stuk braakliggend terrein dat hier verderop ligt wordt zometeen het Eemplein, een prestigieus gemeenteproject waarbij een nieuwe winkelstraat, plein en een nieuw uitgaanscentrum wordt ontwikkeld. Op een steenworp afstand staat het nieuwe schoolgebouw van de Hogeschool Utrecht in aanbouw.

Amersfoort CS, de Dirk vd Broek en het centrum op loopafstand, ideale plek eigenlijk om te vertoeven
Ook erg rustig. Midden tussen de studenten, maar veel overlast ondervind ik niet.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 22:54
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik woon natuurlijk in uber-pauperwijk Kanaleneiland. Ik vind het ruimtelijke van de wijk wel erg leuk, maar de foeilelijke, fletse commieblocks en het slecht onderhouden groen maken het toch nog een esthetisch wangedrocht. Maar ja, dat typeert Nederland wel een beetje.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2010, 10:01
Verwijderd
Een commune!
En Dinalfos: ooehhooee, daar ben ik geboren!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 10:46
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Mijn ouders wonen op een boerderij op het platte land. De buren wonen aan beide kanten ongeveer 100 meter verderop. Hier heb je dus nooit last van. Verder zijn er weinig auto's, maar wel veel fietsers.
Zelf ben ik de laatste tijd meer bij mijn vriend dan 'thuis'. Hij woont midden in de stad in een bovenwoning. Hier is de straat altijd druk en vol met auto's, en je hoort ook regelmatig de buren.
Ik vind het allebei zijn voor en nadelen hebben. Bij mijn vriend loop je zo even naar de supermarkt. Bij mijn ouders moet ik overal de auto voor pakken. Maar daar hoef je wel geen rekening te houden met andere qua muziek of andere geluidsoverlast.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 12:34
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Klein dorpje. Veel vrijstaande huisen in mijn straat, en een blokje appartementen en een aantal senioren woningen. Heel erg veel wordt er niet georganiseerd of gedaan. Wel een buurtvereniging die af en toe iets doet als een fietstocht, bbq of paaseieren zoeken voor de kinderen.

Gegevens van het dorp:

Aantal inwoners: 2034
Jonger dan 15: 139 (6,8%)
Ouder dan 65: 231 (11,4%)
Aantal mannen: 1059
Aantal vrouwen: 975
Oppervlakte: 1439Ha
Aantal geboorten: 27
Aantal huishoudens: 799
Aantal eenpersoonshuishoudens: 255 (31,9%)
Beroepsbevolking: 1367
Werklozen: 32 (2,3%)
Aantal woningen: 724
Waarvan huurwoningen: 95 (13,1%)
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 13:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik woon in een dorpje. In mijn straat staan hoofdzakelijk rijtjeshuizen en twee 50+ appartementencomplexen. We hebben niet iets van buurthuizen/buurtbbq's. Er wordt ook niks gedaan voor de jongeren, maar daar zit ik niet mee. Ik vind het prima zo.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 19:08
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Centrum van Amsterdam. Veel yuppen, veel dure terrasjes, veel biologische winkels; allemaal van die dingen waar rijke Amsterdammers van houden.

Maar met een paar minuten lopen zit je weer tussen de Turkenwinkels en toeristengelegenheden.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 19:33
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik woon natuurlijk in uber-pauperwijk Kanaleneiland. Ik vind het ruimtelijke van de wijk wel erg leuk, maar de foeilelijke, fletse commieblocks en het slecht onderhouden groen maken het toch nog een esthetisch wangedrocht. Maar ja, dat typeert Nederland wel een beetje.
Dinalfos woont in Utrecht. .
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:55
Verwijderd
Ik woonde in de Bomenbuurt, heel gezellig, een 'aso-stuk' en een gewoon deel. ik woonde in de laatste. worden veel activiteiten georganiseerd voor jong en oud en ik kende er iedereen. (het is wel een grote wijk)
Nu woon ik in daar net buiten, maar het valt onder een andere wijk waar ook veel word georganiseerd. (niet zoveel maartoch) iedereen is sociaal en de buurt gaat veel met elkaar om.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-04-2010, 20:04
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Ik woon aan een landweg in een dorp. Aan één kant staan allemaal vrijstaande huizen met bedrijven erachter en andere kant landbouwgrond. Het klinkt als een boerenweg, maar gelukkig valt dat mee. Hier wonen vooral gezinnen of oudere mensen die hier al een tijd wonen. In het dorp is het een mengelmoes van oud en nieuwbouw.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 21:27
shoebuddy 2.0
Avatar van shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Studentencomplex, zegt genoeg.
__________________
"He looks blue.." "I'd say brownish-gold.."
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 03:04
Verwijderd
..vrij saai. Het is een buitenwijk van Amsterdam, met een 'hoi wij zijn rijk'-deel en een deel met deprimerende kale flats vol bejaarden. Ik woon in een van die flats.





Verder heb je hier een studentencomplex in de buurt, en heel veel Japanse toko's want er wonen ook veel Japanners. Er is hier niet zoveel te doen, maar de supermarkten zijn zondag wel gewoon open, ik ben binnen 15/20 minuten in het centrum en de nachtbussen rijden elke nacht, ook doordeweeks, dus ik klaag niet. Maar ik zou wel liever in de Jordaan wonen, ja.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 19:19
Rivka
Avatar van Rivka
Rivka is offline
Citaat:
..vrij saai. Het is een buitenwijk van Amsterdam, met een 'hoi wij zijn rijk'-deel en een deel met deprimerende kale flats vol bejaarden. Ik woon in een van die flats.

[afbeelding]




Verder heb je hier een studentencomplex in de buurt, en heel veel Japanse toko's want er wonen ook veel Japanners. Er is hier niet zoveel te doen, maar de supermarkten zijn zondag wel gewoon open, ik ben binnen 15/20 minuten in het centrum en de nachtbussen rijden elke nacht, ook doordeweeks, dus ik klaag niet. Maar ik zou wel liever in de Jordaan wonen, ja.
Woon jij hier?! Ik kom hier echt iedere dag langs!
__________________
"The moment one gives close attention to anything, even a blade of grass, it becomes a magnificent world in itself.''-Henry Miller
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 20:54
Verwijderd
Rustig buurtje in een klein dorpje onder Den Bosch. Hoop burgerlijke mongolen bij elkaar. En er is een slechte busaansluiting, en er is geen reet te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 12:09
Verwijderd
Een asowijk die op het moment opgeknapt wordt waardoor de helft lelijke nieuwe vinextroep is en de andere helft van die pauperflats uit de jaren 50. Ik woon in 1 van de laatste, tijdelijke verhuur tot de sloop over een paar jaar. Ter illustratie: mijn buurvrouw heeft uitgegroeide witblonde pieken en een pitbull.

Vind het heel gezellig Alleen nog maar aardige aso's en buitenlanders tegengekomen eigenlijk. Oh en de mbo-ers vaneen school in de buurt, die zijn ook altijd vriendelijk tot nu toe. Het helpt als je zelf gewoon vriendelijk doet geloof ik. Ook nog geen drugsdealers of andere criminelen gezien, hoewel er schijnbaar een paar jaar terug wel iemand is doodgeschoten hier. Maar ze zijn de aso's dus aan het verplaatsen naar een andere wijk om deze op te knappen.

Saillant detail: mijn wijk ligt op wat vroeger de mesthoop van de stad was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Opnieuw iemand weggepest uit Utrechtse wijk
Gatara
172 12-05-2009 07:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Yildirim ontvangt doodsbedreigingen --> oorzaak Geert Wilders.
Promillage
132 31-08-2007 10:07
De Kantine Triiiiiiiiiiiiiiiiing! Triiiiiiiiiiing!
qghp
60 13-11-2003 18:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Antisemitisme in Nederland: enkele verhalen
Rabbi Daniel
179 13-08-2003 13:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Boekverslag meisje niemand.... HELP!
flipkip
2 13-06-2003 08:41
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap dan gooien we die kankerkoningin er ook meteen uit
Unexplained
175 16-02-2003 14:58


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.