Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2002, 10:12
.:::TaMsIe:::.
.:::TaMsIe:::. is offline
Ik heb dus sinds 2 weken een vriendje, en ik kan nou niet zeggen dat ik echt helemaal smoor op hem ben...Hij is echt super lief, grappig en dat alles, maar ik ben soms wel en soms niet verliefd op hem!Kijk afgelopen zaterdag waren we uit en toen zat ik er al mee dat k niet echt verliefd op hem was!tenminste zo voelde dat..k heb er toen met hem over gepraat en hy vond dat echt heel erg!en toen zijn we gaan praten en toen was het eigelijk weer ''aan''...nou ging t goed tot gisteravond toen hy weg was!k had echt zoiets van ik ben helemaal nie verliefd wil hem alleen als goede vriend houden...Maar omdat ik dus afgelopen zaterdag heb gezegd eerst dat k het niet meer wou en niet verliefd was en na het praten was het weer aan en hy denkt nu dat het dus helemaal verliefd zijn by my is...Ik weet het ook niet meer hoor!Ik wil hem niet kwetsen en weet niet eens wat ik zelf eigelijk graag wil...en ik ga over 1,5 week op vakantie!

kissssssssss
__________________
HeT BlIjVeN RaRe WeZeNtJeS DiE MaNnEn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2002, 10:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Verliefdheid is GEEEEEEEEEEN basis voor een relatie
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:32
.:::TaMsIe:::.
.:::TaMsIe:::. is offline
nou ik zal hem toch eerst wel meer dan leuk moeten vinden of niet soms????
__________________
HeT BlIjVeN RaRe WeZeNtJeS DiE MaNnEn...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 10:51
Verwijderd
Citaat:
.:::TaMsIe:::. schreef:
Ik heb dus sinds 2 weken een vriendje, en ik kan nou niet zeggen dat ik echt helemaal smoor op hem ben...Hij is echt super lief, grappig en dat alles, maar ik ben soms wel en soms niet verliefd op hem!Kijk afgelopen zaterdag waren we uit en toen zat ik er al mee dat k niet echt verliefd op hem was!tenminste zo voelde dat..k heb er toen met hem over gepraat en hy vond dat echt heel erg!en toen zijn we gaan praten en toen was het eigelijk weer ''aan''...nou ging t goed tot gisteravond toen hy weg was!k had echt zoiets van ik ben helemaal nie verliefd wil hem alleen als goede vriend houden...Maar omdat ik dus afgelopen zaterdag heb gezegd eerst dat k het niet meer wou en niet verliefd was en na het praten was het weer aan en hy denkt nu dat het dus helemaal verliefd zijn by my is...Ik weet het ook niet meer hoor!Ik wil hem niet kwetsen en weet niet eens wat ik zelf eigelijk graag wil...en ik ga over 1,5 week op vakantie!

kissssssssss

ik heb precies hetzelfde gehad als jij. ik was er altijd mee bezig en er heel onzeker over. ik heb het uiteindelijk na veel praten en al meerdere pogingen gedaan het uitgemaakt. ik kon niet meer tegen de onzekerheid en vond het niet eerlijk tegenover hem.

alleen was het bij ons al 8,5 maand aan. ik zou het gewoon nog ff aankijken, maar als je dr onzeker over blijft kun je het beter uitmaken

niet de leukste oplossing maar wel de beste

veel succes en sterkte
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 11:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
.:::TaMsIe:::. schreef:
nou ik zal hem toch eerst wel meer dan leuk moeten vinden of niet soms????
beweer ik het tegendeel? Een relatie is minstens vriendschap, met een gevoel van wederzijds houden van ofzo. Maar als je niet verliefd meer bent, betekend toch niet meteen dat de relatie over is ofzo, dan bestaat er toch ook nog zoiets als houden van en graag bij elkaar willen zijn?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Verliefdheid is GEEEEEEEEEEN basis voor een relatie
Juist wel, waarom zou je anders meer dan vriendschap willen?

Tamsie: Zoiets had ik ook, alleen duurde het iets langer om erachter te komen. Tja, ik heb het toch uitgemaakt uiteindelijk, ik had het gevoel dat ik iedereen voor de gek liep te houden, inclusief mijzelf, en dat was kut...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


beweer ik het tegendeel? Een relatie is minstens vriendschap, met een gevoel van wederzijds houden van ofzo. Maar als je niet verliefd meer bent, betekend toch niet meteen dat de relatie over is ofzo, dan bestaat er toch ook nog zoiets als houden van en graag bij elkaar willen zijn?
Niet verliefd meer, ok. Maar als je vanaf het begin niet verliefd bent is het toch wel anders...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Juist wel, waarom zou je anders meer dan vriendschap willen?

Tamsie: Zoiets had ik ook, alleen duurde het iets langer om erachter te komen. Tja, ik heb het toch uitgemaakt uiteindelijk, ik had het gevoel dat ik iedereen voor de gek liep te houden, inclusief mijzelf, en dat was kut...
Verliefdheid wel een basis voor een relatie?Dan blijft er toch niets meer over als dat wegvalt? Denk eens goed na? Zijn jouw ouders nog steeds verliefd (sorry als je gescheiden ouders hebt)? Verliefdheid is een chemische reactie in je hoofd, die er alleen voor is om voorplanting te stimuleren. Verliefdheid gaat na een paar maanden over. Verliefdheid zet het willen van die relatie met die persoon in actie. Maar je kan toch ook een liefdesrelatie hebben, zonder verliefd te zijn? Dan heb je gewoon vriendschap, houden van en seks. Dat is de relatie die de meeste ouders hebben...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Verliefdheid wel een basis voor een relatie?Dan blijft er toch niets meer over als dat wegvalt? Denk eens goed na? Zijn jouw ouders nog steeds verliefd (sorry als je gescheiden ouders hebt)? Verliefdheid is een chemische reactie in je hoofd, die er alleen voor is om voorplanting te stimuleren. Verliefdheid gaat na een paar maanden over. Verliefdheid zet het willen van die relatie met die persoon in actie. Maar je kan toch ook een liefdesrelatie hebben, zonder verliefd te zijn? Dan heb je gewoon vriendschap, houden van en seks. Dat is de relatie die de meeste ouders hebben...
Correctie: verliefdheid heeft idd te maken met de chemische reactie, maar die chemische reactie blijft wel iets langer dan een paar maanden, meestal 2 á 3 jaar

Voor de rest ben ik het met je eens. Een relatie moet niet gebasseerd zijn op verliefdheid. Verliefdheid helpt het hele zaakje op gang, maar is niet de basis, of hoort het iig niet te zijn
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 12:45
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:


Correctie: verliefdheid heeft idd te maken met de chemische reactie, maar die chemische reactie blijft wel iets langer dan een paar maanden, meestal 2 á 3 jaar
Ik weet niet precies meer waar ik het gezien/gehoord heb, maar daar beweerde men (ging over soort onderzoek ofzo) dat die reactie naar 4 maanden ophield... je kan wel weer opnieuw verliefd worden... ik weet niet waar ik het vandaan heb... maar dat is dus wat ik 'wist'... Want er werd ook gezegd dat veel relaties stuk liepen naar 3/4 maanden, omdat dan de verliefdheid weg is en men niet meer weet wat te doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Ik weet niet precies meer waar ik het gezien/gehoord heb, maar daar beweerde men (ging over soort onderzoek ofzo) dat die reactie naar 4 maanden ophield... je kan wel weer opnieuw verliefd worden... ik weet niet waar ik het vandaan heb... maar dat is dus wat ik 'wist'... Want er werd ook gezegd dat veel relaties stuk liepen naar 3/4 maanden, omdat dan de verliefdheid weg is en men niet meer weet wat te doen...
Hmm dat zou ook kunnen Nu weet ik het ook niet meer
Naja dat maakt ook niet uit Wat je probeerde te vertellen klopt iig naar mijn mening
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:
Verliefdheid is GEEEEEEEEEEN basis voor een relatie
Inderdaad, absoluut niet. Volkomen mee eens. De basis voor een relatie ligt meer op het zakelijke gebied.

Blub.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Verliefdheid wel een basis voor een relatie?Dan blijft er toch niets meer over als dat wegvalt? Denk eens goed na? Zijn jouw ouders nog steeds verliefd (sorry als je gescheiden ouders hebt)? Verliefdheid is een chemische reactie in je hoofd, die er alleen voor is om voorplanting te stimuleren. Verliefdheid gaat na een paar maanden over. Verliefdheid zet het willen van die relatie met die persoon in actie. Maar je kan toch ook een liefdesrelatie hebben, zonder verliefd te zijn? Dan heb je gewoon vriendschap, houden van en seks. Dat is de relatie die de meeste ouders hebben...
Mijn ouders zijn niet nog steeds verliefd, maar ze houden wel van elkaar, op een andere manier dan ze van mij houden, en naar mijn weten komt dat voort uit verliefdheid Bovendien komen die vlagen van verliefdheid nog steeds wel terug *rilt*

Als ik niet verliefd ben, *wil* ik niet eens een relatie met iemand.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 19:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Mijn ouders zijn niet nog steeds verliefd, maar ze houden wel van elkaar, op een andere manier dan ze van mij houden, en naar mijn weten komt dat voort uit verliefdheid Bovendien komen die vlagen van verliefdheid nog steeds wel terug *rilt*

Als ik niet verliefd ben, *wil* ik niet eens een relatie met iemand.
Ik kan op dit moment wel iemand bedenken op wie ik niet verliefd ben. Opzich zou ik de warmte, liefde wel willen, het idee relatie opzich wil ik. Ik vind die jongen aantrekkelijk, ik kan goed met hem praten... het enige wat mist in de verliefdheid, dan kan de liefde, warmte, (evt sex), en gewoon gesprekken en het idee dat je iemand hebt toch net zoveel geven? Het is iig een stuk zekerder dan iets waaraan je begint als je verliefdheid... en misschien komt die verliefdheid wel, want je past op zo'n moment dus goed bij elkaar, daar heb je iemand op uitgekozen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:15
U-NiQ
Avatar van U-NiQ
U-NiQ is offline
Ik begrijp het niet. Sommige mensen praten over verliefdheid alsof het een knopje is die je even om moet zetten.



Er zit een groot verschil tussen verliefd zijn en "iemand aardig vinden".
Je kunt iemand nog zo leuk, lief en knap vinden, als je niet verliefd bent op die persoon is het gewoon niet verstandig om een relatie te beginnen!

Verliefdheid overkomt je gewoon!
Of het overkomt je niet.
Maar ga jezelf niet "verliefd maken" (Oh, wat klinkt dit achterlijk ), want dan loop het gegarandeerd fout!
__________________
Dat is de kracht van onafhankelijkheid!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2002, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Ik kan op dit moment wel iemand bedenken op wie ik niet verliefd ben. Opzich zou ik de warmte, liefde wel willen, het idee relatie opzich wil ik. Ik vind die jongen aantrekkelijk, ik kan goed met hem praten... het enige wat mist in de verliefdheid, dan kan de liefde, warmte, (evt sex), en gewoon gesprekken en het idee dat je iemand hebt toch net zoveel geven? Het is iig een stuk zekerder dan iets waaraan je begint als je verliefdheid... en misschien komt die verliefdheid wel, want je past op zo'n moment dus goed bij elkaar, daar heb je iemand op uitgekozen...
Op het laatste: Bij mij niet *zucht* *spreekt uit ervaring*

Mh, ik snap dat je het wilt en zo, dat heb ik ook wel nou, maar het is niet genoeg. Ik heb het geprobeerd en het werkt niet, het wordt ontzettend beklemmend. Als je verliefd bent is er gewoon niets wat je liever wil dan bij hem zijn, en dat ben ik blijkbaar nodig om een fatsoenlijke relatie te hebben... Als ik niet per se bij hem wil zijn, waarom zou ik dan verkering met hem willen?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 09:13
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lyn schreef:


1) Ik begrijp het niet. Sommige mensen praten over verliefdheid alsof het een knopje is die je even om moet zetten.



2) Er zit een groot verschil tussen verliefd zijn en "iemand aardig vinden".
3) Je kunt iemand nog zo leuk, lief en knap vinden, als je niet verliefd bent op die persoon is het gewoon niet verstandig om een relatie te beginnen!

4) Maar ga jezelf niet "verliefd maken" (Oh, wat klinkt dit achterlijk ), want dan loop het gegarandeerd fout!
1) Ik zeg absoluut niet dat het een knopje is. Bij mij duurt het heel lang voor ik verliefd word en dat word ik altijd op goede vrienden die ik door en door ken en waar ik gewoon goed mee op kan schieten.

2)Er zit idd een groot verschil tussen verliefd zijn en iemand aardig vinden, dat is dat verliefd zijn maar tijdelijk is. Maar als je iemand aardig vind wil je net zo goed veel met die persoon omgaan.

3) Ik denk dat het verstandiger is dan als je een relatie baseerd op verliefd zijn. Verliefdheid maakt blind. Je ziet niet iemand slechte kanten. Als die verliefdheid over is, moet je wel nog met iemand kunnen opschieten. Als je goede vrienden bent, kan je goed met iemand opschieten, en is je beoordelingsvermogen gewoon goed, als je verliefd bent niet. Als je het dus rationeel kunt bekijken, kun je dus veel beter oordelen over of de relatie gaat werken. Verliefdheid komt wel, groeit, en anders wat dan nog, verliefdheid is maar tijdelijk, je kan ook gewoon van iemand houden.

4) Waarom loopt het fout als je iemand uitkiest met wie je kunt praten, goed kunt opschieten? Want een relatie begint pas als de verliefdheid over is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 09:16
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Morgan schreef:


Op het laatste: Bij mij niet *zucht* *spreekt uit ervaring*

Mh, ik snap dat je het wilt en zo, dat heb ik ook wel nou, maar het is niet genoeg. Ik heb het geprobeerd en het werkt niet, het wordt ontzettend beklemmend. Als je verliefd bent is er gewoon niets wat je liever wil dan bij hem zijn, en dat ben ik blijkbaar nodig om een fatsoenlijke relatie te hebben... Als ik niet per se bij hem wil zijn, waarom zou ik dan verkering met hem willen?
Met dat laatste ben ik het eens. Maar als je iemand uitkiest waar je om geeft, die je aantrekkelijk vind en met wie je gewoon leuk kunt omgaan als je bij diegene bent? Mis jij je vrienden niet op vakantie? Ik wil toch mijn vrienden zoveel mogelijk zien. En als je dan een relatie begint, heb je al meer, je houdt van elkaar, en je werkt ervoor, het is toch heerlijk om iemand te hebben die 'van jou is', met wie je leuke dingen kunt doen, kunt praten en bij kunt zijn? Verliefdheid kan komen, misschien niet, maar zoals ik al eerder zei, verliefdheid is maar tijdelijk...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2002, 10:17
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Met dat laatste ben ik het eens. Maar als je iemand uitkiest waar je om geeft, die je aantrekkelijk vind en met wie je gewoon leuk kunt omgaan als je bij diegene bent? Mis jij je vrienden niet op vakantie? Ik wil toch mijn vrienden zoveel mogelijk zien. En als je dan een relatie begint, heb je al meer, je houdt van elkaar, en je werkt ervoor, het is toch heerlijk om iemand te hebben die 'van jou is', met wie je leuke dingen kunt doen, kunt praten en bij kunt zijn? Verliefdheid kan komen, misschien niet, maar zoals ik al eerder zei, verliefdheid is maar tijdelijk...
Ja maar het houden-van gevoel dat je overhoudt na de verliefdheid is zo anders dan het houden-van gevoel dat je bij vrienden hebt. Er blijft altijd een bepaald gevoel dat het speciaal maakt. Dat is de clue, het moet speciaal zijn. En "gewoon" iemand met wie ik goed kan praten, die ik aantrekkelijk vind, met wie ik seks zou kunnen hebben, van wie ik mogelijk zou kunnen gaan houden, kan mij niet geven wat ik wil uit een relatie. Ik wil iemand hebben bij wie ik PERSE wil zijn, en die ik gigantisch mis.. En hoe stom het ook klinkt: mijn vrienden mis ik niet als ik ze een paar dagen niet heb gezien; mijn vriend wel.

Het moet speciaal zijn, ik ben het met Morgan eens: Als ik niet per se bij hem wil zijn, waarom dan een relatie?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:18
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef:
Verliefdheid is GEEEEEEEEEEN basis voor een relatie

het hoeft niet, maar het kán wel.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:19
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
.:::TaMsIe:::. schreef:
nou ik zal hem toch eerst wel meer dan leuk moeten vinden of niet soms????

Jawel, maar je hoeft weer niet met elke jongen die je leuk vindt een relatie te beginnen.
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 10:26
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef:


Verliefdheid wel een basis voor een relatie?Dan blijft er toch niets meer over als dat wegvalt?

helemaal mee eens
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2002, 18:15
Verwijderd
't klinkt misschien raar maar je bent niet altijd evenveel verliefd. soms vind ik m'n vriend de grootste klootzak op deze aardbol en kan ik 'm wel schieten en de volgende dag kan ik niet eten van de zenuwen omdat we samen iets gaan doen. Love is a funny thing
Met citaat reageren
Oud 29-06-2002, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef:


Met dat laatste ben ik het eens. Maar als je iemand uitkiest waar je om geeft, die je aantrekkelijk vind en met wie je gewoon leuk kunt omgaan als je bij diegene bent? Mis jij je vrienden niet op vakantie? Ik wil toch mijn vrienden zoveel mogelijk zien. En als je dan een relatie begint, heb je al meer, je houdt van elkaar, en je werkt ervoor, het is toch heerlijk om iemand te hebben die 'van jou is', met wie je leuke dingen kunt doen, kunt praten en bij kunt zijn? Verliefdheid kan komen, misschien niet, maar zoals ik al eerder zei, verliefdheid is maar tijdelijk...
Mh neej, dat is anders. Houden van vrienden is op een heel ander niveau dan houden van je vriend. Wat heb je aan een relatie als je niet meer voor hem voelt dan vriendschap? Dan heb je alleen ... vriendschap met sex. Ik wil meer dan dat...

Dat gevoel dat je iemand hebt die van jou is en zo, dat is wel leuk, maar voor even. Als je het niet echt zo voelt kun je jezelf niet zo lang voor de gek houden...

Ik wil gewoon geloven in echte liefde...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie is ze nou wel of niet verliefd???
tomska
15 10-04-2013 20:10
Liefde & Relatie Geobsedeerd of verliefd?
Lovedrunk
19 18-04-2012 22:34
Liefde & Relatie wel of niet.
jamie93
9 29-03-2009 13:09
Liefde & Relatie wel of niet verliefd om mij?
DomoBig
29 30-01-2006 22:57
Liefde & Relatie Niet toe aan een vaste relatie?
niem
5 14-07-2002 21:20
Liefde & Relatie wel of niet rela aangaan??
k@tje
8 20-03-2002 15:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:07.