Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2013, 17:24
weetniks
weetniks is offline
Ik heb al twee jaar een Samsung Galaxy S2, laatste tijd doet hij een beetje raar.
Hij crasht heel vaak en de batterij is dan ook meteen (bijna) leeg.
Ik overweeg daarom een nieuwe telefoon of een nieuwe batterij erin te zetten (iemand die ik ken zei dat dat zou kunnen helpen).
Wat is het beste om te doen? Dat proberen of een nieuwe kopen?
Als het kopen is, welke telefoon zal ik dan kopen?
Heb een budget van 300-400 euro (ik kijk even of ik deze telefoon misschien nog in kan ruilen, daar hangt het budget een beetje vanaf).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2013, 17:26
Verwijderd
Welke telefoon je moet kopen moet je natuurlijk zelf weten. Gewoon beetje kijken rondkijken en spelen.

Verder lijkt het me dat je even langs een telefoonwinkel kan gaan en daar kan informeren over hoe dat zit met de batterij, dan weet je snel zat of je een nieuwe moet halen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2013, 18:35
Verwijderd
Nexus 5.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2013, 18:31
yahoogle
yahoogle is offline
Hangt ook af van je ervaringen, persoonlijk vind ik Google niks. Dus na mijn huidige geen Android meer voor mij, maar je zou ook heel goed een Windows Phone kunnen overwegen. De Samsung Ativ S is een goede Windows Phone, met de spec's van de Galaxy S3.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2013, 08:23
HistoryMan
Avatar van HistoryMan
HistoryMan is offline
Probeer een iPhone, heb er zelf ook 1 en zou geen andere willen hebben!
Als je niet zoveel geld hebt zal ik een 4 of een 4S nemen.
Windows Phone is wel goed alleen heb je niet zoveel apps.
Android vind ik ook niks.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 16:26
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Hangt ook af van je ervaringen, persoonlijk vind ik Google niks. Dus na mijn huidige geen Android meer voor mij, maar je zou ook heel goed een Windows Phone kunnen overwegen. De Samsung Ativ S is een goede Windows Phone, met de spec's van de Galaxy S3.
Juist ja Samsung ativ S met de specs van een S3? Niet hé!
Om je even uit de droom te helpen:
De Samsung Ativ S heeft een dualcore processor met twee cortex a9 rekenkernen. Dat lijkt belachelijk veel op de samsung galaxy S2 niet?
In ieder geval zal het op het gpu gedeelte wel ongeveer hetzelfde zijn qua performance. Kon daar niet echt goede info over vinden wat het verschil tussen de mali 400mp en de adreno 225 is.

Als ik de TS was zou ik eerst eens een android 4.4 rom er op zetten en daarna eens verder kijken.
Dit is zeker niet lastig om te doen. Vergeet niet eerst je hele telefoon te backuppen. Dit kan je goed met helium backup.
Hier staan ook veel goede tutorials van op het internet.

Als een goede stabiele android 4.4 rom echt niet werkt voor je telefoon zou ik pas verder gaan kijken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2013, 17:05
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Ik zou zelf de Motorola Moto G kopen.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 31-12-2013, 09:05
Verwijderd
Ik heb een Lumia 620, Windows 8 dus. Heb nooit een andere smartphone gehad, maar de LG en Samsung van mijn vader vond ik maar onoverzichtelijk en onhandig.

Nadelen:
- minder (goed werkende) apps van andere aanbieders, maar ik ben zelf niet zo'n app-persoon, ik red me ook wel zonder 1000 van die dingen, de belangrijkste (Shazam en Whatsapp bijvoorbeeld) doen het.
- intern geheugen is 'maar' 8GB, maar met een microSD erbij is dat prima te doen
- ringtones moet je via de pc in de map Ringtones zetten, je kunt niet op je gsm een MP3 instellen als ringtone
- je wordt verplicht tot het gebruik van een Microsoftaccount en als je een oude msn-account gebruikt is er blijkbaar geen mogelijkheid om mensen te wissen zonder dat die ook online gewist worden als je geen behoefte hebt aan die mensen in je telefoonlijst maar ze wel online wil houden. Ik heb gewoon een nieuw e-mailadres aangemaakt dat enkel daarvoor dient.
- moeilijk te openen met lange nagels

Voordelen:
- mooi design (kleurtjes ^^ dat heeft Apple nu ook ontdekt)
- stevig, heeft al een paar flinke vallen overleefd, ook buiten op klinkers
- ik vind hem echt heel erg handig en overzichtelijk, dit is waar Windows 8 perfect voor is
- handige functies die ik zo ter plekke niet allemaal kan opsommen maar die ik soms nog steeds ontdek (stoppen met muziek spelen als ik mijn koptelefoon uittrek bijvoorbeeld)
- handige muziekspeler
- goed geluid
- handige gratis Apps van Nokia zelf (zoals een routeplanner, maps, omgevingsinformatie, cameramogelijkheden)
- Facebookmogelijkheden zonder de App of de site zelf te hoeven gebruiken
- maar 260 euro gekost

Al met al ben ik blij met mijn keuze, er zijn wat nadelen die voor de ene zwaarder zullen doorwegen dan de ander. In het begin was ik ook niet zo blij met het geforceerde Microsoftaccount, maar ik heb er nu verder geen last meer van en voor de toekomst is het handig, want dan staan mijn contacten netjes daarin.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 20:50
christi-uit
christi-uit is offline
Jongens, deze gast vraagt een telefoon van 300-400 euro, hij verteld niet wat hij er mee wil doen op een exacte manier en wat hij belangrijk vind en toch raden jullie hem allemaal telefoons aan die in veel gevallen redelijk low end zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 21:23
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
nee hoor, dat vraagt hij niet. Hij laat alleen weten wat zijn budget is.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Jongens, deze gast vraagt een telefoon van 300-400 euro, hij verteld niet wat hij er mee wil doen op een exacte manier en wat hij belangrijk vind en toch raden jullie hem allemaal telefoons aan die in veel gevallen redelijk low end zijn.
Ik raad ook niks aan. Ik kan enkel mijn mening geven over de telefoon die ik heb en dat is die Nokia. En dat je 300-400 euro hébt, wil niet zeggen dat je dat ook per se moet uitgeven.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2014, 10:10
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Aangezien weetniks tot nu toe niks meer heeft gepost, neem ik aan dat hij er een heeft gevonden.

Voor diegene met dezelfde klachten en budget, raad ik eerst aan om de technische standaard problemen op te lossen, waar de meeste onervaren Android gebruikers over klagen. (Oplossingen zoals GPS uitschakelen, apps beter beheren, systemcaches legen, enz)

Wil je toch een nieuwe, zoek dan met pricewatch van Tweakers.
Stel daar je budget in, kijk naar de gevonden telefoons en hun populariteit en gebruikers reviews.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.

Laatst gewijzigd op 03-01-2014 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2014, 10:49
christi-uit
christi-uit is offline
Citaat:
Ik raad ook niks aan. Ik kan enkel mijn mening geven over de telefoon die ik heb en dat is die Nokia. En dat je 300-400 euro hébt, wil niet zeggen dat je dat ook per se moet uitgeven.
Had het ook niet over jou.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2014, 13:54
Miliaan
Miliaan is offline
Ik weet nog wel een hele goede mobiel van rond de 400 euro.
Het is een chinese mobiel die naar mijn mening beter is dat alles wat er in Nederland te koop is. Ook hardware is toppie, met snapdragon 600, HD-beeldscherm, 32Gb opslag, 2Gb RAM.
Mensen, ik heb het over de Xiaomi Mi2S! Paar dagen geleden nog een besteld voor mijn zus en die vind hem ook geweldig! Hier had ik hem gekocht: http://www.maxphone.nl/product/xiaomi-mi2s/ dan heb je ook geen goede met inklaringskosten, doaune en garantie krijg je hier 2 jaar.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware WhatsApp gesprekken nieuwe telefoon
Verwijderd
3 06-02-2016 21:55
Software & Hardware Nieuwe Telefoon, welke?
Naimin
13 02-06-2013 22:02
Software & Hardware Nieuwe telefoon + verlening abbo
Jolt
8 10-09-2006 08:27
Werk, Geld & Recht Recht op een nieuwe telefoon?
Rachel
24 29-12-2005 14:16
Software & Hardware [GSM] Nieuwe telefoon, welke te kiezen?
Verwijderd
15 05-11-2002 21:54
Software & Hardware Nieuwe telefoon
Tuinhuisje
13 30-08-2002 20:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:09.