Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2003, 14:54
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Wat vinden jullie daar nou van?
De Uefa heeft het verboden om het te spelen voor een europese wedstrijd.
Feyenoord heeft een keer als soort van protest een warming up gelopen tijdens het "volkslied".

Vinden jullie dat zoiets mag of vinden jullie het maar niks?

Zelf vind ik het belachelijk, bij FC Groningen wouden ze het ook doen maar de supporters hebben dit min of meer geweigerd en zal ook niet gebeuren dus.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?

Laatst gewijzigd op 20-08-2003 om 15:12.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2003, 15:07
PV
PV is offline
voor mij hoeven die liedjes niet zo, bij t nationale elftal is het Wilhelmus wel leuk maar verder...

en het is Heerenveen, typ dat gewoon normaal :/
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:08
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind het onzin. Ik heb bij geen enkele wedstrijd tussen clubs een volkslied gehoord. Dat hoort niet. Stel je voor dat elke club bij zijn thuiswedstrijden hun eigen song gaan afspelen. Alleen bij een doelpunt is meer dan voldoende! Dat Heerenveen (wat je overigens normaal mag typen) dat maar doet, moeten ze maar voldoende score en dan horen ze meteen hun volkslied.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:10
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik vind dat ze met maar motten afschaffen. Volksliederen speel je voor een interlandwedstrijd tussen twee landen en aangezien Friesland wettelijk niet een eigen land / staat is (ook al hebben ze een eigen volkslied en taal) zouden ze het niet meer moeten spelen voor een wedstrijd van Heerenveen. De wet staat in veel gevallen boven alles dus ja... leuk dat ze het doen, maar Friesland is geen onafhankelijke staat! Dus dan "mag" het eigenlijk niet.

Ben benieuwd wat Feyenoord komend weekend gaat doen als het gespeeld wordt
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:14
Verwijderd
Ik vind het belachelijk. Als Heerenveen het Friese volkslied speelt, wil ik aankomend weekend ook het Hand in Hand van Feyenoord horen. Als dat niet mag, gewoon weer een warming up erdoorheen. Zoals al gezegd, vind ik ook dat het alleen bij interlands hoort.

En als ze vinden dat ze een aparte staat/land zijn, richten ze maar een eigen competitie op, met al topper Cambuur-Heerenveen...
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:17
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 20-08-2003 @ 16:14:

En als ze vinden dat ze een aparte staat/land zijn, richten ze maar een eigen competitie op, met al topper Cambuur-Heerenveen...

Dat zal dus nooit gebeuren.
Zie Frankrijk waar Monaco gewoon in de Franse competitie meespeelt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:18
Verwijderd
tsjah.. het blijft een raar volkje.. die friessen..

wij zingen altijd bij NAC-Heerenveen het bredase volkslied vlak voor de wedstrijd (gewoon alleen op de tribune... terwijl spelers warming-up aan het doen zijn ofzo) en uit bij heerenveen zingen we ons volkslied er keihard doorheen, of keihard BREDA BREDA BREDA!

vinden ze niet leuk, maar ja wij wel en das het belangrijkste
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Ja als de supporters het zouden zingen zou niemand er ook problemen mee hebben denk ik.
Dat heet ook sfeer volgens mij?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:20
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 20-08-2003 @ 16:19:
Ja als de supporters het zouden zingen zou niemand er ook problemen mee hebben denk ik.
Dat heet ook sfeer volgens mij?
en dat kennen ze daar niet
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:21
Arun
Avatar van Arun
Arun is offline
Friesland = Buitenland.
__________________
http://www.extraordinary-arun.com/
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:21
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 20-08-2003 @ 16:20:
en dat kennen ze daar niet

2x per wedtrijd "h*erenveen" schreeuwen noem ik idd niet echt sfeer.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 15:32
houn
Avatar van houn
houn is offline
Ik vind het ook dat ze het moeten afschaffen, ik zit er soms wel eens in het stadion, en dan zie je allemaal van die oude kerels die het keihard meezingen...ik erger me dan dood.
wat betreft een eigen competitie dat zal nooit gebeuren, vooral niet van cambuurkant..Cambuur is anti-fries.
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 17:23
Verwijderd
ik vind tradities altijd goed
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:26
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik vind het ook belachelijk. Het is competitieververvalsing door op deze manier de tegenstander proberen te beïnvloeden. In de ArenA laten ze toch ook geen nummer van André Hazes of Johnny Jordaan horen? Ik vind het vreemd dat de KNVB hiervoor toestemming geeft, ookal is het een jarenoude vrij onschuldige traditie. Maar ik vind wel dat alle clubs dezelfde voorwaarden moeten hebben.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 18:29
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
bij NAC-heerenveen hebben ze "De beren van de paarse heide" gedraaid om heerenveen te stangen.

ik dacht ik zeg het effe..........

volkslied is onzin alleen bij nationale wedstrijden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 19:13
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Pure Nonsens, Friesland is geen apart land, dus geen volkslied.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:43
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Arun schreef op 20-08-2003 @ 16:21:
Friesland = Buitenland.
Cool dat jij dat zegt
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 20-08-2003, 21:52
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Arun schreef op 20-08-2003 @ 16:21:
Friesland = Buitenland.
ONZIN.
Als er morgen er iets gebeurt in dat stuk van Nederland waardoor de overheid heel wat geld moet investeren, dan betaal jij (als je al belastingen mag betalen) mee.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-08-2003, 22:40
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Persoonlijk vind ik het altijd maar gezeik hoor, dat Friezen een apart volk zijn. Ze mogen dan een eigen taal hebben en een volkslied. Het zijn evengoed Nederlanders als de mensen in de Randstad of Maastricht. Misschien dat het een gebrek aan feitenkennis is, maar volgens mij valt Friesland net als andere provincies gewoon onder de 'regie' van ons aller Jan Peter, en is er in mijn ogen totaal geen reden om welk volkslied dan ook te spelen voor een wedstrijd van Heerenveen. Maarjah.. dat is mijn mening
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 16:44
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
fries volkslied moet blijven voor de wedstrijd.en waarom, heeft met trots enzo te maken.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 17:54
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
belachelijk, die lui moeten stoppen met doen alsof ze zo bijzonder zijn
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 18:22
Gothic Queen
Gothic Queen is offline
Weg met dat stomme volkslied

Friesland = Koeienland
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 19:42
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 21-08-2003 @ 17:44:
fries volkslied moet blijven voor de wedstrijd.en waarom, heeft met trots enzo te maken.
Ga als supporter het lied zingen doen wij ook.
Brengt heel wat meer sfeer met zich mee.
Hoeveel spelers spelen er nu nog bij heerenveen die uit Friesland komen en dus een echt binding het met lied hebben?
Niet veel iig.
En het is geen internationale wedstrijd dus trots of niet het kan (mag?) niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:06
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 21-08-2003 @ 20:42:
Ga als supporter het lied zingen doen wij ook.
Brengt heel wat meer sfeer met zich mee.
Hoeveel spelers spelen er nu nog bij heerenveen die uit Friesland komen en dus een echt binding het met lied hebben?
Niet veel iig.
En het is geen internationale wedstrijd dus trots of niet het kan (mag?) niet.
gaat niet om de spelers gaat om de club die onze vlag draagt. en dat internationale daar zal ik maar niet over in duscusie gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 20:11
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 21-08-2003 @ 21:06:
gaat niet om de spelers gaat om de club die onze vlag draagt. en dat internationale daar zal ik maar niet over in duscusie gaan.

Internationale vlag?
Waar is jullie regering dan?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2003, 20:39
Wijzerplaat
Avatar van Wijzerplaat
Wijzerplaat is offline
Laat ze lekker een liedje zingen, voor het voetbal hoeven ze niet te komen
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 21:35
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
UnDeRtHaBrIdGe schreef op 20-08-2003 @ 23:40:
Persoonlijk vind ik het altijd maar gezeik hoor, dat Friezen een apart volk zijn. Ze mogen dan een eigen taal hebben en een volkslied. Het zijn evengoed Nederlanders als de mensen in de Randstad of Maastricht. Misschien dat het een gebrek aan feitenkennis is, maar volgens mij valt Friesland net als andere provincies gewoon onder de 'regie' van ons aller Jan Peter, en is er in mijn ogen totaal geen reden om welk volkslied dan ook te spelen voor een wedstrijd van Heerenveen. Maarjah.. dat is mijn mening
Ik heb eerder het gevoel dat alles buiten Friesland denken dat Friezen een ''apart'' volk willen zijn. Zelf willen ze dat helemaal niet..
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:03
Thomas
Thomas is offline
Ik vind het dikke vette onzin. Afschaffen of alle andere clubs ook een nummer laten draaien vlak voor de wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2003, 22:53
Verwijderd
Citaat:
Uitgeluld schreef op 21-08-2003 @ 22:35:
Ik heb eerder het gevoel dat alles buiten Friesland denken dat Friezen een ''apart'' volk willen zijn. Zelf willen ze dat helemaal niet..
Ze zijn wel de enige die "apart" genoeg zijn om het (Friese) volkslied voor aanvang van de wedstrijd te laten horen.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 00:00
Verwijderd
het moet niet gekker worden. dit moet desnoods met geweld worden tegen gehouden.

Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:03
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 21-08-2003 @ 21:11:
Internationale vlag?
Waar is jullie regering dan?
in leeuwarden!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 09:17
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
kyokushin schreef op 22-08-2003 @ 10:03:
in leeuwarden!

Friesland is geen apart land het is gewoon een provincie van Nederland dus trots of niet niks mee te maken lijkt me zo.
Het is geen interland wedstrijd!
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 17:06
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Wat krijgen we hierna? Voor elke wedstrijd van Ajax: Tulpen uit Amsterdam door André Hazes?. Bij ADO: Oh oh Den Haag door haagse harry?
Kom op, gewoon afschaffen dat volkslied voor de wedstrijd en gewoon friesland bij Nederland of apart, niet half half
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:08
Sultan_of_Swing
Avatar van Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Citaat:
Uitgeluld schreef op 21-08-2003 @ 22:35:
Ik heb eerder het gevoel dat alles buiten Friesland denken dat Friezen een ''apart'' volk willen zijn. Zelf willen ze dat helemaal niet..
Nou dat valt mij anders vies tegen. Ik ben er vaak genoeg geweest en vaak genoeg word je gewoon in het Fries aangesproken en moet je drie keer opnieuw uitleggen dat je dr geen hol van verstaat.
__________________
doe de fridge open, vol met pilsener mag ik hopen
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 21:14
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 22-08-2003 @ 22:08:
Nou dat valt mij anders vies tegen. Ik ben er vaak genoeg geweest en vaak genoeg word je gewoon in het Fries aangesproken en moet je drie keer opnieuw uitleggen dat je dr geen hol van verstaat.
Nou, het hangt er vooral vanaf waar je bent in Friesland. Ik woon er, en spreek zelf geen Fries. De plaats waar ik woon is behoorlijk toeristisch en daar wordt meer Duits door de Friezen gesproken dan Fries zelf.

Maar het hangt er echt vanaf. De Friezen in de kleine, boerendorpen, kunnen behoorlijk stug zijn. De Friezen in de grotere en toeristische dorpen/steden zijn netzo, misschien wel Nederlandser, dan mensen in ''Holland'' (Utrecht,Z-Holland,N-Holland). Die willen dus helemaal niet dat ze worden gezien als ''apart'' van Nederland..
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:15
Luego
Luego is offline
vind 't wel goed, die traditie.

Friesland blijft Friesland.



foppe boppe!


en als de discussie nu over friezen zelf gaat, op onzin is ook een actueel friesland-forum...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-08-2003, 22:24
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 22-08-2003 @ 23:15:
vind 't wel goed, die traditie.

Friesland blijft Friesland.


foppe boppe!


en als de discussie nu over friezen zelf gaat, op onzin is ook een actueel friesland-forum...

Zou niet weten wat er goed is aan die traditie?

En dat is niet op Onzin maar op De Kantine
en dat heet geen forum maar een topic
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:30
Luego
Luego is offline
in die laatste twee dingen heb je gelijk....

friesland heeft nou eenmaal een rijkere historie dan kerkrade of wat dan ook. vergelijken met de andere clubs is dus al lastig, die komen ook niet uit een provincie met eigen volkslied
die in sommige vroegere periodes zelfstandiger is geweest dan holland zelf.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2003, 22:38
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 22-08-2003 @ 23:30:
in die laatste twee dingen heb je gelijk....

friesland heeft nou eenmaal een rijkere historie dan kerkrade of wat dan ook. vergelijken met de andere clubs is dus al lastig, die komen ook niet uit een provincie met eigen volkslied
die in sommige vroegere periodes zelfstandiger is geweest dan holland zelf.

Het gaat niet om de stad/dorp maar het gaat om dat lied en de historie van de stad/dorp waar die club speelt heeft er weinig mee te maken.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:56
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
Sultan_of_Swing schreef op 22-08-2003 @ 22:08:
Nou dat valt mij anders vies tegen. Ik ben er vaak genoeg geweest en vaak genoeg word je gewoon in het Fries aangesproken en moet je drie keer opnieuw uitleggen dat je dr geen hol van verstaat.
sommigge friesen (vooral de ouderen) spreken weinig tot geen nederlands, voor de vriezen is nederlands ook maar een vreemde taal die je op school leert net als engels duits en frans.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:58
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
Luego_407 schreef vind 't wel goed, die traditie.

Friesland blijft Friesland.



foppe boppe!
Citaat:
Luego_407 schreef op 22-08-2003 @ 23:30:
in die laatste twee dingen heb je gelijk....

friesland heeft nou eenmaal een rijkere historie dan kerkrade of wat dan ook. vergelijken met de andere clubs is dus al lastig, die komen ook niet uit een provincie met eigen volkslied
die in sommige vroegere periodes zelfstandiger is geweest dan holland zelf.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 10:00
kyokushin
Avatar van kyokushin
kyokushin is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 22-08-2003 @ 23:38:
Het gaat niet om de stad/dorp maar het gaat om dat lied en de historie van de stad/dorp waar die club speelt heeft er weinig mee te maken.
zo denk jij daar over, maar waarschijnlijk gaat het bij heerenveen wat dieper.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 16:01
Verwijderd
Ik vind t t zelfde als Feyenoord dat met zijn hand op zijn borst het hand in hand gaat staan zingen, hoort gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 17:13
WU-rulezzz
Avatar van WU-rulezzz
WU-rulezzz is offline
Ik vind het enorm mooi.
__________________
I guess a diamond ain't nothing but a rock with a name ... I guess love ain't nuttin but emotion and game
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:28
Luego
Luego is offline
Citaat:
jellerd schreef op 23-08-2003 @ 17:01:
Ik vind t t zelfde als Feyenoord dat met zijn hand op zijn borst het hand in hand gaat staan zingen, hoort gewoon niet.
je ziet geen verschil tussen een club met een clublied en een team dat door sommige friezen als het nationale elftal wordt gezien met daarbij dus hun volkslied?

waarom heeft er nog niemand iets gezegd over hun shirt????
als feijenoord nou in de rotterdamse vlag ging spelen, was dat ook een ander verhaal geweest...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Luego_407 schreef op 23-08-2003 @ 22:28:
je ziet geen verschil tussen een club met een clublied en een team dat door sommige friezen als het nationale elftal wordt gezien met daarbij dus hun volkslied?

waarom heeft er nog niemand iets gezegd over hun shirt????
als feijenoord nou in de rotterdamse vlag ging spelen, was dat ook een ander verhaal geweest...
Dat doen ze ook (bij uitwedstrijden)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 21:37
Luego
Luego is offline
heerenveen - feijenoord 1-0

^dragon^: beetje raar, thuis niet en uit wel. doe het dan thuis wel en uit niet...
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:02
CrazyIkke
Avatar van CrazyIkke
CrazyIkke is offline
verschrikkelijk!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 22:03
Luego
Luego is offline
Citaat:
CrazyIkke schreef op 23-08-2003 @ 23:02:
verschrikkelijk!
het shirt van feijenoord bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 24-08-2003, 09:16
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Luego_407 schreef op 23-08-2003 @ 22:28:
je ziet geen verschil tussen een club met een clublied en een team dat door sommige friezen als het nationale elftal wordt gezien met daarbij dus hun volkslied?

waarom heeft er nog niemand iets gezegd over hun shirt????
als feijenoord nou in de rotterdamse vlag ging spelen, was dat ook een ander verhaal geweest...

Een clublied is toch wel even wat anders dan een volklied waarbij je bijna verplicht bent om bij te gaan staan.
En shirt? wtf lul je dom wat heeft een shirt met een volkslied te maken.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.