Oud 02-04-2004, 16:23
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Hoi iedereen,

Vorige zomer hadden wij al een groot mierennest naast ons huis, wat wij toen al vervelend vonden. Maar nu blijken de mieren na de winter nog steeds niet dood te zijn, en ze worden steeds lastiger.

We willen ze dood hebben, allemaal. Ik heb het nest een beetje uitgegraven en getverdemme, ze hebben zich genesteld in de wortels van een boom die al een tijdje dood is en het stinkt er ook naar verrotting. Ik word helemaal bang als ik zie hoeveel mieren er zijn.

Ik heb al met zout gestrooid en met kokend water over ze heen gegaan, maar het helpt niet echt. Er gaan er weliswaar een aantal dood, dat zullen er wel enkele honderden zijn - maar het probleem is, er zijn vast duizenden mieren!

Hoe krijgen we ze allemaal kapot? We zullen waarschijnlijk een pesticide moeten gebruiken, maar welke? Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald middel?

Laat het z.s.m. weten, ik wil van die kutbeesten af!

*heeft kippevel*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2004, 16:25
extinction
Avatar van extinction
extinction is offline
hadden wij ook eens, onder de tegels lagen echt duizenden eieren, enorm ranzig.
Ik weet niet wat we gedaan hebben, alles weggeschept volgens mij...

geen idee eigenlijk.
__________________
Teacher seeks pupil. Must have an earnest desire to save the world. Apply in person.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 16:59
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
extinction schreef op 02-04-2004 @ 17:25 :
hadden wij ook eens, onder de tegels lagen echt duizenden eieren, enorm ranzig.
Ja, die eieren zijn vreselijk vies... ik was net nog aan het graven en toen was ik bij de eieren aangekomen... bah. Ze zaten allemaal in een speciale sectie van een boomwortel die voor ze was ingericht... getverdemme.

Ik ben nu een ketel water met zout aan 't koken om over die kuteieren te gieten... en daarna ga ik in bad, want ik voel me nu toch wel heel vies...
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:21
hi
hi is offline
sommige mensen branden het uit Dus als je dat over je hart kan verkrijgen om zoveel onschuldige dieren te vermoorden.

Spiritus + aansteker
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:47
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Arme Severus. Wat ik zou doen(lees door iemand anders zou laten doen) is een fles haarspray maken en een aansteker.
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 17:56
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 02-04-2004 @ 18:47 :
Arme Severus. Wat ik zou doen(lees door iemand anders zou laten doen) is een fles haarspray maken en een aansteker.
dat schiet niet op, plus je moet nog opletten dat de vlam niet in de spuitbus gaat, want dan verjaag je niet alleen de mieren, maar ook jezelf, met een explosie.

Wel mooi op zich hoe die miertjes het doen he?

En om ze te verjagen, als de boom toch aan het rotten is, die boom eruit jassen. en ja flink kokend water moet wel lukken. LEt op met giftige zooi en zuren e.d. als je dat wil gebruiken, je verontreinigd de hele grond
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:28
Verwijderd
Je kan ook van die mierenlokdoosjes ofzo kopen. Daar zit dan een soort spul in waar ze op af komen en als ze het eten gaan ze er dood van.
Ik heb ze zelf vorig jaar ook gebruikt, dat ging wel goed. Het werkt volgens mij niet meteen, maar na een week of 2 lagen er allemaal dode mieren omheen en was ik van het grooste deel van de mieren af.
Volgens mij kan je ze kopen bij tuincentra.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 18:44
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Of gewoon gif om een diervriendelijkere methode te noemen We hadden ook een keer gif gebruikt en dat werkte erg goed Maar je kan inderdaad verder gaan met kokend water. Zorg er in ieder geval voor dat de eieren kapot/stuk gaan anders zit je over een paar maanden met nog een boel mieren
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 19:24
Fade of Light
Avatar van Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 02-04-2004 @ 19:28 :
Je kan ook van die mierenlokdoosjes ofzo kopen. Daar zit dan een soort spul in waar ze op af komen en als ze het eten gaan ze er dood van.
Ik heb ze zelf vorig jaar ook gebruikt, dat ging wel goed. Het werkt volgens mij niet meteen, maar na een week of 2 lagen er allemaal dode mieren omheen en was ik van het grooste deel van de mieren af.
Volgens mij kan je ze kopen bij tuincentra.
jammer dat eitjes niet naar zo'n bakje lopen
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 20:53
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 02-04-2004 @ 20:24 :
jammer dat eitjes niet naar zo'n bakje lopen
En dat die duizenden mieren niet allemaal in zo'n doosje passen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:11
Sky Jewel
Avatar van Sky Jewel
Sky Jewel is offline
Wij hebben ieder jaar een hele mierenparade naast ons huis in de zomer. Gewoon mierenlokdozen zetten en verder zoveel mogelijk genieten ervan.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 21:44
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 02-04-2004 @ 19:44 :
Of gewoon gif om een diervriendelijkere methode te noemen We hadden ook een keer gif gebruikt en dat werkte erg goed Maar je kan inderdaad verder gaan met kokend water. Zorg er in ieder geval voor dat de eieren kapot/stuk gaan anders zit je over een paar maanden met nog een boel mieren
Uhm.... gif is helemaal niet zo diervriendelijk als jij t laat voorkomen hoor... Gif zorgt dat het lichaampje kapot gaat ennuh.... auw!!
Kun je als mier zijnde beter worden overgoten door kokend water, ben je er iig in één keer vanaf

Bovendien kan gif ook nog eens gevaarlijk zijn voor veel andere dieren, zoals insecten, spinnen, maar ook vogels, muizen en misschien zelf wel katten? (je moet toch veeel gif strooien voor duizenden mieren )
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 03-04-2004, 17:41
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 02-04-2004 @ 22:44 :
Uhm.... gif is helemaal niet zo diervriendelijk als jij t laat voorkomen hoor... Gif zorgt dat het lichaampje kapot gaat ennuh.... auw!!
Kun je als mier zijnde beter worden overgoten door kokend water, ben je er iig in één keer vanaf

Bovendien kan gif ook nog eens gevaarlijk zijn voor veel andere dieren, zoals insecten, spinnen, maar ook vogels, muizen en misschien zelf wel katten? (je moet toch veeel gif strooien voor duizenden mieren )
Dieren doden is sowieso niet diervriendelijk. Maar ik snap dat duizenden mieren rot zijn. En met kokend water over ze gooien gaat net zo goed hun lichaampje dood. Nahja.
Inderdaad kan gif ook voor andere dieren gevaarlijk zijn ja. Niet bij nagedacht
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 04-04-2004, 00:20
mmuddy
Avatar van mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
hi schreef op 02-04-2004 @ 18:21 :
sommige mensen branden het uit Dus als je dat over je hart kan verkrijgen om zoveel onschuldige dieren te vermoorden.

Spiritus + aansteker
precies, dat deed ik ook bij ons wespennest, dat was echt lachen.
__________________
Wat is er met mijn Unique Clone account aan de hand? Ik ban boos, ik ban gebanned. Unbannen die zooi, of ik ban jullie!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:33
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 03-04-2004 @ 18:41 :
En met kokend water over ze gooien gaat net zo goed hun lichaampje dood.
Maar dan gaat het in één keer dood. Het is duurt nog geen seconde, dan is het beestje al dood. Bij gif kan dat wel ff duren. Ik weet niet hoe lang dat mij mieren duurt, maar wel eens een vergiftigde muis gezien? Niet leuk
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 14:47
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 15:33 :
Ik weet niet hoe lang dat mij mieren duurt, maar wel eens een vergiftigde muis gezien? Niet leuk
vergiftigde muis? Nee die heb ik nog nooit gezien *ril*
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:01
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
houden zo, het is echt super sneu....
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 15:08
hi
hi is offline
Citaat:
mmuddy schreef op 04-04-2004 @ 01:20 :
precies, dat deed ik ook bij ons wespennest, dat was echt lachen.
moordenaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-04-2004, 15:35
Beer Geweer
Beer Geweer is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 02-04-2004 @ 18:47 :
Arme Severus. Wat ik zou doen(lees door iemand anders zou laten doen) is een fles haarspray maken en een aansteker.
Alleen een haarspray is ook leuk. Dan blijven ze allemaal aan elkaar plakken. Ik heb er ook een keer dreft over gegoten, dan proberen ze daaruit te komen maar dat lukt niet.

Sorry, dat ik zo dierenbeulerig overkom, maar bij hardnekkige mieren ben ik onverbiddelijk.
__________________
In den beginne was er niets, en toen ontplofte het nog ook.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 16:25
murwari
Avatar van murwari
murwari is offline
Kokend water erover en eitjes wegscheppen..
__________________
Love is the answer, At least for most of the questions in my heart. Like why are we here? And where do we go? And how come it's so hard?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 17:00
mmuddy
Avatar van mmuddy
mmuddy is offline
Citaat:
hi schreef op 05-04-2004 @ 16:08 :
moordenaar
zij vermoorden bijna mijn jack russeltje
__________________
Wat is er met mijn Unique Clone account aan de hand? Ik ban boos, ik ban gebanned. Unbannen die zooi, of ik ban jullie!
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:06
Endomychus
Avatar van Endomychus
Endomychus is offline
Citaat:
Alleen een haarspray is ook leuk. Dan blijven ze allemaal aan elkaar plakken. Ik heb er ook een keer dreft over gegoten, dan proberen ze daaruit te komen maar dat lukt niet.
Heb jij een hart?
__________________
waarom staat daar een banner met het hoofd van Boris wil je dat ik hier niet meer kom ofzo
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:10
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Mwa, vast wel... Maar of dat bij dieren ligt of totaal van steen is, is nog te bezien
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:15
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Beer Geweer schreef op 05-04-2004 @ 16:35 :
Alleen een haarspray is ook leuk. Dan blijven ze allemaal aan elkaar plakken. Ik heb er ook een keer dreft over gegoten, dan proberen ze daaruit te komen maar dat lukt niet.

Sorry, dat ik zo dierenbeulerig overkom, maar bij hardnekkige mieren ben ik onverbiddelijk.
Haarspray gebruik ik altijd bij enge spinnen, die kunnen daar niet tegen en gaan er na een uurtje ofzo aan dood.

Dat van Dreft is een goed idee, dat ga ik eens bij de mieren proberen!

Bedankt!
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 19:58
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Severus schreef op 05-04-2004 @ 20:15 :
Haarspray gebruik ik altijd bij enge spinnen, die kunnen daar niet tegen en gaan er na een uurtje ofzo aan dood.

Dat van Dreft is een goed idee, dat ga ik eens bij de mieren proberen!

Bedankt!
Zijn spinnen nu opeens de bad guys, nu de mieren allemaal systematisch uitgeroeid zijn?

jij bent ziek trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-04-2004, 20:03
Verwijderd
Citaat:
Severus schreef op 05-04-2004 @ 20:15 :
Haarspray gebruik ik altijd bij enge spinnen, die kunnen daar niet tegen en gaan er na een uurtje ofzo aan dood.
Ben je wel lekker? Pak een opgerolde krant en *splatsj* Niet half zo pijnlijk voor het beestje. En als je zelf echt niet durft (zoals ik vaak ) stuur je er een familielid met krant op af.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 21:18
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Of laat dat beest lekker zitten, vang je mieren en muggen enzo voor je. Wil je m echt niet in je kamer, dan vang je m in een doosje en zet je m buiten.
Doe ik dat ook? Ja, zeker met grote spinnen, want dan vind ik t zonde als ik ze dood zou maken als ze al zo groot geworden zijn...

En ik snap toch echt niet waarom jullie die diertjes allemaal zo'n pijnlijke/langzame dood willen bezorgen! Oké, ik ben ook niet dol op spinnen en mieren, maar kunnen zij er wat aan doen dat ze zo geboren zijn?!!

IK zei trouwens toenstrax iets over een pijnlijke dood bij gif, maar ik vraag me eigenlijk af.... kunnen mieren wel pijn voelen?
Ja dat mee ik serieus, volgens mij kunnen bepaalde diertjes helemaal geen pijn voelen!
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Oud 05-04-2004, 22:06
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
Citaat:
Jadie schreef op 05-04-2004 @ 21:03 :
Ben je wel lekker? Pak een opgerolde krant en *splatsj* Niet half zo pijnlijk voor het beestje. En als je zelf echt niet durft (zoals ik vaak ) stuur je er een familielid met krant op af.
Maar ik vind al dat bloed (dat soms gelig) is zo vies... ik wil ze niet doodslaan, dan gaat het spetteren en krijg ik smurrie op de muur. En ja, dat van de familieleden heb ik vaak genoeg gedaan, maar ze zijn het nu zat en dus moet ik het zelf maar oplossen... met haarspray dus.

Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 22:18 :

IK zei trouwens toenstrax iets over een pijnlijke dood bij gif, maar ik vraag me eigenlijk af.... kunnen mieren wel pijn voelen?
Ja dat mee ik serieus, volgens mij kunnen bepaalde diertjes helemaal geen pijn voelen!
Mieren hebben geen hersenen (dat heb ik op Internet gelezen, blijkens een wetenschappelijk onderzoek), het zou best kunnen dat ze geen pijnzenuwen hebben.
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 06:39
Verwijderd
een jerrycan benzine halen bij de pomp.

gewoon weg fikken die beesten
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 06:46
Silver rain
Avatar van Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
Janneke-ratjes schreef op 05-04-2004 @ 22:18 :
Of laat dat beest lekker zitten, vang je mieren en muggen enzo voor je. Wil je m echt niet in je kamer, dan vang je m in een doosje en zet je m buiten.
Inderdaad Spinnen zijn heel nuttig. Vooral als je bang bent van muggen
__________________
Bescherm de dieren tegen de beesten | Bundel die krachten als positief verenigen. Koppel gedachten in plaats van die te stenigen | DK |
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 13:26
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
of als je muggen die prikken niet zo fijn vind
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:18
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Mieren zijn een fundamentele schakel in de natuur, nuttig dus, nee: noodzakelijk. Het stelen danwel vernielen van miereneieren in een bos staat dan ook een boete op pér eitje. En dat is geen grap.

Leer de wereld om je heen eens te waarderen zonder alles wat je even niet aanstaat te overgieten met kokend water. Amerikaanse trekjes zijn dat.. (nofi)
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 15:39
hi
hi is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 06-04-2004 @ 16:18 :
Mieren zijn een fundamentele schakel in de natuur, nuttig dus, nee: noodzakelijk. Het stelen danwel vernielen van miereneieren in een bos staat dan ook een boete op pér eitje. En dat is geen grap.

Leer de wereld om je heen eens te waarderen zonder alles wat je even niet aanstaat te overgieten met kokend water. Amerikaanse trekjes zijn dat.. (nofi)
dit vraagt om een link
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:23
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
hi schreef op 06-04-2004 @ 16:39 :
dit vraagt om een link
Het was zo'n twee maanden geleden op het nieuws. Man was eigenaar van een vogel, en voedde hem miereneieren, wat een delicatesse is voor die vogelsoort. Maar de man haalde de eitjes uit het bos, waarna de boswachter de politie inschakelde. Deze legde beslag op de eitjes die gevonden werden nabij het vogelhok. Tot een boete kwam het echter niet, omdat er geen sprake was van kwade opzet. En dat was ook zo, de man was zich van geen kwaad bewust, en beloofde voortaan naar ander eten op zoek te gaan.

Na wat googlen kon ik geen links vinden, maar ik zuig dit echt niet uit mn duim.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 16:26
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Alleen dit:
Citaat:
Veel mieren zijn beschermd door de flora en fauna wet. Het gaat hier vooral om de directe omgeving van de dieren. Op het opzettelijk verstoren van deze omgeving staat een boete. Voor de duidelijkheid: het gaat hier vooral om mieren in de wilde natuur en niet de lastpakken die hinder veroorzaken in onze huizen.
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 18:55
Janneke-ratjes
Avatar van Janneke-ratjes
Janneke-ratjes is offline
Ik ben het helemaal met je eens. De mieren in de natuur moet je gewoon met rust laten! Heb je mieren weleens aan t werk gezien? Echt lachen. Toen we op vakantie waren in frankruijk ook: was er een heel mierennest zn eitjes aan t verplaatsen, lopeb ze allemaal in zo'n lange rij, met een eitje in hun bekkie... precies door onze voortent: super leuk om te zien!!

Maar een mega-mierennest naast je achterdeur, ik snap wel dat je daar niet blij mee bent. Probeer het toch zo diervriendelijk mogelijk te bestreiden...
__________________
http://www.jannekespage.tk http://www.ratsels.tk http://www.gladdiegangsters.tk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-04-2004, 19:33
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Flink wat afwasmiddel er overheen en weg zijn ze.

Ja sorry hoor, dat je van dieren houd is maar hou kan een mens in godsnaam van mieren houden?
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 19:49
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
na lezen van alle mogelijkheden zou ik gaan voor de spiritus variant. Een mooie lichtshow, goedkoop (spiritus kost bijna niets) en volgens mij ook vrij effectief als je bedenkt dat kokend water 100 graden is en brandende alcohol daar flink bovenuit komt. Bovendien is de alcohol ook giftig voor de mieren als ik me niet vergis. (in elk geval is alcohol een gifstof voor de mens)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
cartman666 schreef op 06-04-2004 @ 20:49 :
na lezen van alle mogelijkheden zou ik gaan voor de spiritus variant. Een mooie lichtshow, goedkoop (spiritus kost bijna niets) en volgens mij ook vrij effectief als je bedenkt dat kokend water 100 graden is en brandende alcohol daar flink bovenuit komt. Bovendien is de alcohol ook giftig voor de mieren als ik me niet vergis. (in elk geval is alcohol een gifstof voor de mens)
Net alsof het uitmaakt of je een mier met spul van 100 graden overgiet of met meer, ze gaan heus niet doder dan dood hoor
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-04-2004, 21:41
Verwijderd
Je moet in ieder geval die eitjes wegscheppen/wegschepen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 06:40
TiM
Avatar van TiM
TiM is offline
spinnen enzo vang ik altijd en zet ik buiten! kvinnut ook sneu om die mieren met dreft enzo dood te maken pak gewoon als het echt zo nodig moet, een manier waarop het snel voor ze gaat
Met citaat reageren
Oud 07-04-2004, 08:05
Jaegermeister
Avatar van Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Je kun ook even lang de tuincentrum gaan en mierenpoeder van Bayer ophalen(heb ik ook), dit middel kun je gewoon over de mierenhoop strooien of je kan het mengen met water en met een gieter over de mierenhoop gieten, voordeel hier van is dat het middel ook zelfs in de hoop komt. Soms moet je de behandeling nog eens herhalen, maar meestal zijn ze bij de eerste keer al dood.

Kokend water help niks, je maakt maar een paar mieren dood en niet allemaal. In de fik steken met spritus is ook niet z'n goed idee, want meestal loop je zelfs ook brandwonden op.
__________________
Jagen is natuurlijk.|| De aarde is rond net zoals een pannenkoek.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 18:43
mimihopsie
mimihopsie is offline
je moet de koningin zien te vinden en haar doden zij legt de eitjes en zonder koningin zijn er ook geen eitjes meer en geen eitjes geen mieren de koningin is grooter dan de andren ligt ij een apparte ruimte en de helpers komen met de eitjes uit die apparte ruimte dus je hoeftr alleen mar die route te volgen en je komt bij de koningin ik hoop dat je hier iets aan hebt dit heb ik ook gedaan en ze waren na 5 maanden allemaal doodgegaan
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:27
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
mimihopsie schreef op 18-04-2004 @ 19:43 :
je moet de koningin zien te vinden en haar doden zij legt de eitjes en zonder koningin zijn er ook geen eitjes meer en geen eitjes geen mieren de koningin is grooter dan de andren ligt ij een apparte ruimte en de helpers komen met de eitjes uit die apparte ruimte dus je hoeftr alleen mar die route te volgen en je komt bij de koningin ik hoop dat je hier iets aan hebt dit heb ik ook gedaan en ze waren na 5 maanden allemaal doodgegaan

Op zoek gaan naar de koningin zucht...
Gewoon wat benzine, lucifertje en branden
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:12
Verwijderd
mieren geen hersenen? dieren hebben op zich allemaal hersenen, dat is een kenmerk van dieren. Planten en micro-organismen hebben geen hersenen.
Mieren hebben zintuigen, dan hebben ze dus hersenen nodig om die te laten werken. Bovendien, zonder hersenen heb je alleen maar reflexologische bewegingen (zoals een bacterie zijn flagellum automatisch wiebelt in water, of een vleesetende plant automatisch dichtklapt als er iets op de bloem zit).

Ik denk wel niet dat mieren intelligent genoeg zijn om hun pijn echt te beleven en er dus last van te hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 13:10
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 19-04-2004 @ 12:12 :
mieren geen hersenen? dieren hebben op zich allemaal hersenen, dat is een kenmerk van dieren.
Hm, dat is niet helemaal waar. Wormen bv. hebben geen hersenen. Alleen een perifeer zenuwstelsel. Mieren echter weer wel.

Maar je krijgt ze toch niet weg die mieren, dus accepteren zou beter zijn. Bovendien: ze zijn absoluut niet vies. Wat is er nou ranzig aan een hoopje miereneitjes. En ten tweede, je hebt er toch helemaal geen last van!?
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Vader vertelt een briefverhaal
Ieke
0 11-04-2005 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.