Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2002, 16:44
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Mijn ervaring met ratjes als huisdier zijn zeer goed. Ik heb er 2 gehad. Omdat ik nogal nalatig ben, heb ik maar geen 3e genomen.

Ik ben nog nooit gebeten door een rat(ook niet door die van andere mensen), en ik vind de persoonlijkheid van die beesjes ook heel leuk. Ze zijn tamelijk speels, en je kunt er veel mee. Zet ze op je schouder, en loop naar buiten, of ga computeren ofzo.
Ze zijn lief, zien er schattig uit(vind ik), en aanhankelijk. Als het ratjes aan je gewent is, en je laat hem rondlopen in je kamer(niet aan te raden bij loshangende bedrading ) dan volgt hij je .

Mijn ratje stopte ik vroeger altijd in me jaszak als ik naar biten ging, dat vond ie echt leuk, want het was warm en de lucht was lekker. Kon hij naar buiten kijken en alles zien.
Hoe weet ik dat ie ut leuk vind? Omdat iedere x als hij mijn jas ook maar zag, hij al in mijn zak sprong.

Gegroet.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2002, 17:03
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
cool als ik een rat heb ga ik dat dus ook doen
hmmz wat voor ratten heb je
enneh heb je nog wat tips voor de aanschaf.
__________________
ill call him, mini me
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 17:35
Verwijderd
zekers!!!

Maareh tip voor diegene hierboven:
haal ze niet uit de dierenwinkel, maar bij een fokker!!!

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 18:30
Ieme
Avatar van Ieme
Ieme is offline
Zorg ook altijd dat je er 2 of meer neemt. Ratten zijn sociaal levende dieren. (let wel op of het twee vrouwtjes zijn, of 2 broertjes)
__________________
--- back --- www.doyouknowflo.nl --- There's n eye in me soup. Fetch me musket! ---
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:28
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Ieme schreef:
Zorg ook altijd dat je er 2 of meer neemt. Ratten zijn sociaal levende dieren. (let wel op of het twee vrouwtjes zijn, of 2 broertjes)
Dat heb ik nooi gedaan... maar het is wel een goed id.

Owja, een grote kooi is ook HEEEL belangerijk, want ze zijn redelijk groot.
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 19:29
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
zekers!!!

Maareh tip voor diegene hierboven:
haal ze niet uit de dierenwinkel, maar bij een fokker!!!

Waar om dan?
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:43
Verwijderd
nou ratten uit de dierenwinkel [b]kunnen[/]:

*niet tam zijn door aandachts gebrek/bijten
*zware inteelt zijn
*kunnen ongezond zijn
*als je om 2 vrouwtjes vraagt heb je kans dat je eeen man en eenvrouw krijgt of een drachtig vrouwtje
*veel dierenwinkels geven foute info


Ratten / rittens die van een GOEDE fokker vandaan komen die worden daar vanaf de dag dat ze geboren zijn opgepakt en de moeder krijgt bijvoeding. Ratjes raken gewend aan de mens en zijn dus niet schuw. Ook zal de fokker meestal met stambomen werken waardoor er dus kleine kans op inteelt in de lijn zit (maaar sommige fokkers gaan juist met opzet intelen... )

Tis net zoals bij een hond of een kat, die haal je toch liever bij een fokker??
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 12:54
Larah17
Larah17 is offline
Citaat:
Preaper schreef:
Mijn ervaring met ratjes als huisdier zijn zeer goed. Ik heb er 2 gehad. Omdat ik nogal nalatig ben, heb ik maar geen 3e genomen.

Ik ben nog nooit gebeten door een rat(ook niet door die van andere mensen), en ik vind de persoonlijkheid van die beesjes ook heel leuk. Ze zijn tamelijk speels, en je kunt er veel mee. Zet ze op je schouder, en loop naar buiten, of ga computeren ofzo.
Ze zijn lief, zien er schattig uit(vind ik), en aanhankelijk. Als het ratjes aan je gewent is, en je laat hem rondlopen in je kamer(niet aan te raden bij loshangende bedrading ) dan volgt hij je .

Mijn ratje stopte ik vroeger altijd in me jaszak als ik naar biten ging, dat vond ie echt leuk, want het was warm en de lucht was lekker. Kon hij naar buiten kijken en alles zien.
Hoe weet ik dat ie ut leuk vind? Omdat iedere x als hij mijn jas ook maar zag, hij al in mijn zak sprong.

Gegroet.
HELEMAAL MEE EENS, daarom heb ik mijn oproep geplaatst hehehe...... gegroet Larah
__________________
LH
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:06
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Liever een kat.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 14:15
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
zekers!!!

Maareh tip voor diegene hierboven:
haal ze niet uit de dierenwinkel, maar bij een fokker!!!

ja dat had ik al door, dierenwinkelratjes gaan te snel dood.
ik moet nog een paar maanden wachten met het kopen want dan krijg ik mijn nieuwe kamer
maar zolang kan ik dus niet wachten.
dus ik ga nu een plek uitzoeken waar de kooi zolang kan staan.
ps over dat buitenlopen met je rat in je jaszak, loopt die nooit weg? en kan je ook met em lopen als het koud is?


__________________
ill call him, mini me
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:21
Preaper
Avatar van Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Mortischa schreef:
[b]nou ratten uit de dierenwinkel kunnen[/]:

*niet tam zijn door aandachts gebrek/bijten
*zware inteelt zijn
*kunnen ongezond zijn
*als je om 2 vrouwtjes vraagt heb je kans dat je eeen man en eenvrouw krijgt of een drachtig vrouwtje
*veel dierenwinkels geven foute info


Ratten / rittens die van een GOEDE fokker vandaan komen die worden daar vanaf de dag dat ze geboren zijn opgepakt en de moeder krijgt bijvoeding. Ratjes raken gewend aan de mens en zijn dus niet schuw. Ook zal de fokker meestal met stambomen werken waardoor er dus kleine kans op inteelt in de lijn zit (maaar sommige fokkers gaan juist met opzet intelen... )

Tis net zoals bij een hond of een kat, die haal je toch liever bij een fokker??

mijn ratjes waren wel heel tam hoor! Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik ze heel jong kocht. Voor de rest heb je gelijk
__________________
█████████████████████99%
Met citaat reageren
Oud 24-01-2002, 16:44
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
Citaat:
Preaper schreef:
mijn ratjes waren wel heel tam hoor! Maar dat kwam waarschijnlijk omdat ik ze heel jong kocht. Voor de rest heb je gelijk

ja maar er zijn ook zat dierenwinkel waar de ratjes zielig ineens duiken als je langsloopt zo bang zijn ze
__________________
ill call him, mini me
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 14:46
crazy_ ella
Avatar van crazy_ ella
crazy_ ella is offline
ik zou er een slang bij houden
neej ik ben niet zo dol op ratten en slangen,geef mij maar katten
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 18:47
sinderella
sinderella is offline
Ik heb ook 2 huskyratjes(of hoe je t schrijft)het zijn ontzettend leuke beestjes.
echt aan t e raden,maar je moet ze wel genoeg aandacht kunnen geven.
__________________
we hebben een clubske opgericht voor mensen met een lelijk gezicht,je bent er bij,je hoort er bij.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 21:43
Hel
Hel is offline
Ik heb zelf ook 2 ratjes. ze schelen ongeveer 2 jaar en ze zijn hele goeie vriendinnen met elkaar...als de jongste met de oudste wil spelen vind die oudste dat soms niet zo leuk en dat ziet er heel grappig uit . ik vind ook dat ratten veel trekjes van mensen hebben. ook stelen ze liever eten dan dat ze het gewoon van je krijgen en het terplekke opeten

ratjes zijn heel makkelijk om te verzorgen en errug aanhankelijk! Voor mij dus het perfecte huisdier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Flora & Fauna Welk huisdier is geschikt?
Verwijderd
7 21-09-2011 18:48
Flora & Fauna rat alleen :(
ssjpan
12 20-10-2006 18:00
Flora & Fauna Ratje erbij
Verwijderd
3 21-09-2004 16:58
Lifestyle Wanneer ben je echt een Gothic!?
Gael
77 17-10-2002 23:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.