Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2005, 14:18
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik heb van de vorig jaar gewerkt en daarvoor ben ik toen het ziekenfonds ingegaan, terwijl ik op dat moment ook particulier verzekerd was. Mij is door het uitzendbureau toen uitgelegd dat ik verplicht was het ziekenfonds in te gaan maar ik als ik stopte met werken de premie daarvan terug kon vragen.

Nou kreeg ik dus vorige week mijn jaaropgaaf binnen, en het bedrag dat ik aan ziekenfonds heb betaald is op zich wel de moeite om terug te vragen.

Nou ben ik dus op zoek gegaan naar het goede formulier op internet, maar kan alleen het formulier vinden waarmee je je particuliere premie terug kan vragen.

Dus mijn vraag is: kan ik de premie die ik voor het ziekenfonds hebt betaald terug krijgen? Of moet ik de andere terug vragen? Iemand die daar meer van weet? Want gedurende die periode ben ik dus dubbel verzekerd geweest, en dus ook dubbele premie betaald.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2005, 14:23
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
volgens mij je particuliere premie alleen.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 10:06
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
verder niemand ?
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 11:58
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Volgens mij kun je gewoon een briefje schrijven naar het ziekenfonds waarin je uitlegt dat je dubbel verzekerd was en dat je graag de teveel betaalde premie terug zou willen...
Dan krijg je dat geld onder aftrek van nominale premie ofzo terug...

Dit is zo wat ik me er van meen te herinneren
__________________
Ik blijf hopen, want hoop mag er altijd zijn
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Particulierepremie kan je terug krijgen als je dat aanvraagt.
Is btw meestal ook meer
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2005, 12:11
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 27-02-2005 @ 13:03 :
Particulierepremie kan je terug krijgen als je dat aanvraagt.
Is btw meestal ook meer
Maar de ziekenfondskosten zijn op mijn loon ingehouden, en de particuliere ziektekosten worden door mijn ouders betaald. Schiet ik dus in feite weinig mee op . Dat wordt dan even doorrekenen
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 20:32
bokky
Avatar van bokky
bokky is offline
even een up, aangezien ik in dezelfde situatie zit (alleen moet ik wel mijn particuliere ziektekosten betalen, dus wil ik geld wat ik 'dubbel' betaald heb zeker terug.)

Heb volgens mijn jaaropgaaf 196 euro aan ziekefondsgeld betaald...domme regeling dat je automatisch van je geld afgetroggeld wordt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 21:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
bokky schreef op 01-03-2005 @ 21:32 :
even een up, aangezien ik in dezelfde situatie zit (alleen moet ik wel mijn particuliere ziektekosten betalen, dus wil ik geld wat ik 'dubbel' betaald heb zeker terug.)

Heb volgens mijn jaaropgaaf 196 euro aan ziekefondsgeld betaald...domme regeling dat je automatisch van je geld afgetroggeld wordt
Als je werkt ben je nu eenmaal ziekenfonds verzekerd Maar als je dubbel verzekerd bent kan je dus gewoon iets terug vragen
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2005, 22:20
Femic
Avatar van Femic
Femic is offline
Ik heb het ook teruggevraagd, ik geloof bij de particuliere verzekering.. maar ik kreeg 't wel op m'n eigen rekening gestort (terwijl m'n moeder m'n premie betaalt). Ging via speciaal formulier, dat m'n moeder voor me had aangevraagd bij de betreffende verzekeraar.

Omdat ik flexmedewerker ben, moest ik ook nog op speciale formuliertjes invullen op welke dagen ik precies gewerkt had, maar dat hoeft dus niet voor jou te gelden..
__________________
Ik doe niet aan domme keuzes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:06.