Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2006, 15:29
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Toevallig zag ik van de week op mijnafschrift op mijn spaarrekening dat ik 2,1% rente krijgt (postbank groeispaarrekening). Dit lijkt me niet heel erg veel, dus ik zit een beetje te zoeken naar rekeningen die meer rente geven. Wie heeft er tips wat je het beste met je spaargeld kan doen? Ik heb overigens het liefst een spaarrekening waarbij makkelijk geld eraf kan halen.
ik heb gezocht naar oude topics maar die kon ik niet vinden
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2006, 15:49
Go
Avatar van Go
Go is offline
Een willekeurige internetspaarrekening, die de Postbank ook wel heeft. Let wel op met de 'bonusrente', dit kan namelijk ongunstig uitpakken als je saldo nogal schommelt. De bonusrente wordt namelijk over het laagste saldo in het kwartaal berekend.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 17:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
gerwin schreef op 07-05-2006 @ 16:49 :
Een willekeurige internetspaarrekening, die de Postbank ook wel heeft. Let wel op met de 'bonusrente', dit kan namelijk ongunstig uitpakken als je saldo nogal schommelt. De bonusrente wordt namelijk over het laagste saldo in het kwartaal berekend.
De gewone internetspaarrekening van de postbank kent GEEN bonusspaarrente maar een vast rente percentage. Je rente word bij de postbank dan per dag berekent.

Overigens is 2,1 % niet super weinig. het huidige rente percentage ligt tussen de 0,5 en 5 % maar bij dit laatste kan je meestal moeilijk bij je spaar saldo.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 18:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik heb Rabo internetspaarrekening, maar eigenlijk ben ik daar niet zo tevreden over. De rente is inderdaad met die bonusrente en dat vind ik ook maar irritant. Eigenlijk wil ik liever niet overstappen naar een andere bank, maar als iemand een beter idee heeft voor me, dan kan ik dat wel eens uitzoeken.

Dus, iemand een idee voor een student met wat spaargeld? De postbank zegt dat ze goedkoop zijn, maar je moet wel betalen voor je pinpas als je niet je stufi naar de rekening van de postbank laat overmaken.
__________________
Met citaat reageren
Oud 07-05-2006, 21:47
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Miracle schreef op 07-05-2006 @ 19:13 :
Ik heb Rabo internetspaarrekening, maar eigenlijk ben ik daar niet zo tevreden over. De rente is inderdaad met die bonusrente en dat vind ik ook maar irritant. Eigenlijk wil ik liever niet overstappen naar een andere bank, maar als iemand een beter idee heeft voor me, dan kan ik dat wel eens uitzoeken.

Dus, iemand een idee voor een student met wat spaargeld? De postbank zegt dat ze goedkoop zijn, maar je moet wel betalen voor je pinpas als je niet je stufi naar de rekening van de postbank laat overmaken.
Je hoeft alleen te betalen voor je pinpas wanneer je hiermee ook geld in het buitenland wil kunnen opnemen dit kost 7,95 geloof ik.
Het rente percentage bedraagt 2,5% op je internet rekening
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 06:33
Verwijderd
Lees de consumentengids van mei daar staat een tabel in met alle (internet)spaarrekeningen en hun hoogste rentes.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 15:08
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef op 07-05-2006 @ 22:47 :
Je hoeft alleen te betalen voor je pinpas wanneer je hiermee ook geld in het buitenland wil kunnen opnemen dit kost 7,95 geloof ik.
Het rente percentage bedraagt 2,5% op je internet rekening
€9,95 en volgens mij betaal je het altijd, het is het allergoedkoopste 'pakket' dat ze hebben.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2006, 20:13
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-05-2006 @ 16:08 :
€9,95 en volgens mij betaal je het altijd, het is het allergoedkoopste 'pakket' dat ze hebben.
Behalve dus als student...
__________________
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 13:34
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik heb een jongerenrekening en daarbij een internetspaarrekening bij de Fortis Bank. Ik heb geen geld betaald. Je moet geloof ik alleen wel een bedrag betalen voor online banking, hoewel ik dat apparaatje ook gratis meekreeg, dus misschien is dat weer afgeschaft.

Ik krijg geloof ik een vaste rente van 2,5%
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:00
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-05-2006 @ 16:08 :
€9,95 en volgens mij betaal je het altijd, het is het allergoedkoopste 'pakket' dat ze hebben.
Kan ook best ik kijk niet op 2 euro
I.d.d. het goedkoopste pakket alleen de BASISPAS is goedkoper kost niks dacht. Maar daarmee kan je alleen bij de postbank geld opnemen en niet in het buitenland pinnen.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Welke spaarrekening is beter?
Tripp
24 04-01-2010 20:49
Werk, Geld & Recht Loyaal spaarrekening ING
Alyssia
7 16-08-2009 15:53
De Kantine Bij welke bank(en) heb je een rekening?
Verwijderd
64 25-04-2006 15:31
Werk, Geld & Recht een nieuwe spaarrekening openen
Poesket
12 17-05-2005 18:08
Werk, Geld & Recht Spaarrekening, welke?
Yacine
11 30-01-2005 12:44
Werk, Geld & Recht Triodos of ASN
extinction
35 22-12-2003 18:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.