Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 11:18
..:PieP:..
Avatar van ..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Ik heb een maand of 2 geleden gesolliciteerd bij een gedrijf voor een vakantiebaantje, maar omdat ik plotseling niet meer tijdelijk in dienst kon treden, maar alleen maar met een vast contract ging het hele gebeuren niet door. (Naar mijn mening is het echt één en al rotzooi daar, want het beloofde salaris bleek ook ineens veel lager te liggen en er zijn nog meer dingen voorgevallen.)

Maar nu heb ik een week geleden een brief gehad waar in stond dat ik een maand in dienst ben geweest en heb daar een salaris van 104 euro aan overgehouden.. Nou vind ik zelf dat ik nogal aan het lijntje ben gehouden en dat ze mn tijd hebben verspild en daar vind ik dit wel een mooie vergoeding voor.
Moet ik het terugstorten? Wat voor risico loop ik als ik dat niet doe?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 11:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
..ieP:.. schreef op 30-08-2006 @ 12:18 :

Moet ik het terugstorten? Wat voor risico loop ik als ik dat niet doe?
Ja en Nee,
Ze kunnen je niks maken punt. Als jij ergens geld naartoe overmaakt ben je dat geld gewoon kwijt. Ze kunnen hoog en laag springen maar ze krijgen het nooit meer terug. En tsja je zou het moeten terugstorten uit ethische overwegingen, maar dat doe je natuurlijk niet
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:32
..:PieP:..
Avatar van ..:PieP:..
..:PieP:.. is offline
Maar kan ik er geen boete over krijgen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:44
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
hou dat geld gewoon .wat boeit jou dat
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:51
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
Misschien hebben ze jou gegevens wel door elkaar gehaald met die van een medewerker die nu op z'n geld wacht. Als dat het geval is zal die medewerker zeker gaan klagen en dan hoor je er wel wat van. Misschien moet je gewoon een maandje of twee wachten en als je d'r dan niets van hebt gehoord houd je het gewoon.
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 11:53
muisjeisthuis
Avatar van muisjeisthuis
muisjeisthuis is offline
En wat betreft die boete, gewoon ontkennen dat je doorhad dat dr geld was gestort.
__________________
Slaap jij op je buik? Nee? Mag ik er dan op slapen?
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:15
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 30-08-2006 @ 12:25 :
Ja en Nee,
Ze kunnen je niks maken punt. Als jij ergens geld naartoe overmaakt ben je dat geld gewoon kwijt. Ze kunnen hoog en laag springen maar ze krijgen het nooit meer terug. En tsja je zou het moeten terugstorten uit ethische overwegingen, maar dat doe je natuurlijk niet
Helaas. Dat verhaal gaat toch niet echt op. Als iemand geld naar jou overmaakt dat ze je niet verschuldigd zijn spreek je van een onverschuldigde betaling. Die betalingen zul je altijd terug moeten betalen.

Artikel 6:203 van het burgerlijk wetboek

Burgerlijk Wetboek 6 (BW6)
Artikel 203 | BW6, Boek 6, Titel 4, Afdeling 2
1.
Degene die een ander zonder rechtsgrond een goed heeft gegeven, is gerechtigd dit van de ontvanger als onverschuldigd betaald terug te vorderen.

2.
Betreft de onverschuldigde betaling een geldsom, dan strekt de vordering tot teruggave van een gelijk bedrag.

3.
Degene die zonder rechtsgrond een prestatie van andere aard heeft verricht, heeft eveneens jegens de ontvanger recht op ongedaanmaking daarvan.
bron: http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/s36027601.html[/SIZE]
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.

Laatst gewijzigd op 30-08-2006 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:27
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Gewoon hopen dat ze er niet achterkomen
Zo ben ik vorig jaar 2 keer uitbetaald voor 3 dagen die ik had gewerkt,
en dat geld hebben ze nooit teruggevordert
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
remy476 schreef op 30-08-2006 @ 12:44 :
hou dat geld gewoon .wat boeit jou dat
En dan terugvordering+rente voor je kiezen krijgen op een moment dat je dat geld al hebt uitgegeven? Lekker advies geef jij.

Ontopic: je hebt geen recht op dat geld. Terugstorten is slim, dit om terugvordering te voorkomen.

Aan de andere kant... Als het bedrijf van mening is dat je er een maand in dienst bent geweest dan is er dus sprake van het verrichten van werk, en van betaling daarvoor, dan is het geen fout bij overmaken van geld.

Ik zou informeren bij het bedrijf hoeveel uur je precies bij ze gemaakt hebt. Als ze jouw urennotatie bevestigen dan is dat geld terecht, blijkt dat dienstverband een administratiefout, dan zul je ook op het geld geen recht hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 18:53
Verwijderd
Citaat:
remy476 schreef op 30-08-2006 @ 12:44 :
hou dat geld gewoon .wat boeit jou dat
Jouw sig in combinatie met deze post deed mij meewarig glimlachen.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:25
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Ik heb afgelopen zaterdag per ongeluk dubbel huur overgemaakt. Daardoor ging ik opzoek hoe het zat..

Volgens de site van de postbank moet je eerst vragen of degene waar jij het geld naar over hebt gemaakt het wil terug storten. Doet deze dat niet dan moet je met papierrompslomp aantonen dat het geld inderdaad verkeerd is overgemaakt. De postbank zal dan namens jou bellen om te vragen of de persoon in kwestie het terug wil storten. Echter, de Postbank kan iemand niet dwingen...


Voor jou geldt het omgekeerde, maar hieruit trek ik de conclusie dat jij blijkbaar vrij sterk staat als 'geld-ontvangster'. Ik denk persoonlijk niet dat een bedrijf veel werk gaat maken van ''maar'' 104 euro..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 12:23
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
T_ID schreef op 30-08-2006 @ 15:28 :
Als ze jouw urennotatie bevestigen dan is dat geld terecht...
en dan ook nog de belasting hierover terugvragen aan het eind van het jaar


ontopic: gewoon schriftelijk vragen hoe het zit. mochten ze je nu het geld laten houden maar over 1,5 jaar ineens alsnog komen zeuren, dan heb je iig zwart op wit dat ze het je eerst hebben bevestigd dat je het mocht houden.
__________________
Change the planet, or go home.

Laatst gewijzigd op 31-08-2006 om 12:26.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:00
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Je bent voor zover ik weet niet verplicht het geld uit eigen beweging terug te storten, enkel pas wanneer het bedrijf in kwestie het bedrag terugvordert.

Mijn advies zou zijn om het geld te houden, doch niet uit te geven. Wanneer na twee maanden het bedrijf het bedrag nog niet teruggevorderd heeft, is de kans klein dat zij dit nog ooit zullen doen. Als je zekerheid wil, kun je altijd een briefje sturen met de vraag of ze de betaling willen verklaren.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 15:29
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 30-08-2006 @ 21:25 :
Ik heb afgelopen zaterdag per ongeluk dubbel huur overgemaakt. Daardoor ging ik opzoek hoe het zat..

Volgens de site van de postbank moet je eerst vragen of degene waar jij het geld naar over hebt gemaakt het wil terug storten. Doet deze dat niet dan moet je met papierrompslomp aantonen dat het geld inderdaad verkeerd is overgemaakt. De postbank zal dan namens jou bellen om te vragen of de persoon in kwestie het terug wil storten. Echter, de Postbank kan iemand niet dwingen...


Voor jou geldt het omgekeerde, maar hieruit trek ik de conclusie dat jij blijkbaar vrij sterk staat als 'geld-ontvangster'. Ik denk persoonlijk niet dat een bedrijf veel werk gaat maken van ''maar'' 104 euro..
Het punt is dat je er natuurlijk wel werk van kunt maken. Het geld is immers niet van de ontvanger, maar van jou. Het is de vraag hoe ver je wilt gaan.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 00:07
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Daarbij komt dat het uiteindelijk natuurlijk niet de Postbank is die uitmaakt of het geldbedrag moet worden teruggegeven, maar de rechter. Wat de Postbank in deze vindt is alleen maar relevant wanneer je zonder tussenkomst van de rechter de abusievelijke storting wil terugdraaien.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2006, 16:08
Afwezig
Avatar van Afwezig
Afwezig is offline
Ik had ooit ook een keer per ongeluk een bedrag dubbel betaald.
Toen heb ik een mail gestuurd naar dat bedrijf en die maakte toen vriendelijke het verschudige (teveel betaalde) bedrag over.
__________________
Choose your future. Choose life.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geestelijke gezondheidszorg voor jongeren gaat uit de zorgverzekering
PetitieJeugd
39 31-10-2013 13:01
Werk, Geld & Recht Wat is je banksaldo? 3
ramonneke2
60 10-12-2007 19:41
Vrije tijd Hattrick XIX
number9
500 09-10-2007 09:44
Werk, Geld & Recht Onterecht salaris ontvangen!
Clementine
10 01-10-2007 16:03
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politicus van het jaar
Politiker
244 09-01-2007 15:57
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap I.v.m. Claus: Televisieprogrammering omgegooid
Verwijderd
41 08-10-2002 14:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:12.