Oud 26-03-2008, 22:27
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee allen,

Een tijdje geleden werd ik door wat vrienden gevraagd of ik toevallig mee zou willen naar een feest in het Patronaat te Haarlem. oa. Willy Wartaal zal daar draaien als DJ en ik heb besloten mee te gaan. Er zijn kaarten gekocht en alles leek goed. Totdat iemand de site van het Patronaat checkte en erachter kwam dat de leeftijd ineens van '16+' naar 16 t/m 18 is veranderd.

Ik heb een kaartje waarop staat 16+, anderen hebben een kaartje met daarop de tekst 16 t/m 18. Ik vind het een erg raar idee dat er meerdere soorten kaarten zijn, ook al is het via Ticketservice geregeld.

Mijn vraag is nu: hoe sta ik ervoor als ze me niet binnen laten? (leuke woordspeling) Kan ik eisen dat ik erin mag? Ik heb immers een geldig kaartje en toen ik het kocht was er niets aan de hand.

Bedankt!

edit: ik ben overigens 20, maar dat is ook links te zien natuurlijk
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2008, 15:59
Verwijderd
Als je er niet in mag, dan mag je er niet in. Daar kan je niets aan veranderen. Je hebt echter wel een kaartje, aangezien ze jou niet toelaten verrichten zij wanprestatie. Je kan je geld terugeisen. Beter mail je hun gewoon even van te voren, dat bespaart je een zinloos ritje op en neer.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2008, 22:54
koelieboelie
koelieboelie is offline
weet je wat jij moet doen, even een mailtje sturen naar patronaat!

info@patronaat.nl



Hallo mevrouw/meneer,

Ik heb een tijdje geleden een kaartje gekocht voor patronaat. Toen was aangegeven dat het feest voorr 16+ers is, ik heb toen ook een kaartje gekocht.
Nu zag ik vorige week dat 16+ ineens veranderd is in 16-18! Dit zorgde voor enige verwarring bij mij!

Ik ga er van uit dat ik gewoon(zonder problemen) toegelaten wordt, klopt dit?

Met vriendelijke groet,

mij.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 12:21
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Je schrijft dat je een kaartje gekocht hebt voor een feest. Op dit kaartje wordt als voorwaarde gesteld dat je 16+ moet zijn om daar binnen te komen. Dit zijn de voorwaarden die op jouw overeenkomst van toepassing zijn en jij voldoet daaraan. Als er betaald is voor dit kaartje en jij voldoet aan die voorwaarde, moeten zij je toegang verlenen. Dat zij achteraf de voorwaarden wijzigen doet daar niets aan af. Het is inderdaad verstandig van te voren bij de organisatie even te informeren; kun je moeilijkheden verwachten ter plaatse?

Op het moment dat ze je toch de toegang zouden weigeren en er praktisch gezien niets tegen te doen is, kun je je geld terugeisen. Strikt juridisch gezien zou je zelfs nog de mogelijkheid hebben om eventueel je werkelijk gemaakte kosten en dus de schade op de organisatie te verhalen.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 15:21
Kingofthemall
Avatar van Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee allen, hier even de afloop:

Ik kwam daar dus en de mensen van de beveiliging hebben me geen toegang verleend, omdat ik dus te oud was voor ze. Ik heb ze het hele verhaal uitgelegd en gezegd dat ze het niet zomaar even kunnen veranderen achteraf maar daar hadden ze geen enkele boodschap aan.
Er was iemand die het hele verhaal gehoord had en diegene bood aan om mijn kaartje te kopen. Voor de dubbele prijs die ik ervoor betaald heb.

Ik ben akkoord gegaan ook al is het verkopen van kaarten door iemand anders dan het Patronaat verboden. Ze hebben het tenslotte zelf veroorzaakt.

Met het geld heb ik (en mijn vrienden die nu ook niet naar binnen wilden) een kroegentocht gehouden. Eind goed al goed

Bedankt voor de reacties, een volgende keer weet ik wat mijn rechten zijn
__________________
Kingofthe.mall | Samurai op het toilet: (>_<) (o_o) (O_O) (^_^)
Met citaat reageren
Oud 31-03-2008, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Je schrijft dat je een kaartje gekocht hebt voor een feest. Op dit kaartje wordt als voorwaarde gesteld dat je 16+ moet zijn om daar binnen te komen. Dit zijn de voorwaarden die op jouw overeenkomst van toepassing zijn en jij voldoet daaraan. Als er betaald is voor dit kaartje en jij voldoet aan die voorwaarde, moeten zij je toegang verlenen. Dat zij achteraf de voorwaarden wijzigen doet daar niets aan af. Het is inderdaad verstandig van te voren bij de organisatie even te informeren; kun je moeilijkheden verwachten ter plaatse?
Nee hoor, ze hoeven je helemaal geen toegang te verlenen. Het pand blijft tenslotte eigendom van iemand, diegene mag zelf besluiten wie hij uiteindelijk toegang verleent. Wel pleegt hij zoals eerder gezegd wanprestatie en moet hij iig je geld voor het kaartje teruggeven en mogelijk de extra gemaakte kosten.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 07:39
koos20
koos20 is offline
Zal wel niet zo serieus lopen allemaal. je komt er vast wel in.
wat ik zelf irritant vind bij uitgaan is: hee hallo je hebt sportschoenen aan.
''jaa.. en?''
nou dat mag niet
''waarom niet''
komen rellen van
''huh?''
kom dag later met sportschoenen zonder nike streepje mag je wel naar binnen,.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 08:20
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Zal wel niet zo serieus lopen allemaal. je komt er vast wel in.
wat ik zelf irritant vind bij uitgaan is: hee hallo je hebt sportschoenen aan.
''jaa.. en?''
nou dat mag niet
''waarom niet''
komen rellen van
''huh?''
kom dag later met sportschoenen zonder nike streepje mag je wel naar binnen,.
Hij is anders niet binnengekomen omdat die te oud was. Maar ik begrijp heel duidelijk je punt.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 13:21
ConsuWijzer
Avatar van ConsuWijzer
ConsuWijzer is offline
Citaat:
Nee hoor, ze hoeven je helemaal geen toegang te verlenen. Het pand blijft tenslotte eigendom van iemand, diegene mag zelf besluiten wie hij uiteindelijk toegang verleent. Wel pleegt hij zoals eerder gezegd wanprestatie en moet hij iig je geld voor het kaartje teruggeven en mogelijk de extra gemaakte kosten.
Met het 'toegang verlenen' in onze reactie bedoelen we inderdaad de overeenkomst op die manier nakomen, dus; leveren volgens de voorwaarden waaronder de overeenkomst is aangegaan.
__________________
ConsuWijzer.nl - Praktisch advies over je rechten als consument
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 16:11
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
dat met sportschoenen is idd ook bullshit....alleen nike mag niet de rest wel
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 01-04-2008, 20:54
koos20
koos20 is offline
O ik had helemaal over de afloop heengelezen lol.

maar idd, vaak waar een streepje opstaat is direct fout.
zet ik er zelf een streepje op dan mag het wel
op moment een trui aan met BG en 2 van die plantjes ernaast, zal dit ook illegaal worden?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2008, 12:40
Hulk
Avatar van Hulk
Hulk is offline
Haha jullie weten toch wel dat zo'n huisregel er is om skinheads buiten de deur te houden.
__________________
¡ƃuıop ɯ,ı ʇɐɥʍ ʍouʞ ı ˙˙˙ǝɯ ʇsnɹʇ
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.