Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2008, 10:45
Elisabethike
Elisabethike is offline
heey allemaal,

Ik heb een probleem,
de belastingdienst heeft geld van mijn rekening afgeschreven en er staat niet bijwaarom en dat geld hoort volgens mij dus ook helemaal niet van mijn rekening te worden afgeschreven.
Er staan alleen iets van 3 nummer en eentje lijkt op dat van een nummerplaat (77-HS-ST) en er staat natuurlijk belastingdienst bij.
Nu ben ik al een keer naar de bank geweest om het terug te storten maar nu is het gewoon weer opnieuw afgeschreven.

wat moet ik doen om het geld terug te krijgen en te zorgen dat het niet meer gebeurd?


(ow ja, dat geld hoort echt niet bij te worden afgeschreven want ik heb geen auto of scooter en mag daar ook nog niet eens op rijden.)

groetjes
__________________
Ik heb geen oplossing, maar ik bewonder het probleem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2008, 11:32
Verwijderd
Je moet bezwaar maken bij de BelastingDienst (postadres staat op de correspondentie van de BD, anders even kijken op de site).
Bezwaar maken moet je zo objectief mogelijk doen, dus zo objectief mogelijk beschrijven wat er volgens jou verkeerd gaat en uiteraard om uitleg vragen. Verder vraag je voor het bedrag dat steeds wordt afgeschreven uitstel van betaling aan, dit is belangrijk, anders wordt het gewoon weer afgeschreven. Uitstel van betaling en bezwaar maken zijn niet automatisch gekoppeld! Dit zet je zo expliciet mogelijk in je bezwaarschrift (Dus iets als:"Voor het bedrag ter grootte van €xxx,xx, vraag ik bij deze uitstel van betaling aan.", dat is voldoende).
Het behandelen van bezwaarschriften duurt in de regel 6 tot 8 weken, maar kan maximaal een jaar duren. Als het goed is (tenzij de procedure is veranderd) ontvang je binnen 10 werkdagen na ontvangst van je brief een ontvangstbevestiging dat je bezwaarschrift ontvangen is en in behandeling is genomen. Daarna ontvang je doorgaans binnen 4 weken na dagtekening van die ontvangstbevestiging de uitspraak.
Verstuur je bezwaarschrift aangetekend (met handtekening retour) en maak er een kopie van (of bewaar een kopie op je harde schijf / e-mail).
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 17:21
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Even een vraagje terzijde: mag je dan van de Belastingdienst ook de kosten voor de aangetekende brief terug 'eisen'? Het is namelijk een fout van de Belastingdienst (daar gaan we van uit) en dan jaagt het jou op kosten. Moet eigenlijk niet kunnen
__________________
<):o)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 17:45
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Je moet bezwaar maken bij de BelastingDienst (postadres staat op de correspondentie van de BD, anders even kijken op de site).
Bezwaar maken moet je zo objectief mogelijk doen, dus zo objectief mogelijk beschrijven wat er volgens jou verkeerd gaat en uiteraard om uitleg vragen. Verder vraag je voor het bedrag dat steeds wordt afgeschreven uitstel van betaling aan, dit is belangrijk, anders wordt het gewoon weer afgeschreven. Uitstel van betaling en bezwaar maken zijn niet automatisch gekoppeld! Dit zet je zo expliciet mogelijk in je bezwaarschrift (Dus iets als:"Voor het bedrag ter grootte van €xxx,xx, vraag ik bij deze uitstel van betaling aan.", dat is voldoende).
Het behandelen van bezwaarschriften duurt in de regel 6 tot 8 weken, maar kan maximaal een jaar duren. Als het goed is (tenzij de procedure is veranderd) ontvang je binnen 10 werkdagen na ontvangst van je brief een ontvangstbevestiging dat je bezwaarschrift ontvangen is en in behandeling is genomen. Daarna ontvang je doorgaans binnen 4 weken na dagtekening van die ontvangstbevestiging de uitspraak.
Verstuur je bezwaarschrift aangetekend (met handtekening retour) en maak er een kopie van (of bewaar een kopie op je harde schijf / e-mail).
Je kan geen bezwaarschrift indienen op een aanslag die jij nooit opgelegd heb gekregen....

0800-0749 (motrorrijtuigenbelasting) bellen en daar de situatie voorleggen, het kan zijn dat zij het intern op kunnen gaan lossen en anders zul je ff een briefje moeten sturen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 17:47
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Even een vraagje terzijde: mag je dan van de Belastingdienst ook de kosten voor de aangetekende brief terug 'eisen'? Het is namelijk een fout van de Belastingdienst (daar gaan we van uit) en dan jaagt het jou op kosten. Moet eigenlijk niet kunnen
Het is jouw eigen keuze om dat bezwaarschrift aangetekend te laten versturen.
Maar met een hoop gezeur en geschrijf, kun je meestal wel in aanmerking komen voor een kostenvergoeding.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Je kan geen bezwaarschrift indienen op een aanslag die jij nooit opgelegd heb gekregen....

0800-0749 (motrorrijtuigenbelasting) bellen en daar de situatie voorleggen, het kan zijn dat zij het intern op kunnen gaan lossen en anders zul je ff een briefje moeten sturen.
Natuurlijk wel. Dit soort dingen kun je niet telefonisch regelen (want callcenter zonder de benodigde bevoegdheden), dus zul je een brief/bezwaarschrift moeten sturen. Bellen is leuk maar heel veel verder kom je er niet mee.

Edit: Overigens moet je hierin dan wél verwijzen naar dat kenteken en een screenshot van je internetbankieren meesturen.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 10:32
Verwijderd
Heb je het betalingskenmerk of iets wat er op lijkt?

Wellicht kun je even op de volgende pagina kijken en wat gegevens invullen:
http://www.belastingdienst.nl/reken/betalingskenmerk/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Probleem memorycard Sony Ericsson k550i
Kingofthemall
1 06-12-2007 08:13
Software & Hardware [WINXP] CAB Files installatie probleem
Q
7 28-07-2004 11:17
De Kantine ‘Geweld op school maatschappelijk probleem’
niceman1984
10 02-05-2004 16:28
Games Probleem GTA VC
PGWR
17 01-03-2004 20:08
Psychologie wat is mijn probleem... - emigratie -
miep
4 14-01-2002 02:14
Software & Hardware Playstation2 probleem
Tidus Almasy
9 03-11-2001 16:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.